Last news in Fakti

28 Юни, 2003 13:55 1 904 0

Пет в едно

  • citroёn-
  • pluriel-
  • panoramic saloon


Автомобилът, който е тема на нашият материал може най-кратко да се определи като "мечтата на тиинейджъра". Симпатичната "буболечка", която бе една от атракциите на автомобилен салон "София 2003", е разработена изцяло на базата на стандартния Citroёn C3, но от донора си я различават доста неща, две от които основни - екстравагантност и многофункционалност. Името на тази малолитражка не случайно е Pluriel. Във френския език думата се използва за определение на множество. Целта на дизайнерите е била да съчетаят пет различни вида возила в едно и без да си кривим душата трябва да признаем, че са успели.

Екстериор

Като цяло формите, познати ни от стандартната C3-ка са запазени. В дизайнът на Pluriel обаче са вмъкнати доста интересни и екстравагантни детайли, придаващи на возилото подчертано младежки дух. Интерес представляват предните светлини, които са с неправилна форма и са силно изнесени нагоре. Задните светлини са в по-голямата си част прозрачни, като само габаритите и стоповете са в червен цвят. Летите джанти и фаровете за мъгла внасят лека доза агресия в това иначе миловидно изглеждащо автомобилче. Най-голямо впечатление прави горната част на каросерията, която може да се трансформира по доста начини. Благодарение най-вече на нея, автомобилът лесно се трансформира в пет различи конфигурации. Първата е стандартното купе с три врати. Втората е наречена от изобретателите си Panoramic Saloon. При нея горната част на мекия таван се прибира назад и покривът изчезва.

Получава се нещо като огромен шибедах. Следващата трансформация е превръщането на Pluriel в Cabriolet. При нея мекият гюрук заедно със задното стъкло се прибират в багажника, като над главите на водача и пасажерите остават само двете овални арки. Всичко обаче не приключва дотук. Искате още простор над себе си - Pluriel може да угоди и на този каприз. Двете арки автоматично се отключват и се свалят. Те са изработени от алуминий и тежат само 11 кг всяка. След тази операция пространството става голямо и автомобилът се превръща в сравнително широк четириместен кабриолет. Наименованието на тази конфигурация е Spider. Единственият недостатък при нея е, че арките трябва да останат извън колата и при евентуален дъжд мекият гюрук не може да покрие главите на пътниците. Може би ще си кажете, идеално - многофункционална кола, но с малък багажник. Логично е да си помислите така, имайки предвид габаритите на автомобила и миниатюрните багажничета на повечето коли от този клас. От Citroёn обаче са предвидили и това. Долната част на задната врата се отваря и се застопорява в хоризонтално положение като става на едно ниво с пода на багажника. Под основното дъно има второ в което, без да ви пречи се побира гюрука и стъклото. Облегалките на задните седалки се сгъват напред, без да се налага прибиране на подглавниците, като гърба им също се оказва на едно ниво с пода на багажния отсек. Така автомобилът се превръща в своеобразен Pick-up, което е и неговата пета трансформация. Всичко това става бързо и лесно, без каквото и да било усилие, а прибирането на мекия таван се осъществява само с натискането на един бутон.

Всевъзможните версии на Pluriel правят и дизайна му различен. Дори да не се ръководите от функционалността, можете да моделирате екстериора на автомобила си така както пожелаете.

Интериор

Що се отнася до салона, то много от нещата вече ги описахме по-горе, тъй като при един открит, многофункционален автомобил като Pluriel понятията интериор и екстериор са доста размити. Споменахме за багажното пространство, делимата задна седалка и простор в салона. Освен това обаче, трябва да обърнем внимание на останалите детайли, допринасящи за комфорта на водача и пасажерите. Започваме от седалките. Отпред те са с екстравагантни биоформи, ергономични са и много удобни. Естествено са малко твърди, но за автомобил от този клас това е напълно в нормите. Мястото за краката на водача и пасажера до него е предостатъчно. Отзад спокойно биха могли да се возят само двама души. Ако са с по-дълги крака ще им е малко тесничко в предно-задна посока, но предвид размерите и класа на Pluriel, е постигнато максималното. Уредите на арматурното табло са в унисон с екстравагантността на целия автомобил. Хубавото е, че това не се е отразило на тяхната информативност. Богатото базово оборудване е без конкуренция в класа си и повишава максимално комфорта при пътуване.

Двигател

Предлаганите двигатели са два - 1.4 и 1.6-литрови и са напълно аналогични с тези на стандартната C3-ка. По-слабия агрегат сме описвали в брой 257 на АВТОпазар и затова сега екипът ни избра да тества по-големия мотор. С мощността си от 110 к.с. той предлага завидна динамика на лекото купе. Ускорението му е отлично и максималната скорост не е никак ниска. По отношение на безопасността трябва да се отбележи, че окачването е стабилно, спирачната система е оборудвана с ABS, а еърбеговете осигуряват максимално спокойствие както на водача, така и на пасажерите.

Цена

За отличното качество на Citroёn, предлаганите опции и динамичните характеристики парите си заслужават. Все пак ще притежавате пет различни автомобила, а ще се грижите само за един. Освен това трябва да се отбележи и фактът, че на автосалона в Женева именно Pluriel бе избран за кабриолет на 2003-та година.

Радослав Славчев
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА