След като ви разказахме за плюсовете и недостатъците на зависимото окачване, сега ще спрем вниманието ви на т.нар. независимо. Ето в какви случаи независимото окачване е по-добро от зависимото.
Говорейки за зависимо окачване, по подразбиране имаме предвид задната ос на автомобила. Всеки шофьор е запознат с независимите повдигащи механизми от първа ръка, тъй като всички автомобили ги имат на предните задвижващи или незадвижващи колела. Описанието на автомобил с независимо окачване също определя задната ос, която дава на превозното средство онези свойства, които липсват при автомобили със зависимо окачване, например:
Способността на автомобила да поддържа безпрецедентна стабилност на пътя при срещане на препятствие с едно колело. Тоест, в случай на зависими окачвания, когато едното колело е повдигнато над земята, ъгълът на другото неизбежно ще се промени. Оказва се, че за част от секундата задната ос на автомобила на практика губи сцепление с асфалта, което може да доведе до подхлъзване на мокър път. При независимо окачване това е малко вероятно.
Независимите окачвания могат да поддържат оптималното положение на каросерията на автомобила при много високи скорости - до 400 км/ч. Отличен пример за такава стабилност е независимото окачване на Bugatti Chiron, което ускорява до 420 км/ч и остава стабилно. Благодарение на това умение независими окачвания се монтират и на високоскоростни автомобили, по-специално на болидите от Формула 1. Максималната скорост на автомобил със зависимо окачване, но който ще се чувства изключително несигурен, е 180 км/ч.
Комфорт и лукс - ако говорим за тези понятия, тогава колата ви има независимо окачване. Всички премиум автомобили имат само тази опция за окачване, защото това е единственият начин да се осигури максимална плавност на возията. Например, в автомобилите Rolls-Royce по време шофиране по неравен път, виното в чаша, стояща на подлакътника на колата, дори не потрепва - най-качествените независимите окачвания са толкова чувствителни.
При независими окачвания можете по-точно да настроите ъглите на колелата, което ще даде на автомобила още по-голяма стабилност и ще сведе до минимум износването на гумите и цялото шаси като цяло. При повечето превозни средства с зависимо окачване регулирането на колелата на задната ос е невъзможно или е ограничено до една равнина.
Някои производители доставят автомобилите с допълнителни отделни щанги за управление на задните колела, докато предните колела се движат. При зависими окачвания, по обективни причини, такава модификация е просто невъзможна. Но именно тя направи първите модели на Mercedes едни от най-управляемите в света именно благодарение на допълнителните лостове.
Има много видове независими окачвания - с един, два или пет лоста, осигуряващи стабилност в няколко равнини наведнъж. Тук дори пружините и амортисьорите могат лесно да се монтират в хоризонтална равнина за допълнително повишаване на чувствителността към неравности на пътя.
Но собственикът на автомобил с почти всички видове независими окачвания трябва да бъде подготвен за факта, че техните механизми ще започнат да се развалят много по-рано от тези на зависимите. Да, и разходите за ремонт понякога достигат непосилни суми, така че при избора на автомобил винаги имайте предвид характеристиките на задното и предното окачване на автомобила.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Готин
05:18 11.05.2022
9 Хе хе
18:50 11.05.2022