Skoda започна производството на най-новия си модел

23 Януари, 2025 11:07 3 195 5

  • skoda-
  • elroq-
  • enyaq-
  • производство-
  • млада болеслав

Elroq вече се сглобява в Млада Болеслав

Skoda започна производството на най-новия си модел - 1

Най-новото електрическо предложение на Skoda, Elroq, официално влезе в производство, след като чехите се похвалиха със значително търсене. От дебюта му през октомври 2024 г. до края на декември са постъпили над 20 000 поръчки, което е доказателство за убедителната му стойност.

Производството се осъществява на гъвкава монтажна линия в Млада Болеслав, която се споделя с Enyaq и Octavia с двигател с вътрешно горене. За да се вмести в обема на производството на Elroq (до 600 единици на ден), Skoda трябваше частично да премести производството на Octavia в завода си в Квасини, освобождавайки така необходимия капацитет.

Skoda започна производството на най-новия си модел

Млада Болеслав не е само монтажен център; там Skoda произвежда и специфични за MEB батерии. Elroq предлага избор от три батерии с голям капацитет: 55, 63 или 82 киловатчаса. Макар да споделя междуосието си с Enyaq, Elroq се отличава с малко по-компактни размери, тъй като е по-къс и по-тесен.
Този нов електрически кросоувър се отличава с дизайн „Tech-Deck Face“, който заменя традиционната радиаторна решетка с елегантен черен панел, в който са разположени сензори и предна камера. Допълнителните елементи на дизайна включват разделени фарове отпред, вертикални въздушни завеси и активни вентилационни отвори. Elroq може да се похвали с аеродинамично оптимизирана форма, постигайки коефициент на челно съпротивление от 0,26. За да подсили визуалната си привлекателност, моделът се отличава с тъмни хромирани акценти и стилни 19- до 21-цолови джанти. С размерите си от 4488 мм дължина, 1884 мм широчина и 1625 мм височина Elroq се позиционира близо до Karoq. Междуосието е 2 765 мм.

Skoda започна производството на най-новия си модел

Elroq може да се похвали с просторен и модерен интериор, отличаващ се с минималистичен дизайн с малък цифров инструментален панел, голяма 13-инчова информационно-развлекателна система и head-up дисплей с добавена реалност. Салонът е проектиран с типичните “Clever” функции като монтиран във вратата чадър, кутия за съхранение на вещи за пътниците отзад и обширно багажно пространство, което може да се разшири до 1580 литра от стандартните 470 литра.

Skoda започна производството на най-новия си модел

Изграден върху универсалната платформа MEB, Elroq предлага редица варианти на задвижване, които отговарят на различните предпочитания на водача и бюджети. Началното ниво Elroq 50 е оборудвано с 55 kWh батерия и монтиран отзад двигател, които осигуряват приличен пробег от до 375 км. За тези, които търсят повече мощност и пробег, Elroq 60 предлага по-голям батериен капацитет с 63 kWh и по-мощен двигател, което увеличава пробега до над 400 км. Върховият модел Elroq 85, оборудван с батерия с капацитет 82 kWh и система за двойно задвижване на всички колела, може да се похвали с пробег по WLTP от 560 км и време за ускорение от 0 до 100 км/ч от 6,6 секунди от своите 286 конски сили Elroq поддържа бързо зареждане с постоянен ток с мощност до 175 kW, което позволява бързо зареждане от 10-80% само за 28 минути.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 7 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 тъй шъй

    8 2 Отговор
    Тия по католици от папата. Майка им спира батерийните коли, тия се напъват.

    Коментиран от #2

  • 2 аустрия

    5 0 Отговор

    До коментар #1 от "тъй шъй":

    е. имат поръчки, платено е, трябва да ги изпълнят :)
  • 3 Знайко

    3 3 Отговор
    За мен Карок, Елрог и Ениак са практически еднакви и са повдигнати версии на седана им.
    Нямат RS модел с леко купе, нямат джипка с проходимост и истинско 4х4, нямат бусче (като мерцедес вито примерно), което да става за работа, нямат и шутинг брейк с голямо междуосие....пълна масовка на средни цени, което си е обир.
    И ако всичките ти модели се целят в групата "семеен автомобил за ежедневието" и имаш 4 модела- за бедни семейства, за средно богати и за богати , но стиснати....таргет групата на потенциалните клиенти е стеснена на 30% от всички типове клиенти.
    Чехска му работа. Не бих си купил никога.

    Коментиран от #4, #5

  • 4 Като

    4 0 Отговор

    До коментар #3 от "Знайко":

    за шир-потреба и бюджетна марка за стиснати богаташи - добре си се справят... близо 1 млн продажби за 2024-та и ръст около 6-7% спрямо миналата година... и то на фона на хаотичния световен пазар... чеШка му работа...
  • 5 Директора

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Знайко":

    Е коя семейна кола е с по-голямо междуосие от комбито Шкода Сюпърб?