Отидете към основна версия

1 702 5

Какво да направим, ако ни излъжат за хотелската стая?

  • хотел-
  • хотелска стая-
  • измама-
  • почивка-
  • права-
  • потребителски права

Специалист посочи, че трябва да сме особено внимателни при превода на пари онлайн към съмнителни хотели или туроператори

Снимка: Shutterstock

Летният сезон започва и за жалост, с това се появиха множество сигнали за измамени потребители, останали разочаровани от офертите за почивка. Най-често проблемите са при резервация на хотел и начините на плащане.

"Ако не сме направили резервациите, трябва да внимаваме за това какви ще бъдат условията за мястото, което ще посетим. Една от препоръките е да се потърсят повече оферти, за да можем да сравним и цените, и условията", каза пред Bulgaria On air Габриела Руменова от платформата "Ние, потребителите".

Тя уточни, че когато избираме хотел, първо трябва да проверим дали той е категоризиран, като това може да стане чрез сайта на Министерството на туризма.

"Можем да видим колко са звездите и какъв е видът. От това зависи какви условия ще получим и с какво качество. Трябва да сме критични към отзивите. Често са фалшиви, създадени от самия хотелиер или от наети хора, включително и от изкуствен интелект. Могат да ни ориентират отзивите, за които си личи, че са оставени от реални хора, но трябва да бъдем критични", посъветва Руменова.

"Ако установим, че информацията в регистъра не отговаря на тази от офертата, това е ясен знак и трябва да се замислим дали това е единственото разминаване с предварителната информация, и това, което на място ще получим", посочи още специалистът.

"Понякога стаята, за която сме платили, не е тази. Тогава имаме право да поискаме отбив от цената и да ни намалят с такъв размер, че да достигнем сумата, която трябва да платим за стаята, в която сме настанени.

Моят съвет е да реагираме веднага, да поискаме градивен диалог с представител на хотела, но да уточним какви са възможностите за нормалното уточняване на ситуацията. Дори и да стигнем до някакво споразумение, е добре то да се скрепи с писмен документ", категорична е Руменова. Тя напомни, че в 14-дневен срок трябва да съобщим за несъответствието.

Според експерта преди да извършим онлайн плащане за почивката си, трябва да направим проверка на сайта.

"Трябва да проверим кога е създаден сайтът. Практиката показва, че най-много измами се извършват чрез новосъздадени сайтове. Може да проверим и кой стои зад адреса, както и да сравним контактната информация с други резултати в интернет", посъветва тя.

Поставете оценка:
Оценка 3 от 2 гласа.

Свързани новини