Въпреки широкото си разпространение и доказаните предимства за икономия на гориво, широко разпространената технология за автоматично стартиране/спиране в съвременните автомобили с бензинови двигатели е обект на нарастваща критика както от страна на шофьорите, така и от Агенцията за опазване на околната среда (EPA) в САЩ, което хвърля сянка върху бъдещето ѝ. Тази система, проектирана да изключва автоматично двигателя, когато автомобилът е в покой, и да го рестартира безпроблемно, когато е необходимо, допринася за икономия на милиони литри гориво годишно.
Исторически погледнато, автомобилните производители са били стимулирани да внедряват тази технология в своите автомобили, като получават кредити от EPA, които могат да се превърнат в по-висока обща рентабилност. Изпълнението на строгите корпоративни цели за средна икономия на гориво (CAFE) също беше от решаващо значение за производителите, за да избегнат санкции. Въпреки това, с отпадането на финансовите санкции за неспазване на тези CAFE цели, ситуацията за старт/стоп технологията изглежда се променя.
EPA вече даде знак, че не одобрява тази технология. През май Ли Зелдин, директор на EPA се отнесе към технологията като към нещо повече от „трофей за участие в борбата с климатичните промени“. По-скоро администрацията му информира AutoNews, че „технологията за спиране/стартиране е функция в автомобилите, която дразни милиони американци. Очаквайте повече информация за това как EPA възнамерява да реши този проблем“.
Не може да се отрече, че част от ежедневните шофьори изразяват силно неодобрение към тази функция, което води до различни решения на пазара за деактивиране, хакване или дори пълно премахване. От друга страна, привържениците на технологията често подчертават, че шофьорите, които не харесват системата, могат просто да я деактивират ръчно. „Мисля, че хората обикновено харесват да спестяват пари за гориво, а ако не е така, функцията може да бъде деактивирана“, коментира Алберт Гор, изпълнителен директор на Zero Emission Transportation Association. „Не знам защо това е опция, която трябва да бъде отнета от хората.“ Това мнение предполага, че потенциален компромис може да включва запазване на системата, но преконфигуриране на нейната настройка по подразбиране на „изключена“ вместо „включена“, което предлага на потребителите по-голям незабавен контрол, без да се елиминират напълно ползите от ефективността.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 никМЕХАНИК
При всяко стартиране, първоначално се получава "полу-сухо" триене, което води до силно износване и повишен риск от задиране.
При всяко стартиране, ДВГ се нуждае от обогатена горивна смес, та не знам дали изобщо се допринася за еколкогията.
Коментиран от #14, #19
10:36 26.07.2025
2 Евала
10:36 26.07.2025
3 Иван
Отделно това спиране и пускане съкращава живота на двигателя ...
Коментиран от #27
10:38 26.07.2025
4 Кога ще ги стигнем
10:42 26.07.2025
5 Шишо
10:49 26.07.2025
6 Опааа
10:56 26.07.2025
7 Водач любител
Коментиран от #10, #13
11:03 26.07.2025
8 дедо
11:07 26.07.2025
9 Име
11:13 26.07.2025
10 Сесесере
До коментар #7 от "Водач любител":
Стартера не играе роля в тази система! Нито акумулатора!Коментиран от #23
11:15 26.07.2025
11 ДрайвингПлежър
Разбира се КОНЦЕНТРАЦИОННИЯ ЛАГЕР ЕВРОПА няма да отстъпи - фашистите в Брюксел са достатъчно безмозъчни, за да продължат терора!
Коментиран от #16
11:33 26.07.2025
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Бауш
До коментар #7 от "Водач любител":
Не се стартира двигателя от стартера какъвто имаш на твоята кола.Така ще го изпържеш за по-малко от 1 ден в градски условия.Коментиран от #24
11:48 26.07.2025
14 тъй шъй
До коментар #1 от "никМЕХАНИК":
Не заблуждавай хората, говориш за студена стартиране, а не за всяко. Научете малко тази наука и тогава пишете. Чудно колко плюса са, толкова са наясно децата. Има други проблеми при старт-стоп- разликите в температурите водят до проблеми с гарнитура, глава. Сложно нещо са автомобилите, детайлите като се изпуснат кръчмарски съчинения много.11:53 26.07.2025
15 Анонимен
12:34 26.07.2025
16 Арни
До коментар #11 от "ДрайвингПлежър":
А бе нацист, ти какво правиш още в концентрационния лагер и не си избягал в свободна Русия? Освен това, както се вижда на снимката, има едно копче, с което тази функция може да се изключи, ако не ти харесва. Но за да го проумееш, трябва да имаш сиво вещество между ушите, а не рубли.Коментиран от #17, #20
12:47 26.07.2025
17 Здрасти
До коментар #16 от "Арни":
И винаги когато извадиш ключът, пак се активира, сама. Трябва да е обратно, да я активира когато поискаш. Досадно е. И понякога опасно. Затова я закарах при един с лаптоп. Вече нямам старт стоп.13:20 26.07.2025
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Тод
До коментар #1 от "никМЕХАНИК":
Личи си, че повтаряш нещо, което си прочел, но изобщо не го разбираш! Това, което описваш е студен старт през една зимна сутрин, когато колата е седяла цяла нощ, маслото се е стекло на дъното и е студено и гъсто. Тогава се получава това сухо триене, което износва двигателя. На кола която е спряла за 1-2мин. нито може да се стече цялото масло в картера, нито да изтине и да се сгъсти.13:50 26.07.2025
20 ДрайвингПлежър
До коментар #16 от "Арни":
Нацисти са приятелчетата ти в Брюксел. Аз съм си в държавата и повярвай може да е малко, но правя каквото мога, за да изгоня нацистката пасмина и да си освободя държавата, за да има тя бъдеще!18:26 26.07.2025
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Наблюдател
21:00 26.07.2025
23 Пак се на се се ра
До коментар #10 от "Сесесере":
Предполагам или си ватман, или си пътник в трамвая.22:40 26.07.2025
24 ои8уйхътгрф
До коментар #13 от "Бауш":
И как стартира тоя угаснал на светофара мотор освен чрез стартера ако НЕ КАРАШ ХИБРИД където схемата е различна? Записвай си:Старт-стоп системата не просто гаси мотора, а го гаси така, че да спре в най-правилната позиция за да може после буквално от 1/8 оборот да запали и да не се мъчи стартера...
10:54 27.07.2025
25 Ххопи
21:15 27.07.2025
26 Айде
22:07 27.07.2025
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Зелка от Брюксел
09:12 28.07.2025