10 Септември, 2013 11:26 9 016 25

Audi се перчи с всъдеходен суперкар

  • audi-
  • italdesign giugiaro-
  • nanuk quattro-
  • франкфурт 2013

Опитите да бъдат кръстосани всъдеход и суперавтомобил не са от вчера. През 90-те години на миналия век френската компания Aixam успява да продаде няколко бройки от уникалния Mega Track с 12-цилиндров двигател от Mercedes-Benz. На последното изложение в Женева пък Italdesign Giugiaro представи прототип на всъдеходно Lamborghini с името Parcour.



Сега италианците предлагат сходна концепция, само че на щанда на Audi. Концептът nanuk quattro има дизелов V10 с мощност 544 к.с. и въртящ момент 1 000 Нм. Двигателят е съчетан със седемстепенна роботизирана трансмисия S tronic.



nanuk quattro тежи 1 900 кг, но това не му пречи да ускорява до 100 км/ч за 3.7 секунди и да достига максимална скорост 305 км/ч при среден разход от 7.8 литра нафта на 100 км.



Всъдеходният суперкар на Audi е построен на алуминиевата пространствена рама Audi Space Frame. Каросерията е изработена от въглеродни нишки и има активна аеродинамика. Елементи зад страничните стъкла позволяват оптимизиране на въздушния поток към двигателя зад водача и спътника му.

Прототипът е дълъг 4 541, широк 1 990 и висок 1 337 мм при междуосие от 2.71 метра. Това го прави 88 мм по-къс, 92 по-широк и 318 по-нисък от кросоувъра Q5. Гумите са 22-цолови, с размер 235/50 отпред и 295/45 отзад.



Инженерите на Audi са снабдили nanuk quattro с пневматично окачване. В зависимост от пътните условия клиренсът може да варира в диапазон 7 см. Настройката може да бъде както ръчна, така и автоматична. Бордовата електроника сама разпознава стила на шофиране, отчита маршрута с помощта на навигационната система и избира оптимален режим за окачването.

При движение по магистрала компютърът сам настройва клиренса на най-ниско равнище дори скоростта да не е висока, а на път с по-груба настилка го увеличава.



Двойното предаване също си има особености. При движение с ниска скорост задните колела се завъртат под ъгъл до 9 градуса в противоположна посока на предните. Това позволява "виртуално" скъсяване на междуосието с цял метър и радиусът на обратен завой става по-малък от 10 м.

При висока скорост задните колела завиват в еднаква посока с предните под ъгъл до 2.5 градуса, благодарение на което "виртуалната" база нараства със 140 см и подобрява стабилността в завои.



Интериорът на nanuk quattro е изграден около приборния панел, който може да изобразява всякаква информация според желанието на водача. Управлението на всички функции се осъществява с помощта на клавиши на волана и трансмисионния тунел между седалките.

Прототипът няма странични огледала. Те са заместени от камери, сигналът от които се излъчва на два дисплея в зоната на предните колонки на покрива.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Иван Господинов

    3 2 Отговор
    Урус от Ауди скоро очаквайте и от всички други марки под шапката на Фолксваген груп

    Коментиран от #19

  • 2 '''''VIP VAG'''''

    3 1 Отговор
    Kade ste sega BMW i MERCEDES ???
  • 3 '''''VIP VAG'''''

    3 4 Отговор
    AUDI vinagi sa 1 krachka pred ostanalite v inovacionnite tehnologii.
  • 4 Georgi Nenov

    1 4 Отговор
    Ba4eta Mercedes takiva koli imat i to ot godini,koito Audi nqma i da gi imat
  • 5 Ianaki Petrov

    1 4 Отговор
    Айди на гИрманскуту ширпотребааааа, в далечен план предполагам и сеат и шкода се облизват да ползват тая платформа и тоя двигател на фолксваген. Тия германски каруцари вече са по-жалки от Ssang yong даже, много некадърни хансове.
  • 6 Plamen Vasilev

    2 4 Отговор
    Скоро не бях виждал толкова грозна кола. Думата грозно е доста слаба, за да изрази това, което чувствам като я гледам...
  • 7 Ianaki Petrov

    1 3 Отговор
    Явно не само на мен ми е грозна, все още има нормални хора...
  • 8 Iaroslav Stanchev

    1 3 Отговор
    Интерсно,към кой точно клас ще принадлежи това нещо,каквото и да е?Защото така,както са го определили в статията,е малко като космонавт-водолаз. На това нещо трябваше да сложат хибридното задвижване,а не sport quattro.И без това ще е само прототип.
  • 9 Владислав Димитров

    2 2 Отговор
    Торпедо от Ауди !
  • 10 Germans Suxxx

    1 5 Отговор
    Да да надявай се да е само прототип, това както един колега по-долу е казал е точно Ламборгини Урус ама от ауди, не може Ламбо да пуснат нещо и ауди да не го о.ерат после Справка - бичето гаярдо обърна резбата и стана спънатия провал audi R8.
  • 11 Iaroslav Stanchev

    2 2 Отговор
    Ауди могат да правят каквито си искат коли и прототипи.Все пак те са собственици на Ламборгини и едва ли ще се съобразяват с тях.
    Дали р8 е провал,не знам,но от 2006 до сега има произведени и продадени над 21000 бройки.За сравнение,от Гаярдо за 10 години,са произведени и продадени малко над 5000 бройки,а колите са от един клас,като и цената им не е много различна.
  • 12 Germans Suxxx

    2 3 Отговор
    Ами да ти кажа то е провал като качества, дори на малкия пръст на Nissan GTR не може да стъпи а е доста по-скъпо. Иначе ако ауди Ламборгини са от един клас, това означава че италианците са пред фалит, да правиш ултра луксозни спортни автомобили и да се озовеш в един клас с ребрандиран фолксваген, това си е жив кошмар...

    Коментиран от #13

  • 13 Iaroslav Stanchev

    2 2 Отговор

    До коментар #12 от "Germans Suxxx":

    Хахаха,има си хас в коментари под статия за Ауди,някой да не спомене и ГТР.
    Кошмара за Ламборгини свърши,когато Ауди ги купи и извади от гроба.Както всъщност стана и с друга легендарна марка-Бентли,които заедно с Ролс Ройс бяха се преселили във вечните ловни полета,но благодарение на кораба майка,ВАГ,вече и за тях има по-добро бъдеще. Ламбо и преди си правеха ултра луксозни спортни коли,ама и те се бяха преселили при автомобилния Свети Петър,нали така. Май където командва швабата има ред,дисциплина и качество,а.Точно с Гаярдо италианците излязоха от дупката,моделът е най-успешния в историята им,а двигателя и окачването му са взаимствани точно от Ауди,с леки доработки.Тъй че точно с идването на германците за Ламбо дойде рая.
  • 14 S Bogomilov

    3 2 Отговор
    Хаайде разбирачите пак почнаха, грозна била , не струвала... ама то гроздето многи кисело било бе.......
  • 15 Ivailo Chankov

    1 2 Отговор
    Сигурно ще е толкова високо-проходимо колкото и BMW X6, демек Subaru Justy ще е по-добро за офроуд, а докато Audi имат концепт за всъдеходен суперкар, то жълтурите вече го направиха, макар и в ултра лимитирана серия http://www.youtube.com/watch?v=DTSbPB3nXDM http://www.youtube.com/watch?v=KpgiGExRq90

    Коментиран от #24, #25

  • 16 Germans Suxxx

    1 4 Отговор
    Дойде рая таратанци, е.ати горчивия рай, да те рита Nissan. Ловни полета за Ролс и Бентли в някой друг живот, на някоя друга планета, Ролс с тая история дето са возили аристокрацията докато мерцедес и фолксваген просто не са съществували, така че тихо.

    Коментиран от #18, #21

  • 17 Germans Suxxx

    1 3 Отговор
    Ivailo, евала, много е хубаво че все още има нормални хора.
  • 18 Iaroslav Stanchev

    1 1 Отговор

    До коментар #16 от "Germans Suxxx":

    Е,та и Британската империя има история,ама сега не е това,което беше,нали.
  • 19 Naka

    1 3 Отговор

    До коментар #1 от "Иван Господинов":

    1:1 с Lamborghini Parcour e....
  • 20 Germans Suxxx

    0 3 Отговор
    Сигурно не е това което беше, ама официалния език на тази планета е на британската империя, и австралия гордно носят британското знаме на тяхното собствено, а германското кой го носи? Ромите на каруците си в албания и турция...

    Коментиран от #22

  • 21 The Bear

    2 1 Отговор

    До коментар #16 от "Germans Suxxx":

    Да знаеш, момко, след Симеон Тасев, ти се очертаваш втория такъв "умник" в авто-форумите: нищо не разбираш от коли, ама си чул по нещо от някъде и крещящо заяваваш "издишащата" си позиция, която освен всичко друго издава и доста ограничени мисловни способности. По-добре ще направиш ако само четеш! Сигурно съм на възрастта на дядо ти или поне на чичо ти (44г.) и имам доста повече житейски опит от твоя, както и с колите, но не се "исфъргам" така като теб - айде поспри се малко и чети повече литература по темите в които смяташ да коментираш. Може да ти се признае едно - по-грамотно пишеш от Симеон Тасев:)))

    Коментиран от #23

  • 22 Iaroslav Stanchev

    0 1 Отговор

    До коментар #20 от "Germans Suxxx":

    Така ли,не знаех,че официалния език на планетата бил английски.Ама то с такива,като вас и г-н Тасев,е изключително трудно,да се определи,къде,кой език е официален и признат за международен.Ама карай,те уж книжките са,за да се четат,но на кой ли му пука за това.
  • 23 Симеон Тасев

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "The Bear":

    абе ти се взе за рап звезда по-кротко човека с опит голем си тъкъв опит имаш че направо немам думи
  • 24 Симеон Тасев

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "Ivailo Chankov":

    а ти бе сине на къде си тръгнал да шумолиш там пак
  • 25 Симеон Тасев

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "Ivailo Chankov":

    действително аудито не е добре от вътре ама както и да е който си го харесва ще си го купи всеки случай никой от вас пишещите "спецялисти " дето немогат сигурно и една крушка да завият надали можете да имате такава кола ама нищо после ми пишете коментари от сорта колко съм бил зле писал от яд че неставате за нищо ама се дуете като бай ганьо сте всички подковал се коня и вие сте дигнали крад също дане останете по-назад