Last news in Fakti

10 Декември, 2018 11:04 5 568 44

Илон Мъск: Tesla се произнася със "З"

  • tesla-
  • илон мъск
Илон Мъск: Tesla се произнася със "З" - 1
Снимка: Shutterstock

В едно интервю за телевизионния канал CBS, основателят на компанията Илон Мъск каза: "Аз произнасям името с кратко З - Тезла". Журналистката, правеща интервюто обаче заяви, че тя ще продължи да произнася името със "С", защото така се произнася името на изобретателя Никола Тесла.

Неохотно Мъск се съгласи с водещата, но препоръча ако названието не се произнася със "З", то тогава звукът "С" да се произнася възможно най-кратко - да не се натъртва на него и да не се разтяга. Освен това Мъск говори и за алтернативното название на неговата компания. В Twitter той написа, че първоначално е искал да използва името Faraday, в чест на откривателя на електромагнитната индукция.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 констатация

    23 11 Отговор
    кръстете я ватман като този дето ще я управлява
  • 2 Антиелектрика

    19 9 Отговор
    Ако Тесла не плаща за реклама и всеки ден се пише за нея по такъв натрапчив начин, значи медиите са под всякаква критика!

    Коментиран от #3

  • 3 Зорлем

    11 3 Отговор

    До коментар #2 от "Антиелектрика":

    "Guerilla marketing" е термин поне отпреди 20-30 години, а съм сигурен, че вече има доста по-засукани тактики и имена в тази тематика, така че нищо ново под слънцето. Отново!
  • 4 Медиите са под всякаква критика

    6 3 Отговор
    Няма как да не се съглася с тебе. Направо недоумявам, как от цялото интервю решиха да споделят информация само за името на Тесла и то половинчата информация. Ето другата част от интервюто:Изпълнителният директор на Tesla – Илон Мък, заяви в интервю за CBS, че компанията му е готова да купи заводите на General Motors в САЩ, които предстои да бъдат закрити. Само преди дни стана ясно, че автомобилният гигант е готов да затвори 5 предприятия в Щатите, като това ще доведе до съкращение на повече от 15 000 работни места.

    Tesla е готова да купи заводите на General Motors

    Мъск беше категоричен, че Tesla не се бои от конкуренция от страна на GM, който също произвежда и продава електромобили. И компанията му е готова да инвестира сериозна сума в заводите, от които концернът явно не се нуждае и иска да затвори.

    Решението на GM за закриване на 5 завода в САЩ може да има доста негативни последствия за концерна. Президентът на страната Доналд Тръмп вече обяви, че ще лиши американския производител от всички държавни субсидии, които получава, ако се стигне до подобно развитие на нещата.

    На свой ред Мъск разкри пред CBS и още нещо любопитно – как точно се казва компанията за производтсво на електромобили, която ръководи. Според него, името трябва да се произнася като „Тезла”, а не като „Тесла”, както са свикнали хората.

    Предприемачът допълни, че е закупил търговска марка Tesla от жител на Сакраменто след дълго пазарене. Първоначално притежателят на названиет

    Коментиран от #6

  • 5 Продължение

    6 1 Отговор
    названието е искал „огромна сума”, за да я продаде, но в крайна сметка Мъск и екипът му са успели да се спазарят за 75 000 долара.
  • 6 Антиелектрика

    7 4 Отговор

    До коментар #4 от "Медиите са под всякаква критика":

    Ами то няма нужда, нали вашата изджендърясаха дружина го написа под всяка статия. Аз лично не виждам логика да се пише за това, защото си има раздел бизнес. Пък рекорда на Ринга с Порше, аз лично не видях да имаше статия тук, но за сметка на това ако някъде някоя електричка направи рекорд, се вдига шум до небесата. Сигурен съм, че е случайно :)))

    Коментиран от #8

  • 7 Apple

    12 3 Отговор
    Теслъ се произнася, с ударение на ъ.
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Антиелектрика

    6 2 Отговор

    До коментар #8 от "льольо":

    Въх, колко мА уплаши. Много си смел пред компа, неграмотно джендърче.
  • 10 Driving pleasure

    3 4 Отговор
    Да го беше написал със Зет бе, дрога! Ше купи заводите на GM ама друг път :D на червено е с милиарди, иска да строи в Китай и Европа за милиарди просто го виждам как вади кинти и за заводите на GM - друсалника оттърва дранголника и пак стана нагъл

    Коментиран от #12, #13

  • 11 така

    5 1 Отговор
    Еми да си я написал със "З" и си я происнасяй.
  • 12 гост

    5 2 Отговор

    До коментар #10 от "Driving pleasure":

    Не са ти ясни нещицата , завалията , пък и акъл се опитваш да ръсиш , мани , мани ! Първо сегашния завод във Фримонт беше купен за смешните 42 млн !!!! Не милиарда , милиона !! И то беше 50/50 на GM и Тойота и то във време когато GM нямаше никакви съществени проблеми , да не говорим президента да го заплашва да си поиска всички милиарди , харизани за празни обещания !!! Само да каже Мъск , че половината , не всичките , само половината работници да остави и GM ще му ги ПОДАРИ заводите , щото само това ще му спести милиарди от дела и разправии !!! А пък иначе кой предлагаш за купувач , немците или китайците , хахахаха !!!! А бездействащ завод виждал ли си и знаеш ли колко струва само охраната и данъците му ?? Не знаеш естествено , ама се "надяваш" , хахах !!! Е няма да стане !!!

    Коментиран от #14

  • 13 Вервай си

    3 1 Отговор

    До коментар #10 от "Driving pleasure":

    Заводите се купуват на безценица. Онези от Риван, ако си спомняш купиха завод с капацитет 300 хиляди автомобила годишно за 29 милиона. Тесла само с печалбата от последното тримесечие може да си купи 10 такива завода. Строежът на фабриката в Китай започна и до края на другата година ще е започнало и производството на модел 3. Ти си вярвай в каквото искаш. Особено че след три години, като започнат останалите да произвеждат както обещаха преди още 3 години, ще произвеждат повече от Тесла. Както виждаш от покупката на земята, до производството на първият автомобил, на Тесла и отнема малко над година, а не да прави планове за след шест години, които отново да отложи като Audi итрон. Колко ли завода ще има Tesla след три години?
  • 14 Driving pleasure

    3 5 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Хахаха... ами 5 завода по 40 милиона да са са 200 милиона... а после за преоборудване колко ще плати? Или ще произвежда на ГМ модели? Говорим за вероятно милиард инвестиция, на фона на 2та за завод в китай и 2та за евентуален завод в Европа. От де пари? А по-важното е кво ще ги прави? 1 завод ОК бива, ама 5?! И сега за модел 3 се чака макс 3 седмици, която показва, че търсенето не е чак толкова голямо, докато пусне новите мощности конкуренцията ударно ще е навлязла с много по-добри модели, вероятно ще има и по-евтини и достъпни - той кво ще обикаля заводите да се снима в тях ли?!

    Коментиран от #15, #18, #19

  • 15 Чакане му е майката

    2 3 Отговор

    До коментар #14 от "Driving pleasure":

    Пак разбрал недоразбрал за какво се чака три седмици. Чака се три седмици след като ти дойде реда от онези 500 хиляди. След като си избереш опции за индивидуално произведения за тебе автомобил, чаках три седмици за да ти го произведат и доставят. Ако не ти се чака, може да си избереш от готовите конфигурации които са налични на склад.

    Коментиран от #23, #24

  • 16 Цаца

    2 0 Отговор
    Факти сбърка фактите! Е. Мъск не е основател на Тесла! Става акционер и в последствие най-големия акционер... Основател е на Пейпал и я продава на Амазон!

    Коментиран от #22, #27

  • 17 гост

    4 1 Отговор
    Е най-после и българска медия се осмели да публикува "кощунствения факт" , да се надяваме , че скоро и други ще я последват!!!
    След като миналия месец изпревари BMW, сега Tesla се справи и с Daimler, превръщайки се в една от най-скъпите автомобилни марки по пазарна капитализация. Макар да е трудно да сравняваме Tesla с другите автомобилни производители, тъй като американската марка е съсредоточила интересите си към енергийния сектор, в момента приходите идват именно от автомобилите, което ни кара да я сравняваме с компании като Daimler. А компанията-майка на Mercedes-Benz е по-голяма от Tesla във всяко едно отношение – продажби, печалби, история. Но последните параметри явно нямат голямо значение на борсата в момента, защото към 5 декември Tesla е по-скъпата компания. Индексът NASDAQ показва, че пазарната капитализация на Tesla е била $63, 18 млрд., докато тази на Daimler $61,27 млрд. Основната причина за постоянно нарастващата пазарна капитализация се крие във факта, че инвеститорите вярват в бъдещето на компанията. Tesla, като технологична компания и производител на електромобили, се очаква да расте стабилно в следващите години, което увеличава пазарната стойност на марката. Това на фона на десетки пъти по-големи доставки от Daimler.
  • 18 гост

    4 0 Отговор

    До коментар #14 от "Driving pleasure":

    Докато се "притесняваш" как Тесла ще купи заводите на GM , май скоро ще има наддаване между тях и Форд кой да и ПОДАРИ повече заводи !!!! Само преди месец-два Илон Мъск прогнозира, че GM може да не преживее следващата голяма рецесия, която почти изтри концерна от картата на автомобилната промишленост в разгара на финансовата криза. Преди седмица GM обяви съкращаването на над 14 000 работници и затварянето на 5 завода в САЩ и Канада, а сега анализаторите на Morgan Stanley предвиждат, че Ford може да съкрати до 25 000 работници. Този ход ще е част от плана за преструктуриране на компанията, целящ да намали разходите с $11 млрд.

    Ford все още е в процес на взимане на решения, но анализаторът Адам Джонас от Morgan Stanley смята, че съкращенията ще са по-големи от тези в GM.

    “Очакваме, че голяма част от процесите за преструктуриране ще са съсредоточени върху Ford Europe, бизнес, който в момента оценяваме, че носи загуби от $7 млрд.“ коментира Джонас. „Но очакваме и съществен процес на преструктуриране и в Северна Америка.“

    На 70-те хиляди щатни служители на Ford е казано, че предстоят съществени съкращения до средата на следващата година.
  • 19 гост

    3 1 Отговор

    До коментар #14 от "Driving pleasure":

    Почваш ли да вдяваш откъде "изведнъж" Тесла може да се окаже не с един , а с два три готови завода в Европа ???? При това ВЕДНАГА и почти без пари , хахахах ???!!!
  • 20 Язе

    5 3 Отговор
    Ихааааа,Госта пак е в екстаз.Не разбрахте ли,че има една акция и драпа яко да вдига цената на Свети Илон.Да има една Тесла в гаража да драпа толкова,но най-вероятно кара Опел астра с lpg.
  • 21 митко

    4 1 Отговор
    интересно ми е как Мъск е регистриал името Тесла.като с такова име има марка чешки електрони елементи които са добре познати и у нас
  • 22 Ти бъркаш фактите

    3 0 Отговор

    До коментар #16 от "Цаца":

    Компанията се нарича Тесла от 2017 година. Преди това се наричаше Tesla motors. Точно Илон Мъск я преименува.
  • 23 Зорлем

    3 2 Отговор

    До коментар #15 от "Чакане му е майката":

    Точно в момента като отвориш https://3.tesla.com/model3/design и долу вдясно има препратка "Estimated delivery: late Dec or Jan". Като я отвориш ти дава следните подробности - "Western US Late December", "Central US Late December" и "Eastern US January". Никъде не се споменава за никакво чакане на опашки или складови наличности!
  • 24 Русенец

    5 3 Отговор

    До коментар #15 от "Чакане му е майката":

    Индивидуално направена за тебе Тесла?! Че какви опции предлагат? Цветовата гама е сериозно опоскана. Семейството от мотори не прелива от разнообразие. Интериорните стилове също не са някакъв богат каталог. Какво толкова има да избират ватманите, че и да им го съберат по поръчка?
  • 25 Вероятно ни излизат различни неща

    3 0 Отговор
    Най-отгоре на посочената страница пише:Federal Tax Credit
    All customers are eligible for the full $7,500 Federal Tax Credit if they take delivery by the end of the year. Stores may have vehicles available for immediate delivery.Learn more

    С две думи, има налични автомобили на склад, които може да получиш веднага.

    Коментиран от #28

  • 26 Зорлем

    0 1 Отговор
    Ключовата дума според мен е "may", т.е. я има, я няма. Пък и нали имаха проблем да ги развозват произведените автомобили до клиентите, та чак самият Мъск ходи да достави една (и да се снима естествено!). Сега изведнъж да се окаже, че не само са ги произвели, а дори и са ги разпратили по магазините си (каквото и да означава "магазин Тесла"!) и те да си стоят непродадени? Не, че не е възможно, но колко е вероятно според теб?

    Коментиран от #29

  • 27 Недоразбрал

    0 1 Отговор

    До коментар #16 от "Цаца":

    Айде бе ти сериозно ли точно обратното е!!!!
    Мъск не е създател на PayPal и няма нищо общо с него освен финансово!!!!
    PayPal е създаден от Украинец(естествено емигрант в USA).
    Тесла си е чисто творение на Мъск макар и официално може да не се води така не съм сигурен за парите и структурата.
  • 28 Нищо ново

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "Вероятно ни излизат различни неща":

    То за всички автомобили е така, който е купувал нов автомобил знае. Отиваш в шоурума и ти казват така вземаш тази и ти я даваме веднага със солидна отстъпка иначе чакаш над 3 месеца. Интересното е че всички бързат щото субсидята почва да намалява след края на годината.Обаче тези субсидии реално ще отидат само за скъпите тесла защото тези на склад са по над 45 000$!!! Тоест даваш една кошница пари и вземаш една кола която най вероятно е бяла или червена обаче вземаш субсидията което означава че след време като отпадне субсидията ще си в печеливша позиция.
  • 29 Конвейер

    0 4 Отговор

    До коментар #26 от "Зорлем":

    Знаеш ли откъде идва лафа "да се произвежда на конвейер"? Ако си произвеждал каквото и да било, ще знаеш че производството на еднакви неща е много пъти по-бързо, отколкото производството на различни. Напълно нормално е когато настроят машините да произвеждат нещо, да произведат и няколко допълнителни бройки, за които очакват поръчки. А как ти се струват сроковете за производство на индивидуална поръчка? Нищо не казваш? На другите производители им отнема около 3 месеца. Неслучайно стогодишните започнаха да копират и начина на производство и продажби на Тесла, въпреки че само преди година-две се кълняха че Тесла ще фалира по този начин и нищо няма да постигнат. Смей се сега и ти. Нали знаеш поговорката кой се смее най-добре и кога?

    Коментиран от #30, #31, #32

  • 30 Зорлем

    4 1 Отговор

    До коментар #29 от "Конвейер":

    А ти да си чувал за методи на производство с "just in time" доставки? А да си чувал кога, как и защо се е наложил този метод при автопроизводителите? Дай да не си обясняваме неща, коите се учат в 3-ти курс в МЕИ-то. Дори и обаче да приемем, че Тесла работят по архаичния начин на серийно производство това пак не обяснява как така хем има незнам-си-колко хиляди неизпълнени заявки, пък същевременно имат някакви хиляди бройки на склад. Или са някакви пълни идиоти да бълват коли, които не са поръчани, за което финансовият им директор ще им откъсне главите, или нямат складови наличности, или чакащите поръчки не са толкова много. Няма как и трите твърдения да са верни едновременно!
  • 31 Язе

    4 1 Отговор

    До коментар #29 от "Конвейер":

    "Неслучайно стогодишните започнаха да копират и начина на производство и продажби на Тесла, "
    Искаш да кажеш,че стогодишните произвеждат в палатки?Това е несериозно.

    Коментиран от #36

  • 32 Русенец

    2 1 Отговор

    До коментар #29 от "Конвейер":

    В заводът на Форд, в Крайова, на 12мин излиза нова кола от халето. Имах щастието да го посетя. Та, какво викаш за темпът на производство на Тесла?

    Коментиран от #33, #34, #35, #38

  • 33 Лоша математика

    2 1 Отговор

    До коментар #32 от "Русенец":

    Ейиии, лошо нещо била математиката! Тъкмо ВЯРВАШ в някакво Божество, пък било то и във Форд, и се появява тази пущина математиката и ти забива шамар за отрезвяване. Заводът в Крайова 24 часа ли работи? Съмнявам се, но да приемем че е така. На ден ще произведат 5х24=120 автомобила. Тесла произвежда по 1000 броя дневно от Модел 3. Това прави по автомобил на всеки 1 минута и 26 секунди. Лоша, гадна отвратителна математика, нали! Хайде сега ти кажи за темпът на Тесла? Ако си бил впечатлен в Крайова, си представи 10 пъти по-бързо.
  • 34 гост

    2 0 Отговор

    До коментар #32 от "Русенец":

    Мога да ти препоръчам друг път като решиш сам да се нахендриш , да броиш до десет и да си замълчиш !!!! Значи давай да смятаме , над 25 000 броя месечно само Модел 3 , плюс около 6 000 S и X , според МИНАЛОГОДИШНИТЕ продажби , станаха 31 000 МЕСЕЧНО от един завод , щото друг още няма !!! Та давай сега отзад напред , хахах !!! 31 000 / 30 дни = 1033,3 на ден !!! Тесла работи на две смени , значи 16 часа , 1033 / 16 = 64,5 на час !!! И последно 64,5 / 60 = 1,07 в МИНУТА !!!!!!!! Още нещо да питаш ???? Най-добре недей , че ще ти преседне !!!
  • 35 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #32 от "Русенец":

    И в завода ти в Крайова излизат малолитражки за по 10-15 000 евро , а тук автомобили от 45 000 до 130 000 !!! Май последния прави пари колкото за 50 (петдесет) такива завода като в Крайова , а ??!!
  • 36 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #31 от "Язе":

    Не , иска да каже , че стогодишните и в най-големите си мечти не могат да произведат това , дето Тесла го произвежда в "палатка" , да не говорим на друго място !!!!
  • 37 Конвейер

    0 0 Отговор
    Искам да кажа, че Тесла произвежда по-бързо конвейрите и цялата производствена линия в собственият си завод в Германия, отколкото може да построи сграда за тях, та се налага да работят в палатки, докато се построи сградата.

    Сам се сещай Какво ще се случи когато си купи готовите сгради на дженерал мотърс заедно с работниците. Първата поточна линия я настройваха над половин година, за да започне производство. Тази в палатката, започна работа 20 дни след доставката на първата машина от Германия. Закупиха завода в Германия, трябваше бързо производство на собствени машини, а германците се опитваха да ги спъват. После срещнаха трудност с доставките на произведените вече автомобили, затова си купиха транспортна фирма миналия месец. Когато липсват зарядни станции, си ги произвеждат и инсталират сами, а не чакат външни фирми. Усещаш ли накъде бия?
  • 38 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #32 от "Русенец":

    И аз имах същото щастие, да посетя въпросният завод, но нещо са те излъгали за темпа. Не на 12, а на 4мин излиза готова кола от халето. Дори колегата ми реши да засече, че аха да обиди домакините с това си своеволие.

    Коментиран от #39

  • 39 гост

    0 2 Отговор

    До коментар #38 от "Димов":

    Аха , значи след малко ще се обади "колегата" да каже , че всъщност излизат на 2 (две) минути , а ?? Хахахахах !!! Обаче пак се сблъскваме с жестоката статистика , която казва , че миналата година в Крайова са произведени 90 000 автомобила , а тази едва ли ще са повече от 100 000 , което както и да го смяташ са доста повече от "4 минути" , хахахха !!!

    Коментиран от #41

  • 40 Зорлем

    1 1 Отговор
    А кой друг освен Форд знае какъв е капацитета на този завод и доколко е натоварен? Изобщо с тази фиксация, че всичко при Тесла е най-бързо, най-голямо и най-много си досущ като омразните ти руснаци. Както знаем руските джуджета са най-високи, а руските болни са най-здрави на света, нали?

    Коментиран от #42

  • 41 Димов

    1 2 Отговор

    До коментар #39 от "гост":

    Хахаха, зависи, дали можеш да смяташ. Хохохо. Посетих заводът през 2015-16. Хъхъхъ Тогава работеха на три смени, като правеха планове да минат на четири. Хихихи Но чух, че тази година били на две. Хахаха Но това е непотвърдено инфо. Хехехе Та, при 24ч производство и 250 работни дни в годината (ако не бъркам толкова бяха в Румъния), при 15 коли на час си прави баш 90 хил коли на година. Хохохо И колегата ми няма да ти се обади, а и да щеше, засякохме 4 мин. Хухуху Когато ти отидеш и засечеш друго, тогава можеш да спориш Хихихи
  • 42 Димов

    1 1 Отговор

    До коментар #40 от "Зорлем":

    Заводът всъщност е стар завод на Дачиа. Форд са го купили да сглобяват няколко модела в него. Не помня точно кои.... бяха някакви миниванчета или нещо подобно.... приличаха на С-Макс, ама не съм сигурен.... ще те излъжа. Аз си гледах ДВГтата и по-специално ЕКО бууст, чиито глави пристигат от завод в Русе. Но въпреки автоматизацията на Форд, типът на халетата и взаимното им разположение, са си по стар тертип и не са много удобни за съвременните темпове на производство. Преценили са, че ще им вършат работа. Правеше впечатление, колко спокойно и непринудено работеха хората там. Никой не бързаше за никъде. Никой не юркаше никого. А я прочети за условията на труд в Тесла.
  • 43 Зорлем

    1 0 Отговор
    Ти мани другото, ама заради тоя "гост-хаха" взех, че попрехвърлих някакви дописки как точно работят в тоя завод и явно си е зор наистина. Некви 12-часови смени, работа по празниците, имейли от самия Мъск за достигане на незнам-си-колко бройки. Изобщо доста дистопично (и деспотично!) звучи. Поне по описанията. Дали е така наистина няма как да знам, за разлика от "гост-хаха". Но това, което знам, че при всичкия този гърч и бързане увеличението на грешките е неминуемо, колкото и да са им автоматизирани и "извънземни" поточните линии. Според самия Мъск светът не се променял с 40 часа работа на седмица, така че който му се кланя и боготвори да му бере гайлето.
  • 44 098

    0 0 Отговор
    Ако питаш тия дето плащат за колата и я поддържат и особено тия дето катастрофираха с "интелигентната" кола сигурно ударението трябва да е на последната буква