Компанията Alieno, щабквартирата, на която е разположена в България, ще прави "хиперкар на бъдещето" под название Arcanum (от лат. тайна). В топ модификацията на изцяло карбоновото купе има електрически силов тракт, системната мощност на който е 5 521 конски сили. Максималният въртящ момент е още по-впечатляващ - 8 880 Нм. Според специалистите от Alieno максималната скорост на Arcanum ще е 488 км/ч.
Платформата представлява монокок изработен по технологията "препрег". Долната част на шасито е усилена с кевлар, а каросерийните панели също са изработени от карбон. Дължината на хиперкара е 5 340 мм, широчината - 2 180 мм, а междуосието - 3 100 мм. Масата на двувратата спортна кола е 1 620 килограма. Силовият тракт се състои от 12 или 24 електромотора (в зависимост от версията), като са монтирани от три до шест на всяко от колелата.
Интересното е, че всеки от електромоторите се контролира от електроника индивидуално. Силовият тракт има три режима - Street, Track и Race, според които се променя мощността между предната и задна оси. Задвижването е на четирите колела и е със система за контрол на векторната тяга, както и с динамично разпределение на момента между отделните колела.
Мощността на електрическия тракт зависи от версията и може да бъде 2646 (4440 Нм), 3530 (5920 Нм), 4411 (7400 Нм) или 5521 конски сили (8880 Нм въртящ момент). Електромоторите се захранват от графен литий полимерни батерии и суперкондензатори (последните се зареждат от спирачната енергия и се използват кратковременно при рязко ускорение). Капацитетът на 800-волтовия блок от батерии е 60 (състезателен), 120 (пистов) или 180 киловат часа (пътен вариант).
Максималният пробег на Alieno Arcanum е 1 020 километра. Благодарение на високата плътност на съхранение на заряда хиперкарът е способен да измине в състезателен режим цели три обиколки на пистата Нюрбургринг. Батериите се зареждат от 350-киловатови станции за 30 минути, а ако се използва специалната зарядна станция Alieno (до 2 700 киловата) - за четири минути.
Блокът на батериите се състои от взаимозаменяеми модули, параметрите на които се настройват автоматично в зависимост от броя и състоянието на клетките. Окачването на българският хиперкар е роботизирано с електронно управляеми амортисьори, благодарение на които може да се регулира и клиренса на колата. Спирачната система се състои от три отделни подсистеми - хидравлична, електромагнитна и въздушна, използваща активната аеродинамика на колата.
В допълнителното оборудване влиза и спирачен парашут от драгстер. Още от списъка за оборудване са екстри, като карбонов волан, спортни кресла, система за самодиагностика, странични огледала с пет камери, 17 други камери, лидар, осем радара GPS-модул и IMU-сензор. Компанията вече приема поръчки за "хиперкарът на бъдещето". Цената на базовия вариант е 750 000 евро, а топ версията струва 1.5 млн. евро. За направата на една кола ще са необходими от 18 до 30 месеца.
Ахмед Мерчев, основател, CEO & CTO на ALIENO и главен конструктор на ARCANUM, споделя: "Alieno Arcanum е изцяло електрическа хиперкола от бъдещето с брутално техническо превъзходство, което е в основата на DNA на бранда ALIENO. Този наш първи дебютен модел, изразява ясно мисията на ALIENO да създава хиперколи с извънземни технологии от бъдещето в настоящето. Alieno Arcanum не следва правилата, а създава нови, осигурявайки изключително вълнуващо изживяване и наслада при шофиране".
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Миро
Коментиран от #44, #45, #70
14:02 06.07.2018
2 Луд
Коментиран от #16
14:05 06.07.2018
3 гост
Коментиран от #9
14:07 06.07.2018
4 kick
14:07 06.07.2018
5 Стара гара
14:08 06.07.2018
6 СНиколов
"Публикувано във факти.бг: Силовият тракт се състои от 12 или 24 електромотора (в зависимост от версията), като са монтирани от три до шест на всяко от колелата."
:)
Коментиран от #14
14:08 06.07.2018
7 Driving pleasure
Най-смешно ми стана с 2700 кВ зарядна - то тва си е подстанция бе!
А и нещо смисъла от 24 електромотора също не е ясен ама карай - нека си помечтаят - утре ще се събудят и ще идат на работа да изкарат още някоя кунта за бело ;)
14:11 06.07.2018
8 ТЕРВЕЛ
Едва ли ще видим тази кола на живо някога
Геймарска концепция със цел теоретична инвестиция
14:13 06.07.2018
9 Зомби с квадратно чело
До коментар #3 от "гост":
Какво има да разбираш кола за състезания и точка. За улицата е глупост ама то по улицата ще ходи само до някоя дискотека или до пистата.Много повече мисъл отколкото Тесла, кола за семейството се пъне за нищо.
14:16 06.07.2018
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Илън Мъск
14:17 06.07.2018
12 Антон
Прилича ми на проект на някой фантазьор играл научно-фантастични игри, точно станал първи курс в ТУ и решил да прави курсува работа.
Лелелеле, я кажете къде се приемат поръчки
14:21 06.07.2018
13 neon
На снимките се вижда някакъв хибрид между Ламборгини Чентенарио и Бугати широн. Всички написани цифри са прогнозни и въобще цялата история е приказка с картинки (щото и снимките са дигитално сътворени).
14:21 06.07.2018
14 Доц. Парталин
До коментар #6 от "СНиколов":
3 мотора *4 колела = 12 ел. мотора, а 6 мотора * 4 колела = 24 ел. мотораКоментиран от #15
14:22 06.07.2018
15 Driving pleasure
До коментар #14 от "Доц. Парталин":
Да ама за какъв бяс са?Коментиран от #20
14:28 06.07.2018
16 гост
До коментар #2 от "Луд":
Ами всъщност въпроса е защо Ламборгини не са го направили досега и колко ПЪТИ по 750 000 биха поискали , ако го бяха направили !!!!! Това също много добре илюстрира до какво води прехода към електрическо задвижване , такива компании тепърва ще възникват в цял свят , включително и България , дай боже !!!Коментиран от #39
14:31 06.07.2018
17 Спас
14:34 06.07.2018
18 Ефтини сензации
Този преди роботи щеше да прави, и ги направи, колкото ще направи тази кола.
Пак някой ще олекне с едни пари...
Коментиран от #23
14:36 06.07.2018
19 enqma
14:48 06.07.2018
20 Верига
До коментар #15 от "Driving pleasure":
За повече мощност, роторите се вързват на една ос.14:48 06.07.2018
21 коки
14:58 06.07.2018
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Запознат
До коментар #18 от "Ефтини сензации":
Ахмед Мерчев? Ахмед Мерчев е инициаторът и създател на проекта Кибертрон, както и учредител и президент на едноименната корпорация. Той произхожда от село Слащен. Точната дата на раждането и последвалото ритуално обрязване не е известна, предполага се, че корпорация Кибертрон е заличила данните с цел защита на Мерчев от Инопланетяните. Предполагаемата му възраст е около или над 50-те, като е запазил младостта си с помощта на Тъмните сили. Най-популярни са спекулациите в пресата, че баща на Мерчев е всъщност самият Вени Марковски, виден активист за популяризирането на продуктите на Майкрософт в България. Самият Марковски отрича тези спекулации, твърдейки че е гей.Коментиран от #24
15:07 06.07.2018
24 Запознат
До коментар #23 от "Запознат":
Според каноничните му Мемоари, Мерчев се отказва от академична кариера именно за да се посвети на Кибертрон. Но неофициални източници твърдят, че той бива принуден да напусне университета, след като се проваля катастрофално на Теста на Тюринг. Допълнителен аргумент в подкрепа на това твърдение е неговото признание, че е роботохолик.15:10 06.07.2018
25 Антитиква
15:10 06.07.2018
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Запознат
До коментар #27 от "Куку":
Вие явно не сте запознат с творчеството на Ахмед Мерчев.15:45 06.07.2018
29 гост
15:57 06.07.2018
30 Чеп
16:21 06.07.2018
31 Гост
16:21 06.07.2018
32 ГОСТ
Коментиран от #47
16:24 06.07.2018
33 АСАК
16:28 06.07.2018
34 JPower
16:28 06.07.2018
35 хаха
16:37 06.07.2018
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Гост
До коментар #36 от "гост":
А на законите на физиката дали се подчиняват тези двигатели?16:39 06.07.2018
38 Алфа Ромео
16:44 06.07.2018
39 Драг фен
До коментар #16 от "гост":
По-скоро въпроса е защо трябва да се откопира изцяло една кола вместо да се създаде собствена? То е ясно, че един турчин нямащ милиарди зад гърба си може единствено да открадне нечии дизайн, а не да създаде. Проблемът на спортните коли обаче е не да набират бързо, а да спират много добре и да са добре управляеми. Там се хвърлят всички усилия. Ако сте гледали драг състезания сте виждали как модифицирани голф двойки набират за по 2 секунди, но който се интересува знае че такава кола няма да завърши и една бърза обиколка на писта без да излети от пътя.16:48 06.07.2018
40 Дядо
16:53 06.07.2018
41 Коментар
Шъ Оставят това ИНЖЕНЕРНО ЧУДО В ЗАДНОТО ОГЛЕДАЛЦЕ.
17:01 06.07.2018
42 ГРАФ ФОН КЬОНИГСЕГ
17:05 06.07.2018
43 Баце Нико
17:11 06.07.2018
44 Иван
До коментар #1 от "Миро":
Мирко, теслата не е кой знае какво, тука в Холандия струват 60 000 евро, и ги карат като голфчета в България.17:22 06.07.2018
45 незнайко
До коментар #1 от "Миро":
( Публикувано във факти.бг: За направата на една кола ще са необходими от 18 до 30 месеца. ) Тази кола още не е произвесена ! Ако Тесла "произвеждаше" в това темпо, досега нямаше да има толкова произведени коли !!! ТЕСЛА НЕ Е ХИПЕРКАР !!! Престанете с такива сравнения !!!17:50 06.07.2018
46 незнайко
18:12 06.07.2018
47 СссереМ
До коментар #32 от "ГОСТ":
Ще може да се зарежда само в АЕЦ-а,и то от 3-ти реактор хахахахха.18:15 06.07.2018
48 висок
18:40 06.07.2018
49 Бен10
20:05 06.07.2018
50 чеченеца
20:12 06.07.2018
51 Ивчо
20:22 06.07.2018
52 vasik atanasova
21:13 06.07.2018
53 mi24
21:41 06.07.2018
54 1944
21:55 06.07.2018
55 Гого
21:59 06.07.2018
56 Защото
23:17 06.07.2018
57 Селяндур
00:15 07.07.2018
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 Guest
🇧🇬🇧🇬🇧🇬
06:38 07.07.2018
60 Кибик
07:30 07.07.2018
61 Т.о.ш.и.б.и.я.н
09:08 07.07.2018
62 Еднообразно е
09:13 07.07.2018
63 Името ми харесва
09:27 07.07.2018
64 Китаеца
09:33 07.07.2018
65 Бай онзи
10:21 07.07.2018
66 Оги
12:27 07.07.2018
67 ВОЛВО
12:42 07.07.2018
68 Морук
12:49 07.07.2018
69 Ганю
13:50 07.07.2018
70 некойси
До коментар #1 от "Миро":
Начели сме се на много статии и сме се нагледали на много CGI графики, но единствените, които до сега успяха да реализират идеята до ползваем продукт и да създадат търсене за него са Тесла.Всичко друго е спрягане на глаголи в бъдеще време.
Спомням си че когато излезе Модел S, дозина производители с уебсайтове пълни с ТТ данни и CGI графики прекратиха разработките си и се отказаха от проектите си. Елементарната равносметка беше, че не могат да се премерят по пробег и крайна цена с Tesla.
14:01 07.07.2018
71 Тоягата
Коментиран от #75
15:37 07.07.2018
72 Порно
17:09 07.07.2018
73 Много скъпа
17:42 07.07.2018
74 Чух че
17:46 07.07.2018
75 Проектът
До коментар #71 от "Тоягата":
Опитват се да вървят по стъпките на Тесла, по отношение на батериите, само че при двигателите и инверторите. Понеже не разполагат с толкова мощен двигател или инвертор, са решили да сложат в повече на брой налични стандартни двигатели и инвертори, които да ги управляват. На теория всичко е окей, но на практика... Това по принцип е добър подход, но ако ставаше въпрос за военна машина където килограмите и цената не са от значение, а приоритет е всичко да е надеждно и безотказно. Дори при повреда/унищожаване от врага на половината двигатели и инвертори, машината ще продължи да изпълнява задълженията си. Когато става въпрос за състезателен автомобил обаче, по подразбиране килограмите са проблем, а обемът ограничен. Объркали са нишата.17:53 07.07.2018
76 Да бе аз съм
19:26 07.07.2018
77 Ган
ще си сготвя тестисите с гарнитура от шопска салата и ще ги изям.
15:12 08.07.2018
78 незнайко
23:56 09.07.2018
79 123
15:51 10.07.2018
80 Този коментар е премахнат от модератор.
81 Този коментар е премахнат от модератор.