Опитите да бъдат кръстосани всъдеход и суперавтомобил не са от вчера. През 90-те години на миналия век френската компания Aixam успява да продаде няколко бройки от уникалния Mega Track с 12-цилиндров двигател от Mercedes-Benz. На последното изложение в Женева пък Italdesign Giugiaro представи прототип на всъдеходно Lamborghini с името Parcour.
Сега италианците предлагат сходна концепция, само че на щанда на Audi. Концептът nanuk quattro има дизелов V10 с мощност 544 к.с. и въртящ момент 1 000 Нм. Двигателят е съчетан със седемстепенна роботизирана трансмисия S tronic.
nanuk quattro тежи 1 900 кг, но това не му пречи да ускорява до 100 км/ч за 3.7 секунди и да достига максимална скорост 305 км/ч при среден разход от 7.8 литра нафта на 100 км.
Всъдеходният суперкар на Audi е построен на алуминиевата пространствена рама Audi Space Frame. Каросерията е изработена от въглеродни нишки и има активна аеродинамика. Елементи зад страничните стъкла позволяват оптимизиране на въздушния поток към двигателя зад водача и спътника му.
Прототипът е дълъг 4 541, широк 1 990 и висок 1 337 мм при междуосие от 2.71 метра. Това го прави 88 мм по-къс, 92 по-широк и 318 по-нисък от кросоувъра Q5. Гумите са 22-цолови, с размер 235/50 отпред и 295/45 отзад.
Инженерите на Audi са снабдили nanuk quattro с пневматично окачване. В зависимост от пътните условия клиренсът може да варира в диапазон 7 см. Настройката може да бъде както ръчна, така и автоматична. Бордовата електроника сама разпознава стила на шофиране, отчита маршрута с помощта на навигационната система и избира оптимален режим за окачването.
При движение по магистрала компютърът сам настройва клиренса на най-ниско равнище дори скоростта да не е висока, а на път с по-груба настилка го увеличава.
Двойното предаване също си има особености. При движение с ниска скорост задните колела се завъртат под ъгъл до 9 градуса в противоположна посока на предните. Това позволява "виртуално" скъсяване на междуосието с цял метър и радиусът на обратен завой става по-малък от 10 м.
При висока скорост задните колела завиват в еднаква посока с предните под ъгъл до 2.5 градуса, благодарение на което "виртуалната" база нараства със 140 см и подобрява стабилността в завои.
Интериорът на nanuk quattro е изграден около приборния панел, който може да изобразява всякаква информация според желанието на водача. Управлението на всички функции се осъществява с помощта на клавиши на волана и трансмисионния тунел между седалките.
Прототипът няма странични огледала. Те са заместени от камери, сигналът от които се излъчва на два дисплея в зоната на предните колонки на покрива.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Иван Господинов
Коментиран от #19
12:14 10.09.2013
2 '''''VIP VAG'''''
12:16 10.09.2013
3 '''''VIP VAG'''''
12:18 10.09.2013
4 Georgi Nenov
12:51 10.09.2013
5 Ianaki Petrov
13:10 10.09.2013
6 Plamen Vasilev
13:54 10.09.2013
7 Ianaki Petrov
13:55 10.09.2013
8 Iaroslav Stanchev
14:08 10.09.2013
9 Владислав Димитров
14:35 10.09.2013
10 Germans Suxxx
14:46 10.09.2013
11 Iaroslav Stanchev
Дали р8 е провал,не знам,но от 2006 до сега има произведени и продадени над 21000 бройки.За сравнение,от Гаярдо за 10 години,са произведени и продадени малко над 5000 бройки,а колите са от един клас,като и цената им не е много различна.
15:44 10.09.2013
12 Germans Suxxx
Коментиран от #13
16:20 10.09.2013
13 Iaroslav Stanchev
До коментар #12 от "Germans Suxxx":
Хахаха,има си хас в коментари под статия за Ауди,някой да не спомене и ГТР.Кошмара за Ламборгини свърши,когато Ауди ги купи и извади от гроба.Както всъщност стана и с друга легендарна марка-Бентли,които заедно с Ролс Ройс бяха се преселили във вечните ловни полета,но благодарение на кораба майка,ВАГ,вече и за тях има по-добро бъдеще. Ламбо и преди си правеха ултра луксозни спортни коли,ама и те се бяха преселили при автомобилния Свети Петър,нали така. Май където командва швабата има ред,дисциплина и качество,а.Точно с Гаярдо италианците излязоха от дупката,моделът е най-успешния в историята им,а двигателя и окачването му са взаимствани точно от Ауди,с леки доработки.Тъй че точно с идването на германците за Ламбо дойде рая.
17:35 10.09.2013
14 S Bogomilov
21:13 10.09.2013
15 Ivailo Chankov
Коментиран от #24, #25
03:57 11.09.2013
16 Germans Suxxx
Коментиран от #18, #21
11:40 11.09.2013
17 Germans Suxxx
11:41 11.09.2013
18 Iaroslav Stanchev
До коментар #16 от "Germans Suxxx":
Е,та и Британската империя има история,ама сега не е това,което беше,нали.08:55 12.09.2013
19 Naka
До коментар #1 от "Иван Господинов":
1:1 с Lamborghini Parcour e....09:57 12.09.2013
20 Germans Suxxx
Коментиран от #22
10:26 13.09.2013
21 The Bear
До коментар #16 от "Germans Suxxx":
Да знаеш, момко, след Симеон Тасев, ти се очертаваш втория такъв "умник" в авто-форумите: нищо не разбираш от коли, ама си чул по нещо от някъде и крещящо заяваваш "издишащата" си позиция, която освен всичко друго издава и доста ограничени мисловни способности. По-добре ще направиш ако само четеш! Сигурно съм на възрастта на дядо ти или поне на чичо ти (44г.) и имам доста повече житейски опит от твоя, както и с колите, но не се "исфъргам" така като теб - айде поспри се малко и чети повече литература по темите в които смяташ да коментираш. Може да ти се признае едно - по-грамотно пишеш от Симеон Тасев:)))Коментиран от #23
12:53 13.09.2013
22 Iaroslav Stanchev
До коментар #20 от "Germans Suxxx":
Така ли,не знаех,че официалния език на планетата бил английски.Ама то с такива,като вас и г-н Тасев,е изключително трудно,да се определи,къде,кой език е официален и признат за международен.Ама карай,те уж книжките са,за да се четат,но на кой ли му пука за това.19:26 13.09.2013
23 Симеон Тасев
До коментар #21 от "The Bear":
абе ти се взе за рап звезда по-кротко човека с опит голем си тъкъв опит имаш че направо немам думи20:50 16.09.2013
24 Симеон Тасев
До коментар #15 от "Ivailo Chankov":
а ти бе сине на къде си тръгнал да шумолиш там пак20:51 16.09.2013
25 Симеон Тасев
До коментар #15 от "Ivailo Chankov":
действително аудито не е добре от вътре ама както и да е който си го харесва ще си го купи всеки случай никой от вас пишещите "спецялисти " дето немогат сигурно и една крушка да завият надали можете да имате такава кола ама нищо после ми пишете коментари от сорта колко съм бил зле писал от яд че неставате за нищо ама се дуете като бай ганьо сте всички подковал се коня и вие сте дигнали крад също дане останете по-назад20:53 16.09.2013