КАТ и ДАИ в спор - сменяме ли талоните, разкрива в. „Труд“
Заради различни тълкувания на КАТ и Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" (бившата ДАИ) собствениците на леки автомобили с газови уредби не знаят дали трябва да сменят задължително големия талон на колите си, показа проверка на "Труд".
След три месеца - на 1 март 2014 г. влиза в сила наредба на Министерството на транспорта, според която допълнително поставените газови уредби вече са определени като промяна в конструкцията на автомобила. Според наредба на МВР пък всяка такава промяна трябва да бъде записана в големия талон на собственика на автомобила. В противен случай глобата е от 50 до 200 лв.
Държавата и общините ще ни връщат пари, ако забавят услуга, съобщава "24 часа"
Държавните и общинските служби ще трябва да връщат на гражданите такси за услуга, ако не са си свършили работата навреме. Парите ще се възстановяват по банков път. Това е предвидено в концепция за нова политика по отношение на таксите, която е написана от частна фирма по поръчка на Министерския съвет. Предвижда се и въвеждането на разсрочено плащане на по-големите такси. Ведомствата ще трябва да осигурят и максимално голям набор от канали, по които гражданите да могат да плащат, предвижда концепцията. Сред тях са електронно плащане по интернет, кредитни карти, гише в самото ведомство. Банковите плащания пък трябвало да останат само за суми, които надхвърлят заложения в закона за ограничаване на плащанията в брой лимит. В момента това ограничение важи за суми над 15 000 лв.
Бюджетът ще пилее милиони за неефективни структури и през 2014 г., обобщава "Сега"
Бюджет 2014 ще бъде поредният, в който данъкоплатците ще плащат милиони за издръжката на неефективни структури без особена полза. Решимостта на поредното правителство да оптимизира администрацията засега остава на хартия, а натискът за запазване на отделни неработещи звена се оказва успешен. Така за поредна година българите ще плащат двойно - и за издръжка, и за разходите по куп ненужни административни режими, показва проверка на изданието.
2014: Работа на макс с минимални разходи, пресмята "Стандарт"
Българският бизнес не е оптимистично настроен за скорошно излизане от кризата. Най-големи надежди се възлагат на повишаване на приходите от продажби и подобряване на бизнес климата в страната, а най-малко оптимизъм вдъхва трудовата заетост на населението. Това сочи проучването "Европейски икономически преглед 2014" на БТПП сред 607 фирми от цялата страна. То е част от изследване на Асоциацията на европалатите сред 25 страни на Стария континент. Като се съпоставят резултатите, може да се получат доста интересни картини и представа за това по какъв начин българският бизнес смята да се държи и да работи през следващата 2014 г. Така например най-оптимистични са очакванията на родните фирми за растеж на продажбите - 49,2 процента от анкетираните се надяват на повишаване на общите си приходи от продажби. В същото време нагласите за наемане на нови работници и разширяване на дейността са най-ниски - само 26,1% предвиждат да открият нови работни места. Това означава, че предприемачите възнамеряват да произвеждат максимум продукция с минимум работници, т.е. да намалят разходите за дейността си колкото се може повече. Което навежда на мисълта, че те се готвят за изкарване на още една тежка кризисна година и ще продължат със затягането на коланите.
Бележка антибомба в пощата, пише "Новинар"
Колетите в пощата вече се изпращат само срещу бележка антибомба. За да пуснем пакет до друг град, задължително трябва да попълним имената си върху листче, което се залепва върху пратката. На него декларираме още, че не изпращаме нищо незаконно – като дрога или адска машина например. Оказва се, че мярката е въведена още преди година, но не се е спазвала от всички служители на пощенски гишета, показа проверка на „Новинар”. В някои бюра в София бележка антибомба не са искали до септември тази година. От ноември същите станции са започнали да се съобразяват с новите изисквания. От „Български пощи” обясниха пред „Новинар”, че специалните мерки за сигурност са въведени за вътрешните пратки още от лятото на 2012 г., а за международните – от октомври миналата година. В някои станции служителите настояват и да опаковаме колета си пред тях, а в други пратката не се проверява.