Отидете към основна версия

9 067 25

Audi се перчи с всъдеходен суперкар

  • audi-
  • italdesign giugiaro-
  • nanuk quattro-
  • франкфурт 2013

Опитите да бъдат кръстосани всъдеход и суперавтомобил не са от вчера. През 90-те години на миналия век френската компания Aixam успява да продаде няколко бройки от уникалния Mega Track с 12-цилиндров двигател от Mercedes-Benz. На последното изложение в Женева пък Italdesign Giugiaro представи прототип на всъдеходно Lamborghini с името Parcour.



Сега италианците предлагат сходна концепция, само че на щанда на Audi. Концептът nanuk quattro има дизелов V10 с мощност 544 к.с. и въртящ момент 1 000 Нм. Двигателят е съчетан със седемстепенна роботизирана трансмисия S tronic.



nanuk quattro тежи 1 900 кг, но това не му пречи да ускорява до 100 км/ч за 3.7 секунди и да достига максимална скорост 305 км/ч при среден разход от 7.8 литра нафта на 100 км.



Всъдеходният суперкар на Audi е построен на алуминиевата пространствена рама Audi Space Frame. Каросерията е изработена от въглеродни нишки и има активна аеродинамика. Елементи зад страничните стъкла позволяват оптимизиране на въздушния поток към двигателя зад водача и спътника му.

Прототипът е дълъг 4 541, широк 1 990 и висок 1 337 мм при междуосие от 2.71 метра. Това го прави 88 мм по-къс, 92 по-широк и 318 по-нисък от кросоувъра Q5. Гумите са 22-цолови, с размер 235/50 отпред и 295/45 отзад.



Инженерите на Audi са снабдили nanuk quattro с пневматично окачване. В зависимост от пътните условия клиренсът може да варира в диапазон 7 см. Настройката може да бъде както ръчна, така и автоматична. Бордовата електроника сама разпознава стила на шофиране, отчита маршрута с помощта на навигационната система и избира оптимален режим за окачването.

При движение по магистрала компютърът сам настройва клиренса на най-ниско равнище дори скоростта да не е висока, а на път с по-груба настилка го увеличава.



Двойното предаване също си има особености. При движение с ниска скорост задните колела се завъртат под ъгъл до 9 градуса в противоположна посока на предните. Това позволява "виртуално" скъсяване на междуосието с цял метър и радиусът на обратен завой става по-малък от 10 м.

При висока скорост задните колела завиват в еднаква посока с предните под ъгъл до 2.5 градуса, благодарение на което "виртуалната" база нараства със 140 см и подобрява стабилността в завои.



Интериорът на nanuk quattro е изграден около приборния панел, който може да изобразява всякаква информация според желанието на водача. Управлението на всички функции се осъществява с помощта на клавиши на волана и трансмисионния тунел между седалките.

Прототипът няма странични огледала. Те са заместени от камери, сигналът от които се излъчва на два дисплея в зоната на предните колонки на покрива.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини