Отидете към основна версия

10 751 2

Как функционират ъглите на окачването

  • ъгли-
  • окачване-
  • кастър-
  • кембър-
  • акерман
Един добър видеоклип разясняващ всичките видове ъгли в състезателен болид. Същите ъгли функционират и във всички съвременни автомобили. Естествено при различните задвижвания и специфики на моделите настройките се различават, но в определени граници.
 
Интересна тема е и това, каква кара автомобилите с предно задвижване и 4х4 да недозавиват, а пък тези със задно задвижване да презавиват и тук взима малко участие Кастър ъгълът. Поради факта, че колите с преден задвижващ мост имат полуоски свързани към колелата и при по-голям Кастър те ще получават много голямо натоварване той е намален. При колите със задно предаване, предните колела отговарят само за завиването и това позволява по-голям кастър ъгъл и съответно по-високи нива на сцепление при спиране и в завой.

Това е предно окачване на Audi A4 представител на автомобилите и с предно и с 4х4 задвижване. Предницата на автомобила е в лявата част на снимката. При него Кастър ъгъла е трудно забележим.

Това е предното окачване на често срещаното BMW e46 - типичен представител на автомобилите със задно предаване. Предницата тук е вдясно на снимката и Кастър ъгълът вече се забелязва по-явно.

Автомобилите от WRC имат голям позитивен кастър въпреки пълното задвижване, но там частите са направени така, че да издържат много по-големи натоварвания. Другите известни с големия Кастър са автомобилите на Mercedes за това колелата им се "чупят" по подобен начин, но само при тези със задно предаване.

Най-познатият ни Mercedes 124 и неговия Кастър ъгъл.

И автомобил от WRC шампионата с неговия голям положителен Кастър.

При ежедневните автомобили, реглажът на тези ъгли е честа необходимост при всеки ремонт свързан с точките на захващане на окачването. Най-ясния белег за повреда са неравномерно износените гуми. Темата е много обширна и това няма да е първата и последната статия по нея.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини