Окачването, както и други сложни технически компоненти в автомобила, трябва да се затопля в студеното време. Гумено-метални съединения, втвърдени прашници, сгъстено масло в шарнирите - всичко това изисква внимателно боравене в първите минути след старта.
В противен случай съществува немалък риск от повреда на гумените уплътнения и последваща повреда на целия възел. Ако в студено време водачът започне да кара толкова интензивно, колкото през лятото, тогава има голям шанс автомобилът да се озове в сервиза за ремонт на окачването.
Например, сгъстеното масло в комбинация със силни удари, причинени от неравности може да пробие уплътненията на амортисьорите. Оттам възниква деформация на клапановия механизъм, което води до разрушаване им. При работа с незагряти амортисьори се появяват течове на масло.
В крайна сметка амортисьорът спира да работи правилно и не потиска развиващите се вибрации. И това е само един от възлите по окачването, който страда от горепосочения проблем.
За да загреете окачването, ще трябва да карате около 500 метра в лек режим. Това означава плавно преминаване през неравности и особено внимателно преминаване през дупките по асфалт, които по родните пътища съвсем не са малко.
Въпреки това, при силни студове, е трудно да се стигне до пълно затопляне на окачването. В този случай неговите елементи се износват повече, така че съветът ни е: Карайте автомобила по внимателно през зимата. Това е добре, както за окачването, така и за цялостната ви безопасност.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 ГРАД КОЗЛОДУЙ
Коментиран от #16, #31
12:13 30.11.2022
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Хахааха
12:17 30.11.2022
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Алексей
Единственият вариант е да вземат някой роднина на писали статията и да загряват на задната седалка малко. Егати глупостите където пишат.
12:44 30.11.2022
8 Хахаха
12:49 30.11.2022
9 Киро Подгряващият
12:50 30.11.2022
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Кой не знае
13:39 30.11.2022
12 Име
До коментар #5 от "да де":
Ми, направи си труд да прочетеш материалчето, което всъщност е много смислено и ще разбереш. Ама дай само да пишем, без да четем14:11 30.11.2022
13 Джуган
15:25 30.11.2022
14 Точно така
17:38 30.11.2022
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 бонго-бонго
До коментар #2 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":
Аз пък го подгрявам с бензинова лампа най малко 45 минути а за двигателя паля малко огънче под картера.Коментиран от #23
17:55 30.11.2022
17 Дзверо
18:21 30.11.2022
18 До Точно така
Коментиран от #36
18:43 30.11.2022
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 ганю
замязали са колите на луноходи през 2-3 месеца къде окачване гума или джанта все си в сервиза
абе умното си е умно
22:26 30.11.2022
22 Георги
06:49 01.12.2022
23 Ти се шегуваш,но...
До коментар #16 от "бонго-бонго":
...моят дядо точно така е подгрявал картера зимно време на трактор-,,Урсус"...!09:03 01.12.2022
24 умни стеее много
10:37 01.12.2022
25 Палим огънче
11:26 01.12.2022
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Радо шикалката
14:02 01.12.2022
31 ГРАД КОЗЛОДУЙ №7
До коментар #2 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":
Номерирай се. Станахме много, " ГРАД КОЗЛОДУЙ" и трябва да се различаваме. Оригиналът е ясен. Неграмотен е и е п0тюга з0целувач20:36 01.12.2022
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Да бе!
15:49 02.12.2022
34 емил
20:43 02.12.2022
35 Гост
15:36 05.12.2022
36 Гост
До коментар #18 от "До Точно така":
Точно па в чужбина, където не знаят къде се налива бензина, не ми ги давай за пример, че са наясно с ползите от загряването. Нали техните коли идват тука с проблеми и ние ги дооправяме, че ги караме още по 100 000 км.15:40 05.12.2022
37 бай Гъдю
02:51 07.01.2023
38 емо
15:58 15.03.2023