В едно интервю за телевизионния канал CBS, основателят на компанията Илон Мъск каза: "Аз произнасям името с кратко З - Тезла". Журналистката, правеща интервюто обаче заяви, че тя ще продължи да произнася името със "С", защото така се произнася името на изобретателя Никола Тесла.
Неохотно Мъск се съгласи с водещата, но препоръча ако названието не се произнася със "З", то тогава звукът "С" да се произнася възможно най-кратко - да не се натъртва на него и да не се разтяга. Освен това Мъск говори и за алтернативното название на неговата компания. В Twitter той написа, че първоначално е искал да използва името Faraday, в чест на откривателя на електромагнитната индукция.
What's in a name? For Tesla, $75,000. Elon Musk says he had to buy his company's name—and tells Lesley Stahl how he pronounces "Tesla." https://t.co/HBa3Oztgag pic.twitter.com/RYjQeEjud6
— 60 Minutes (@60Minutes) 7 декември 2018 г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 констатация
11:11 10.12.2018
2 Антиелектрика
Коментиран от #3
11:18 10.12.2018
3 Зорлем
До коментар #2 от "Антиелектрика":
"Guerilla marketing" е термин поне отпреди 20-30 години, а съм сигурен, че вече има доста по-засукани тактики и имена в тази тематика, така че нищо ново под слънцето. Отново!11:23 10.12.2018
4 Медиите са под всякаква критика
Tesla е готова да купи заводите на General Motors
Мъск беше категоричен, че Tesla не се бои от конкуренция от страна на GM, който също произвежда и продава електромобили. И компанията му е готова да инвестира сериозна сума в заводите, от които концернът явно не се нуждае и иска да затвори.
Решението на GM за закриване на 5 завода в САЩ може да има доста негативни последствия за концерна. Президентът на страната Доналд Тръмп вече обяви, че ще лиши американския производител от всички държавни субсидии, които получава, ако се стигне до подобно развитие на нещата.
На свой ред Мъск разкри пред CBS и още нещо любопитно – как точно се казва компанията за производтсво на електромобили, която ръководи. Според него, името трябва да се произнася като „Тезла”, а не като „Тесла”, както са свикнали хората.
Предприемачът допълни, че е закупил търговска марка Tesla от жител на Сакраменто след дълго пазарене. Първоначално притежателят на названиет
Коментиран от #6
11:39 10.12.2018
5 Продължение
11:40 10.12.2018
6 Антиелектрика
До коментар #4 от "Медиите са под всякаква критика":
Ами то няма нужда, нали вашата изджендърясаха дружина го написа под всяка статия. Аз лично не виждам логика да се пише за това, защото си има раздел бизнес. Пък рекорда на Ринга с Порше, аз лично не видях да имаше статия тук, но за сметка на това ако някъде някоя електричка направи рекорд, се вдига шум до небесата. Сигурен съм, че е случайно :)))Коментиран от #8
11:52 10.12.2018
7 Apple
12:19 10.12.2018
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Антиелектрика
До коментар #8 от "льольо":
Въх, колко мА уплаши. Много си смел пред компа, неграмотно джендърче.12:28 10.12.2018
10 Driving pleasure
Коментиран от #12, #13
13:44 10.12.2018
11 така
14:20 10.12.2018
12 гост
До коментар #10 от "Driving pleasure":
Не са ти ясни нещицата , завалията , пък и акъл се опитваш да ръсиш , мани , мани ! Първо сегашния завод във Фримонт беше купен за смешните 42 млн !!!! Не милиарда , милиона !! И то беше 50/50 на GM и Тойота и то във време когато GM нямаше никакви съществени проблеми , да не говорим президента да го заплашва да си поиска всички милиарди , харизани за празни обещания !!! Само да каже Мъск , че половината , не всичките , само половината работници да остави и GM ще му ги ПОДАРИ заводите , щото само това ще му спести милиарди от дела и разправии !!! А пък иначе кой предлагаш за купувач , немците или китайците , хахахаха !!!! А бездействащ завод виждал ли си и знаеш ли колко струва само охраната и данъците му ?? Не знаеш естествено , ама се "надяваш" , хахах !!! Е няма да стане !!!Коментиран от #14
14:39 10.12.2018
13 Вервай си
До коментар #10 от "Driving pleasure":
Заводите се купуват на безценица. Онези от Риван, ако си спомняш купиха завод с капацитет 300 хиляди автомобила годишно за 29 милиона. Тесла само с печалбата от последното тримесечие може да си купи 10 такива завода. Строежът на фабриката в Китай започна и до края на другата година ще е започнало и производството на модел 3. Ти си вярвай в каквото искаш. Особено че след три години, като започнат останалите да произвеждат както обещаха преди още 3 години, ще произвеждат повече от Тесла. Както виждаш от покупката на земята, до производството на първият автомобил, на Тесла и отнема малко над година, а не да прави планове за след шест години, които отново да отложи като Audi итрон. Колко ли завода ще има Tesla след три години?14:47 10.12.2018
14 Driving pleasure
До коментар #12 от "гост":
Хахаха... ами 5 завода по 40 милиона да са са 200 милиона... а после за преоборудване колко ще плати? Или ще произвежда на ГМ модели? Говорим за вероятно милиард инвестиция, на фона на 2та за завод в китай и 2та за евентуален завод в Европа. От де пари? А по-важното е кво ще ги прави? 1 завод ОК бива, ама 5?! И сега за модел 3 се чака макс 3 седмици, която показва, че търсенето не е чак толкова голямо, докато пусне новите мощности конкуренцията ударно ще е навлязла с много по-добри модели, вероятно ще има и по-евтини и достъпни - той кво ще обикаля заводите да се снима в тях ли?!Коментиран от #15, #18, #19
15:08 10.12.2018
15 Чакане му е майката
До коментар #14 от "Driving pleasure":
Пак разбрал недоразбрал за какво се чака три седмици. Чака се три седмици след като ти дойде реда от онези 500 хиляди. След като си избереш опции за индивидуално произведения за тебе автомобил, чаках три седмици за да ти го произведат и доставят. Ако не ти се чака, може да си избереш от готовите конфигурации които са налични на склад.Коментиран от #23, #24
15:18 10.12.2018
16 Цаца
Коментиран от #22, #27
17:20 10.12.2018
17 гост
След като миналия месец изпревари BMW, сега Tesla се справи и с Daimler, превръщайки се в една от най-скъпите автомобилни марки по пазарна капитализация. Макар да е трудно да сравняваме Tesla с другите автомобилни производители, тъй като американската марка е съсредоточила интересите си към енергийния сектор, в момента приходите идват именно от автомобилите, което ни кара да я сравняваме с компании като Daimler. А компанията-майка на Mercedes-Benz е по-голяма от Tesla във всяко едно отношение – продажби, печалби, история. Но последните параметри явно нямат голямо значение на борсата в момента, защото към 5 декември Tesla е по-скъпата компания. Индексът NASDAQ показва, че пазарната капитализация на Tesla е била $63, 18 млрд., докато тази на Daimler $61,27 млрд. Основната причина за постоянно нарастващата пазарна капитализация се крие във факта, че инвеститорите вярват в бъдещето на компанията. Tesla, като технологична компания и производител на електромобили, се очаква да расте стабилно в следващите години, което увеличава пазарната стойност на марката. Това на фона на десетки пъти по-големи доставки от Daimler.
17:48 10.12.2018
18 гост
До коментар #14 от "Driving pleasure":
Докато се "притесняваш" как Тесла ще купи заводите на GM , май скоро ще има наддаване между тях и Форд кой да и ПОДАРИ повече заводи !!!! Само преди месец-два Илон Мъск прогнозира, че GM може да не преживее следващата голяма рецесия, която почти изтри концерна от картата на автомобилната промишленост в разгара на финансовата криза. Преди седмица GM обяви съкращаването на над 14 000 работници и затварянето на 5 завода в САЩ и Канада, а сега анализаторите на Morgan Stanley предвиждат, че Ford може да съкрати до 25 000 работници. Този ход ще е част от плана за преструктуриране на компанията, целящ да намали разходите с $11 млрд.Ford все още е в процес на взимане на решения, но анализаторът Адам Джонас от Morgan Stanley смята, че съкращенията ще са по-големи от тези в GM.
“Очакваме, че голяма част от процесите за преструктуриране ще са съсредоточени върху Ford Europe, бизнес, който в момента оценяваме, че носи загуби от $7 млрд.“ коментира Джонас. „Но очакваме и съществен процес на преструктуриране и в Северна Америка.“
На 70-те хиляди щатни служители на Ford е казано, че предстоят съществени съкращения до средата на следващата година.
17:55 10.12.2018
19 гост
До коментар #14 от "Driving pleasure":
Почваш ли да вдяваш откъде "изведнъж" Тесла може да се окаже не с един , а с два три готови завода в Европа ???? При това ВЕДНАГА и почти без пари , хахахах ???!!!17:59 10.12.2018
20 Язе
19:35 10.12.2018
21 митко
19:44 10.12.2018
22 Ти бъркаш фактите
До коментар #16 от "Цаца":
Компанията се нарича Тесла от 2017 година. Преди това се наричаше Tesla motors. Точно Илон Мъск я преименува.20:20 10.12.2018
23 Зорлем
До коментар #15 от "Чакане му е майката":
Точно в момента като отвориш https://3.tesla.com/model3/design и долу вдясно има препратка "Estimated delivery: late Dec or Jan". Като я отвориш ти дава следните подробности - "Western US Late December", "Central US Late December" и "Eastern US January". Никъде не се споменава за никакво чакане на опашки или складови наличности!21:32 10.12.2018
24 Русенец
До коментар #15 от "Чакане му е майката":
Индивидуално направена за тебе Тесла?! Че какви опции предлагат? Цветовата гама е сериозно опоскана. Семейството от мотори не прелива от разнообразие. Интериорните стилове също не са някакъв богат каталог. Какво толкова има да избират ватманите, че и да им го съберат по поръчка?21:47 10.12.2018
25 Вероятно ни излизат различни неща
All customers are eligible for the full $7,500 Federal Tax Credit if they take delivery by the end of the year. Stores may have vehicles available for immediate delivery.Learn more
С две думи, има налични автомобили на склад, които може да получиш веднага.
Коментиран от #28
22:08 10.12.2018
26 Зорлем
Коментиран от #29
09:53 11.12.2018
27 Недоразбрал
До коментар #16 от "Цаца":
Айде бе ти сериозно ли точно обратното е!!!!Мъск не е създател на PayPal и няма нищо общо с него освен финансово!!!!
PayPal е създаден от Украинец(естествено емигрант в USA).
Тесла си е чисто творение на Мъск макар и официално може да не се води така не съм сигурен за парите и структурата.
10:37 11.12.2018
28 Нищо ново
До коментар #25 от "Вероятно ни излизат различни неща":
То за всички автомобили е така, който е купувал нов автомобил знае. Отиваш в шоурума и ти казват така вземаш тази и ти я даваме веднага със солидна отстъпка иначе чакаш над 3 месеца. Интересното е че всички бързат щото субсидята почва да намалява след края на годината.Обаче тези субсидии реално ще отидат само за скъпите тесла защото тези на склад са по над 45 000$!!! Тоест даваш една кошница пари и вземаш една кола която най вероятно е бяла или червена обаче вземаш субсидията което означава че след време като отпадне субсидията ще си в печеливша позиция.10:44 11.12.2018
29 Конвейер
До коментар #26 от "Зорлем":
Знаеш ли откъде идва лафа "да се произвежда на конвейер"? Ако си произвеждал каквото и да било, ще знаеш че производството на еднакви неща е много пъти по-бързо, отколкото производството на различни. Напълно нормално е когато настроят машините да произвеждат нещо, да произведат и няколко допълнителни бройки, за които очакват поръчки. А как ти се струват сроковете за производство на индивидуална поръчка? Нищо не казваш? На другите производители им отнема около 3 месеца. Неслучайно стогодишните започнаха да копират и начина на производство и продажби на Тесла, въпреки че само преди година-две се кълняха че Тесла ще фалира по този начин и нищо няма да постигнат. Смей се сега и ти. Нали знаеш поговорката кой се смее най-добре и кога?Коментиран от #30, #31, #32
13:12 11.12.2018
30 Зорлем
До коментар #29 от "Конвейер":
А ти да си чувал за методи на производство с "just in time" доставки? А да си чувал кога, как и защо се е наложил този метод при автопроизводителите? Дай да не си обясняваме неща, коите се учат в 3-ти курс в МЕИ-то. Дори и обаче да приемем, че Тесла работят по архаичния начин на серийно производство това пак не обяснява как така хем има незнам-си-колко хиляди неизпълнени заявки, пък същевременно имат някакви хиляди бройки на склад. Или са някакви пълни идиоти да бълват коли, които не са поръчани, за което финансовият им директор ще им откъсне главите, или нямат складови наличности, или чакащите поръчки не са толкова много. Няма как и трите твърдения да са верни едновременно!14:01 11.12.2018
31 Язе
До коментар #29 от "Конвейер":
"Неслучайно стогодишните започнаха да копират и начина на производство и продажби на Тесла, "Искаш да кажеш,че стогодишните произвеждат в палатки?Това е несериозно.
Коментиран от #36
17:07 11.12.2018
32 Русенец
До коментар #29 от "Конвейер":
В заводът на Форд, в Крайова, на 12мин излиза нова кола от халето. Имах щастието да го посетя. Та, какво викаш за темпът на производство на Тесла?Коментиран от #33, #34, #35, #38
19:08 11.12.2018
33 Лоша математика
До коментар #32 от "Русенец":
Ейиии, лошо нещо била математиката! Тъкмо ВЯРВАШ в някакво Божество, пък било то и във Форд, и се появява тази пущина математиката и ти забива шамар за отрезвяване. Заводът в Крайова 24 часа ли работи? Съмнявам се, но да приемем че е така. На ден ще произведат 5х24=120 автомобила. Тесла произвежда по 1000 броя дневно от Модел 3. Това прави по автомобил на всеки 1 минута и 26 секунди. Лоша, гадна отвратителна математика, нали! Хайде сега ти кажи за темпът на Тесла? Ако си бил впечатлен в Крайова, си представи 10 пъти по-бързо.22:53 11.12.2018
34 гост
До коментар #32 от "Русенец":
Мога да ти препоръчам друг път като решиш сам да се нахендриш , да броиш до десет и да си замълчиш !!!! Значи давай да смятаме , над 25 000 броя месечно само Модел 3 , плюс около 6 000 S и X , според МИНАЛОГОДИШНИТЕ продажби , станаха 31 000 МЕСЕЧНО от един завод , щото друг още няма !!! Та давай сега отзад напред , хахах !!! 31 000 / 30 дни = 1033,3 на ден !!! Тесла работи на две смени , значи 16 часа , 1033 / 16 = 64,5 на час !!! И последно 64,5 / 60 = 1,07 в МИНУТА !!!!!!!! Още нещо да питаш ???? Най-добре недей , че ще ти преседне !!!22:56 11.12.2018
35 гост
До коментар #32 от "Русенец":
И в завода ти в Крайова излизат малолитражки за по 10-15 000 евро , а тук автомобили от 45 000 до 130 000 !!! Май последния прави пари колкото за 50 (петдесет) такива завода като в Крайова , а ??!!23:12 11.12.2018
36 гост
До коментар #31 от "Язе":
Не , иска да каже , че стогодишните и в най-големите си мечти не могат да произведат това , дето Тесла го произвежда в "палатка" , да не говорим на друго място !!!!23:49 11.12.2018
37 Конвейер
Сам се сещай Какво ще се случи когато си купи готовите сгради на дженерал мотърс заедно с работниците. Първата поточна линия я настройваха над половин година, за да започне производство. Тази в палатката, започна работа 20 дни след доставката на първата машина от Германия. Закупиха завода в Германия, трябваше бързо производство на собствени машини, а германците се опитваха да ги спъват. После срещнаха трудност с доставките на произведените вече автомобили, затова си купиха транспортна фирма миналия месец. Когато липсват зарядни станции, си ги произвеждат и инсталират сами, а не чакат външни фирми. Усещаш ли накъде бия?
07:44 12.12.2018
38 Димов
До коментар #32 от "Русенец":
И аз имах същото щастие, да посетя въпросният завод, но нещо са те излъгали за темпа. Не на 12, а на 4мин излиза готова кола от халето. Дори колегата ми реши да засече, че аха да обиди домакините с това си своеволие.Коментиран от #39
11:34 12.12.2018
39 гост
До коментар #38 от "Димов":
Аха , значи след малко ще се обади "колегата" да каже , че всъщност излизат на 2 (две) минути , а ?? Хахахахах !!! Обаче пак се сблъскваме с жестоката статистика , която казва , че миналата година в Крайова са произведени 90 000 автомобила , а тази едва ли ще са повече от 100 000 , което както и да го смяташ са доста повече от "4 минути" , хахахха !!!Коментиран от #41
12:30 12.12.2018
40 Зорлем
Коментиран от #42
14:13 12.12.2018
41 Димов
До коментар #39 от "гост":
Хахаха, зависи, дали можеш да смяташ. Хохохо. Посетих заводът през 2015-16. Хъхъхъ Тогава работеха на три смени, като правеха планове да минат на четири. Хихихи Но чух, че тази година били на две. Хахаха Но това е непотвърдено инфо. Хехехе Та, при 24ч производство и 250 работни дни в годината (ако не бъркам толкова бяха в Румъния), при 15 коли на час си прави баш 90 хил коли на година. Хохохо И колегата ми няма да ти се обади, а и да щеше, засякохме 4 мин. Хухуху Когато ти отидеш и засечеш друго, тогава можеш да спориш Хихихи15:41 12.12.2018
42 Димов
До коментар #40 от "Зорлем":
Заводът всъщност е стар завод на Дачиа. Форд са го купили да сглобяват няколко модела в него. Не помня точно кои.... бяха някакви миниванчета или нещо подобно.... приличаха на С-Макс, ама не съм сигурен.... ще те излъжа. Аз си гледах ДВГтата и по-специално ЕКО бууст, чиито глави пристигат от завод в Русе. Но въпреки автоматизацията на Форд, типът на халетата и взаимното им разположение, са си по стар тертип и не са много удобни за съвременните темпове на производство. Преценили са, че ще им вършат работа. Правеше впечатление, колко спокойно и непринудено работеха хората там. Никой не бързаше за никъде. Никой не юркаше никого. А я прочети за условията на труд в Тесла.16:06 12.12.2018
43 Зорлем
20:39 12.12.2018
44 098
10:55 13.12.2018