30 Ноември, 2022 12:05 39 184 38

Съвет от специалисти: Задължително загрявайте окачването през зимата

  • окачване-
  • зима-
  • съвети

Ако в студено време водачът започне да кара толкова интензивно, колкото през лятото, тогава има голям шанс автомобилът да се озове в сервиза за ремонт на окачването

Съвет от специалисти: Задължително загрявайте окачването през зимата - 1

Окачването, както и други сложни технически компоненти в автомобила, трябва да се затопля в студеното време. Гумено-метални съединения, втвърдени прашници, сгъстено масло в шарнирите - всичко това изисква внимателно боравене в първите минути след старта.

В противен случай съществува немалък риск от повреда на гумените уплътнения и последваща повреда на целия възел. Ако в студено време водачът започне да кара толкова интензивно, колкото през лятото, тогава има голям шанс автомобилът да се озове в сервиза за ремонт на окачването.

Например, сгъстеното масло в комбинация със силни удари, причинени от неравности може да пробие уплътненията на амортисьорите. Оттам възниква деформация на клапановия механизъм, което води до разрушаване им. При работа с незагряти амортисьори се появяват течове на масло.

В крайна сметка амортисьорът спира да работи правилно и не потиска развиващите се вибрации. И това е само един от възлите по окачването, който страда от горепосочения проблем.

За да загреете окачването, ще трябва да карате около 500 метра в лек режим. Това означава плавно преминаване през неравности и особено внимателно преминаване през дупките по асфалт, които по родните пътища съвсем не са малко.

Въпреки това, при силни студове, е трудно да се стигне до пълно затопляне на окачването. В този случай неговите елементи се износват повече, така че съветът ни е: Карайте автомобила по внимателно през зимата. Това е добре, както за окачването, така и за цялостната ви безопасност.


Поставете оценка:
Оценка 2.9 от 114 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    88 12 Отговор
    ас на моето окачване сутрин пу паля печка да го грея после потеглям бавно

    Коментиран от #16, #31

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Хахааха

    81 6 Отговор
    Като минеш през 2 3 трапа и се загрява екстра
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Алексей

    90 3 Отговор
    Аз да попитам в държавите където няма дупки и неравности, как си загряват окачването?
    Единственият вариант е да вземат някой роднина на писали статията и да загряват на задната седалка малко. Егати глупостите където пишат.
  • 8 Хахаха

    70 3 Отговор
    Абе вие друсани ли сте бе? Или сте лека прегряли 😂
  • 9 Киро Подгряващият

    44 2 Отговор
    При мен дупки няма. Само тротоари, когато не внимавам. Трябва ли да го подгрявам?
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Кой не знае

    64 2 Отговор
    Просто е бе! Разливате малко запалима течност под колата, палите и това е. Загрявате даже и съседните коли. Дори карате и пожарните да загреят, докато дойдат.
  • 12 Име

    16 30 Отговор

    До коментар #5 от "да де":

    Ми, направи си труд да прочетеш материалчето, което всъщност е много смислено и ще разбереш. Ама дай само да пишем, без да четем
  • 13 Джуган

    45 8 Отговор
    По принцип не е добре колата дълго да се подгрява на място. По добре първоначално да се кара бавно, на 2000 оборота максимум, за да се подгрее и ск. кутия и диф и окачване, всичко. Бях дете когато великият Ники Лауда даде такъв съвет в едно интервю.
  • 14 Точно така

    31 8 Отговор
    Но като чета коментарите за тези хора нито кола нито нищо с колела , ТРОШАЧИ НА ИНЖЕНЕРНАТА МИСЪЛ,НА БЪЛГАРИНА МУ ДАЙ ДА БЛЪСКА, колата ,в дупки в , бордюри в легнали полицай. Не го интересува нищо и другите като си пазят колите онези им свирят . И СТАТИЯТА Е ПРАВИЛНА ,ТАКА СЕ ПРАВИ , зима лято оставя се колата да загрее и тогава се тръгва , в първите метри бавно и спокойно и също така музиката и на нея и трябва загрявка, на говорителите .На българина му дай репликата нали пали и до там му стига мисълта.
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 бонго-бонго

    20 5 Отговор

    До коментар #2 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":

    Аз пък го подгрявам с бензинова лампа най малко 45 минути а за двигателя паля малко огънче под картера.

    Коментиран от #23

  • 17 Дзверо

    27 4 Отговор
    Да загряваш двигателя, да загряваш скоростната кутия, сега пък да загрявам и окачването.... и накрая ще и драсна клечката
  • 18 До Точно така

    30 17 Отговор
    Абсолютно нищо вярно, така НЕ се прави! Особено в чужбина се пали и се тръгва веднага, не се чака, от окологична гледна точка, а има и закони че нямаш право да стоиш на запален двигател, има глоби в доста държави, камо ли някой да загрява окачването, капаците, джантите или тем подобни простотии, просто са ви загрели бушоните вече.

    Коментиран от #36

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 ганю

    23 2 Отговор
    Ами затова ли в бг. има толкоз дупки по пътищата за да си разгрявате окачването кой където свари
    замязали са колите на луноходи през 2-3 месеца къде окачване гума или джанта все си в сервиза
    абе умното си е умно
  • 22 Георги

    22 3 Отговор
    По тъпа статия няма в Гугъл
  • 23 Ти се шегуваш,но...

    12 0 Отговор

    До коментар #16 от "бонго-бонго":

    ...моят дядо точно така е подгрявал картера зимно време на трактор-,,Урсус"...!
  • 24 умни стеее много

    4 5 Отговор
    от утре всеки ситрин слиза с горелката пред блока и почва да загрява окачването хахахахахахахаабабабабабажаабахахХахахахаахахахахахахахаахахахахахаахахахахахахаха
  • 25 Палим огънче

    10 2 Отговор
    под колата за да сгреем ходовата част, все по неграмотен народ се подвизава в тия сайтове за някой лев!
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Радо шикалката

    7 2 Отговор
    Бай шишарко ти кола карал ли си някога? Камо ли през зимата? Освен всичките тия глупости дето си описал хубаво е зимата преди да тръгнеш, да си тръгнеш и една шишарка в г, да може по-лесно да виждаш дупките и да улавяш високите честоти от вселената, щото явно бая си ги прихванал. Освен това е хубаво да си загрееш и врата с една дрянова пръчка. Молиш комшията да те перне поне 10 пъти преди да се качиш в колата. И те така.
  • 31 ГРАД КОЗЛОДУЙ №7

    0 3 Отговор

    До коментар #2 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":

    Номерирай се. Станахме много, " ГРАД КОЗЛОДУЙ" и трябва да се различаваме. Оригиналът е ясен. Неграмотен е и е п0тюга з0целувач
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Да бе!

    6 2 Отговор
    Загрявайте окачването в тенджера под налягане на котлона!
  • 34 емил

    5 1 Отговор
    Благодаря за цената информация .В гаража ще монтирам радиатори за да е на топло колата аз мога и на студено да стоя важното е колата да е на топло.
  • 35 Гост

    2 0 Отговор
    500 м по гладко шосе ще загрее ли окачването? А 200 м през кратерите по калдаръмите на крайните квартали, ще помогнат ли?
  • 36 Гост

    2 2 Отговор

    До коментар #18 от "До Точно така":

    Точно па в чужбина, където не знаят къде се налива бензина, не ми ги давай за пример, че са наясно с ползите от загряването. Нали техните коли идват тука с проблеми и ние ги дооправяме, че ги караме още по 100 000 км.
  • 37 бай Гъдю

    1 0 Отговор
    Да не забравите да загреете и ауспуха, преди да запалите двигателя!... ;)
  • 38 емо

    1 0 Отговор
    Ако имате възможност в гаража да има парно може и автоматично поддържане като 23 С най добре. Още по добре зимата не го ползвайте нека да стои на топло желателно е лятото да е на сянка така най добре ще бъде запазен .