Консултативният съвет за сътрудничество между държавните органи и лицата, осъществяващи икономически дейности, свързани с нефт и продукти от нефтен произход към министъра на икономиката и индустрията обсъди днес механизмите за поемане от държавата на оперативното управление на рафинерията в Бургас, в случай на форсмажорна ситуация.
Подобна хипотеза се налага със Закона за административното регулиране на икономическите дейности, свързани с
нефт и продукти от нефтен произход, приет в края на мандата на 48-о Народно събрание.
„Необходимо е да бъдат създадени критерии и условия, на които да отговарят особените търговски управители на обектите от критичната инфраструктура, какъвто е рафинерията в Бургас“, каза министър Никола Стоянов по време на днешното заседание.
По думите му „държавата трябва да е подготвена и да реагира в рамките на часове, ако ситуацията го налага“. Затова и икономическият министър поставя темата във фокуса на работата на Консултативния съвет като първа стъпка за създаването на работещ и ясно установен механизъм за прилагане на законовата разпоредба, в случай на форсмажорна ситуация.
В рамките на Консултативния съвет се създава експертна работна група да изработи методиката, по която ще се оценяват евентуалните кандидати за позицията, стана ясно по време на заседанието. Участниците в срещата се обединиха около мнението, че трябва да бъде уточнен и броят на управителите, като в закона е заложено те да бъдат до трима.
„Тази група ще детайлизира и обектите от критичната инфраструктура, за управлението, на които би се наложило да бъде създадена тази длъжност, защото законът предвижда тази разпоредба да се прилага не само към бургаската рафинерия“, подчерта Стоянов.
Регистърът на обектите, който включва и бензиностанции, и пълначни станции ще бъде дигитализиран. Това решение също бе взето по време на заседанието на Консултативния съвет. По този начин всички регистрирани обекти ще бъдат видими и ще се завиши контролът по отношение на онези, които извършват дейност без регистрация, коментираха участниците в срещата.