Разходът на електроенергия често играе важна роля при избора на електромобил, тъй като определя цената на зареждането. Данните на бордовия компютър обаче показват само половината от истината в това отношение. Причината за това е, че те изчисляват само разхода от шофирането на самия електромобил. Енергийните загуби по време на процеса на зареждане не се вземат предвид, но трябва да бъдат заплатени. Това предаде Motor 1.
Немският автомобилен клуб ADAC е тествал 15 електрически коли, за да установи реалния им разход и при зареждане и да го сравни с данните на бордовия компютър. Резултатът от проучването показва, че в зависимост от електромобила стойностите се различават в диапазон от 10 до 25 процента.
Причината за разликата между реалния разход на енергия и данните на бордовия компютър е, че измервателните системи в колата не могат да отчетат енергийните загуби при зареждане. Те възникват в електрическата инсталация и зарядната станция, както и в бордовото зарядно устройство и акумулаторните батерии.
Освен това, според тестовете на ADAC, тези енергийни загуби не са никак малки. При Tesla Model 3 Long Range трябва да добавите още около 25 процента към стойностите на бордовия компютър, при Seat Mii - 21 процента и при Jaguar i-Pace -17 процента. Renault Zoe (19 процента), Nissan Leaf (18 процента) и VW e-up (16 процента) също имат значителни енергийни загуби при зареждане. Единствено Kia e-Niro успява да падне под 10-процентова разлика между реалния разход и данните на бордовия компютър, макар и на косъм.
Поради тези енергийни загуби трябва да обръщате внимание не само на пробега и ефективността на самия електромобил, но и на ефективността на системата му за зареждане.