Last news in Fakti

10 Юли, 2023 12:32 1 700 5

Какво да направим, ако ни излъжат за хотелската стая?

  • хотел-
  • хотелска стая-
  • измама-
  • почивка-
  • права-
  • потребителски права

Специалист посочи, че трябва да сме особено внимателни при превода на пари онлайн към съмнителни хотели или туроператори

Какво да направим, ако ни излъжат за хотелската стая? - 1
Снимка: Shutterstock

Летният сезон започва и за жалост, с това се появиха множество сигнали за измамени потребители, останали разочаровани от офертите за почивка. Най-често проблемите са при резервация на хотел и начините на плащане.

"Ако не сме направили резервациите, трябва да внимаваме за това какви ще бъдат условията за мястото, което ще посетим. Една от препоръките е да се потърсят повече оферти, за да можем да сравним и цените, и условията", каза пред Bulgaria On air Габриела Руменова от платформата "Ние, потребителите".

Тя уточни, че когато избираме хотел, първо трябва да проверим дали той е категоризиран, като това може да стане чрез сайта на Министерството на туризма.

"Можем да видим колко са звездите и какъв е видът. От това зависи какви условия ще получим и с какво качество. Трябва да сме критични към отзивите. Често са фалшиви, създадени от самия хотелиер или от наети хора, включително и от изкуствен интелект. Могат да ни ориентират отзивите, за които си личи, че са оставени от реални хора, но трябва да бъдем критични", посъветва Руменова.

"Ако установим, че информацията в регистъра не отговаря на тази от офертата, това е ясен знак и трябва да се замислим дали това е единственото разминаване с предварителната информация, и това, което на място ще получим", посочи още специалистът.

"Понякога стаята, за която сме платили, не е тази. Тогава имаме право да поискаме отбив от цената и да ни намалят с такъв размер, че да достигнем сумата, която трябва да платим за стаята, в която сме настанени.

Моят съвет е да реагираме веднага, да поискаме градивен диалог с представител на хотела, но да уточним какви са възможностите за нормалното уточняване на ситуацията. Дори и да стигнем до някакво споразумение, е добре то да се скрепи с писмен документ", категорична е Руменова. Тя напомни, че в 14-дневен срок трябва да съобщим за несъответствието.

Според експерта преди да извършим онлайн плащане за почивката си, трябва да направим проверка на сайта.

"Трябва да проверим кога е създаден сайтът. Практиката показва, че най-много измами се извършват чрез новосъздадени сайтове. Може да проверим и кой стои зад адреса, както и да сравним контактната информация с други резултати в интернет", посъветва тя.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 2 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Излъжат ли ви значи

    2 0 Отговор
    Ще пиете една студена вода! Ако се заядете сигурно ще дойдат "здравите момчета" които всъщност когато са сами падат от един шамар, и ще разберете по-трудно я начин, че морето не е за българи!
  • 2 Чаша

    1 0 Отговор
    студена вода !
  • 3 123456

    0 0 Отговор
    В такъв случай се па ли стаята или поне хотела ..
  • 4 Павел пенев

    5 0 Отговор
    Тази година летния сезон скоро ще приключи без да е започнал. Излишно е са будалкате хората с платени реклами за скъпарското лайноморие.
  • 5 ами,

    2 0 Отговор
    Отдавна не почивам на нашето Черноморие и винаги мненията ми за хотели са от познати и приятели които вече са били там.