15 години след създаването си Tesla Motors продава повече автомобили, отколокото легендата Jaguar. През първите девет месеца на 2018 г. компанията на Илон Мъск е успяла да пласира 154 000 електромобила, с 20 000 повече, отколкото британската компания (136 000 коли, сред които и пренебрежимо малък брой на ток).
Пазарните резултати на Tesla за третото тримесечие на годината са още по-впечатляващи. Само от Model 3 са купени 55 840 екземпляра срещу 41 940 за цялата моделна гама на Jaguar в световен мащаб.
Най-достъпната Tesla се продава толкова добре, че вече се подрежда в челната петица на най-търсените леки автомобили в САЩ. По данни на GoodCarBadCar през септември Model 3 е изпреварил Toyota Corolla (22 500 срещу 20 797 бройки).
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Driving pleasure
Коментиран от #2, #55
12:52 11.10.2018
2 1118
До коментар #1 от "Driving pleasure":
Ганьовците да затварят човките и да продължавт да си тровят децатаКоментиран от #3
12:56 11.10.2018
3 Driving pleasure
До коментар #2 от "1118":
Ганьовец, от къде ти идва тока за кошника? от още по-мръсните ТЕЦове! Кога някой е глупав наистина е завинаги!ДВГ с евро 6 е далеч по-чист и безопасен за здравето на децата ти от тая пародия на МПС но явно ти е сложно да го обмислиш и осъзнаеш!
Коментиран от #11, #26, #65
13:02 11.10.2018
4 дамммммммм
Коментиран от #7, #54
13:10 11.10.2018
5 гост
Коментиран от #25
13:12 11.10.2018
6 Фейк Нюз
13:18 11.10.2018
7 гост
До коментар #4 от "дамммммммм":
Ооо , ама разбира се , те въобще не искат да имат ПОВЕЧЕ продажби , даже тия мислят да намалят , хахаххахах !!! Благодари се , че това е ПЪРВА година за Модел 3 , ама ако беше сметнал 56 000 Модел 3 плюс поне 10 000 за С и Х са 66 000 месечно , което за година прави почти 800 000 и то без растеж за цялата следваща година , което е абсурд при положение , че досега под 50-60 % ръст не са падали !!!! И тогава си заминават Порше , Ауди , Волво и диша във врата на Мерцедес и БМВ !!!!! И това ли ти се вижда "малко" ??? Хахаххаах !!Коментиран от #9
13:21 11.10.2018
8 асддса
Коментиран от #16, #20
13:32 11.10.2018
9 Driving pleasure
До коментар #7 от "гост":
За 9 месеца Тойота е продала 720 000 САМО от КоролаИ за другия хапльо уточнявам, че Тесла не е ексклузивна луксозна марка. Всъщност качеството на изработката отговаря на изработката на индийската ТАТА.
И уточнявам за всички останали хапльовци - че пазара не иска това! махнете субсидиите махнете законовите промени и данъчни облекчения за електрическия кошник и ще видите какво всъщност иска пазара!
Коментиран от #12, #13, #28
13:33 11.10.2018
10 Мужик
13:34 11.10.2018
11 866866
До коментар #3 от "Driving pleasure":
Явно на теб ти е проблем да осъзнаеш че първо нефта се добива / нещо да си чувал за аварията Deep Horizon? / след това се превозва от мястото на добив до рафинерия / катастрофата Exxon Valdez /. След това нефта се преработва като за добива на литър бензин се харчи над един киловат от същото мръсно според теб електричество? А транспорта от рафинерията до бензиностанцията дали можем да го добавим и него?Когато си прост казват че било завинаги...
Коментиран от #18
13:39 11.10.2018
12 123456
До коментар #9 от "Driving pleasure":
Ами тогава да махнем и акциза на горивата в европа, да махнем винетките, данък автомобил, гражданската и да видим какво иска пазара.Аз викам да махнем и идиотите от света да видим какво ще стане
Коментиран от #17
13:42 11.10.2018
13 гост
До коментар #9 от "Driving pleasure":
Сега остана да уточним , че Корола в щатите е около 15 000 долара , а в Китай и третия свят и под 10 000 !!!! Тоест тия 720 000 отговарят на не повече от 180 000 Тесла , даже след субсидии !!!! А по точно въобще не е нито в сегмента на Тесла , нито конкурент , а това че Тесла я бие в САЩ по продажби при такава разлика в цените значи само едно , НИКОЙ не ще пушилници , и когато електричките спаднат до 20 000 долара , което е мноооого скоро , НИКОЙ няма и да си помисли да купи повече такива !!!13:46 11.10.2018
14 Пуйо
13:47 11.10.2018
15 1234
13:54 11.10.2018
16 гост
До коментар #8 от "асддса":
За твое съжаление точно са ги произвели и доставили , продадоха ги още преди две години !!!13:55 11.10.2018
17 Антиелектрика
До коментар #12 от "123456":
Интересно ми е ако има само електрички, дали няма да има акциз на тока и данъци? Наистина май глупаците трябва да изчезнат, но уви - ставате все повече. Аз лично нямам нищо против Тесла, но имам много против лъжливите глупци!Коментиран от #19
13:55 11.10.2018
18 Driving pleasure
До коментар #11 от "866866":
Баце за производството (до колонка) на дизел се отделят 26 г СО2 на км. Само за производството на батериите се отделят по 13 г СО/км. От там насетне при експлоатация имаме 120 г/км средно за дизелов автомобил и в развита Германия 152 г СО2/км за производство на електричество (в БГ над 200) до тук сме вече с 12% ПО-МРЪСНО ЕЛЕКТРОЗАДВИЖВАНЕ и не са смятани загубите пренос по мрежата, а те не са малки. Трудно ще изкараш електрическия кошник чист - и всъщност никой не го и рекламира като такъв - всички хвалят колко бързо ускорявал, а не колко е чист! А КАКВА ОТВРАТИТЕЛНА ЕКО-КАТАСТРАФА Е ДОБИВА НА СУРОВИНАТА ЗА БАТЕРИИ ОСТАВЯМ САМ ДА ОТКРИЕШ!!!Коментиран от #23, #29, #31, #32, #33, #35
13:57 11.10.2018
19 Driving pleasure
До коментар #17 от "Антиелектрика":
Кво знаеш ти - на тях даже ще им плащат за да зареждат :D И лошото е, че вярват, а даже и Илончо след като захлеби първите баламурници (а те си го платиха и надплатиха в цената) сега ги чарджи за всеки речардж и дефакто това му е единствената компания на печалба :) По спомен цитирам от един тест на Автобилд - бяха им откъснали главата с 11 евро на зарядна станция с която са минали 27 км - но за глyпак платил 3 пъти по-скъпо за кола и това е втино :D14:02 11.10.2018
20 Ъъъъ
До коментар #8 от "асддса":
Всъщност са произвели много повече отколкото са доставили. В момента имат проблем с доставките, а не с производството.14:02 11.10.2018
21 циститтттт
14:09 11.10.2018
22 Сивата гъска
15:00 11.10.2018
23 Да да
До коментар #18 от "Driving pleasure":
Една подробност! Ако сложим ТЕЦ пред входа на блока или насред нищото, къде ще ти е по приятно? Ако на кръстовище работят 100 коли на дизел и 100 елки, къде ще ти е по приятно? А ако не си разбрал, енергетиката върви в посока намаляване на СО2 с нови технологии. Обясни как точно ще свалиш отделяните отрови от ДВГ и ще повишиш КПД-то му, след 100 и повече години разработки! Защо мислиш че няма да затварят ТЕЦ-ове, след като не отговарят на ооределени норми? Бил ли си някога в тунел, по-дълъг от 3-4 километра? Минавал ли си през "Траянови врата" когато пуснаха движението само в едната тръба? Що си мисля че живееш в град с един светофар или си на село!Коментиран от #24, #27
15:02 11.10.2018
24 Driving pleasure
До коментар #23 от "Да да":
Още една подробност - Бош вече обявиха че са готови с технология гарантираща 3 пъти по-ниски от приетите от ЕС за 2020 емисии. А има и нещо наречено синтетични горива - които гарантират АБСОЛЮТНА НУЛА при емисиите! освен това на тия кръстовища с по 100 автомобила трябва да минава само градски транспорт като най-ефкасен... Само че всички идиoти пак са се качили на грешния влак!15:27 11.10.2018
25 Язе
До коментар #5 от "гост":
Тесла луксозна марка!!!!!????Това сериозно ли?Ако има луксозен бамбук,пластмаса и луксозен картон значи е луксозна.Тогава съм съгласен.Коментиран от #34
16:22 11.10.2018
26 gost
До коментар #3 от "Driving pleasure":
Ганьо тока идва от слънце, вятър, вода и аец в нормалните държави. Само у нас и в тимбукту идва от тецове на газ :)16:24 11.10.2018
27 Язе
До коментар #23 от "Да да":
И още една подробност-От къде ти идва питейната вода-от града?Като закопаят "рециклираните"батерии в нищото познай какво ще стане.Града може да се изчисти от мръсния въздух,който обаче съвсем не е само от колите но за сметка на водата примерно.16:26 11.10.2018
28 гост
До коментар #9 от "Driving pleasure":
Тесла вече нямат субсидии понеже прехвърлиха бройката, а в чуббина им налагат ограничение за цената, което след мито орязва възможностите за получаване на скъпите модели С и Х. Както казвате колко бройки имала корола, но тя се предлага в цял свят, докато модел 3 се предлага само в САЩ. Представи си другата година когато заявките намалеят, а производството се увеличи още, защото все пак завода им е още в строеж, и започнат да изнасят модел 3 за 35х.долара, да го сглабят в ЕС и Китай. Тогава тези бройки дали ще останат такива или ще се увеличат при положение, че модел 3 ще е на сходна цена с голф-е, лийф и бмв и3, а предлага тройно повече пробег и мощност? Дали няма да пуснат и версия без вградени радари и автопилот, която да свали цената с 5х.долара? Или пък да прехвърлят печалбите от обемите при батериите към клиента щом сега 1квч батерия струва 180долара, а е планирано да достигне към 110долара? И ето ти ги още 5х.долара. Не го мислете Мъск, той успя да направи кацащи ракети за 10г. разработка докато другите ги хвърлят в океана, а след 10г. какво ще достигне при автомобили и ракети, представете си го и замълчете с плюенето, защото намалиха кобалта до 20% от първоначалната употреба, ама никой не говори за това.Коментиран от #30
16:33 11.10.2018
29 driving pleasure е педал
До коментар #18 от "Driving pleasure":
Ела да те повозя , че тъкмо ми дойде Модел С 60кwh , да мирясаш и най-накрая с глупостите , които пишеш , Пожелавам ти един ден да се затвориш в гаража с твоя евро 6 дизел да си дишаш чистия въздух !17:20 11.10.2018
30 Зомби с квадратно чело
До коментар #28 от "гост":
Не е зле да си провериш информацията!!! След края на 2018 започва субсидия та поетапно да намалява и в края на 2019 ще отпадне. Тоест в момента тя е 100% и чак 2020 ще бъде 0%.17:23 11.10.2018
31 Дрън дрън
До коментар #18 от "Driving pleasure":
"От там насетне при експлоатация имаме 120 г/км средно за дизелов автомобил и в развита Германия 152 г СО2/км за производство на електричество (в БГ над 200)"И един мармот завива шоколада в станиол. Най-мръсните тецове на въглища, отделят 1кг СО2 за произведен киловатчас. Искаш да кажеш че в България 130% от електроенергията се произвежда от тец-ове? Май си скаран с математиката! Аналогът на дизелов автомобил отделящ 120 грама СО2 на километър, изразходва 160 ватчаса на километър. Ако го зареждаш директно от ТЕЦ, са 160 грама СО2 на километър. В Германия повечето тец-ове са на газ, така че замърсяването е минимално. Освен това на година изграждат повече ВЕИ мощности отколкото ще са необходими за зареждането на електромобилите, които ще се продадат през следващите 5 години. Следователно замърсяването ще намалява.
17:32 11.10.2018
32 гост
До коментар #18 от "Driving pleasure":
Няма нито една държава в света , в която тока от ТЕЦ да е повече от 50% от общия микс на държавата , дори в България е малко повече от 40 , а средно за Европа е под 30% даже !! Да неговорим колко от ТЕЦовете са на газ , а не на въглища , да не говорим пък , че до 2030 изобщо ще бъдат спрени ВСИЧКИ тецове на въглища в Европа , включително и в България !! И какво стана със "сметката" ти ?? Ойде у ряката , без да смятаме откровените лъжи за емисиите за киловат !!! Виждал ли си как "пуши" ТЕЦ на газ , хахаххаха !!! Иди до някой от ТЕЦовете в София и погледай , само да не решиш , че това бялото е пушек , хахахах , водна пара е за твое съжаление и даже има повече валежи заради нея !!!!!Коментиран от #37, #41
19:46 11.10.2018
33 гост
До коментар #18 от "Driving pleasure":
И за да се успокоиш още повече , в следващите 10-15 години по ЗАКОН сградите и индустрията трябва да намалят потреблението на ток почти 70% , тоест даже не трябва увеличаване на мощностите , електричките просто ще заместят това намаление , иначе трябва масово да затварят централи , то не че пак няма да ги затворят заради ВЕИтата , хахаххах !!!19:52 11.10.2018
34 гост
До коментар #25 от "Язе":
Вече няколко пъти ти казах да не приемаш собствените си "вкусове" за норма , щото си мнооооого не в час !!! А кое е луксозна марка вече гласуваха хората с парите , засега в САЩ , скоро и в Европа , макар че на някои места и тук отдавна са гласували !!!!Коментиран от #39
19:55 11.10.2018
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Здравейте
19:57 11.10.2018
37 Антиелектрика
До коментар #32 от "гост":
А така, сега пък ти ми обясни след като излиза само водна пара като се гори газ, защо тази газ да не се гори в ДВГ, вместо да се правят токсични батерии? Май сам си падна в капана, г-н Теслофилев?!Коментиран от #40, #56, #61
19:58 11.10.2018
38 Теслар
20:07 11.10.2018
39 Язе
До коментар #34 от "гост":
Това не е моя норма а на Илончо.Той ви внушава,че велурените седалки са лукс.Лукс за който ви взима по 5хил$.Моята кола е с кожа за която съм платил и получил.Виж къде е разликата-получил.Дори тапицерията ми е в еднакъв цвят,нещо рядко случващо се с Тесла.И само за протокола-бронята не ми е падала от локвите.А за пробега Тесла може да си мечтае.Коментиран от #42
20:23 11.10.2018
40 гост
До коментар #37 от "Антиелектрика":
Еми има един отдавна паднал дървен философ , ама айде пак ще ти отварям очите !!! Първо иди в първия магазин за газови котли или попитай чичко ти гугъл какво кпд имат съвременните газови котли !!! И като видиш едни цифри НАД 100% за кондезните почни да си мечтаеш как ще изобретиш ДВГ с поне 90% , хахаххахаха !!!! Второ 70% топлина с която любимото ти двг "топли" асфалта , в случая наистина топли и дава гореща вода на цели градове !!!! Трето емисиите на ДВГ нямат НИЩО общо с емисиите на ТЕЦ , няма да ти обяснявам щото трябват пет коментара !!! И накрая виж цената на газа за ТЕЦ и на метанстанция и ако можеш си обясни що последната е почти 6 ПЪТИ по-скъпа !!! И съвсем накрая ми кажи кое е по-лесно да се контролира за емисии , един ТЕЦ или 1 МИЛИОН автомобила , които му отговарят !!!! Мога да продължавам до утре , ама знам , че не те интересува , ти просто си мрънкаш за "любимото" изкопаемо ДВГ !!!!Коментиран от #44, #59
20:24 11.10.2018
41 Зомби с квадратно чело
До коментар #32 от "гост":
Гост ти виждал ли си на каква цена излиза от централата кВч на газ и на въглища???Да в градовете ТЕЦовете са на газ но те се ползват главно за парно и топла вода. Тока който дават е нищожен в сравнение с общото потребление.
Коментиран от #43, #45
20:30 11.10.2018
42 гост
До коментар #39 от "Язе":
Еми супер , карай си я още 7-8 годинки , щото после няма да можеш и да искаш , хахахха !!!! А за другите глупости можеш да се самоуспокояваш докато гледаш как Тесла поглъща като алигатор любимците ти , бавно но сигурно , хахаххахах !!!20:33 11.10.2018
43 гост
До коментар #41 от "Зомби с квадратно чело":
Пак грешка , зомби , актуализирайте я тая информация , че се излагате като кифладжии вече !! А ти виждал ли си какви станаха цените за емисии само за последните месеци и знаеш ли какви ще станат също само след месеци ??? Не чу ли поне защо ТЕЦ 2 излезе на 400-500 милона загуба за няма и половин година и каква ПРЕДСТОИ да стане тая загуба ??? Въглищата ги забрави , те умряха , финито !!!! До 1-2 години въглищата ще са МНОГО по-скъпи даже от фотоволтаиците , за газа да не говорим !! Да не говорим колко по-оперативна е газова централа за пускане и спиране , което ще е ежедневие с нарастването на ВЕИтата !!! И въобще никой не ти говори , че ТЕЦовете ще са друго освен за покриване на върхови натоварвания и временно изключване на някои от другите !!!Коментиран от #50
20:50 11.10.2018
44 Антиелектрика
До коментар #40 от "гост":
То трудно ще се намери по-голям дървен философ от теб. Ти дори не може да направиш разлика между КПД на ел. двигател и КПД на батерия. И викаш вкарването на батериите в уравнението е рентабилно, с цялата минно-добивна и отровна промишленост на литиево-йонните батерии с тегло минимум от по 500 кг в миксерите?Коментиран от #48
21:21 11.10.2018
45 гост
До коментар #41 от "Зомби с квадратно чело":
За мощностите също си в много голяма грешка ! Трите теца в Марица Изток са общо към 3000 Мвт ! И ще са само те , щото останалите ще затворят още 2020 !! Ако вземеш всички топлофикации в страната са поне 4000 и могат да се увеличат поне до 6000 , щото половината градове дето има не са обхванати от мрежата , даже София !! Така , че маришките много скоро може да са "студен резерв"21:22 11.10.2018
46 гойко митич
21:25 11.10.2018
47 Driving pleasure
21:44 11.10.2018
48 гост
До коментар #44 от "Антиелектрика":
Е естествено , то викаш пък "цялата минно добивна дейност" за въглища и нефт беше и е най-незамърсяващото нещо , хахахха !!! И те хората са луди да "закопават" нещо , щото то въглищата и нефта ги "рециклираха" ми как , хахаххах !! Пък да не говорим , че никой даже не е намекнал , че след 10 години няма да има батерии и без кобалт , щото лития е толкова вреден , че всеки ден го ядеш , а като идеш на море и направо се къпеш в него , аууу как се изтървах , сега няма да смееш на море да идеш , хахахахх !!!Коментиран от #53
21:56 11.10.2018
49 на тслата дръжката
21:58 11.10.2018
50 Зомби с квадратно чело
До коментар #43 от "гост":
Незнам ти в колко ТЕЦа си работил, че си така компетентен, щото аз съм работил в няколко. Я кажи един ТЕЦ извън града, който да е на газ? Газта е скъпа, въглищата евтини а бизнесмените алчни.22:23 11.10.2018
51 onq s konq
Коментиран от #52
22:25 11.10.2018
52 хвани мезакуро
До коментар #51 от "onq s konq":
Трай коньо за зелена трева....22:27 11.10.2018
53 Антиелектрика
До коментар #48 от "гост":
Ти май не помниш с кой какво спориш? Това за въглищата май си го сънувал, че съм им поддръжник. А и за първи път чувам, че нефтът се добива в мини, но на теб ти е простено. Интересно обаче кой е този, който рециклира лития? Още по-интересно е как смяташ лития за полезен като се запали в една батерия? Всъщност и въглеродния двуокис е полезен за организма, ама в определени граници, а за лития не съм чувал да участва при обмяната на веществата в организма. Сега обаче си изпаднал в амок от новината и сигурно си се подмокрил от кеф, та кои сме ние да ти разваляме кефа. Я забрави за науката и ни остави нас неразбиращите теслофилията ти.22:41 11.10.2018
54 Не глеам таувизия
До коментар #4 от "дамммммммм":
Хаха тата продава повече от джагг.. Маркетилозите на ТСЛА са го втасали като чичко Мъск който беше изритан от борда.. Ем не е Обонго вече президенте.. ;) сънувайте си екологийка... Рано е още:)...22:54 11.10.2018
55 Boxer
До коментар #1 от "Driving pleasure":
Не съм привърженик на крайните мнения, като твоето. Според мен ЗА ВСЕКИ ТИП ЗАДВИЖВАНЕ СИ ИМА ПОДХОДЯЩО ПРИЛОЖЕНИЕ. Ако редовно пътуваш по магистрала, с високи постоянни натоварвания, на големи разстояния, дизелът е най-подходящ. Ако редовно пътуваш Казанлък-Шипка-Габрово и обратно – електричката би ти паснала идеално. За градско шофиране – също, като разликата е в по-късите интервали на ускорение/спиране. Колкото по-вече ти се налага да натскаш спирачката – толкова повече РЕКУПЕРАЦИЯТА би ти била от полза. На моя начин на шофоране (на къси разстояния, с често натискане на спирачките, дълъг престой по светофарите, още по-дълъг престой паркирана някъде, тъкмо колкото да изстине двигателя и пак да я запаля за 2-3км и така много пъти през деня) би ми паснала една електричка, НО не обичам някой да си прави експерименти на мой гръб и аз да си плащам за това. Има хора, които обаче явно нямат нищо против... За мен и приятелите ми бензинка на газ (автомат, 4х4 AWD), за колата пред мен – нека да е ЕЛЕКТРИЧКА : )Коментиран от #57
00:50 12.10.2018
56 Boxer
До коментар #37 от "Антиелектрика":
Здрасти! Ще се опитам да ти отговоря по-добре от него. Първо Ел. Централа има 2 пъти по-висок КПД от двигателчетата на колите. Второ електричките предлагат РЕКУПЕРАЦИЯ. Трето батериите тепърва ще се развиват – така, че не се тревожи – никой нама да заравя пари в земата. Според мен ЗА ВСЕКИ ТИП ЗАДВИЖВАНЕ СИ ИМА ПОДХОДЯЩО ПРИЛОЖЕНИЕ. Ако редовно пътуваш по магистрала, с високи постоянни натоварвания, на големи разстояния, дизелът е най-подходящ. Ако редовно пътуваш Казанлък-Шипка-Габрово и обратно – електричката би ти паснала идеално. За градско шофиране – също, като разликата е в по-късите интервали на ускорение/спиране. Колкото по-вече ти се налага да натскаш спирачката – толкова повече РЕКУПЕРАЦИЯТА би ти била от полза. На моя начин на шофоране (на къси разстояния, с често натискане на спирачките, дълъг престой по светофарите, още по-дълъг престой паркирана някъде, тъкмо колкото да изстине двигателя и пак да я запаля за 2-3км и така много пъти през деня) би ми паснала една електричка, НО не обичам някой да си прави експерименти на мой гръб и аз да си плащам за това. Има хора, които обаче явно нямат нищо против... За мен и приятелите ми бензинка на газ (автомат, 4х4 AWD), за колата пред мен – нека да е ЕЛЕКТРИЧКА : )Коментиран от #70, #80
00:52 12.10.2018
57 Driving pleasure
До коментар #55 от "Boxer":
Boxer, нещо си се объркал. КПД на електроценрала с изкопаемо гориво им по-висок КПД, но не е двойно! Една модерна централа с високо топлинна ефективност стига до около 65% КПД (електромоторите са тези с двойното, около 98% КПД), докато модерен дизелов, двигател има около 48% тази разлика обаче се изяжда стабилно от загубите на енергия при преноса и от централата до крайния потребител. И аз не съм краен противник на Електричките - краен противник съм на безсмислени талиги на Тесла и на цирковете на Свети Илон!!!! Ти сам го каза всяко задвижване си има приложение и за да е ефкасна и екологична една електричка трябва да е малка градска кола с малка батария и заряд за не повече от 100тина км. нещо от рода на първия електрически смарт! Моделите на Тесла не са екологични при никакви положения и е смешно да се твърди обратното - сметката по-горе няма как да я изкараш друга - а в нея дори не влизат ония 175 кг CO2 които производството на всеки киловат батерия отделя - този 1 кВ се равнява на почти 1500 км изминати на дизел (средно при него 120 г/км) или за най-малката 40 кВ батерия са 60 000 км преди да започнем да смятаме колко вредни емисии сме изхвърлили в атмосферата, за да се призведе тока...Така че отново (перефразирани) твоите думи - не обичам да ме правят на баламурник като ми обясняват, че електричките щели да спасят света... на всичко отгоре разитаме на няква бъдеща неоткрита още батерия, а в същото време БОШ показаха готов за производство катализатро
01:16 12.10.2018
58 Driving pleasure
Коментиран от #64, #68, #71
01:20 12.10.2018
59 Driving pleasure
До коментар #40 от "гост":
И понеже сега изчетох всички коментари - ами предлагам тогава да заменим електрическите двигатели с 98% кпд с такива с кондезни котлета с над 100% - ко ше каеш?! Ще обясниш ли колко конски сили и въртящ момент правят кондензните котли и дали при тях целта не е термична ефективност - т.е. преобразуването на даден енергиен източник в топлина, а не в извършена работа за единица време... както казаха и други колеги - давайте да минаваме на газ тогава вместо на отровните батерии ;)01:45 12.10.2018
60 вива Тесла вива електро
Коментиран от #72
03:34 12.10.2018
61 ДВГ е гнил глух клон
До коментар #37 от "Антиелектрика":
ЗАЩОТО:На гнусното ДВГ смяташ ли му маслата, които се хвърлят всяка година. Има много над 1 милиард автомобили в света и се увеличават непрестанно, но нека бъдат 1 млрд. Х 5 литра на година (и това е супер нереалистично, много повече е, защото има големи мотори, а някои хвърлят масло по няколко пъти в година, а колко доливат към тия 5 литра....) това са 5 МИЛИАРДА литра на година, смятай за десетилетия и т.н. А двг-то няма ли акумулатор, че вече и по два им слагат? А колко са вредните емисии от производството на филтри, ремъци, ролки, свещи, дюзи, накладки (при него няма пестене с рекуперация) и всички други гадости без които тая долна машина не може да се движи, а се сменят периодично? А всяко произведено нещо генерира вредни емисии.... И нещо МНОГО ВАЖНО - долното ДВГ може ли само да си произвежда енергия "от нищото", както прави електрика при продължителни спускания, при всяко спиране!
Акумулатори се рециклират и то не на сред улицата, където двг-то си бълва отровите, а и как ще ги рециклираш вредни газове и за какво ще ги ползваш. А шума от тая жалка машина смяташ ли го, защото ЕС обяви за един от най-големите убийци в Европа точно шумовото замърсяване, а гнусната дизелова смрад щрака като перфоратор или купулна картечница - което си харесаш повече...
Темата е безкрайна, просто няма смисъл, става това което трябва и никой не ви пита и няма да ви пита....
Коментиран от #78, #81, #90
04:16 12.10.2018
62 Яко бате Теслата
Пичове се кефят, мацки цвилят с кеф, технология това е бате, не е ДВГ кенеф!
07:00 12.10.2018
63 ДВГ безумие
07:09 12.10.2018
64 Boxer
До коментар #58 от "Driving pleasure":
Според мен, Тесла "поведе хорото" (въпреки, че не е първата) и най-накрая всички големи марки вадят сериини електрички, което е стъпка в правилната посока. Вече не е фатастика, не е в бъдещето, ами се случва. Което води и косвен натиск върху ДВГ-тата да вадят по-добри КПД-та и технологии (тоя катализатор, примерно). Така, че това също е полза и резултат от конкуренцията между различните задвижвания. Така, че грешките, тяхното отстраняване и усъвършенстване на електричките, тепърва предстоят. Добре е да гледаш и малко по-напред и може би ще видиш по-разумно приложение и на електричките и на ДВГ-тата. Замислям се за създаване на алгоритъм, за подбор на задвижването и купето спрямо капризите на шофьора и условията на ползване на автомобила. Но това е голяма тема за размисъл и коментари...07:49 12.10.2018
65 ехааааа
До коментар #3 от "Driving pleasure":
Ти още ли не си прозрял идеята на колите на ток? Естествено,че за да се прави ток , пак се замърсява.Разликата е ,че ТЕЦ-овете на са в центъра на града,под прозореца ти, а сегашните коли димят под прозореца ти. По тоя начин замърсяването се изнася извън градовете и ти и децата ти ще дишате по чист въздух и ще живеете по-дълго.Набии си тва в главата.Коментиран от #69, #74
08:32 12.10.2018
66 ехааааа
08:36 12.10.2018
67 Boxer
Коментиран от #75
09:14 12.10.2018
68 Boxer
До коментар #58 от "Driving pleasure":
А, относно КПД на ДВГ при колите, има няколко неоспорими особености. Даже и да има КПД 47%, това е при оптимална температура на двигателя, т.е. само когато е добре загрят, а не при студен старт. За сравнение блоковете на централите работят седмици и месеци, без спиране. Реално, поне 1/3 от времето двигателя на колата ми е недозагрят, например. А какво става при промяна на натоварването, което става (с изключение на постоянна скорост по магистрала) практически, постоянно, в големи амплитуди 10 до 90% и обратно? Дали КПД-то остава толкова високо? Освен това при пътуване на голяма надморска височина, въздуха е разреден и това също влияе негативно на КПД-то, докато електричката ще ти дава същата мощност даже и на Еверест ; ) Виждаш ли приложението им при пожарните, например, когато има задимен участък или химическа авария? Където ДВГ-то би угаснало заедно с живота на хората вътре, а такива случаи има. Така че КПД-то на ДВГ-то не е толкова високо в реална експлоатация, а електричките имат безброй приложения, за които тепърва ще се досещаме ...Коментиран от #84
09:17 12.10.2018
69 Driving pleasure
До коментар #65 от "ехааааа":
А ти уещаш ли върховното безумие на вашата идея?!!! Заради няколко милион набутани в мегаполисите, на които им било мръсно ще изпържите цялата планета което гарантира милиарди жертви! В тия градове просто трябва да се ползва градски транспорт а за всичко останало ДВГ е по-екологичния избор! Просто - но не за прости хора! В момента тече една лобистка кампания и става дума за много пари! Най-големия противник на дизелите в Германия е с 1 милион финансиране от производтел на "еко" коли, който няма добро представяне при продажбите на дизела - пари, пари и пак пари! А ти си вярвай, че на някого му пука за здравето ти...09:23 12.10.2018
70 Димов
До коментар #56 от "Boxer":
Четвърто: Нямало е, няма и няма и да има, нова технология, която да не смогнат алчните магнати да превърнат от полезна, в крайно вредна и опасна. После най-нагло вдигат цените и данъците, заради това, което самите те са причинили, уж да търсят по-модерна, по-безвредна технология, която също да опропастят. И така, порочният кръговрат си се врътка, "чичковците" дебелеят, наивниците все си мечтаят за светло бъдеще, а магаретата теглят.09:31 12.10.2018
71 Димов
До коментар #58 от "Driving pleasure":
Ако 120гр се сведат до 30гр, нарушеният баланс, между СО2 емисиите от МПС, и количествата, усвоявани от растенията, ще се възстанови в полза на екологията. Ако пък и овладеят безразборното изсичане..... Но ще остане проблемът с основните СО2 емитери - ТЕЦовете.Коментиран от #76
09:41 12.10.2018
72 Димов
До коментар #60 от "вива Тесла вива електро":
ДВГ служи вярно на човечеството в продължение на 100 г. Работи в екстремни условия, при температури от -50ºС, до +50ºС. Доказал се е с издържливостта си на студ, на пек, на зверски бури и на наводнения. Корава машина, която при някои повреди (преди джендърските возила) можеше да се сервизира на пътя. Електрокарите тепърва имат да се доказват.09:52 12.10.2018
73 qwerty
09:58 12.10.2018
74 Димов
До коментар #65 от "ехааааа":
Леките автомобили са на по-задна позиция, по замърсяване. Основен източник са ТЕЦ, самолет, влак, кораб, камион. Колите пушат по улиците, а горящото сметище къде? На луната ли?10:00 12.10.2018
75 Димов
До коментар #67 от "Boxer":
Никой не оспорва разликата в КПД. Електромоторът е почти съвършената машина. Въпросът е за екология и дали я има в електрокарите дотолкова, колкото някой хора си мислят. Мен силно ме съмнява. Времето ще покаже. Покарайте на ток, пък ще видим.Коментиран от #77
10:05 12.10.2018
76 Driving pleasure
До коментар #71 от "Димов":
Аз лично от години задавам въпросът - а какво правим с дърветата! Защо борейки се за по-чиствъздух правим и невъзможното да унищожим горите!!! Всъщност ако погледнем картите за обезлесяване през последните 20тина години ще видим, че проблема не е в увеличения брой автомобили, а в драстично, бих казал престъпно намалелите площо на горите! Едно дърво абсорбира и въглеродния диоксид и потенциално опасни газове като серния диоксид или въглероден оксид - ама на кого пък ще му пука за едно дърво... просто всичко е пари - в основата на проблема е човешката алчност и докато тренираме едно консуматорско обество няма да има обрат и само ще се замазват очите без извинение на глупаците, че електричките щели да решат всичките им проблеми!Коментиран от #79
10:05 12.10.2018
77 Driving pleasure
До коментар #75 от "Димов":
Аз съм убеден, че екология няма! Към момента производството на електричество е еквивалентно като замърсяване с изгарянето на горива. В далечно бъдеще може би ще има промяна в електрическия микс, но за момента е безкрайно мръсен - а при правилни приоритети по същото това време може вече да разчитаме на синтетични био горива, за производството на които се извлича СО2 от атмосферата правеки ги истински "Нулеви емисии" в крайна сметка това е една проста фотозинтеза в индустриални условия и прородата ни е показала какво да правим. 90%, че след 10-15 год ще има ново "събуждане" и ще се осъзнае безсмислието на електрическата мобилност на батерии10:11 12.10.2018
78 Димов
До коментар #61 от "ДВГ е гнил глух клон":
75% от материалите в един автомобил се рециклират. Ролките са метал и се рециклират на почти 100%. Маслата и ремъците също се рециклират. Само за инфо: Електрокарите също ползват масла, но доста по-малко от ДВГ. Някои електромотори за електромобили са с маслено охлаждане. Маслото им се охлажда във водно-маслен топлообменник. Не го горят, не се сменя на 10-15хил км, и не е 4-5л, като при ДВГ, но го има. Акомулатор на ДВГ е смешно да се сравнява с батерия на електромобил. Ще се въздържа от коментар. Накладки има и при двата вида коли. Рекуперацията не значи, че нямаш спирачна с-ма. При ДВГ също има технология за рекуперация - КЕРЦ. Но е толкова скъпо, че за сега се прилага само във Ф1. Струва колкото мотора на колата. Колкото до шума - почти си прав. Съвременен бензин върви по тиха улица без почти да го чуваш. Ако не го видиш може да мине отгоре ти, без да си го чул. Проблем са келешлъците с изкорубените гърнета, те и мен ме дразнят.Коментиран от #118
10:29 12.10.2018
79 Димов
До коментар #76 от "Driving pleasure":
Точно алчността стои в основата на всичко. Тя е причината основни средства да се изтеглят от маса хора, и да се концентрират в ограничен кръг от хора. Заради нея се изопачават очевадни истини, прикриват се факти, стъкмяват се статистики. Много хора пренебрегват силата й, както и влиянието й, върху най-влиятелните хора. Върху тези, които вземат решения, проповядват, лансират и налагат на другите. Хипнотизираният човек въздиша по шарената реклама и не се запитва, защо някъв си, ще жертва милиарди, за рахата на простолюдието? И атомната енергия беше усвоена за добро, ама....10:42 12.10.2018
80 Антиелектрика
До коментар #56 от "Boxer":
И аз ще ти отговоря и дано този път го прочетеш и проумееш. Първо, КПД на ТЕЦ-а не е функцията, която е единствена за изчисляването на КПД на електричка. Когато заредиш батерията през зимата и не караш миксера 3-4 дни и после в батерията няма почти никой, какви 90% КПД ще има? Не знам за кой път трябва да напиша, че само влаковете и тролеите могат да имат високо КПД, но там, където има батерии нещата са различни.Второ, рекуперацията е само рекламен трик, който работи само при идеални условия, защото ако се ползва често, ще запали батерията. Има доста информация в нета за това. Просто се замисли защо модел 3 беше със най-лошите спирачки в тестовете. А да ми изтъкваш като факт, че батериите щели да се развиват, е супер елементарно съждение, все едно ДВГ и алтернативните горива не се развиват.
Коментиран от #82
10:48 12.10.2018
81 Антиелектрика
До коментар #61 от "ДВГ е гнил глух клон":
Поредния ти ник, но със същите лъжи и простотии. Толкова ли ти е трудно да четеш и да се образоваш малко? Миксерите имат и филтри и накладки и дори антифриз. Това за рекуперацията го написах в предния пост, а ти си вярвай, че при всяко спиране батерията се зарежда. То е много трудно да проумееш, че всяка батерия има най-много 1000 цикъла на заряд и ако от всяко спускане и натискане на спирачките, животът и свършва бързо. А шума в една изправна кола се генерира от гумите, ама от къде да знаеш?! То освен да разчиташ на диктатура, какво друго ти остава. Само гледай чичко Тръмп да не ви разбие еврогейски илюзийки.Коментиран от #119
10:58 12.10.2018
82 Технологии
До коментар #80 от "Антиелектрика":
Разбира се че и ДВГ и батериите се развиват. Единствената разлика е че ДВГ е в края на развитието си, а развитието на батериите за електромобили тепърва започва и е на съвсем начален етап. Сам си направи сметка коя технология какъв потенциал има. На всеки шест години, капацитетът за един и същ обем и тегло на батериите се увеличава двойно, при два пъти по-ниска цена. Да ми кажеш какво беше развитието за последните шест години при ДВГ и алтернативните горива? Дай пример за алтернативно гориво?Коментиран от #85
11:12 12.10.2018
83 Поредната простотия
Знаеш ли колко стотин/хиляди километра е необходимо да те дърпа някой ТИР, докато ти натискаш спирачките, за да направиш един пълен цикъл на зареждане от тези 1000, след които капацитетът на батерията ще падне с 10%?
Или пък си мислиш, че ако включиш батерията на зарядното хиляда пъти по за пет минути, батерията ще е за изхвърляне?
Коментиран от #86
11:17 12.10.2018
84 Димов
До коментар #68 от "Boxer":
Преди 30г прекосихме р.Борущенска с един дърт Вартбург, дето си е жив варел с моторетка под капака. Водата влизаше през праговете и през педалите, но машината продължи и не спря. Като го направиш същото с Теслата - ела ми се обади. Колко ти е голям проблемът пък при голяма надморска височина с ДВГ, щом самолетите летят с тях? Самолет на ток, колко нависоко лети?11:19 12.10.2018
85 Антиелектрика
До коментар #82 от "Технологии":
Начален етап на електромобилите??? Да не живееш в 19-ти век, когато първите електрички са пуснати през 1836 г. та смяташ, че са нова технология? То бива лъжи и простотии, но постоянно да се лъже е вече прекалено.11:31 12.10.2018
86 Антиелектрика
До коментар #83 от "Поредната простотия":
Как ли ще ме разбереш като единственото ти кредо е писането с различни никове? Много ясно съм написал каквото трябва.Коментиран от #88
11:34 12.10.2018
87 Технологии
11:37 12.10.2018
88 Поредната простотия
До коментар #86 от "Антиелектрика":
Да много ясно разбрах че според тебе живота на батерията ще свърши след 1000 натискния на спирачките. Само където това въобще не е вярно и батерията въобще не й пука дали ще я зареждаш през спирачките чрез рекуперация или на зарядно, а циклите се броят от празно до пълно.Коментиран от #93
11:42 12.10.2018
89 Driving pleasure
11:45 12.10.2018
90 Зомби с квадратно чело
До коментар #61 от "ДВГ е гнил глух клон":
Автомобилните акумулатори се рециклират и то доста добре. Теслата има две батерии освен тази за двигателят има и 24V. Тесла също има масло в диференциала.Има и антифриз за охлаждане на мотора. Колкото и странно да звучи един автомобил с ДВГ се рециклира почти на 100%. Освен това петрола който се изгаря не оставя отпадък а само замърсява въздуха. В момента светият граал не е измислен за абсолютна безвредност, но все пак някой правилно каза трябва супер много да се стимулира ползването на градският транспорт, който пък изцяло да се изчисти от ДВГ. За извън града ДВГто е доста добър вариант.Коментиран от #120
11:47 12.10.2018
91 Майкъл Кар Маднес
Коментиран от #94
12:06 12.10.2018
92 Майкъл Кар Маднес
Коментиран от #95
12:06 12.10.2018
93 Антиелектрика
До коментар #88 от "Поредната простотия":
Какво си разбрал, като нищо не си разбрал? Цикъл на литиево-йонните батерии е пълното и зареждане - т. е. ако тръгнеш от вас и след 500 метра започнеш да слизаш, дали рекуперацията няма да зареди от 99 на 100% и да се брои за цикъл, а? Дали ако караш с 140 км/ч по магистралата и натиснеш внезапно спирачките, ще има рекуперация с риск да запалиш батерията? Ето това са ограничения, които явно не може да проумееш.Коментиран от #97, #106
12:06 12.10.2018
94 Антиелектрика
До коментар #91 от "Майкъл Кар Маднес":
Единственото което искам е истина и липса на лобизъм. Водород може да се добива от ВЕИ-та, но е факт, че няма алтернатива по екологичност. И аз 1000 пъти вече пиша, че проблема на планетата не е в ДВГ, а безконтролната раждаемост при негрите и обезлесяването. И тези пари от анцизите на горивата, вместо да се дават като субсидии за миксери, могат да се дават за залесяване, ама лобизма е отвратителен.12:12 12.10.2018
95 Зомби с квадратно чело
До коментар #92 от "Майкъл Кар Маднес":
Навремето имаше един много хубав филм, който показваше как идиотите завземат света а умните постепенно изчезват!!!!Намаляване на раждаемостта не може да стане чрез кастрация, глоби и т.н. а чрез образованост. И още нещо тази религия която мъти главата на хората колкото по-бързо изчезне толкова по-добре вече сме 21 век нима някой вярва в добри старци и магьосници???
Коментиран от #96
12:16 12.10.2018
96 Boxer
До коментар #95 от "Зомби с квадратно чело":
Този филм се казва "Идиокрация" и ние живеем по неговия сценарий...12:36 12.10.2018
97 Поредната простотия
До коментар #93 от "Антиелектрика":
Значи много правилно съм те разбрал, защото примерът който даваш е поредната простотия. Това се брои за 0,01 брой цикли. Освен това само абсолютен простак би си заредил батерията на 100% ако не смята да я ползва напълно през следващото пътуване. Зареждането на батерията над 80% съкращава живота и повече, отколкото да я заредиш два пъти от 10 до 80%. Освен това отнема много повече време.Това със спирането със 140 километра беше поредната глупост. все едно да кажеш че скоростта на зареждане на телефона от запалката на автомобила зависи от това колко амперчаса е акумулатора на автомобила и какъв стартов ток може да осигури. Токът на рекуперация се ограничава електронно и може да се регулира от менюто колко агресивно да бъде след като отпуснеш педала на газта. На някои автомобили дори това става с лопатки на волана, за да регулираш адаптивно спирачното усилие в завой при спускане в зависимост от условията.
Коментиран от #99
12:41 12.10.2018
98 12345
12:53 12.10.2018
99 Антиелектрика
До коментар #97 от "Поредната простотия":
Ти четеш ли изобщо какво пиша или пак си плямпаш, да си намираш на работа? Нали казвам, че това са ограничения и рекуперацията не може да замени спирачните апарати. http://www.ecars.bg/blogs/techno-1/2016-koe-spuva-rekuperaciata-pri-elektromobilite Не е трудно да разбереш какво ти пее радиото, но очаквам да зациклиш пак за функционалната неграмотност, г-н Многоников.12:55 12.10.2018
100 Поредната простотия
Това ти ли си го писала или не Или не помниш? Та брои ли се за цикъл както твърдеше или не се брои както аз твърдя?
Линка който си дал само потвърждава тезата ми, че мощността на рекуперация се ограничава до безопасната степен за батерията, което се равнява на максималнатса зарядна мощност която може да понесе батерията от бързо зарядно. При Тесла това означава около 200 конски сили обратно ускорение без никакъв негативен ефект върху батерията. Колкото по-голям е капацитетът на батерията толкова повече мощност може да поеме. Точно затова увеличаването на килограмите от батерията с по-голям капацитет се компенсира от подобрената рекуперация и почти няма разлика в пробегът за единица енергия.
Коментиран от #102, #104
13:23 12.10.2018
101 Поредната простотия
13:25 12.10.2018
102 Димов
До коментар #100 от "Поредната простотия":
Пък при ДВГ акумулаторът се зарежда и при моторна спирачка, и при ускорение ;) А ся де!...Коментиран от #103
13:31 12.10.2018
103 Бисеров
До коментар #102 от "Димов":
Поредния безсмислен пост, родил поредния Бисер. Да питам на свой ред зареждането на акумулатора увеличава или намалява мощността на двигателя? Подобрява ли ускорението за което говориш?Коментиран от #109
13:53 12.10.2018
104 Антиелектрика
До коментар #100 от "Поредната простотия":
То да ми беше прочел мнението докрай, вместо да вадиш думи от контекста. Още ли диктуваш на телефона си, вместо да пишеш, че бъркаш родовете?14:12 12.10.2018
105 Поредната простотия
"Дали ако караш с 140 км/ч по магистралата и натиснеш внезапно спирачките, ще има рекуперация с риск да запалиш батерията? Ето това са ограничения, които явно не може да проумееш."
Разбира се че ще има рекуперация без никакъв риск да запалиш батерията. Тези запалвания са само в главата ти. Не е като да се запалиш и да изгориш жив в с 1 литровото прехвърлено двигателче на Ford, защото колата те е заключила вътре, а двигателя е прегрял и се е запалил. Защо ли досега не се тръбеше по медиите като са се запалили много повече такива автомобили, отколкото Tesla?
Коментиран от #107
14:30 12.10.2018
106 Нови батерии
До коментар #93 от "Антиелектрика":
Не знам защо смяташ че всички акумулатори имат характеристиките на оловно-киселинните, които се зареждат с една десета от капацитета за 10 часа. Батериите търпят бурно развитие и скоро ще могат да се зареждат по-бързо отколкото си пълниш резервоара, като ще поемат цялото спирачно усилие вместо спирачните апарати. Ето ти една новина от преди няколко дни:Австралийската компания Holden направи електромобил с впечатляващата мощност от 1360 коня.
Прототипът Time Attack е посветен на 50-ата годишнина от първата победа на марката в 1000-километровото състезание на писта "Маунт Панорама" в Батърст.
Хиперавтомобилът с шаси от въглеродни влакна и корпус от кевлар е оборудван с четири електрически двигателя, чиято сумарна мощност е 1340 к.с.
Системата за задвижване на всички колела позволява гъвкаво да се променя натоварването на всяко от тях. Графеновата батерия с капацитет 25 кВт/ч поддържа зарядна станция с мощност до 1000 киловата е се зарежда напълно само за минута и половина.
Коментиран от #108
14:47 12.10.2018
107 Антиелектрика
До коментар #105 от "Поредната простотия":
Тази пък тъпотия изобщо не мисля да коментирам.15:03 12.10.2018
108 Антиелектрика
До коментар #106 от "Нови батерии":
Поредната ти смехотворна глупост с поредния абсурден ник. 1360 к. с. да ги захраниш с батерия 25kW/h - уникално!!! Спокойно ще може да минеш цели 20 км - епохално направо! Дай следващия ник със следващата нелепица.15:08 12.10.2018
109 Димов
До коментар #103 от "Бисеров":
Самият факт, че си се вързал на закачката ми, към спорът на двамата колеги, обезсмисля нуждата, да отговоря на въпроса ти. Не видя ли намигването в поста ми, или просто реши да се включиш?Коментиран от #110
16:01 12.10.2018
110 Антиелектрика
До коментар #109 от "Димов":
Всъщност това е един и същ субект, пишещ с различни никове, за да създава чувство за масовост. Нелеп и смехотворен прийом, на който почти никой вече не се връзва.16:06 12.10.2018
111 Поредната простотия
"Ford ще ремонтира безплатно турбодвигателите от серията Еcoboost във Великобритания, след като разследване на ВВС показа масови сериозни проблеми с тях, включително и самозапалвания. В ЮАР собственик на Ford Kuga с такъв мотор загина, след като колата му се запали и заключи. Отделна сервизна акция е открита за автомобили с по-големия 1.6-литров EcoBoost, при които имаше няколко случая на самозапалване в движение. Джордж Робъртс от град Брандън разказа пред ВВС, че неговата Fiesta ST се възпламенила в движение и изгоряла напълно само за 6 минути. Мнозина се питат защо тази сервизна акция идва чак сега, при положение, че заради подобни случаи на самозапалване аналогична акция бе обявена в САЩ още през 2012 година. В ЮАР акцията бе обявена през януари 2017 след 48 случая на самозапалване, при един от които загина 33-годишният Решал Джими. "
Ако за тебе това е тъпотия, за всеки психично здрав човек това е трагедия! Доста по-голяма от тази, някоя Тесла да се удари в бетонно препятствие и да спаси живота на шофьора си, А след няколко минути да се самозапали, като щетите по нея са минимални.
Коментиран от #113, #114
16:11 12.10.2018
112 ааааааааааа
16:25 12.10.2018
113 Антиелектрика
До коментар #111 от "Поредната простотия":
Това го кажи на изгорелите хора в Тесли. Само в болното ти съзнание няма изгорели хора в миксери, да не говорим, че дори и след седмица се самозапалват. Ама то за теб е едно и също да се самозапалят 2 коли от 500 000 и два миксера от 20 000. Та всичко, което си написал е една тъпотия и наглост. Писна ми от твоите многобройни никове и лъжи. Сега остава пак да започнеш да пишеш дебилщини с моя ник!Коментиран от #115
17:05 12.10.2018
114 Димов
До коментар #111 от "Поредната простотия":
Ще ги видим Теслите, при първият порой. Представи си поредното езеро под някой мост и няколко електрички хванати в капан там, потънали до джама. Ако не пламнат за секунди, със сигурност ще ги изхвърлят още на другия ден.17:24 12.10.2018
115 Поредната простотия
До коментар #113 от "Антиелектрика":
"В ЮАР акцията бе обявена през януари 2017 след 48 случая на самозапалване, при един от които загина 33-годишният Решал Джими"За всички е ясно че не можеш да смяташ затова ще ти направя сметката. По твоята логика за да изгорят 48 само в ЮАР, трябва да са продадени 24 милиона само от този модел на Форд. Абе ти въобще чуваш ли се какви ги плещиш? Дори Ти вярваш ли си на това което пишеш? Откакто са започнали производство на всички модели, от Тесла няма 48 запалени автомобила дори след катастрофи.
А да кажеш нещо за тази статистика:Луиз О'Риърдън, собственичка на засегнат от проблема Ford с 1-литров мотор, направила група във Facebook, която вече има над 3000 членове. От тях при 1200 двигателят е отказал поради прегряване, като хиляда от случаите са през тази година. Групата се разраства средно със сто нови члена месечно. "
Коментиран от #116
17:28 12.10.2018
116 Антиелектрика
До коментар #115 от "Поредната простотия":
Май наистина си болен!?! Първо, никъде не съм казвал, че миксер ще се самозапали от рекуперация, а че производителят ги ограничава заради това. Второ, сега ми пишеш за някакви фордове и сравняваш всяка повреда със самозапалване. Трето, казваш, че никой не си зарежда миксера на 100%, а на 80% - много КПД-дейско, няма що. Глупостите ти край нямат, защото няма как да отречеш, че миксерите имат антифриз, спирачки и филтри!Коментиран от #117
18:25 12.10.2018
117 Поредната простотия
До коментар #116 от "Антиелектрика":
И отново простотия за да не се изневериш на кпд-то... IQ-то де. Какво общо има КПД на батерията с процента на заряд? На практика, всичко е на обратно на представите ви, че трябва да се наредите на колонка на бързите зарядни станции за да заредите за 10 минути за да ви е по-ефективно. Най-ефективно е зареждането в домашни условия с нисък ток за по-дълго време. Тогава няма никакво загряване, което си е чиста загуба, отделно не е нужно да работят вентилаторите които също харчат ток. Да не говорим че по този начин се вдига КПД на цялата електропреносна система, защото ако има натоварване нощно време, няма да е нужно да се изключват мощности или да се помпи вода в ПАВЕЦ, което е много по-неефективно отколкото зареждане в батерии.Ама какво ли разбирам аз от КПД-та. Така и никой досега не ми отговори въпреки че десетки пъти съм задавал въпроса, нащо нощната енергия се продава на загуба и под себестойност? Само от този излишък, през 90% от годината могат да се зареждат поне един милион електромобила нощно време без да се пипа нищо по електропреносната система.
20:46 12.10.2018
118 ДВГ е гнил глух клон
До коментар #78 от "Димов":
Изредените компоненти ( и това не са всички) мен не ме интересуват, че се рециклират, а че се произвеждат и същите липсват при електрическата кола (ЕК), защото всяко производство/рециклиране консумира енергия - т.е. замърсява. Защо трябва да харча енергия за 5 литра масло, (и част от него неизбежно да го изгоря-няма кола в света, която да не гори, дори и да е 50 грама до смяна), част от него да отиде по улиците и паркингите (защото % аварии при двг с теч на масло са неизбежни), да харча енергия да го събирам /транспортирам до мястото за "оползотворяване", (да не говорим за тези, които го изхвърлят или изгарят нерегламентирано), като мога просто да НЯМАМ НУЖДА от тия 5 литра! И не е само с маслото, а с всички останали компоненти, които ЕК няма! Даже и просто като инфо е безсмислено сравнението на трансмисионното маслото в едностепенната кутия на Тесла с това в двг-и като количество и като честота на смяна. Най-мощния и като цяло най-добър електромобил е на Тесла - двигателя не се охлажда с масло. Точно тая двг-"рекуперация" е направо комична, а и говориш за някаква технология дето само ф1 я има, а аз за тази дето е на пазара от 2012 г. (Тесла С). При слизане от високият връх Пайкс Пийк в Скалистите планини в САЩ за 31-километровото спускане, електрическият Ауди SUV връща толкова енергия в батерията, че може след това да измине почти същото разстояние с тази енергия (денивелацията е около 1900 метра) - мислиш ли че Ф1 ще произведе там енергия за 30 км? ЗабрКоментиран от #122, #123, #126
04:28 13.10.2018
119 ДВГ е гнил глух клон
До коментар #81 от "Антиелектрика":
Този пост няма нищо общо с тези които виждам че си спорил - "Поредната простотия", "Технологии". За другото чети 118Коментиран от #121
04:34 13.10.2018
120 ДВГ е гнил глух клон
До коментар #90 от "Зомби с квадратно чело":
Не знам дали съзнаваш какво си написал: "Освен това петрола който се изгаря не оставя отпадък а само замърсява въздуха."Не оставя отпадък!? Въпросното "само замърсява въздуха" какво е - толкова обичаните дизели бълват канцерогенни (ракообразуващи) сажди, токсичните азотни окиси - това ако не е отпадък не зная как да го нарека - здравословен био продукт ли? Относно рециклирането - #118.
04:43 13.10.2018
121 Антиелектрика
До коментар #119 от "ДВГ е гнил глух клон":
Напротив, няма кой да ти вярва, че пишеш за първи път и това е единствения ти ник. Ама сега друга песен запя. Ама разбира се, че най-големия проблем са 5 литра масло - хахахаха Хайде по-сериозно, че пак ще се стигне до абсурда на многониковия, че реактивните презокеански самолети с ДВГ трябвало да се махнат за сметка на влакове под земята - бухахахахаха Излагате се!!!Коментиран от #130
10:00 13.10.2018
122 Димов
До коментар #118 от "ДВГ е гнил глух клон":
Като дребниш всяко действие на елементарните му поддействия, с цел да имитираш натрупване на повече негативни факти, не правиш нищо друго, освен да ме караш да чета фермани. Тъп приом за петокласници. Разликите при материалите в кола с ДВГ и при електрокар са само в мощностният агрегат, в енергоисточника и в преносната с-ма между двете. Всички останали материали при двата вида коли са еднакви, и няма защо да се мъчиш да представяш общите им компоненти, като негатив само на едните. ДВГ е изцяло метален. Рециклирането му е 100%, а докато дойде време за това, той изминава средно по четвърт милион км. Батерията ти ще живее доста по-малко, щото при редовно, ежедневно каране, ще я зареждаш да речем през ден, и хилядата и цикъла живот ще приключат за 5-6г. Изключваме пластмасовите шукарий, щото такива има и при електромоторите (клеми, капачки и пр.). Немалка част от маслата, преди да се рециклират минават на вторична употреба, след което отиват на рециклиране. Аз вече 10г давам тонове горени масла на едни фирми, които ги сипват в дъртите си, непретенциозни преси и ги ползват още 3 г, преди да ги издадат за рециклиране. И всичките ми познати правят същото. Можеш ли това да го направиш с кобалтовият оксид, от батерията? Можеш ли да го направиш с железният фосфат или с мангановият оксид? А с разните му хекса-мекса-флуорофосфати, поливинилнезнамсиквоси електролити? А рециклирането на тези тежки метали в батерията, не отнема ли енергия? Не е ли нужно разделно събиранеКоментиран от #129
10:01 13.10.2018
123 Димов
До коментар #118 от "ДВГ е гнил глух клон":
Не трябва ли и за тях транспорт? Не е ли нужно и там складиране и всички онези стъпчици, които си ми надребнил, уж са само проблем при ДВГ. А батерията ти не старее ли при складиране? Не губи ли немалка част от капацитета си, при 2г престой на рафтовете в склада? А нещо за thermal runaway да кажеш? За това, че тия батерий се замовзривяват ей тъй, както си седят? А как ти се струва вероятността, корпусът на електрокара да се офази, при повредена изолация или утечка? И както си се облегнал на него, да те споходят едни 350V? Мислиш ли, че като караш електрокар, всъщност си яхнал един трансформатор, който при една нищо и никаква, пропукана изолация може да те убие?Коментиран от #124
10:03 13.10.2018
124 Електротехник
До коментар #123 от "Димов":
Хайде на бас че ако хванеш единият полюс независимо плюса или минуса на една 500 волтова батерия нищо няма да ти стане, та даже няма да разбереш че си го хванал?Коментиран от #125
14:51 13.10.2018
125 Димов
До коментар #124 от "Електротехник":
Знам! Примерът беше неподходящ. Но ти явно не си си изтървал гаечният ключ, да падне на клема и корпус, да видиш заря. При висок волтаж възможностите за беля са безброй. Нека така го обобщя.Коментиран от #127
17:07 13.10.2018
126 Димов
До коментар #118 от "ДВГ е гнил глух клон":
И никоя Тесла няма да направи това, което направи Ари Ватанен с Пежото, още преди амнайсет години на Пайкс Пиик.Коментиран от #128
17:44 13.10.2018
127 Електротехник
До коментар #125 от "Димов":
Единственият кабел който провежда високият волтаж е между батерията и инвертора. Той е дълъг само няколко сантиметра, намира се под автомобила и е много добре защитен. Така или иначе обаче, минусът на батерията е свързан с корпусът и Какъвто и кабел да се опре до него просто ще стане късо съединение, но няма никаква опасност да те хване ток. Много по-голяма е вероятността у вас да те хване тока от неизправен уред.Коментиран от #131
17:50 13.10.2018
128 Бисеров
До коментар #126 от "Димов":
И какво направи Пежото му на пайкс пийк, което никоя Тесла не може да направи? Спука му се резервоара?Коментиран от #132
17:52 13.10.2018
129 ДВГ е гнил глух клон
До коментар #122 от "Димов":
Публикувано във факти.бг:" Аз вече 10г давам тонове горени масла на едни фирми..."С това трябваше да започнеш. И за да не ме упрекваш пак, че ти пише "петокласник", то ще цитирам един, който не е - Рон Барън: "Първо, автопроизводителите не искат електромобилите, защото са вложили огромни капитали в заводи за производство на двигатели с вътрешно горене и трансмисии. Второто е, че профсъюзите не искат електромобилите, защото са много по-прости за производство, а това означава по-малко работни места. И трето дилърите също не искат електромобили, първо защото по директния модел за продажби на Tesla те остават отрязани. И освен това електромобилите са по-прости за обслужване и дилърите няма да печелят от сервиз както сега с огромните им печалби от постоянни поправки на ДВГ коли." Прибави и най-ниското ниво в схемата (нищо лично)- сервизите и кварталните "майстори". По твоята логика не трябваше сега да има мобилни телефони, а да ходим с телефон с шайба в ръка и макара с кабел на гърба, за да не съсипем бизнеса със стационарна комуникация. За радост такива никой не ги слуша и когато е дошло време за нещо ново, то се случва. Преориентирай си бизнеса с мъзга докато е време..... Този спор тук е излишен, нито ти, нито аз можем да променим това което става. Разликата е, че единия го приема с радост, а другия не. Въпрос на личен избор...
Коментиран от #134
00:07 14.10.2018
130 ДВГ е гнил глух клон
До коментар #121 от "Антиелектрика":
Не съм казал НИКЪДЕ, че пиша за първи път и това е единствения ми ник!!!!!!!!!!!!!, а че нямам нищо общо с изброените никове с които си спорил в тая тема. Петте литра са просто символика за един напълно ненужен и сложен процес, на който му е дошло времето да си ходи, завинаги, не се хващай за тях като удавник за сламка, много добре си разбрал смисъла на написаното.Коментиран от #133
00:13 14.10.2018
131 Димов
До коментар #127 от "Електротехник":
Мислех, че при електромобилите минусът върви на отделен кабел. Много по-безопасно е, при схеми с висок волтаж. Ако е на корпус, както твърдиш, значи вероятността за севиозни повреди и случайни токови удари е мноооого по-голяма, отколкото предполагах.08:00 14.10.2018
132 Димов
До коментар #128 от "Бисеров":
Направи фурор. Карането му по това трасе си беше живо изкуство. Поезия в действие. Клипът, заснет към него, спечели награда за видео на годината. Единственият минус, който аз намерих е, че не е гарниран с музикален фон. За това, сам съм му добавял няколко такива.08:04 14.10.2018
133 Антиелектрика
До коментар #130 от "ДВГ е гнил глух клон":
Хайде малко да мислим първо. Електромобилите са с половин век по-стара технология и историята веднъж ги е отхвърлила. Всичко е лобизъм и на никой не му пука за екологията. Ако беше така всичко щеше да е на спирт, метан и водород, а не на токсични батерии.08:29 14.10.2018
134 Димов
До коментар #129 от "ДВГ е гнил глух клон":
Ама ти наистина нищо не си разбрал. Аз съм твърдо ЗА новите технологии. Но съм твърдо ПРОТИВ прикритите им недостатъци. Разликата между нас е, че ти гълташ шарени реклами и сладкодумни пропаганди, без дори да се замислиш за последствията, скрити зад тях. Аз ти показвам тези, прикрити последствия, а ти упорито стискаш очи и отказваш да погледнеш. Дори не съм споменал най-лошите последствия от електромобилостроенето. И точно те оборват твърдението на Барън, че електрокарите щели да закрият много фими и работни места. Точно обратното - ще са нужни двойно повече произведени автомобили, отколкото досега. Не просто проценти, а пъти. Защото в момента, автомобилната индустрия задоволява само ползвателите на чисто нови коли. Останалият свят просто доизносва старите обувки на богатите. При електрокарите, бизнесът с коли втора ръка ще изчесне, или поне ще се свие почти до нула. Щото богатият ще си купи нов електромобил, ще го кара 5-8г, след което батерията му ще става само за боклука, ще се отърве от него, но никой бедняк няма да му го купи за 8 бона, като знае, че трябва да вземе и нова батерия за още 20хил $. Тази огромна маса народ ще иска все нещо да кара. А лакомата индустрия ще се полакоми да вземе пари и от тях. Ще почне да произвежда евтини коли и за тях. Два пъти повече, отколкото се произвеждат сега. Ще са някакви тотални боклуци с най-евтините материали, или дори с рециклирани батерии. Или дори ще предложат конверсионни китове за сегашните им коли, да ги08:39 14.10.2018
135 Този коментар е премахнат от модератор.
136 Димов
09:07 14.10.2018
137 Този коментар е премахнат от модератор.