Volkswagen Group оповести финансовите си резултати за второто тримесечие, разкривайки един труден период, белязан от значителен спад в оперативната печалба. От април до юни оперативната печалба на автомобилния производител се срина със значителните 29,4%, основно под влияние на засиления натиск от новите мита в САЩ. Тези мита са стрували на компанията колосалната сума от 1,3 млрд. евро (1,5 млрд. долара по текущия обменен курс) през първите шест месеца на годината.
Освен митата, автомобилният гигант се сблъсква с няколко внушителни препятствия, включително засилената конкуренция на ключовия китайски пазар и продължаващата регулаторна несигурност, докато се стреми да приложи стратегии за намаляване на разходите. Резултатите на отделните марки в групата също показаха слабост, като продажбите на Porsche спаднаха с 6,0%, а тези на Audi – с 5,9% през първата половина на 2025 година. Въпреки тези загуби в рентабилността и продажбите на някои марки, общите продажби на автомобили на групата отбелязаха скромно увеличение от 0,5%, като се повишиха от 4,34 милиона на 4,36 милиона единици.
Въпреки това леко повишение в общия обем на продажбите, Volkswagen Group е решена да ускори инициативите си за намаляване на разходите, като работи с предположението, че тарифите са временна мярка. Автомобилният производител очаква, че настоящите мита от 27,5% ще се запазят до края на годината, като ще продължи да оказва силно влияние върху рентабилността на компанията. Арно Антлиц, главен финансов директор и главен оперативен директор на VW Group, изрично заяви, че както тарифите, така и разходите за вътрешно преструктуриране са оказали „негативно влияние“ върху финансовите резултати на компанията.
В перспектива, въпреки че президентът на САЩ Доналд Тръмп заплаши да увеличи митата за Европа до 30%, Volkswagen Group запазва надежда за дипломатическо решение. Автомобилният производител е оптимистичен, че Европейският съюз и САЩ могат да постигнат споразумение, което да доведе до намаляване на тези мита до по-приемливи 10-15%. Неотдавнашният прецедент, като споразумението на Тръмп с Япония за намаляване на предложената тарифа от 25 на 15 процента, дава основание да се вярва, че подобен, по-благоприятен резултат е възможен и за Европа.
Докато такова споразумение не се материализира, Volkswagen Group и други големи автомобилни производители открито разкриват значителната финансова тежест, наложена от тези мита. General Motors, например, отчете допълнителни разходи в размер на 1,1 милиарда долара поради допълнителните мита, а Stellantis обяви, че митата са стрували на компанията 300 милиона долара.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 РЕАЛИСТ
12:19 26.07.2025
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 елементарни манипулации
в статия - СПАД В оперативната ПЕЧАЛБА.
Демек печелят, на по-малко.
Галинчо галинчо....
12:35 26.07.2025
5 Гоуф3
12:40 26.07.2025
6 Кой с мозък
Коментиран от #7, #8, #11
12:41 26.07.2025
7 таксиджия 🚖
До коментар #6 от "Кой с мозък":
Майсторе какво да купуваме? Тойота хибрид с вариатор?Коментиран от #12
13:05 26.07.2025
8 Външни доставчици
До коментар #6 от "Кой с мозък":
Уплътненията и маркучите са вносни. Познайте от къде?Коментиран от #9
13:13 26.07.2025
9 таксиджия 🚖
До коментар #8 от "Външни доставчици":
От България. Заводите са във област Враца и Пловдив.13:20 26.07.2025
10 никМЕХАНИК
Машинистът Хайнц и огняра бай Махмуд се целуват страстно чакайки на опашка за прическа на пубиса пред един от козметичните салони на Европейската КОмися.
13:27 26.07.2025
11 Гери
До коментар #6 от "Кой с мозък":
Китайски боклуци! Немското винаги е добро и най добро!13:51 26.07.2025
12 Тесльо=идиот
До коментар #7 от "таксиджия 🚖":
Купете си Тесла,най доброто за тези пари. Статистически е доказано.13:56 26.07.2025
13 Възраждане
14:13 26.07.2025