По данни на Асоциацията на автомобилните производители за първите девет месеца на годината пазарът на нови автомобили у нас за 2011-а бележи ръст с 30% спрямо аналогичния период на 2010-а. До септември миналага година са реализирани 13 000 продажби, докато тази година те са с 3 000 повече.
Най-много продажби на нови леки коли за първите девет месеца са отчели от Volkswagen. На второ място се класира Ford. Следват марките Toyota, Dacia Peugeot и Skoda, а с най-слаби резултати (нито един продаден автомобил) са Dodge, Chrysler и ГАЗ.
За хората от бранша обаче е ясно, че отчетеният 30-процентов ръст до голяма степен се дължи на износа на закупени от България коли за страни от ЕС. Иначе у нас продължават да се търсят най-много автомобили втора употреба с цени до 10 000 лева.
Що се отнася до останалите страни в Европа, там положението е различно. В Германия продажбите са нараснали с 8%, докато във Франция и Испания има спад на продадените нови коли. Най-голям реален ръст от цели 26% бележи Русия. Пазарът в САЩ отчита 10% увеличение на продажбите на нови автомобили.
Прави впечатление, че повечето големи страни залагат на родната продукция. Най-продаваната марка в Русия е Lada, в Щатите най-много продажби е реализирал гигантът General Motors, а германците предпочитат Volkswagen. Лидер на френския пазар отново е марката Renault.
Изключение прави Испания, където родната им марка Seat дори не попада в първата петица. До септември там са продадени само 55 000 нови автомобили, което е най-лошият резултат за последните 15 години.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 СТОЯН ТАНЧЕВ
14:11 13.10.2011
2 Батман 320Д
17:17 13.10.2011
3 wulkan
00:13 14.10.2011