Last news in Fakti

9 Октомври, 2004 14:32 15 030 0

Mitsubishi Space Wagon

  • mitsubishi-
  • space wagon-
  • mitsubishi space wagon

Два фактора влияят в най-силна степен за успеха на даден производител на автомобили. Първата трудност се състои в спечелването на вниманието и доверието на купувачите в условията на свирепа конкуренция. Вторият и може би по-сложен проблем е да се запази извоюваното реноме. В подължение на 3 десетилетия японските производители градят репутацията си, за да се стигне до там, че народността им да се използва като синоним на безупречно качество. Три години бяха нужни на Mitsubishi Space Wagon да подкопае доверието на европейците в продукцията на марката. Колкото и парадоксално да звучи, виновни за това се оказаха самите жители на Стария контитент и по-точно обитателите на най-ниската му част. За да намалят разходите по производството, през 1998 г. в Mitsubishi взеха мъдрото решение да делегират правата върху сглобяването на Space Wagon на холандското предприятие NedCar. Същата практика използват почти всички фирми от Страната на изгряващото слънце. Само месеци по-късно обаче, в рекламните брошури на "Трите диаманта" взеха да се появяват недотам понятни уточнения, че този или онзи модел "идва директно от Япония", а не от филиалите на компанията. Обясненията всъщност си имаха съвсем конкретен характер. Зачестилите оплаквяния на клиенти от качеството на продукцията на NedCar придаваха допълнителна тежест на всичко "японско и родно". Холандците ги бива в градинарството, опазването на правата на човека и толерирането на меките дроги, но определено издъхват в автомобилостроенето. Ето защо преди покупка всеки що-годе запознат с моделната гама на Mitsubishi пита за първата буква от идентификационния номер на колата. Ако той започва с "P" - добре - произведена е в Корея. За "J" няма какво да се обяснява, но ако VIN-ът започва с "Х", купувачът непременно трябва да има едно на ум. Принципът е простичък, а третото поколение на Space Wagon само доказва правотата му.

Проблемът за почитателите на японския ван се състои в това, че почти 90 процента от продадените в Европа екземпляри са слезли от конвейерите на NedCar. Това отговаря на въпроса защо има толкова много оплаквания от качеството на Wagon-а или как е възможно по пода и гофрираните греди на

каросерията

на едва тригодишен автомобил от най-ново поколение да избие ръжда. В технологично отношение японският ван изпреварва почти всички свои съперници. По експлоатационни параметри Space Wagon се доближава по-скоро до лека кола, макар да е шестместен, а удобствата и ергономията го извеждат на челни места в този клас. Защо тогава след едва три сезона в иначе абсолютно обезшуменият

салон

започва истински концерт от скърцащи, тракащи и хлопащи дразнения? Очевидно не заради инженерни пропуски, тъй като оценката за екземплярите, произведени в Япония и Корея е много висока. Единственото разумно обяснение е, че някой май е попрекалил с ганджата в обедната почивка...


Комфортът е на ниво, но с времето интериорът започва да скърца и тропа
Няма спор, че Space Wagon е един от най-елегантните представители на категорията си. Подобно на друг член на фамилията Mitsubishi от втората половина на 90-те, Galant, японският миниван притежава удивително хармонична външност за габаритите и пропорциите си. Интериорът на модела също е мислен търпеливо и предлага прекрасна ергономия. Детайлният оглед на купето преди покупка обаче е абсолютно задължетелен. Съвет за предотвратяване на серенадата от арматурното табло, седалките и тапицерията на вратите, уви, не може да се даде. Добре е обаче да се знае, че дори да не дава явни заявки за скорошно пенсиониране, ауспухът рядко издържа повече от две години.

В механично отношение, слава богу, Space Wagon рядко сюрпризира с тежки дефекти. Всъщност единствената по-сериозна беля са способни да докарат на собственика си някои екземпляри от най-ранните серии на модела, произвдени в първите два месеца от началото на "холандската" му кариера. Тогава са отчетени случаи на строшени клапани, а компанията взема светкавични мерки за отстраняване на дефекта. Случаят не търпи половинчати действия, защото фирмата тъкмо внедрява първия в света сериен бензинов

двигател

с директно впръс-кване на горивото GDi (Gasoline Direct injection). Mitsubishi Space Wagon се екипира с неговата 2.4-литрова версия, която хармонира отлично със сравнително тежката каросерия. Пък дори и да не беше така, за купувача няма други възможности. Една от най-често спряганите критики към японския еднообемник е липсата на избор и някакво разнообразие в моторната гама. Едва преди две години Mitsubishi започна да монтира и друг мотор на Space Wagon - 2.0-литров, с мощност 133 коня, но за дизелова модификация така и не се заговори. По този параметър японският ван решително отстъпва на конкурентите си, които не са никак малко. Вярно, в Щатите и родината си моделът се екипира също с почти легендарния V-образен трилитров шестак на марката, но какво от това? Който иска Space Wagon, взема го с 2.4-литров GDi, това е положението. Добре поне, че този агрегат напълно оправда високите очаквания на публиката. Работи изключително култивирано и тихо, харчи малко и върви като самолет. Дори с пълно натоварване, с каквото масата на вана надхвърля 2 тона, Space Wagon набира уверено и може да поддържа много висока скорост часове наред по магистралата.


Дори по пода на едва 3-4 годишни коли ясно личат първите белези за бъдещи ядове с ръждата
За жалост не всички възли понасят така добре огромното тегло на вана. На най-неприятни въздеийствия е подложена

ходовата част

на Space Wagon. Разбира се, състоянието й зависи в много голяма степен от нрава на водача и способността му да я щади, но като цяло шасито трудно понася натоварванията. След 80-100 хил. км предният и задният мост почти задължително подлежат на капитално обновяване. Повечето собственици предпочитат да се сбогуват с Wagon-а си именно около тази отметка на километража и за ремонтите остават за бъдещия притежател.

Критики от подобно естество се чуват и по адрес на

спирачната система

Тя е достатъчно ефективна за теглото на японския ван, но ако бяха предвидени дискове с по-голям диаметър, животът им и този на накладките със сигурност щеше да трае повече.

Mitsubishi Space Wagon онагледява най-ярко поговорката, че никога не е късно да се... изложиш. За зла беда, вината за накърнения имидж на производителя и модела не носят инженерни или конструктивни пропуски, а изработката, която японците са имали неблагоразумието да възложат на друг.

Справка за модела
Mitsubishi Space Wagon (N50)
История
Септември 1998 Започват продажбите на новото, трето поред поколение на Mitsubishi Space Wagon. Моделът се екипира единствено с 2.4-литров четирицилиндов бензинов двигател с директно впръскване на горивото GDi. Нивата на оборудване са три, предлага се и версия с четири задвижващи колела
Септември 2000 Space Wagon е подложен на лека модернизация. Мощността на двигателя е намалена на 147 коня
Април 2002 Моторната гама се обогатява с двулитров агрегат с мощност 133 к.с.

 

ЦЕНИ НА РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ
Двигател (без оборудване)
4 800 EUR
Скоростна кутия (5-степенна механична)
2 900 EUR
Динамо
350 EUR
Стартер
600 EUR
Водна помпа
300 EUR
Ауспух (пълен комплект, без катализатор)
330 EUR
Спирачни дискове (2 бр. предни)
380 EUR
Накладки (предни дискови)
120 EUR
Фар (комплект)
210 EUR
Преден калник
470 EUR
Цените са за оригинални резервни части
по справочника Eurotax Schwacke /без ДДС/ за модел
Mitsubishi Space Wagon 2.4 GDi /150 к. с./, произведен през 1998 г.

 

Mitsubishi Space Wagon (N50)
АЛТЕРНАТИВИТЕ
Mitsubishi Space Wagon (N50)
Работен обем
1 997-2 351 куб. см
Мощност

133-165 к. с.

Максимална скорост
180-190 км/ч
Ускорение до 100 км/ч
12.4-10.0 сек.
Renault Espace (JE)
Работен обем
1 870-2 963 куб. см
Мощност

98-190 к. с.

Максимална скорост
167-206 км/ч
Ускорение до 100 км/ч
15.0-10.6 сек.
Volkswagen Sharan (7M)
Работен обем
1 781-2 792 куб. см
Мощност

90-204 к. с.

Максимална скорост
160-217 км/ч
Ускорение до 100 км/ч
19.3-9.9 сек.
Peugeot 806 (221)
Работен обем
1 763-1 998 куб. см
Мощност

90-147 к. с.

Максимална скорост
160-195 км/ч
Ускорение до 100 км/ч
17.2-10.1 сек.


Димитър ДИМИТРОВ
[email protected]

Справка за модела
Mitsubishi Space Wagon (N50)
История
Септември 1998 Започват продажбите на новото, трето поред поколение на Mitsubishi Space Wagon. Моделът се екипира единствено с 2.4-литров четирицилиндов бензинов двигател с директно впръскване на горивото GDi. Нивата на оборудване са три, предлага се и версия с четири задвижващи колела
Септември 2000 Space Wagon е подложен на лека модернизация. Мощността на двигателя е намалена на 147 коня
Април 2002 Моторната гама се обогатява с двулитров агрегат с мощност 133 к.с.

ЦЕНИ НА РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ
Двигател (без оборудване)
4 800 EUR
Скоростна кутия (5-степенна механична)
2 900 EUR
Динамо
350 EUR
Стартер
600 EUR
Водна помпа
300 EUR
Ауспух (пълен комплект, без катализатор)
330 EUR
Спирачни дискове (2 бр. предни)
380 EUR
Накладки (предни дискови)
120 EUR
Фар (комплект)
210 EUR
Преден калник
470 EUR
Цените са за оригинални резервни части
по справочника Eurotax Schwacke /без ДДС/ за модел
Mitsubishi Space Wagon 2.4 GDi /150 к. с./, произведен през 1998 г.

ЦЕНИ НА СТАРО НА MITSUBISHI SPACE WAGON (N50)
Модел
Вр.
кВ/к.с.
Нов
2002
2001
2000
1999
1998
Mitsubishi Space Wagon 2.0 Cool
5
98/133
24 230
17 600
-
-
-
-
Mitsubishi Space Wagon 2.0 Motion Plus
5
98/133
26 380
19 050
-
-
-
-
Mitsubishi Space Wagon GDi Cool
5
108/147
25 890
18 950
17 800
16 850
-
-
Mitsubishi Space Wagon GDi Motion
5
108/147
27 707
-
18 950
17 900
-
-
Mitsubishi Space Wagon GDi 4x4 Cool
5
108/147
27 758
-
18 950
17 950
-
-
Mitsubishi Space Wagon GDi Motion Plus
5
108/147
28 690
20 750
19 450
18 400
-
-
Mitsubishi Space Wagon GDi Cool
5
110/150
23 770
-
-
15 200
13 500
11 950
Mitsubishi Space Wagon GDi Motion
5
110/150
25 406
-
-
16 200
14 350
12 700
Mitsubishi Space Wagon GDi 4x4 Cool
5
 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА