Разходът на електроенергия често играе важна роля при избора на електромобил, тъй като определя цената на зареждането. Данните на бордовия компютър обаче показват само половината от истината в това отношение. Причината за това е, че те изчисляват само разхода от шофирането на самия електромобил. Енергийните загуби по време на процеса на зареждане не се вземат предвид, но трябва да бъдат заплатени. Това предаде Motor 1.
Немският автомобилен клуб ADAC е тествал 15 електрически коли, за да установи реалния им разход и при зареждане и да го сравни с данните на бордовия компютър. Резултатът от проучването показва, че в зависимост от електромобила стойностите се различават в диапазон от 10 до 25 процента.
Причината за разликата между реалния разход на енергия и данните на бордовия компютър е, че измервателните системи в колата не могат да отчетат енергийните загуби при зареждане. Те възникват в електрическата инсталация и зарядната станция, както и в бордовото зарядно устройство и акумулаторните батерии.
Освен това, според тестовете на ADAC, тези енергийни загуби не са никак малки. При Tesla Model 3 Long Range трябва да добавите още около 25 процента към стойностите на бордовия компютър, при Seat Mii - 21 процента и при Jaguar i-Pace -17 процента. Renault Zoe (19 процента), Nissan Leaf (18 процента) и VW e-up (16 процента) също имат значителни енергийни загуби при зареждане. Единствено Kia e-Niro успява да падне под 10-процентова разлика между реалния разход и данните на бордовия компютър, макар и на косъм.
Поради тези енергийни загуби трябва да обръщате внимание не само на пробега и ефективността на самия електромобил, но и на ефективността на системата му за зареждане.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 хбгъу
Коментиран от #7
12:07 25.07.2020
2 Каруцар
12:09 25.07.2020
3 ха ха
Коментиран от #4
12:11 25.07.2020
4 Емил
До коментар #3 от "ха ха":
Ти си имаш (наследство) - с нея са те издялали!12:17 25.07.2020
5 Св. Илон
12:45 25.07.2020
6 Българин
12:50 25.07.2020
7 Бачо Киро
До коментар #1 от "хбгъу":
Абе както вече се плаща в Европа ще ти пука и още как. Не ви пукаше докато беше дребни пари на зареждане, сега като стана на киловат и свърши зарибяването и всички квичат... Така и не разбрах защо всички електрофенове решиха, че ще я карат без пари...Коментиран от #9
12:57 25.07.2020
8 гост
Коментиран от #10, #31, #37, #57, #62, #63
13:07 25.07.2020
9 гост
До коментар #7 от "Бачо Киро":
И как се плаща в Европа бе , разбирача , ти сигурно всеки ден там зареждаш , хахаххаах ! Да ти напомня , за Тесла все още БЕЗПЛАТНО , дори за Модел 3 срещу пакет за Суперчарджър , отделно половината зареждачки по паркинги и магазини и заведения също са безплатни! Прочетохте за една верига с високи цени то за случайни клиенти и ще го повтаряте като папагали ,хахахаха !!! 90 % от електромобилите зареждат през нощта в къщи , да ти кажа ли какво са разбрали , абсолютно НИЩО ! 10-15% увеличение на сметката за ток , дето не я броят за разход , толкова е дребна за тях , една вечеря в ресторант струва ПОВЕЧЕ !!!Коментиран от #14, #18, #41
13:18 25.07.2020
10 Българин
До коментар #8 от "гост":
Не разбрах твоя ел.мобил каква марка е?Коментиран от #12, #15, #42
13:19 25.07.2020
11 H cell
13:25 25.07.2020
12 Мадуро
До коментар #10 от "Българин":
Ползва " Braun" да си бръсне краката.13:26 25.07.2020
13 Онзи
13:42 25.07.2020
14 Plameni
До коментар #9 от "гост":
Твоята Тесла в Норвегия в твоя замък ли зареждаш или на зарядна станция хахаха13:48 25.07.2020
15 тоя госта кара
До коментар #10 от "Българин":
Рено но мечтае заТесла.На приказки го докарва само.13:56 25.07.2020
16 Голяма изненада?
14:10 25.07.2020
17 РЕАЛНОТО ОТДЕЛЯНЕ НА ВЪГЛЕРОД СЪЩО
14:25 25.07.2020
18 безплатните
До коментар #9 от "гост":
станции ще станат платени.Сега са безплатни защото електричките са малко.Безплатен обяд няма.Разхода на ток за 100 км. изглежда изгоден.Защо забравяш че цената на електромобила е няколко пъти по висока от цената на безинов автомобил.Я разпредели тази разлика върху пробега на електромобила и виж какво се получава.Това умишлено го пропускаш.
Коментиран от #19, #60
14:27 25.07.2020
19 Баланс
До коментар #18 от "безплатните":
Платеното зареждане ще се компенсира от падането на цените на батериите, което ще изравни цените с бензинов автомобил. За разлика от бензина обаче, винаги ще има и ниски цени на тока. Високи ще са само по магистралата заради бързото зареждане, което се нуждае от буферна батерия и има големи загуби. В ежедневието ще се зарежда на ниски цени на малка мощност с минимални загуби и минимална амортизация на батерията.Коментиран от #22, #53
14:48 25.07.2020
20 оня с коня
Коментиран от #21
14:49 25.07.2020
21 Driving pleasure
До коментар #20 от "оня с коня":
Ама то и реалния разход на електричките е по-висок. Тесла Х я тестваха на 33 кВч/100 модел Ес 29 кВч/100 и едва тогава се слагат тия 25%.Айде за тях зареждането е безплатно, но ако трябваше да плащат това са около 10 евро / 100.
А тепърва ще се слагат и акцизи на това потребление - или си мислите, че правителствата ще се откажат от едно огромно перо в бюджетите си?!
15:06 25.07.2020
22 колкото
До коментар #19 от "Баланс":
и да падат цените на батериите общата цена на електромобил и батерия е по висока от автомобил с двг.Ха като стигнат30-40 хил.лв електричките ми се обади.
Коментиран от #23
15:32 25.07.2020
23 Изчакай
До коментар #22 от "колкото":
само до 22 септември. Тогава доста неща ще ти се изяснят.Коментиран от #26
16:45 25.07.2020
24 Ввв
17:15 25.07.2020
25 TSLA
Аааа и още една разлика: 2 кинта на 100 км от битов ток, който срещу 16лв/мес. такса мощност може да бъде трифазен. 2 кинта на 100. 2 цента на миля. И кво викахте за отклоненията? Кой изобщо му пука :D
Коментиран от #27
17:34 25.07.2020
26 добре
До коментар #23 от "Изчакай":
ще почакам.Ама коя година? 2050г.?Коментиран от #59
17:57 25.07.2020
27 хайде
До коментар #25 от "TSLA":
купи си Тесла да разбереш колко струва тогава си прави сметките за 2 кинта на 100км.Сравни цената на Тесла с цената на автомобил с двг и сметни с колко си се прецакал.18:04 25.07.2020
28 Канадецът
Коментиран от #29, #35
18:07 25.07.2020
29 няма как на нещо което му
До коментар #28 от "Канадецът":
се повишава търсенето да падне цената...ЗАПОМНТЕ Го?!???!!!.На всичкото отгоре и металите за батерии все им се дигат цените и то ЯКО. ЗАПОМНЕТЕ Го.?!???! Просто забравете Ефтимов живот в бьдеще18:20 25.07.2020
30 Цената в БГ в момента е 48стотинки на ки
18:41 25.07.2020
31 Христо
До коментар #8 от "гост":
А сещаш ли се че в един момен когато няма петролки, колко ще ти струва тока ? Да тока е чист но по голяма част от неговото производство е мръсно !!!18:52 25.07.2020
32 РОТОРА И СТАТОРА
19:39 25.07.2020
33 Сефте
20:09 25.07.2020
34 Сашо
20:29 25.07.2020
35 в момента
До коментар #28 от "Канадецът":
за 100 kw е около 20 000$.Тесларите очакват че ще ще ще падне до 10 000$ ама не се знае кога.Май беше на 22 септември 2050г.Коментиран от #36
21:28 25.07.2020
36 Бъркаш жестоко
До коментар #35 от "в момента":
Този септември 10 000, а за 2025 очакват 6500$ за 100квч. Тесла модел 3 има 80квч батерия за 500км, та там отиват на 5000$Коментиран от #40, #58
21:35 25.07.2020
37 Zzzzz
До коментар #8 от "гост":
Мале колко си прост21:47 25.07.2020
38 fermera
22:03 25.07.2020
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 А да за
До коментар #36 от "Бъркаш жестоко":
2030 г. ще ще ще са безплатни а през 2040 ще ще ще ти плащат по 10 000$ ако вземеш батериите.А Теслите ще ги подаряват.Коментиран от #44
23:08 25.07.2020
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 гост
До коментар #10 от "Българин":
Дълги години живях в Норвегия и имах Тесла, в момента съм в България и нямам личен автомобил но ползвам на чичо ми Волвото.01:11 26.07.2020
43 кажи чесно
А "можещите и знаещи" моля продължите да сте гениални и всезнаещи , но по-тихичко.
Коментиран от #51
07:00 26.07.2020
44 По-рано ще е
До коментар #40 от "А да за":
Батерията може да ти излезе безплатно, ако я ползваш търговия с електроенергия.Коментиран от #46, #47, #48
09:05 26.07.2020
45 Путин
09:44 26.07.2020
46 Гост
До коментар #44 от "По-рано ще е":
И жена ти може да ти излезе безплатно ако я отдаваш под наем10:30 26.07.2020
47 Гост
До коментар #44 от "По-рано ще е":
Все приказвате,колко евтин излизал тока на километър ако карате тесла при 11 стотинки на киловат час. Я сметни кога ще избиеш тия 20 000 лева,при търговия с ток на 11 стотинки . на ден да заредиш и отдадеш 50 киловата при разлика 14 стотинки в зареден ношем и отдаден денем ток . ще си изплатиш батерията за има няма 147 857 дни постоянно висене на контакта хахах Това са само 400 години търговия с ток хахахахахКоментиран от #49
10:35 26.07.2020
48 забравяш
До коментар #44 от "По-рано ще е":
загубите от трансформация на електроенергия.В мрежата е АС.През зарядното се трансформира в DC и зареждаш батерията.За да продадеш енергията трябва нова трансформация DC към АС.Тези загуби от две трансформации защо ги пропускате?11:48 26.07.2020
49 математико
До коментар #47 от "Гост":
гост пак се изцепи! 50kw X 0.14 л е 7лв. на ден. 20 000 лв делим на 7 лв и се получава2 857 дни или 7.82 години за изплащане на батерията.Смятам с твоите числа.Батерия под 20 000$ още няма.Пропуснал си загубите при трансформация.
12:24 26.07.2020
50 очевидно
14:19 26.07.2020
51 Електон
До коментар #43 от "кажи чесно":
Е да, лисицата като не стигнала гроздето казала че е кисело, това за пущетите черен дим дизели по пътищата, те не могат и да си мечтаят за електричка, няма как да я купят за 2-3 хил. лв.14:25 26.07.2020
52 Ха ха
14:43 26.07.2020
53 Иван
До коментар #19 от "Баланс":
Не знам дали се усещаш, но опря като при гражданите на бившия СССР до "ще", "ще", "ще"... Изчакай някоя година, нека видим какво става. Защото токът е с такава цена, но при малък брой електромобили. При голям брой електромобили и наложила се технология, държавата ще търси откъде да вземе заместител на акциза върху горивата и вероятно ще го види в елтока за заряд на автомобили. Безплатното зареждане е перфектно в къща с двор, но как постъпваме с панелните жилища?Коментиран от #55
14:58 26.07.2020
54 Бахмааму
21:05 26.07.2020
55 Отново криви сметки
До коментар #53 от "Иван":
Ето пак антиелектрически бълнувания. Дори децата знаят, че търсенето увеличава предлагането и смъква цената на продукта. Основен принцип в икономиката, но вие няма как да го знаете. Не само, че тока няма да поскъпне, но и ще става все по-евтин. Днес зареждаш нощната на 8 Ст, след 2025 ще я зареждаш на 5 Ст. А като зареждаш електромобил нощем и отдаваш енергията му в мрежата денем, ще печелиш толкова бързо пари, че ще се чудиш какво да ги правиш.23:21 26.07.2020
56 Глупости на търкалета
23:28 26.07.2020
57 Хайл
До коментар #8 от "гост":
Пак големи майтапи разправяш-видя ли си свети ти мъск как те лъже🤣🤣🤣🤣ти си продължавай с вярата и молитвите да си на безплатен ток.то май батерията пише че е 100 кв а събира 45🤣🤣🤣и на всичко отгоре си с 23 лт багажник-агрегат да не можеш да носиш🤣🤣🤣00:15 27.07.2020
58 Хайл
До коментар #36 от "Бъркаш жестоко":
Специално за теб ще струва 1700 ЛЕВА,не еврос или доларес...от теб само тъпи разсъждения с преобладаващо ЩЕ,ЩЕ,ЩЕ реално е нула...кръгла 0...00 си00:23 27.07.2020
59 Хайл
До коментар #26 от "добре":
2150 😉00:30 27.07.2020
60 Хайл
До коментар #18 от "безплатните":
Не му оттърва да си признае много работи,виж само умозаключенията му00:32 27.07.2020
61 Този
08:42 27.07.2020
62 Батко
До коментар #8 от "гост":
А, няма как...11:00 27.07.2020
63 тотално грешиш.
До коментар #8 от "гост":
100 квтч.батерия при около 50 процента код изисква 200 квтч вкарана енергия това е реалната цифра.200квтч по 0,2лв промишлен ток са 20 лв.цена.реален пробег-около 200 км.при 50 процента от пълната мощност при 40 градуса температура на батерията.на газ излиза 7 лв.на 100 км.или като си вкараш разходите за системата-10 лв.на 100 километра.при заряд на почти всяка петролна станция.цифрите са близки до приблизителните,но са почти реални към сегашния модел11:39 27.07.2020