13 Октомври, 2011 10:43 2 401 3

30% скок в продажбите на нови коли у нас

  • продажби-
  • статистика-
  • нови автомобили

 

По данни на Асоциацията на автомобилните производители за първите девет месеца на годината пазарът на нови автомобили у нас за 2011-а бележи ръст с 30% спрямо аналогичния период на 2010-а. До септември миналага година са реализирани 13 000 продажби, докато тази година те са с 3 000 повече.
 
Най-много продажби на нови леки коли за първите девет месеца са отчели от Volkswagen. На второ място се класира Ford. Следват марките Toyota, Dacia Peugeot и Skoda, а с най-слаби резултати (нито един продаден автомобил) са Dodge, Chrysler и ГАЗ.
 
За хората от бранша обаче е ясно, че отчетеният 30-процентов ръст до голяма степен се дължи на износа на закупени от България коли за страни от ЕС. Иначе у нас продължават да се търсят най-много автомобили втора употреба с цени до 10 000 лева.
 
Що се отнася до останалите страни в Европа, там положението е различно. В Германия продажбите са нараснали с 8%, докато във Франция и Испания има спад на продадените нови коли. Най-голям реален ръст от цели 26% бележи Русия. Пазарът в САЩ отчита 10% увеличение на продажбите на нови автомобили.
 
Прави впечатление, че повечето големи страни залагат на родната продукция. Най-продаваната марка в Русия е Lada, в Щатите най-много продажби е реализирал гигантът General Motors, а германците предпочитат Volkswagen. Лидер на френския пазар отново е марката Renault.
 
Изключение прави Испания, където родната им марка Seat дори не попада в първата петица. До септември там са продадени само 55 000 нови автомобили, което е най-лошият резултат за последните 15 години.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 СТОЯН ТАНЧЕВ

    1 0 Отговор
    Крайно време беше вносителите на втомобили в България да свалят надценките си ,от там идват поне 10% от повишеното търсене на нови автомобили!
  • 2 Батман 320Д

    1 0 Отговор
    Изключително точно казано: "се дължи на износа на закупени от България коли за страни от ЕС."
  • 3 wulkan

    0 0 Отговор
    Защо си мислят, че хората не искат нов автомобил. Даже съм сигурен, пък и като гледам какво става, че ако има някой лев, българина първо ще си купи нова кола. Не къща. Но с тия доходи. Коли до 10 000 и то в много случаи с потребителски заем. Ако е въпросът и аз искам от тия завити в найлончета Фолксвагени. Но...