В САЩ премахват една от най-мразените „екстри“ в автомобила

26 Юли, 2025 10:30 6 265 28

  • старт/стоп-
  • система-
  • екстра-
  • екстри-
  • автомобил-
  • сащ

Старт/стоп системата е задължителна в Европа

В САЩ премахват една от най-мразените „екстри“ в автомобила  - 1

Въпреки широкото си разпространение и доказаните предимства за икономия на гориво, широко разпространената технология за автоматично стартиране/спиране в съвременните автомобили с бензинови двигатели е обект на нарастваща критика както от страна на шофьорите, така и от Агенцията за опазване на околната среда (EPA) в САЩ, което хвърля сянка върху бъдещето ѝ. Тази система, проектирана да изключва автоматично двигателя, когато автомобилът е в покой, и да го рестартира безпроблемно, когато е необходимо, допринася за икономия на милиони литри гориво годишно.

Исторически погледнато, автомобилните производители са били стимулирани да внедряват тази технология в своите автомобили, като получават кредити от EPA, които могат да се превърнат в по-висока обща рентабилност. Изпълнението на строгите корпоративни цели за средна икономия на гориво (CAFE) също беше от решаващо значение за производителите, за да избегнат санкции. Въпреки това, с отпадането на финансовите санкции за неспазване на тези CAFE цели, ситуацията за старт/стоп технологията изглежда се променя.

EPA вече даде знак, че не одобрява тази технология. През май Ли Зелдин, директор на EPA се отнесе към технологията като към нещо повече от „трофей за участие в борбата с климатичните промени“. По-скоро администрацията му информира AutoNews, че „технологията за спиране/стартиране е функция в автомобилите, която дразни милиони американци. Очаквайте повече информация за това как EPA възнамерява да реши този проблем“.

Не може да се отрече, че част от ежедневните шофьори изразяват силно неодобрение към тази функция, което води до различни решения на пазара за деактивиране, хакване или дори пълно премахване. От друга страна, привържениците на технологията често подчертават, че шофьорите, които не харесват системата, могат просто да я деактивират ръчно. „Мисля, че хората обикновено харесват да спестяват пари за гориво, а ако не е така, функцията може да бъде деактивирана“, коментира Алберт Гор, изпълнителен директор на Zero Emission Transportation Association. „Не знам защо това е опция, която трябва да бъде отнета от хората.“ Това мнение предполага, че потенциален компромис може да включва запазване на системата, но преконфигуриране на нейната настройка по подразбиране на „изключена“ вместо „включена“, което предлага на потребителите по-голям незабавен контрол, без да се елиминират напълно ползите от ефективността.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 33 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 никМЕХАНИК

    71 19 Отговор
    Всяко едно стратиране на двигателя се равнява на поне 100-150 иминати километра по отношение на износването на мотора.
    При всяко стартиране, първоначално се получава "полу-сухо" триене, което води до силно износване и повишен риск от задиране.
    При всяко стартиране, ДВГ се нуждае от обогатена горивна смес, та не знам дали изобщо се допринася за еколкогията.

    Коментиран от #14, #19

  • 2 Евала

    61 5 Отговор
    На амиата. Оказаха се по умни от хората в люлката на цивилизацията. Тази система пести точно толкова, колкото дядовците ми, които гасяха мотора при спускане. НИЩО.
  • 3 Иван

    66 5 Отговор
    Голяма икономия ... специален акумулатор който е по-скъп. Мисля си, че този спец. акумулатор по-бързо се скапва от нормален акумулатор на автомобил без старт/стоп система.
    Отделно това спиране и пускане съкращава живота на двигателя ...

    Коментиран от #27

  • 4 Кога ще ги стигнем

    70 9 Отговор
    Да, добре е собственика на автомобила да решава. Все пак той е собственик на колата и той е дал парите за купуването, плюс хиляди за еко такси и данъци. В европейския райх , урсулянците решават вместо вас и ви уведомяват за височайшото си решение.
  • 5 Шишо

    71 5 Отговор
    Защо системата се активира автоматично при стартиране на двигателя? Трябва да бъде обратното. Който иска двигателя му да гасне при всяко спиране да си активира системата ръчно. Лично за мен е много непрактично решение. Особено когато трябва да се спре за секунда-две на някое кръстовище. Дори бих казал че забавянето при потегляне може да се окаже причина за катастрофа.
  • 6 Опааа

    29 3 Отговор
    Доказано предимство…🤦‍♂️ Ганев,мисиркоооо!
  • 7 Водач любител

    47 6 Отговор
    И нищо не се казва за износването на стартера, колко много се съкращава живота му, ако на всеки светофар стартираш двигателя, а в задръстване, не ми се мисли.

    Коментиран от #10, #13

  • 8 дедо

    48 6 Отговор
    икономия на гориво, глупости. При всяко палене има повишен разход на гориво.
  • 9 Име

    55 6 Отговор
    Не познавам нито един истински шофьор, който да желае тази "екстра". Безполезна, дразнеща, амортизираща двигателя и създава предпоставки за ПТП.
  • 10 Сесесере

    8 53 Отговор

    До коментар #7 от "Водач любител":

    Стартера не играе роля в тази система! Нито акумулатора!

    Коментиран от #23

  • 11 ДрайвингПлежър

    48 6 Отговор
    Кой и кога "доказа предимствата" на тази дивотия и кой и кога е спестил гориво като я е ползвал. 20 грама гориво на високосна година, за сметка на изхабени части. Дразненето отделно. Сложи само далеч по-сложните и скъпи акумулатори, които трябват за да "върви" системата и вече си в преразход на емисии от тая недомислица!
    Разбира се КОНЦЕНТРАЦИОННИЯ ЛАГЕР ЕВРОПА няма да отстъпи - фашистите в Брюксел са достатъчно безмозъчни, за да продължат терора!

    Коментиран от #16

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Бауш

    5 18 Отговор

    До коментар #7 от "Водач любител":

    Не се стартира двигателя от стартера какъвто имаш на твоята кола.Така ще го изпържеш за по-малко от 1 ден в градски условия.

    Коментиран от #24

  • 14 тъй шъй

    7 12 Отговор

    До коментар #1 от "никМЕХАНИК":

    Не заблуждавай хората, говориш за студена стартиране, а не за всяко. Научете малко тази наука и тогава пишете. Чудно колко плюса са, толкова са наясно децата. Има други проблеми при старт-стоп- разликите в температурите водят до проблеми с гарнитура, глава. Сложно нещо са автомобилите, детайлите като се изпуснат кръчмарски съчинения много.
  • 15 Анонимен

    11 3 Отговор
    Зависи с какви лагери си. Някои малки двигатели са с иглени лагери, за тях топъл старт не е проблем, но при другите двигатели - всяко спадане на налягането на маслото води до износване на лагерите.
  • 16 Арни

    8 23 Отговор

    До коментар #11 от "ДрайвингПлежър":

    А бе нацист, ти какво правиш още в концентрационния лагер и не си избягал в свободна Русия? Освен това, както се вижда на снимката, има едно копче, с което тази функция може да се изключи, ако не ти харесва. Но за да го проумееш, трябва да имаш сиво вещество между ушите, а не рубли.

    Коментиран от #17, #20

  • 17 Здрасти

    15 2 Отговор

    До коментар #16 от "Арни":

    И винаги когато извадиш ключът, пак се активира, сама. Трябва да е обратно, да я активира когато поискаш. Досадно е. И понякога опасно. Затова я закарах при един с лаптоп. Вече нямам старт стоп.
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Тод

    10 3 Отговор

    До коментар #1 от "никМЕХАНИК":

    Личи си, че повтаряш нещо, което си прочел, но изобщо не го разбираш! Това, което описваш е студен старт през една зимна сутрин, когато колата е седяла цяла нощ, маслото се е стекло на дъното и е студено и гъсто. Тогава се получава това сухо триене, което износва двигателя. На кола която е спряла за 1-2мин. нито може да се стече цялото масло в картера, нито да изтине и да се сгъсти.
  • 20 ДрайвингПлежър

    11 7 Отговор

    До коментар #16 от "Арни":

    Нацисти са приятелчетата ти в Брюксел. Аз съм си в държавата и повярвай може да е малко, но правя каквото мога, за да изгоня нацистката пасмина и да си освободя държавата, за да има тя бъдеще!
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Наблюдател

    4 3 Отговор
    Гражданино писач на статии. Това което сте написал е позицията на политиците. Истината е друга. Вие консултирахте ли се с инженер или с механик? Заблуждавате хората.
  • 23 Пак се на се се ра

    5 2 Отговор

    До коментар #10 от "Сесесере":

    Предполагам или си ватман, или си пътник в трамвая.
  • 24 ои8уйхътгрф

    4 3 Отговор

    До коментар #13 от "Бауш":

    И как стартира тоя угаснал на светофара мотор освен чрез стартера ако НЕ КАРАШ ХИБРИД където схемата е различна? Записвай си:

    Старт-стоп системата не просто гаси мотора, а го гаси така, че да спре в най-правилната позиция за да може после буквално от 1/8 оборот да запали и да не се мъчи стартера...
  • 25 Ххопи

    2 0 Отговор
    И мен ме дразни и в 90% я изключвам ръчно, но понякога забравям, но след първото спиране я махам. Принципно е добре измислено, но трябва да има време.от поне 5сек., да видим.спираме на знак стоп или ще седим 1мин. на светофар или.задръстване. принципно е изчислено и.не би.трябвало да даде отражение на двигателя или другите му части, но както казаха и предишните колеги- да мога да го активирам когато искам. Като изтече гаранцията ще го направя и аз така.
  • 26 Айде

    1 0 Отговор
    Няма ползи тука!
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Зелка от Брюксел

    0 0 Отговор
    Урсуляците ще отговорят на това с поредната екодрисня!