Легендарен Citroen може отново да влезе в производство

23 Януари, 2025 10:28 1 097 11

  • citroen-
  • 2cv-
  • stellantis

За момента данните са оскъдни

Легендарен Citroen може отново да влезе в производство - 1

Citroën може да върне в производство един легендарен модел с модерна интерпретация на емблематичния 2CV. Докладите сочат, че френският автомобилен производител е започнал да прави скици на нов 2CV, като се стреми да улови част от характерния чар на оригинала. Оригиналният 2CV, основен автомобил след Втората световна война, който се произвежда до 1990 г., изиграва решаваща роля в следвоенното възстановяване на Франция, особено в селските райони. Простият му, но гениален дизайн, включващ самонивелиращо се окачване с дълъг ход и характерен платнищен покрив, го превръща в хит след дебюта му на автомобилното изложение в Париж през 1948 г.

Легендарен Citroen може отново да влезе в производство

Подробностите за това потенциално възраждане са разбираемо оскъдни, като се има предвид очевидната начална фаза на проекта. Citroën несъмнено е изправен пред няколко ключови решения, преди да финализира плановете си за производство, което може да стане след години. Спекулациите сочат, че новият 2CV ще използва платформата Smart Car на Stellantis като мярка за намаляване на разходите.

Легендарен Citroen може отново да влезе в производство

От гледна точка на позиционирането се очаква той да се вмъкне между Ami и C3 в гамата на Citroën, давайки приоритет на ефективността над всичко останало. Макар че платформата Smart Car е достатъчно гъвкава, за да може да побира различни задвижващи агрегати, очаква се новият 2CV да се появи като автомобил с електрическа батерия. Това би го поставило в пряка конкуренция с Renault 5, друг електромобил, вдъхновен от ретро възраждането, както и с наплива от китайски електромобили с ограничен бюджет, които навлизат на европейския пазар.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 7 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Хаха

    7 3 Отговор
    Тия не са слушали внимателно Бай Дончо, значи, ще се наиграят😉
  • 2 морския

    5 1 Отговор
    жалко ! ще последва съдбата на ФВ костенурката ! скъп с малко търсене, дори и при последния си вариант! затова и го свалиха от производство.
  • 3 Вальо

    8 1 Отговор
    Като фен на марката смятам че е време да приключи вече курса си. Мина времето на иновациите и дизайна, сега е времето на евтината пластмаса и таблетите. Отказаха се от хубавото си окачване, откзаха се от нормалните двигатели.. вече нищо не остана. Просто ребрандирано евтино пежо.

    Коментиран от #5, #7

  • 4 стелт

    7 0 Отговор
    Като я видя тази кола и се сещам за филма "Полицаят от Сен Тропе" с Луи дьо Финес...голям смях беше! Сега вече няма такива артисти и такива коли!
  • 5 таксиджия 🚖

    7 0 Отговор

    До коментар #3 от "Вальо":

    Не е точно така. Отказаха се от хидро-активното окачване със сфери, защото е скъпо и вдига цената на колата. Ситроен винаги са били по-евтини от конкурентите Опел, Форд, ВФ. Сега ситроените са с ново окачване - иновативни амортисьори, които не трябва да се пълнят като сферите.

    2cv би бил отличен вариант със ДВГ - с 1.5 дизела и ръчна кутия ще върши отлична работа. Мениджърите на Стелантис са идиоти - ще го пуснат само електричка и няма да се продава.

    Коментиран от #6

  • 6 Вальо

    2 0 Отговор

    До коментар #5 от "таксиджия 🚖":

    Това окачване се произвежда от 1954г. и точно то им създаде името. Да се откажеш от технологията която те е дефинирала като бранд е малоумно меко казано. Все едно БМВ да почнат да правят всичките си коли на предно и да почнат да произвеждат баничарки а не дрифтачки (примерно). Нека го има като опция, пък който го иска да си го доплати просто и готово. Не е нищо сложно. А сферите се пълнят след има няма 15-20г. Доста време карат. Пружинките стават само за химикалки, при Ситроен не работят.
  • 7 дедо..

    3 0 Отговор

    До коментар #3 от "Вальо":

    Защо,за всеки влак си има пътници..само че това с електриката ще го направи хем по скъп и по тежък..един три цилиндров двг, повечко имитация от пластмаса,тънки гуми..платнището може да си остане за кабриолетче и става евтиния за масово употребяване..
  • 8 Пате

    3 0 Отговор
    Ако е в същив вид за 10000 го вземам
  • 9 Нафто

    0 1 Отговор
    Дали конструкторите от Ситроен четат тука гениалните мнения та да се научат как се правят автомобили.Пък може да ги вземат на работа с 600 000 евро месечна заплата.
  • 10 Знайко

    1 1 Отговор
    Мисля , че пишещите по-горе грешат . Сферите са от по-нови модели, а този има по един хидравличен цилиндър под всеки от праговете , който има по едно бутало за предното и задното окачване от всеки край. Затова пишат че е самонивелиращо се.
    Тоест просто трябва да се сложат уплътнители от модерни материали, които се износват по-бавно и да се сложат протектори, които да ги защитатват от износване и.....се воаля!
    Могат да сложат и батерия с по 1 електромотор за всяка ос, седалки от пеноуретан, модерни светодиодни светлини , модерен блутуут ( не ти трябва мултимедия, всеки си има телефон със всичко в него), хубави тонколони, ABS, ESP и само давай газ.
    Даже може и да направят сгъваем покрив, който като се сгъне да стои над скосената задна част и играе ролята на спойлер.
  • 11 Сусу Манарата

    0 0 Отговор
    Може, но пластмасов. Благодаря!