Тествахме Fiat Grande Panda до родния му дом и обратно (БГ ЦЕНИ)

26 Юли, 2025 14:35, обновена 27 Юли, 2025 10:44 12 312 16

  • fiat-
  • grande panda-
  • panda

Новият Fiat Panda остава верен на духа на класическия модел като запазва ръбатите форми

Тествахме Fiat Grande Panda до родния му дом и обратно (БГ ЦЕНИ) - 1

През последните години много класически модели от различни марка бяха възродени, чрез модерен прочит. В това число влизат коли като VW ID.Buzz, Renault 5, Ford Capri и любимата на мнозинаPanda на Fiat. Именно това е и моделът, който имахме възможността да тестваме през изминалата седмица, като заедно с него отидохме до завода в който се произвежда, само на 400 километра от София.

Екстериор

Новият Fiat Panda остава верен на духа на класическия модел като запазва ръбатите форми, макар и осъвременени с модерни елементи. Grande Panda е с размери от 3,99 м дължина, височина 1,57 м и ширина 1,76 м. Макар това да не е много по днешните стандарти, колата е значително по-голяма от предшественика си и близо два пъти по тежка, ако вземем под внимание електрическата версия, която тежи 1.5 тона.

Тествахме Fiat Grande Panda до родния му дом и обратно (БГ ЦЕНИ)

Дизайнът както вече споменахме е повлиян от италианския стил на първото поколение, като съчетава изчистени линии със здрави елементи като арките на колелата и сребристите защитни плочи отпред и отзад. Целта според Fiat е семпъл, функционален и изненадващ външен вид, който предава италианския дух на марката.

Изпъкващите калници със структурирани линии допринасят за “здравото“ присъствие и визията наподобяваща кросоувър, която се търси в наши дни от клиентите. Многобройни дизайнерски детайли препращат към произхода на FIAT. Например, върху вратите има 3D букви „PANDA“, а отзад и отпред е разположено логото на FIAT. C-колоната е с лещовидна щампа, вдъхновена от модерното лого на FIAT и четирите ленти на марката, създавайки интересен ефект. Надписът „Panda“ присъства и на черен панел отзад.

Тествахме Fiat Grande Panda до родния му дом и обратно (БГ ЦЕНИ)

Предните PXL LED светлини са вдъхновени от видео игра от 80-те години, съчетавайки модерната визия, като отново препращат към цялата решетка на Fiat от миналия век. Интересен елемент тук е отворът за зареждане зад емблемата на Fiat, който разполага с вграден кабел за DC станции. Стандартният порт за зареждане пък се намира на задния калник при електрическите модели, докато при бензиновите, там е резервоарът за зареждане X-образният дизайн, черните покрития на колоните и 17-цоловите алуминиеви джанти допринасят за отличителния външен вид на автомобила, който иначе споделя платформата Smart Car на Stellantis.

Интериор

Както екстериора, така и интериора на новия Fiat Panda е отличителен от този на другите модели на Stellantis, макар да откриваме сходни елементи като копчетата за стъклата, превключвателя на скоростите и фаровете. Въпреки това, духът на Panda е видим, особено в централната част на таблото, където конфигурация от два дисплея е обградена от интересен овален полупрозрачен панел със „скрита“ класическа Panda в долния десен ъгъл.

Тествахме Fiat Grande Panda до родния му дом и обратно (БГ ЦЕНИ)

Интериорът е сравнително просторен за класа си, като седалките са удобни и с приятни на допир материали. Предните са с вградени подглавници, което елиминира възможността за настройката им. Що се отнася до материалите, които са използвани по вратите и таблото можем да открием твърда на пипане пластмаса, която макар и да не е най-приятна на допир, вероятно е намерила мястото си там, за да бъде издръжлива. Интересен елемент е допълнителното пространство за съхранение срещу пасажера, където бамбукова обвивка прави поредна препратка към името Panda.

Тествахме Fiat Grande Panda до родния му дом и обратно (БГ ЦЕНИ)

Багажното пространство също е прилично за класа си, като осигурява между 361 л. при електрическия и 412 л. при хибридния модел с вдигнати седалки и до 1366 л. или 1315 л. при електрическия модел със сгънати седалки.

Тествахме Fiat Grande Panda до родния му дом и обратно (БГ ЦЕНИ)

Задвижване и технически характеристики

За момента Grande Panda се предлага у нас под формата на електрически модел с гръмкото название… Electric и стандартна ДВГ версия с 1.2-литров мек хибрид, който е добре познат от други модели на Stellantis.

Започвайки с електрическата версия, тя разполага с един електромотор монтиран на предната ос, който осигурява мощност от 113 конски сили. Енергията се осигурява от 44кВтч LFP батерия, която според WLTP стандартите покрива около 320 километра пробег при смесени условия. В нашия тест, който включваше пътуване до сръбския град Крагуевац, където междудругото е и заводът в който Fiat произвежда Grande Panda, данните показаха по-скоро пробег от около 200 километра с едно зареждане, тъй като голяма част от маршрутът включва магистрално шофиране, което изобщо не се отразява добре на батерията. Трябва да споменем и че част от това шофиране бе с близо до максималната скорост на колата, която е 132км/ч. Батерията позволява максимална мощност на зареждане от 100кВт при идеални условия, което ви дава възможност да заредите от 20 до 80% за по-малко от 30 минути.

Тествахме Fiat Grande Panda до родния му дом и обратно (БГ ЦЕНИ)

Преминавайки към по-практичната според нас версия, а именно тази с бензинов двигател, тя разполага с мощност от 100 конски сили и автоматична трансмисия с шест предавки и двоен съединител. Тази Panda също не е спортист и макар времето за ускорение от 0 до 100км/ч да е нещо, което едва ли ще интересува бъдещите собственици, то ще споменем, че то отнема 11 секунди. Този автомобил използвахме на връщане от Сърбия към столицата ни и при движение с по-висока скорост, разбирайте максимално позволената по сръбските магистрали и извънградски пътища, колата даде разход от около 7 литра на 100 километра. Тук също така трябва да отбележим, че автомобилът, който шофирахме бе чисто нов с пробег от около 400 километра при тръгването ни с него, което също влияе негативно на разхода.

С цена започваща от малко над 40 000 лева с ДДС за хибридния модел, Fiat Panda със сигурност е интересно предложение, което да ви отличава от по-скучните автомобили на улицата. Електрическият модел започва от малко над 49 хиляди лева за базовото ниво на оборудване, докато върховите модели La Prima като тези които тествахме, вдигат летвата до близо 47 хиляди лева за бензиновия модел и малко над 56 хиляди лева за електрическата версия.


Поставете оценка:
Оценка 3.1 от 15 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 панда

    31 0 Отговор
    Дойдох да прочета колко яка беше старта Панда.

    Коментиран от #5

  • 2 царе на боклуците

    16 17 Отговор
    и дизайна е ужастЪ а боята е някакво зеленоразстройство....... цената като за истинска кола
  • 3 Хасковски каунь

    27 2 Отговор
    Бензиновата ми харесва, но за тия пари бих купил хибрид на Опел Фронтера. / абе за никоя си нямам пари/
  • 4 Факт

    12 16 Отговор
    Каков е тоя, леген !!!
  • 5 Хасковски каунь

    28 0 Отговор

    До коментар #1 от "панда":

    Дааа. Приятел имаше Панда, от старите 4Х4 и идваше на лов с нея. Модерни жипки сме дърпали , но Пандичката му никога не е закъсвала

    Коментиран от #9

  • 6 Да кажем,

    15 5 Отговор
    че визуално и отвътре, и отвън не е по вкуса на всеки, поне според мен. Може би за тинейджъри, хора с по-нестандартен вкус. Като гледам и какво предлага като задвижване за каква цена, освен ако не е някакъв хит след няколко години - как ще се препродава, че това разбирам някой някак на 20г да го кара, ама като стане някъде на 25 - може би вече няма много да го иска. Доста нишова кола. Фиат май такива неща ще прави, докато го има поне - Фиат 500 пак е на цена като истинска кола, ама изглежда като нещо друго.
  • 7 Йскдйдй

    16 5 Отговор
    И тази Панда какво Пежо е всъщност? В тоя Стелантис, всичко е преоблечено Пежо нещоси.

    Коментиран от #12

  • 8 Порно

    18 3 Отговор
    Тия не разбраха ли че "добре познатия 1,2 летров бензинов двигател" гони клиентите?
  • 9 Ами,да

    14 2 Отговор

    До коментар #5 от "Хасковски каунь":

    Сега старите панди 4х4 вървят от 10 бона нагоре.
  • 10 Антон

    16 6 Отговор
    Луди луди луди!
    За тези пари взимам върната от лизинг кола на 1-2-3 год., значително по-висок клас, и най-вече като реша да я махна след 5 год. експлоатация ще бъде в почти същия вид, в който съм я взел. Тази панда след 6-7-8 год. ще бъде отдавна претопена за скрап! 50 хил.лв. за фиат и то панда, ахахаххаах
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 таксиджия 🚖

    3 2 Отговор

    До коментар #7 от "Йскдйдй":

    Няма Пежо на тази платформа. Това е новата платформа за малки коли. Вероятно следващото 208 и 2008 ще бъдат на нея.

    Ситроен ц3 и ц3 Еъркрос, Опел Фронтера са същия автомобил като тази Панда. Имат разлики само в седалките. Ситроена е със различни мортосьори.
  • 13 Жалко

    8 1 Отговор
    Признавам, че дизайна в последните модели, както и този конкретно много ми допада. За съжаление в среден клас и СУВ още са масово с табло над волана, което е отвратителна позиция за шофиране. Това в комбинация с пълната липса на читав и адекватен двигател тотално окопава групата Стелантис на дъното!
  • 14 123

    7 1 Отговор
    7/100, бензин си е голям разход за такава кола.

    Коментиран от #15, #16

  • 15 таксиджия 🚖

    5 1 Отговор

    До коментар #14 от "123":

    Прочете ли, че това е по магистралата със 140? Колко искаш да харчи с такава скорост тоя квадратен кросовър?
  • 16 Милен

    2 0 Отговор

    До коментар #14 от "123":

    Изобщо не е много този разход с оглед на скоростта по магистралата и че това е квадратен кросоувър , а не нисък седан. Карам Хонда црв с подобни квадратни форми и тегло и разходът е значително повече, но и мотора и конете са повечко.