Шпионски снимки и официални тийзъри на това, което BMW нарича прототип „M HP BEV“, предлагат поглед към това, което предстои да се случи. Базиран на предстоящата 3 Series Neue Klasse (очаквана през 2026 г.), този прототип се отличава с по-широки арки на колелата, които прикриватпо-широка следа, както и с по-агресивни странични престилки. BMW разработва тази система от известно време, като цели да разграничи електрическия M3 от стандартните електрически автомобили 3 Series, който се очаква да използва конфигурации с един или два двигателя.
Ръководителят на развойната дейност на BMW, Франк Вебер, по-рано потвърди, че електрическият M3 - вероятно с обозначението „iM3“ въз основа на последните заявки за търговска марка - ще се движи върху изцяло новата платформа Neue Klasse. Прогнозният срок за пускане на пазара е около 2027 г., което съвпада с по-широкото въвеждане на продуктовата линия Neue Klasse. Предстои да разберем дали това електрическо бъдеще ще обхване и комби варианта M3 Touring.
Важното е, че бензиновият M3 все още не се пенсионира. Новият M3 с двигател с вътрешно горене ще съществува заедно с електрическия си събрат. Вебер потвърди, че BMW е адаптирало съществуващия 3,0-литров редови шестцилиндров двигател с турбокомпресор, за да отговаря на строгите стандарти за вредни емисии Евро 7. Това предполага, че М3 с двигател с вътрешно горене вероятно ще се припокрие с появата на електрическия модел през 2027 г.
Шефът на подразделението M Франк ван Меел подробно разказа за динамичните възможности, отключени от този нов ECU, сравнявайки го с усещането за „божията ръка“ на системата M xDrive в настоящия M5. При четири електромотора „божията ръка“ трябва да бъде още по-прецизна, координирайки не само напречната и надлъжната динамика на шасито, но и подаването на мощност на всеки отделен мотор. Тази централизирана система е от решаващо значение за представянето на пистата, като позволява агресивно намаляване на скоростта (до 1G или повече), като същевременно управлява регенеративното спиране и поддържа стабилността. Ван Меел подчерта, че бързото време за реакция на двигателите надхвърля дори хидравличните спирачни системи, проправяйки пътя за нова ера в електрическото представяне на М.
Въпреки че платформата поддържа до един мегават мощност, ван Меел уточни, че следващият M3 няма непременно да използва пълния потенциал. Той подчерта, че динамиката на автомобила, а не самата мощност, ще определя изживяването при шофиране на бъдещите електрически М автомобили, отличавайки ги от конкурентите. Възможността от един мегават се разработва с оглед на по-големи и тежки модели като XM и X5 M, при които това ниво на мощност е необходимо, за да се запази характерното за М усещане при шофиране.
Ангажираността на водача остава ключов фокус за бъдещите M EV. Ван Меел разгледа въпроса за симулираната смяна на предавките, като призна важността на обратната връзка за водача. Той обясни, че липсата на акустична и тактилна обратна връзка в EV с една предавка може да намали усещането за скорост и връзката с автомобила. BMW активно проучва начини за осигуряване на такава обратна връзка, потенциално чрез симулирано превключване на предавките или други сензорни сигнали, за да подобри изживяването при шофиране.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 123456
11:16 23.01.2025