Last news in Fakti

25 Юли, 2020 12:00 13 977 63

Реалният разход на електромобилите е по-висок от данните на бордовия компютър

  • електромобили-
  • разход-
  • tesla-
  • зареждане

Причината са енергийните загуби при зареждане 

Реалният разход на електромобилите е по-висок от данните на бордовия компютър  - 1
Снимка: Shutterstock

Разходът на електроенергия често играе важна роля при избора на електромобил, тъй като определя цената на зареждането. Данните на бордовия компютър обаче показват само половината от истината в това отношение. Причината за това е, че те изчисляват само разхода от шофирането на самия електромобил. Енергийните загуби по време на процеса на зареждане не се вземат предвид, но трябва да бъдат заплатени. Това предаде Motor 1.

Немският автомобилен клуб ADAC е тествал 15 електрически коли, за да установи реалния им разход и при зареждане и да го сравни с данните на бордовия компютър. Резултатът от проучването показва, че в зависимост от електромобила стойностите се различават в диапазон от 10 до 25 процента. 

Причината за разликата между реалния разход на енергия и данните на бордовия компютър е, че измервателните системи в колата не могат да отчетат енергийните загуби при зареждане. Те възникват в електрическата инсталация и зарядната станция, както и в бордовото зарядно устройство и акумулаторните батерии.

Освен това, според тестовете на ADAC, тези енергийни загуби не са никак малки. При Tesla Model 3 Long Range трябва да добавите още около 25 процента към стойностите на бордовия компютър, при Seat Mii - 21 процента и при Jaguar i-Pace -17 процента. Renault Zoe (19 процента), Nissan Leaf (18 процента) и VW e-up (16 процента) също имат значителни енергийни загуби при зареждане. Единствено Kia e-Niro успява да падне под 10-процентова разлика между реалния разход и данните на бордовия компютър, макар и на косъм.

Реалният разход на електромобилите е по-висок от данните на бордовия компютър
Източник: ADAC

Поради тези енергийни загуби трябва да обръщате внимание не само на пробега и ефективността на самия електромобил, но и на ефективността на системата му за зареждане. 


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 25 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 хбгъу

    40 22 Отговор
    Хората ги интересува накрая колко километра ще могат да изкарат с 1 зареждане. Това е единият от 2та проблема на електромобилите, другото е че цената е по 2 за електрически модел. Ако открият по-евтина батерия с много повече пробег на никой няма да му пука и 200% да са загубите от зареждане.

    Коментиран от #7

  • 2 Каруцар

    54 8 Отговор
    И там корупция- компютъра е на партия с батериите. Аман от схеми и тарикатлъци!
  • 3 ха ха

    56 12 Отговор
    ще си купя ТЕСЛА - дърводелска

    Коментиран от #4

  • 4 Емил

    16 42 Отговор

    До коментар #3 от "ха ха":

    Ти си имаш (наследство) - с нея са те издялали!
  • 5 Св. Илон

    21 9 Отговор
    Само АС DC брадър
  • 6 Българин

    24 8 Отговор
    хич да не ви пука агрегатО У багажникО и газ..опа..ток "еко".......
  • 7 Бачо Киро

    66 10 Отговор

    До коментар #1 от "хбгъу":

    Абе както вече се плаща в Европа ще ти пука и още как. Не ви пукаше докато беше дребни пари на зареждане, сега като стана на киловат и свърши зарибяването и всички квичат... Така и не разбрах защо всички електрофенове решиха, че ще я карат без пари...

    Коментиран от #9

  • 8 гост

    24 56 Отговор
    Първо в батерия 100 квтч (примерно) няма как да заредиш 110 или 120 квт , което е редовен номер по бензиностанциите , даже и с повече от 20% !! Да не говорим , че мръсен ток няма , за разлика от бензин и дизел !! Обаче най- интересното е дали ти пука колко са загубите в зарядното , когато зареждаш БЕЗПЛАТНО ??!!! А и да не е безплатно при цена 0,11 лв на квт с 25% отгоре стават 0,137 !!!!!! Или при 20 квт на 100 км , 2, 70 лв , барабар със загубите и то АКО плащаш за зареждането !!! Чакам пример за петролка барем с разход два пъти по толкова !

    Коментиран от #10, #31, #37, #57, #62, #63

  • 9 гост

    15 43 Отговор

    До коментар #7 от "Бачо Киро":

    И как се плаща в Европа бе , разбирача , ти сигурно всеки ден там зареждаш , хахаххаах ! Да ти напомня , за Тесла все още БЕЗПЛАТНО , дори за Модел 3 срещу пакет за Суперчарджър , отделно половината зареждачки по паркинги и магазини и заведения също са безплатни! Прочетохте за една верига с високи цени то за случайни клиенти и ще го повтаряте като папагали ,хахахаха !!! 90 % от електромобилите зареждат през нощта в къщи , да ти кажа ли какво са разбрали , абсолютно НИЩО ! 10-15% увеличение на сметката за ток , дето не я броят за разход , толкова е дребна за тях , една вечеря в ресторант струва ПОВЕЧЕ !!!

    Коментиран от #14, #18, #41

  • 10 Българин

    32 2 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Не разбрах твоя ел.мобил каква марка е?

    Коментиран от #12, #15, #42

  • 11 H cell

    6 5 Отговор
    За електрическите коли е най-подходящо да вървят с вода (йонизирана).
  • 12 Мадуро

    28 3 Отговор

    До коментар #10 от "Българин":

    Ползва " Braun" да си бръсне краката.
  • 13 Онзи

    34 4 Отговор
    Като затворят АЕЦ Козлодуй,ще карате последните букви от градо!!
  • 14 Plameni

    31 4 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    Твоята Тесла в Норвегия в твоя замък ли зареждаш или на зарядна станция хахаха
  • 15 тоя госта кара

    18 5 Отговор

    До коментар #10 от "Българин":

    Рено но мечтае заТесла.На приказки го докарва само.
  • 16 Голяма изненада?

    33 1 Отговор
    Откриха топлата вода. Загубите зависят от мощността на зареждане. Ако и Тесла модел 3 зарежда с ниска мощност, загубите са пренебрежими. При висока мощност трябва активно охлаждане, което се нуждае от допълнително енергия.
  • 17 РЕАЛНОТО ОТДЕЛЯНЕ НА ВЪГЛЕРОД СЪЩО

    24 7 Отговор
    РАЗПАДА НА БАТЕРИЙТЕ Е ОКОЛО 1000години
  • 18 безплатните

    55 4 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    станции ще станат платени.Сега са безплатни защото електричките са малко.Безплатен обяд няма.
    Разхода на ток за 100 км. изглежда изгоден.Защо забравяш че цената на електромобила е няколко пъти по висока от цената на безинов автомобил.Я разпредели тази разлика върху пробега на електромобила и виж какво се получава.Това умишлено го пропускаш.

    Коментиран от #19, #60

  • 19 Баланс

    10 30 Отговор

    До коментар #18 от "безплатните":

    Платеното зареждане ще се компенсира от падането на цените на батериите, което ще изравни цените с бензинов автомобил. За разлика от бензина обаче, винаги ще има и ниски цени на тока. Високи ще са само по магистралата заради бързото зареждане, което се нуждае от буферна батерия и има големи загуби. В ежедневието ще се зарежда на ниски цени на малка мощност с минимални загуби и минимална амортизация на батерията.

    Коментиран от #22, #53

  • 20 оня с коня

    16 20 Отговор
    Реалният разход и на Автомобилите с ДВГ е по-висок от показанията на Борд-компютъра.така че Нищо ново под слънцето!

    Коментиран от #21

  • 21 Driving pleasure

    39 6 Отговор

    До коментар #20 от "оня с коня":

    Ама то и реалния разход на електричките е по-висок. Тесла Х я тестваха на 33 кВч/100 модел Ес 29 кВч/100 и едва тогава се слагат тия 25%.
    Айде за тях зареждането е безплатно, но ако трябваше да плащат това са около 10 евро / 100.
    А тепърва ще се слагат и акцизи на това потребление - или си мислите, че правителствата ще се откажат от едно огромно перо в бюджетите си?!
  • 22 колкото

    21 5 Отговор

    До коментар #19 от "Баланс":

    и да падат цените на батериите общата цена на електромобил и батерия е по висока от автомобил с двг.Ха като стигнат
    30-40 хил.лв електричките ми се обади.

    Коментиран от #23

  • 23 Изчакай

    2 11 Отговор

    До коментар #22 от "колкото":

    само до 22 септември. Тогава доста неща ще ти се изяснят.

    Коментиран от #26

  • 24 Ввв

    20 5 Отговор
    Трябва да си много тъпо парче,за да си вземеш ел.вибратор...смех
  • 25 TSLA

    6 20 Отговор
    Както при всички останали коли. С тая разлика, че засечката тук се прави като видиш на колонката заредена енергия с точност 3 единици след десетичната запетая, а не по системата от 19 век: наливам докато прелее, карам 100-тина км и наливам пак докато прелее :D

    Аааа и още една разлика: 2 кинта на 100 км от битов ток, който срещу 16лв/мес. такса мощност може да бъде трифазен. 2 кинта на 100. 2 цента на миля. И кво викахте за отклоненията? Кой изобщо му пука :D

    Коментиран от #27

  • 26 добре

    13 2 Отговор

    До коментар #23 от "Изчакай":

    ще почакам.Ама коя година? 2050г.?

    Коментиран от #59

  • 27 хайде

    22 6 Отговор

    До коментар #25 от "TSLA":

    купи си Тесла да разбереш колко струва тогава си прави сметките за 2 кинта на 100км.Сравни цената на Тесла с цената на автомобил с двг и сметни с колко си се прецакал.
  • 28 Канадецът

    11 3 Отговор
    Та и не разбрах колко % от стойноста на електричките е батерията? С колко ще поевтинеят ако или като създадат по евтини и екологични батерии?

    Коментиран от #29, #35

  • 29 няма как на нещо което му

    19 5 Отговор

    До коментар #28 от "Канадецът":

    се повишава търсенето да падне цената...ЗАПОМНТЕ Го?!???!!!.На всичкото отгоре и металите за батерии все им се дигат цените и то ЯКО. ЗАПОМНЕТЕ Го.?!???! Просто забравете Ефтимов живот в бьдеще
  • 30 Цената в БГ в момента е 48стотинки на ки

    13 5 Отговор
    Справка зарядите станции на рентакар
  • 31 Христо

    28 5 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    А сещаш ли се че в един момен когато няма петролки, колко ще ти струва тока ? Да тока е чист но по голяма част от неговото производство е мръсно !!!
  • 32 РОТОРА И СТАТОРА

    12 6 Отговор
    ОТДЕЛЯТ ПВЕЧЕ ВЪГЛЕРОД ОТ ДИЗЕЛ
  • 33 Сефте

    20 2 Отговор
    От дизелгейт че на електронгейт. Всички са измамници. Има ли кинти в играта има и измами.
  • 34 Сашо

    17 4 Отговор
    Карам си на газ и не ми пука изобщо за електрически и така нататък. Излизам и около шест и петдесет на сто и не замърсявам.
  • 35 в момента

    11 6 Отговор

    До коментар #28 от "Канадецът":

    за 100 kw е около 20 000$.Тесларите очакват че ще ще ще падне до 10 000$ ама не се знае кога.Май беше на 22 септември 2050г.

    Коментиран от #36

  • 36 Бъркаш жестоко

    8 6 Отговор

    До коментар #35 от "в момента":

    Този септември 10 000, а за 2025 очакват 6500$ за 100квч. Тесла модел 3 има 80квч батерия за 500км, та там отиват на 5000$

    Коментиран от #40, #58

  • 37 Zzzzz

    6 2 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Мале колко си прост
  • 38 fermera

    4 3 Отговор
    Явно има раздвижване на пазара на електромобил.Оглеждам се за Nisan Leaf от 2019г. с Pro pilot и забелязах че всички демо автомобили в Германия с пробег от 5-10 к километра са под 25 хиляди евро.Обявената субсидия от 9 000 евро о пускането на Volkswagen I.D ще променят пазара.
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 А да за

    5 6 Отговор

    До коментар #36 от "Бъркаш жестоко":

    2030 г. ще ще ще са безплатни а през 2040 ще ще ще ти плащат по 10 000$ ако вземеш батериите.А Теслите ще ги подаряват.

    Коментиран от #44

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 гост

    3 8 Отговор

    До коментар #10 от "Българин":

    Дълги години живях в Норвегия и имах Тесла, в момента съм в България и нямам личен автомобил но ползвам на чичо ми Волвото.
  • 43 кажи чесно

    5 2 Отговор
    Айде да коментират хора дето имат някой от изброените автомобили .
    А "можещите и знаещи" моля продължите да сте гениални и всезнаещи , но по-тихичко.

    Коментиран от #51

  • 44 По-рано ще е

    3 5 Отговор

    До коментар #40 от "А да за":

    Батерията може да ти излезе безплатно, ако я ползваш търговия с електроенергия.

    Коментиран от #46, #47, #48

  • 45 Путин

    4 3 Отговор
    Само мръсен дизел и черни пушеци
  • 46 Гост

    10 3 Отговор

    До коментар #44 от "По-рано ще е":

    И жена ти може да ти излезе безплатно ако я отдаваш под наем
  • 47 Гост

    6 4 Отговор

    До коментар #44 от "По-рано ще е":

    Все приказвате,колко евтин излизал тока на километър ако карате тесла при 11 стотинки на киловат час. Я сметни кога ще избиеш тия 20 000 лева,при търговия с ток на 11 стотинки . на ден да заредиш и отдадеш 50 киловата при разлика 14 стотинки в зареден ношем и отдаден денем ток . ще си изплатиш батерията за има няма 147 857 дни постоянно висене на контакта хахах Това са само 400 години търговия с ток хахахахах

    Коментиран от #49

  • 48 забравяш

    5 3 Отговор

    До коментар #44 от "По-рано ще е":

    загубите от трансформация на електроенергия.В мрежата е АС.През зарядното се трансформира в DC и зареждаш батерията.За да продадеш енергията трябва нова трансформация DC към АС.Тези загуби от две трансформации защо ги пропускате?
  • 49 математико

    6 2 Отговор

    До коментар #47 от "Гост":

    гост пак се изцепи! 50kw X 0.14 л е 7лв. на ден. 20 000 лв делим на 7 лв и се получава
    2 857 дни или 7.82 години за изплащане на батерията.Смятам с твоите числа.Батерия под 20 000$ още няма.Пропуснал си загубите при трансформация.
  • 50 очевидно

    7 1 Отговор
    От 10% до 25 % разлики в данните, ми звучи така - Ако тръгнете от Бургас за София , няма да стигнете , защото ще закъсате преди тунела на Ихтиман
  • 51 Електон

    4 6 Отговор

    До коментар #43 от "кажи чесно":

    Е да, лисицата като не стигнала гроздето казала че е кисело, това за пущетите черен дим дизели по пътищата, те не могат и да си мечтаят за електричка, няма как да я купят за 2-3 хил. лв.
  • 52 Ха ха

    9 2 Отговор
    На батерия нямам доверие всеки момент може да падне особено като остарее. Който има смартфон и знае какво се случва предупреждение слаба батерия. Всеки който си купува електромобил трябва да си носи в багажника генератор и да се въоражи с много търпение.
  • 53 Иван

    12 1 Отговор

    До коментар #19 от "Баланс":

    Не знам дали се усещаш, но опря като при гражданите на бившия СССР до "ще", "ще", "ще"... Изчакай някоя година, нека видим какво става. Защото токът е с такава цена, но при малък брой електромобили. При голям брой електромобили и наложила се технология, държавата ще търси откъде да вземе заместител на акциза върху горивата и вероятно ще го види в елтока за заряд на автомобили. Безплатното зареждане е перфектно в къща с двор, но как постъпваме с панелните жилища?

    Коментиран от #55

  • 54 Бахмааму

    0 2 Отговор
    Верно ли бре?!))))
  • 55 Отново криви сметки

    2 11 Отговор

    До коментар #53 от "Иван":

    Ето пак антиелектрически бълнувания. Дори децата знаят, че търсенето увеличава предлагането и смъква цената на продукта. Основен принцип в икономиката, но вие няма как да го знаете. Не само, че тока няма да поскъпне, но и ще става все по-евтин. Днес зареждаш нощната на 8 Ст, след 2025 ще я зареждаш на 5 Ст. А като зареждаш електромобил нощем и отдаваш енергията му в мрежата денем, ще печелиш толкова бързо пари, че ще се чудиш какво да ги правиш.
  • 56 Глупости на търкалета

    0 9 Отговор
    Токът който плащаш е този, който се събере в батерията на колата, чиито капацитет е по ТТ данни от производителя.. Никой не плаща според показанията на електромера. Това е архаичен уред, който ще остане в музея, заедно с ДВГ. Няма в световната практика случай, в който клиентите да заплащат загубите на енергия при пренос и превръщане. Те са си за сметка на доставчика и той си ги калкулира в цената.
  • 57 Хайл

    4 1 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Пак големи майтапи разправяш-видя ли си свети ти мъск как те лъже🤣🤣🤣🤣ти си продължавай с вярата и молитвите да си на безплатен ток.то май батерията пише че е 100 кв а събира 45🤣🤣🤣и на всичко отгоре си с 23 лт багажник-агрегат да не можеш да носиш🤣🤣🤣
  • 58 Хайл

    3 1 Отговор

    До коментар #36 от "Бъркаш жестоко":

    Специално за теб ще струва 1700 ЛЕВА,не еврос или доларес...от теб само тъпи разсъждения с преобладаващо ЩЕ,ЩЕ,ЩЕ реално е нула...кръгла 0...00 си
  • 59 Хайл

    2 1 Отговор

    До коментар #26 от "добре":

    2150 😉
  • 60 Хайл

    1 1 Отговор

    До коментар #18 от "безплатните":

    Не му оттърва да си признае много работи,виж само умозаключенията му
  • 61 Този

    2 2 Отговор
    Миксергейт!
  • 62 Батко

    1 2 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    А, няма как...
  • 63 тотално грешиш.

    1 2 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    100 квтч.батерия при около 50 процента код изисква 200 квтч вкарана енергия това е реалната цифра.200квтч по 0,2лв промишлен ток са 20 лв.цена.реален пробег-около 200 км.при 50 процента от пълната мощност при 40 градуса температура на батерията.на газ излиза 7 лв.на 100 км.или като си вкараш разходите за системата-10 лв.на 100 километра.при заряд на почти всяка петролна станция.цифрите са близки до приблизителните,но са почти реални към сегашния модел