61 109 85

Забравеният Москвич

  • азлк-
  • москвич-
  • с-1-
  • с-3-
  • меридиан-1700 ts-
  • игор зайцев-
  • прототип

През 1974 г. ръководството на АЗЛК взема решение за разработката заместник на архаичния Москвич-412. Конструкторите на завода запретват ръкави и предлагат няколко прототипа. За най-перспективен сред тях е сметнат С1 Меридиан-1700 TS.

Днес този експериментален модел се съхранява в музей за ретровозила в руската столица, но остава практически непознат за автомобилистите в бившия соцлагер. Дизайнер на возилото е Игор Зайцев, който проектира още няколко прототипа от серията С. Всички те са оборудвани с форсирани двигатели от 412 и опитна трансмисия КП-9 с пет предавки.

В средата на 70-те Меридиан-1700 TS се смята за революция в съветското автомобилостроене. Предните колела са окачени на МакФерсони, а независимият заден мост е изкопиран от BMW 5er. По онова време в СССР не се произвеждат правоъгълни фарове и в АЗЛК решават временно да използват наготово светлини от Opel Ascona.



В складовете на завода са открити показателни уреди от Jaeger, които веднага влизат в работа на Зайцев. Изискването за двуобемна каросерия е спазено, но капакът на багажника не се отваря заедно със стъклото. Руснаците се опасяват, че в противен случай през зимата в товарния отсек ще попада сняг.



Меридиан-1700 TS е дълъг 4 350, широк 1 670 и висок 1 360 мм при междуосие 2 540 мм. Задвижващи са задните колела. 1 702-кубиковият двигател развива 63 кВт (85 к.с.) и позволява достигането на скорост от 150 км/ч.



Характерна особеност на всечки прототипи от серията С е издутината на преден капак. Решението е продикутвано от желанието да се запази ниската линия на предницата въпреки високия двигател УЗАМ.



Раководството на АЗЛК одобрява проекта и третият експериментален модел С-3 се смята за предсериен. Той вече представлява истински хечбек с пета врата. Има и трети ред странични стъкла, които правят дизайна малко по-конвенционален.



В самото навечерие на подготовката за серийно производство обаче "отгоре" нареждат незабавното прекратяване на проекта и пристъпване към разработката на автомобил с предно предаване по образец на френско-американската Simca-1308, "Кола на 1976-а". Нейната руска версия става последният модел в историята на Москвич - 2141.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 дедо стефчо

    21 17 Отговор
    АЗЛК Ах, защо ли те купих?!
  • 2 Plimp

    17 12 Отговор
    аскона, сааб, джаг, шкода, доста краднали :(

    Коментиран от #3, #77

  • 3 187

    8 7 Отговор

    До коментар #2 от "Plimp":

    2 въпроса на първо четене - на москвич 412 фаровете не са ли квадратни (айде, относително квадратни)? с тоя скоростен лост, как се сменят скоростите (трябва да се наведеш напред и надолу?)?

    Коментиран от #78

  • 4 кик

    8 23 Отговор
    трагедия......трагедия....1.7, 85кс и е форсиран.....кво ли щеше да е нефорсиран.......пълна трагедия

    Коментиран от #11, #83


  • 5 123

    6 5 Отговор
    ето СААБ откаде са откраднали модел 900
  • 6 ИВАНЧО

    13 9 Отговор
    СУПЕР АВТОМОБИЛ! СЕГА АКО ГО ПУСНАТ В ЕКСПЛОАТАЦИЯ СЪМ СИГУРЕН, ЧЕ ЩЕ ИМА МНОГО ПРОДАЖБИ. МОЖЕ БИ ЩЕ Е ПО-УДАЧНО ДА СЕ ОБОРУДВА С ПО-МОЩЕН ДВИГАТЕЛ, НАПРИМЕР 150 к.с.

    Коментиран от #82

  • 7 123

    10 3 Отговор
    до 187
    скоростния лост е така, защото скоростната кутия на този модел е вертикално разположена, секретна военна разработка.
  • 8 тх

    15 1 Отговор
    Пич бъди и с москвич се похвали! :)
  • 9 няма няма

    15 2 Отговор
    Това не е кола .... това е съдба
  • 10 fasfa

    11 1 Отговор
    Изглежда впечатляващо, може би ако го бяха пуснали в производство сега още можеше да съществува Москвич.
  • 11 VR4 TT

    10 2 Отговор

    До коментар #4 от "кик":

    @4 Дай примери за 1.7 мотори от 1974-та с повече коне.
  • 12 руснака

    9 1 Отговор
    за 74-та година изглежда супер, а и двигател 1,7/ 85 коня за онези времена бяха доста. дизайна прилича на нещо френско от тогава
  • 13 Don Peyote

    11 2 Отговор
    Мисля че за времето си на фона на останалия автомобилен парк щеше да е много яка машина пък и мощността и е доста сравнено с другите автомобили от онова време, тука разбира се говоря за коли които можехме да копуваме в соцлагера, иначе за сравнение един опел от тези години ако не се лъжа от 1,8 вади 90 кс това са народни коли, не спортни
  • 14 Ogi

    7 4 Отговор
    До 187 - квадратните фарове на Москвич бяха производство на ГДР. Вартбург 353 преди "фейслифта" от 86та също беше с тях. Това возило изглежда ужасно, а и сега разбирам Алекото на кого се е метнало (до сега мислех,че са копирали Рено Фуего).

  • 15 ahaha

    6 7 Отговор
    purvia 900 Turbo ! nikakva razlika, osven lipsata na turbo i zabravenite 6i6eta vodka i fasove ot cigari bez filter pod tapiceriite i korite na vratite. s dve dumi nqmam dumi krajbi krajbi... komunizma sie tova! ako nqkoi se 4udi za6to samo russia i bulgaria sa zle v evropa dori prez 2012 ...obqsnih mu! kradete, ni6t6o ne izmislqte, nazna4avate si vnuzite i sin4etata na starite agenti i upravnizi ot komunizma.
  • 16 Ненчо

    12 9 Отговор
    Който си мисли от форума, че това е автомобил или някога е бил, жестоко се лъже. Предницата се прави два пъти годишно, на всеки 5-6 000 км., в багажнка си карах около 60 кг. части и инструменти. Когато за първи път влязоха масово западни автомобили не можех да повярвам, че с колата не вървят и комплект инструменти, както е с Москвича. Но е вярно че не ме е оставяла на пътя, но това е не защото е многа хубанва, а защото е много лесна за ремонт, но едва ли в момента е "оферта" да си имаш кола която да си правиш постоянно. Когато тръгвах за "морето" две седмици я стягах, за да съм сигурен че ще мине 2000 км. Пълен боклук с две думи, а пък за турбо ако се смята че духаше и вееше от всякъде с това съм съгласен.

    Коментиран от #23

  • 17 Ts@r

    5 3 Отговор
    Отпред прилича на 900 Turbo а отзад на Citroen Cx, но въпреки това е Москвич и това само по себе си показва, че това е кола за обикновения човек и по-точно обикновения руснак, на който не му пука за возията нито пък ще тръгне да прави скоростни обиколки на Daytona, за това колата не е нищо пвече от товарно добиче облечено в маркови дрехи. И това е неговата уникалност, която го прави съвсем различен автомобил от 900 Turbo и CX !
  • 18 асд

    6 9 Отговор
    на гениалните руснаци им е стигнал акъла явно да откраднат дизайна , но виж когато е дошло времето наистина да заблестят са го направили подобаващо = 1,7 85hp :) да не забравяме форсиран !!!
  • 19 medun

    7 1 Отговор
    Кп-9 е автоматична скоростна кутия, по поръчка на Борг-Вагнер, които се пишат шваби.1,7 мотора УЗАМ 3317 е мотор с 1,7 работен обем, противно на написаното е дефорсиран (8,6:1 ст. на сгъстяване) с цел възможността да се кара с бензин А-76.От край време Москвич са искали да изкарат кола в нишата Жигули-Волга.Среден клас в рамките на СИВ и СССР в частност.2141 е опит, на който не му достигат 6 месеца да бъде завършен цеха за самостоятелно производство на двигатели, с което да спрат да бъдат зависими от поддоставчиците УЗАМ и ВАЗ.Отрочето на перестройката, сорок-первьи, който никогда не стал первьи както си го и признават руснаците.2002-а слабото управление на завода ги доведе до фалит.А ВАЗ 2107 чак сега я спират.Къде е тя, къде е 2141 с двигател от Рено Лагуна 113 к.с. ....
  • 20 жужо

    5 1 Отговор
    +100 за коментара на Ненчо!
  • 21 Стоян Желязков

    3 1 Отговор
    А какво ще кажете за този Москвич-401,заснет във Варна?
    http://vbox7.com/play:26a8896894 едва ли го помнят много!
  • 22 Стоян Желязков

    1 1 Отговор
    http://vbox7.com/play:26a8896894
  • 23 Пирамид Хлътков

    4 5 Отговор

    До коментар #16 от "Ненчо ":

    @16 Явно си "голям" майстор и "добър" шофер щом на 5Ккм си разбивал предницата.
  • 24 кик

    6 9 Отговор
    за да го имаш тва зна4и требва да се мразиш себе си..защо просто не вземат някоя успешна западна кола не я разглобят до гайка и по пътя н аобратното моделиране да я възпроизведат но заедно с двигателите, скоростите дори състава в металите да е същия, прибори цвят вси4ко.......то се е видело 4е е пълен аборт техното автомобилостроене.....ако не е така защо вси4ки караме нови или стари западни коли?защо не си накупите московци и лади за 300 лв на 25 години като е толкова хубаво и здраво онова автомобилостроене?????????

  • 25 Жоро -Форда

    3 4 Отговор
    На мен МНОГО по ми харесваше 408 И.....Този груб дизайн кой го е приел ????/ 12 -ка и той е по-добър.По -добре ,че не е видял бал свят.....това е мето мнение.
  • 26 баба ягя

    3 10 Отговор
    САМО ЛЕКО ТАКА ДА ВИ КАЖА ЧЕ АЗЛК Е ЗАВОДА В ЛОВЕЧ
    МОСКОВСКАТА ФАБРИКА НЕ СЕ КАЗВА АЗЛК

    Коментиран от #80

  • 27 глупчо

    14 0 Отговор
    АЗЛК - Автомобильний завод "Ленински Комсомол"
  • 28 лада гецово

    13 2 Отговор
    аз имам москвич 412 купих го от един дядо които го е купувал чисто нов.карам го от 6 години товарил сам го,карал сам го в нивята в горитеи досега нито ми са е разбила предницатта нито тем подобни.
    едно ще ви кажа.вие си мислите че които кара москвич е глупав но не е така.вие сте глупавите защото карате западни коли на същите години като москвича и поддружката им е два пъти по скъпа.

  • 29 гост

    3 0 Отговор
    Прилича малко на Сааб.
  • 30 Личо

    10 1 Отговор
    този модел горе него знам но за 412 мога дави говоря много ясно е че за представителен автомобил не става но за един сезон с ремарке прекара 34 тона земеделска продукция от нивата до борсите и цехове за преработка по време на тоя напън ремонти 2 карета -16лв и някви пластмасови втулки на кормилните накрайници 4,60лв комплекта за разхода на гориво да ви кажа ако го карате до 100 харчи около 10 газ абе много работа върши товае
  • 31 ДИМИТЪР ДИМИТРОВ

    6 9 Отговор
    До всички дето ги друса носталгията - като са толкоз хубави що не си купите по една - все още се намират по плевни и обори по селата...хем тънко ще ви излезе...само не разбирам какво ви липсва - виещата трансмисия,пукащия двигател или разбиващата бъбреците возия/със ресорите отзад/.Те прякорите "спортен трактор" и "Ах Защо Ли те Купих"/АЗЛК/ народа не случайно ги е измислил...
  • 32 187

    1 1 Отговор
    море с вертикално излитане е скоростната кутия :)...не знаех за фаровете...а москвича си е талбот (или симка), солара май беше модела или 1305 или нещо такова...и не са го откраднали, а са го купили ;)
  • 33 Живко Стоянов

    7 0 Отговор
    А бе, щом за 6 часа има повече от 30 коментара май все още ви трепва нещо от вътре като чуете москвич. Аз започнах да карам кола на 21 на - баща ми 408-мицата докато си купя трабанта, от тогава смених повече от 25 източни и западни - всяка от тях си я купувах по първо по възможности, после по любов - за всяка от тях може да се каже по нещо хубаво и също така лошо. Колите, повторих бяха Трабант, Шкода, Жигули, десетина Фиата, няма да повторя Опела, Голфа, Сеат ибисата, Рено клио, дълго и щастливо карах Рено 19, Рено 5супер, сега Хонда. Защо? ами не знам

    Коментиран от #45

  • 34 187

    4 1 Отговор
    абе за 74-та 85 коня от 1.7 си е добре
  • 35 187

    3 1 Отговор
    кик - те хубаво ще я разглобят колата, ама качеството на самия материал как ще го докарат?
  • 36 за дебелоглави българи

    3 5 Отговор
    Типична българска кола,таралясник отвсякъде за комунистите в българия с дебели вратове и 20 прасета в кочарата
  • 37 Име:

    2 2 Отговор
    Веднага ти давам пример с Тойота Корола е20 години на производство 1970-1978
    двигатели:
    T — 1.4 L (1,407 cc) I4, 8-valve OHV, carb, 86 PS (63 kW)[4]
    T-D — 1.4 L (1,407 cc) I4, 8-valve OHV, carb, 90 PS (66 kW)[4]
    T-B — 1.4 L (1,407 cc) I4, 8-valve OHV, twin carb, 95 PS (70 kW)[4]
    2T-B — 1.6 L (1,588 cc) I4, 8-valve OHV, twin carb, 105 PS (77 kW)[5]
    2T-G — 1.6 L (1,588 cc) I4, 8-valve DOHC, twin carb, 115 PS (85 kW
  • 38 Име:

    5 4 Отговор
    Какви хубави коли е имало по света 70те години, а ние съжаляваме че не е бил пуснат "високотехнологичен" москвич, за да е бил по-разнообразен автопарка от : лада, москвич, вартбург, трабант, шкода и полски фиат, и някой много загазил с заз.
  • 39 гост666

    6 3 Отговор
    Имам шоф.книжка от 1983година.Никога не съм карал Москвич и не съжалявам.Но само носталгията по отминалите години Ви кара да го харесвате.Щом не можа да издържи в собственатаси родина СССР,а после и в различните Руски държавни формации ОНД и т.н.,значи не е бил стока.А че има евтини части е факт,както и на другите Руски коли.Първите им двигатели са копирани от BMW,след това им дадоха от LADA и нищо.Ние ги карахме защото нямахме голям избор,най малко се чакаше за Москвич.А за товарна кола стават,с тази евтина поддръжка може да го товариш колкото събере,но това е най голямото му предимство.А като цяло проблема на Руското автомобилостроене беше и все още е неразвиването на съществуващите модели,каквото е било добро преди 30 или 40 години не е добро сега.Това е моето мнение.
  • 40 НИКОЛАЙ НИНОВ

    6 6 Отговор
    Страшен руски нужник!
  • 41 bosshoss

    1 2 Отговор
    pomiq kakto obiknovenno tiq verno nqmat vkus samo tankove im dai da pravqt
  • 42 петър Антонов

    4 2 Отговор
    и пак е копирано от сааб талбот и малко японец
  • 43 либето

    5 5 Отговор
    абе хората поне нещо са правели имало е производство а в България кво са правели 70-те години домати и картофи , така че не говорете за технологии щот нищо неразбирате , не че не е таралясник ама ние пък точно да ги съдим хаха дето сме създали едно кирливо балканче и един на.ран реис чавдар

    Коментиран от #55

  • 44 Пол Мартин

    6 3 Отговор
    За времеот си е бел супер, спомнете си как изглеждат колите от 70те....
  • 45 Бушман

    5 10 Отговор

    До коментар #33 от "Живко Стоянов":

    @33 Веднъж си си купил трабант.Това е лошо но може би не си имал друг избор.Но не мога да разбера след като си се отървал от него защо си си купил и втори път трабант.Е тука вече започва да ми пада пелена пред очите и започвам да немея и тъпея.Явно в теб има нещо мазохистично.Как е възможно някой да харесва трабант? Че и клубове вече има на изпаднали в умиление по марката . Уважаеми съфорумци търся да закупя атомна бомба на лизинг ,че да им я тресна на тези хора в главите та дано най сетне се пробудят и изтрезнеят и разберат,че живота е много много кратък и човек е длъжен да опита да получи възможно най доброто от него а не да се гаври с собственото си достойнство и просперитета на семейството си.Дано никога повече не се налага да караме "КОЛИ' като социалистическите!
  • 46 тате имаше москвич

    5 5 Отговор
    Москвича е селска кола, става да го товариш, да го вкараш в градината и да му метнеш чувалите с картофи. Окачването му е желязно, отзад е, като на камион, с ламели.
    На магистрала, градско или като комфорт Москвича е пълна трагедия, да не говорим за икономия на гориво.
    Така да се каже, Москвича е по близо до тракторите отколкото до леките автомобили.
  • 47 haha

    11 1 Отговор
    с ламели ...направо се скъсах да се смея...ресиори се казва мойто момче
  • 48 Стан Вишъс

    5 0 Отговор
    Спортна визия.. за 1970 си е супер
  • 49 baikar

    5 4 Отговор
    Към всички, които бълват глупости за т.н. соц. коли! Първо, не може българин да критикува, защото нито НРБ е произвеждала своя марка кола, нито РБ сега и сигурно никога няма да произведе (измисли) нещо свое, което да е конкурентно. Защото познавам инженери (дори по ДВГ), които схващат техническите неща като 10-годишно дете. И наистина е вярно, че в ония години и "западните" коли изглеждат подобно.
  • 50 максим максимов

    0 0 Отговор
    Леко и ти баба яго, виж http://www.azlk.ru/history.html и тогава коментирай
  • 51 аа

    3 2 Отговор
    haha,РЕСОР се казва тикво зелена...
  • 52 Само ЦСКА

    5 0 Отговор
    Глупости!
    Ресьор! Ресьори! Ресор е прилагателно и означава подчинено на нещо.
  • 53 руснака

    6 3 Отговор
    От къд толкова голяма компетентност у българите кото няма и една техническа разработка в автомобилостроенето от BG. След като плюете толкова по всичко руско вземете вие да измислите нещо по добро и качествено. Ама неможете защото сте пюмковци които стоят на компа и критикуват всичко което хората поне са се опитали да направят.
  • 54 Opasen

    7 1 Отговор
    Даже бях гледал някъде на снимки прототип на Москвич с автоматични скорости,което си е направо уникално. И Шкода знам,че имат прототип,който нещо от рода на модела 120L.
    А за тея които плюят,да погледнат първо ние какво сме направили! Че сме правили - правили,но все по лиценз на някоя чужда марка,но в последно време и това не правехме за съжаление!
  • 55 Име:

    7 2 Отговор

    До коментар #43 от "либето ":

    @43 70те години в България са се правели страшно много неща. Това че главата не ти го побира си е твой проблем. Не защитавам режима , напротив мразя го, но след това ужасно много заводи спират дейност. 70те години са доста прилични времена за България. Забравяш ли, че сме сглобявали рено Алпин и фиат 850?
    До Бушман
    Какво толкова се впечатляваш? Трабанта е не по-лоша кола от москвича, даже според мен е доста по-добра и като цена и като технология и като философия дори. Вартбурга е класи по-скапан от трабанта. Ако не си имал чисто нов трабант не пиши глупости за него и хората, които караха трабанти.
  • 56 азлк-балък

    3 8 Отговор
    Абе вижте само за какъв дизайн става на въпрос, навярно руснака е бил много пиян, дялал е с длетото, ама може ли чак толкова? Не е причината в алкохола, а тоталната некадърност да се направи нещо красиво. Руският дизайн е пълна трагедия, добре, че жените им не ги правят с ръце :)

    Убедете се сами в това униклано грозно творение:

    http://www.azlk.ru/duet1.html
  • 57 се-се-се-ре

    5 8 Отговор
    До руснака
    Руский человек, моят отец 15 години чакал да вземе Москвич, тотален крап за 6,400 лв. доста голяма сума за времето си !!!!
    Хората критикуват, като потребители ,а не като техници, ако не беше скапания соц, тия железни боклуци щяхте само вие да си ги карате, щото сте свикнали на ш.товете толкова че вече не ви впечатлява нищо ...., особено след 10 тата водка. :)))))

    Коментиран от #79

  • 58 руснака

    5 4 Отговор
    Ако хебеше скапания соц щеше да си мечтае за москвич. Щеше да опъва вововите на къра та пушек са вдига.
  • 59 Бушман

    4 6 Отговор
    За какъв дизаин говорите бе хора? Ми то това чудо е лишено от какъвто и да било дизаин.Явно изискването е било да побира 5 човека без да ги вали дъжда.И наистина от Българите по големи специалисти няма.Не познавам мъж който да твърди,че не разбира от коли.Всички много разбират и дори се обиждат ако им кажеш ,че не е така.А за Трабанта какво да кажа наистина просто нищо не мога да измисля,че да не обидя някого.Тази концепция с двутактов двигател и велпапе е била измислена навремето от соц върхушката за да сломи духа на хората за да не пречат на правителството на ГДР да си върти машинациите.Учудвам се ,че има хора на които това подобие на автомобил им липсва.
  • 60 Киро Киров

    5 4 Отговор
    до @53 не знам дали знаеш но проекти е имало но финансиране не! колата: София примерно наистина двигателя не е бил наше производство но все пак се ограмоти и поинтересувай, аз лично нямам против руските коли но си припомнете по чии лицензи са започнали да се правят и от кого са копирали разработките си, и още нещо извън темата по-интересничко Михаил Калашников създава ак47 като копира механизма на немския автомат(променя размера на патрона, има и визуални изменения) MP43 и 44 които са създадени от немците съответно 43 и 44-та така че не прехвалвайте руснаци те за мен са Плагиати!!!!!!!!!!!
  • 61 Тодор

    5 6 Отговор
    И аз тва се чудя ,попаднах на форум на Трабант и един искаше да му слага газ, останах шокиран :). Живота е твърде кратък за да се отдава почит на такива недоразумения като соц. возилата , меко казано.
  • 62 JetPilot

    7 3 Отговор
    Тези направо са изкопирали Saab 900, с предни калници от SKODA 120L.. Пълни бездарници.. Самолети могат да правят ама коли така и не се научиха
  • 63 гост66

    3 1 Отговор
    До JetPilo Чети по внинателно СААБ 900 е 1978г а тук ти пише 1974г това са цели 4г по рано

    Коментиран от #65

  • 64 глупчо

    1 1 Отговор
    Някой знае ли, от къде произлиза прозвището на Москвим - "копач"? -:)
  • 65 Никой

    4 6 Отговор

    До коментар #63 от "гост66":

    @63 Ми ти също чети внимателно.Сааб е 1878 но работата по проекта е започнала още през 1972г просто хората са искали да изпипат нещата както трябва а руснаците са докопали чертежите врътнали са по една бутика водка за кураж и са го изтракали за една вечер този богатир.Както стана и със совалката буран а също исъс свръхзвуковия самолет ТУ 144..и НА ТРИТЕ СЪДБАТА Е ЕДНАКВА .Нито една от тези руски машини не видя бял сват. ЗАщО ЛИ?

    Коментиран от #71, #85

  • 66 Брежнев

    8 6 Отговор
    ей,,май забравихте времето,когато се местихте от село в града и колко товар пренесоха бащите ви с москвича и че не се предава до последно.А който казва,че возията му не е хубава може да седне на някой дървен прът и да види колко ще му е удобно.Когато на тези коли всичко по окачването им е изправно возят като лодки,така че който дори и не се е возил да не коментира.Това са коли по на 30 години и горница и затова състоянието им в днешно време е не особено задоволително.А вие ми коментирате от днешна гледна точка.Не забравяйте,че и москвича е бил нова кола и хората са си го карали и са си го обичали.Не му бил хубав дизайна-ми измислете вие един дизайн да ви видим...защото някои хора не знаят какво е да сътвориш нещо с ръцете си .
  • 67 Кид Шелийн

    6 6 Отговор
    Брежнев и да искам не мога да го забравя скапания Москвич.Няма друга такава кола.Купуваш го нов и на 130000км вече е за основен ремонт.Че аз с колелото си изминавам повече без да се счупи бе човек.Скоростните им кутии се трошаха като халва.А като вдигнеш 100км вътре ставаше центрофуга.Ако покараш един час с 100км после ти трябват 3 часа да се освестиш от шума.От всичко най готино беше ,че първа скорост не беше синхронизирана и като я включваш хъркаше .Това ще да е била някоя новост за онова време.Парно йок.Коксовия лагер на съединителя се сменяше понякога и 3 пъти в годината добре ,че скоростите се сваляха що годе лесно.За течовете на масло няма да ви говоря изобщо .Те бяха пословични.Втулки на носачи и кормилни накрайници винаги наполовина разбити.Свирещи уплътнения на вратите дрънкащи табли на колелата майко мила хайде да спирам ,че ми се доспа.Поздрави на групата.
  • 68 гост66

    1 2 Отговор
    До НИКОЙ ти беше ли там та знаеш толкова подробности или само си слушал.

    Коментиран от #69

  • 69 Никой

    1 1 Отговор

    До коментар #68 от "гост66":

    @68 Ми то ако не си чул за такива като теб се вижда та трябва да си сляп.
  • 70 космич

    6 3 Отговор
    Кид Шелийн, такива големи разбирачи като вас има в тая държава.... а един пирон не са забили през живота си. Съвсем случайно имам и такава соц. кола 12-так от почти 30 години купена чисто нова, та за туй време съм се повозил и видял доста неща по нея. въпреки че е кола на една отминала епоха возията дори днес може да скрие шапката на много нови автомобили(сега също карам чисто нова кола, да отбележа), както и по здравина. Хората едно време се радваха на тези коли, както и бяха продавани и на запад и се продаваха добре, може би имаше защо. Всички соц. марки ги уби едно нещо - комунизма, не че са лоши коли, но лошо управлението на заводите, разграбени в последствие, и най вече тежката дума за това какво да се произвежда и как я е казвал партиен деец ид..т. Подобни плюещи простотии може да дойдат от някой пубер само който е на етапа от живота си характерен за тоя период където целия свят му е крив и всичките му неуспели и мъзеливи роднини му обясняват как да се отиде на запад да мие чинии, защото руснаците били виновни за собствения му мързел и некадърност да работи и искара пари да си купи прехвалена купична ламарина. Купчина ламарина която е просто средство за транспорт, а не основна цел в живота.
  • 71 Москве

    4 5 Отговор

    До коментар #65 от "Никой":

    Измислили москвето за една вечер, след почерпка! Ами ако бяха умували 2-3 дена, щеше да има два автомобила в света - Москвич и и всички останали !!! Москвича 412 е произведен през 1967г и според мен не е била никак зле за времето си. На който не му харесва да си кара колелетата, не по-добре да оди пеш!
  • 72 Ангел Петров

    3 3 Отговор
    Съжалявам само за едно. Че спряха да произвеждат Автомобил който се движеше по нашите Лунни пътища. Магистрали Да ама друг път ще има. Пътищата са като след бомбардировка. Западна кола не може да мине. Частите са по скъпи от Нов Фаитон изработка вчера. Дараци и Движещи се морги от Европа много. Но не и Автомобили.
  • 73 Москвич 2140

    7 3 Отговор
    Западната кола си е западна,но Москвича той е по голяма и хубава кола за мен.Вярно,западната кола има климатик,радио и други непотребни боклуци-Москвича няма радио няма климатик но пък можеш да го товариш както си искаш!Западната кола,ако я натовариш така както се товари москвича не знам какво ще стане най-вероятно ще клекне до земята!Москвича е на ресори,а тия западните на тампони :D
  • 74 Мето

    6 3 Отговор
    Големия недостатък на западните и съответно предимството на Москвич-а е, че е предвиден да бъде вечен, дори по нашите пътища! Преди години имах 412, наследство от баща ми. Тая кола колкото багаж е пренесла, повече се движеше по черен път и балкани, отколкото по асфалт (то не че в България има много асфалт де, но все пак). Ама си е от желязо! Удариш калник - гумения чук, малко боя и си готов. През годините минах през немски, френски и японски коли. Вярно - екстри бол, комфортно ти е в тях, но са да си возиш г.за, за друго не стават. А и ако не дай си боже се повреди - е*ало си е ма....та, иди разбери кое кабелче се е извадило...
  • 75 Japan cars fan

    6 5 Отговор
    Хубаво е да разбереш,че лек автомобил не се прави за товарене.За тази цел на запад се продават пикапи или микробуси.Нелогично е на запад да си купиш лек автомобил с цел товарене. Затова не се произвеждат недоразумения като Москвич с ресори,защото просто целта на лекия автомобил в нормалния свят е съвсем друга- комфортно предвижване.

    Коментиран от #84

  • 76 Гошо

    5 1 Отговор
    Последният модел 21412 го карах 30 години!Не ме е оставял никъде!
  • 77 Малоумник

    0 2 Отговор

    До коментар #2 от "Plimp":

    Браво инжинере.
  • 78 Гого ц

    3 2 Отговор

    До коментар #3 от "187":

    Първите 412 са с кръгли фарове.Не смесвайте тогавашното време със сегашното.За времето си е бил супер автомобил. За това време да не мислите ,чедругите марки са имали някакви койзнае какви модели. Проблема е че не бяха качествено направени отделните части. Зависеше на какво ще попаднеш и разбира се важно е развитието на модела и марката,за което не бе направено нищо.
  • 79 Пешо

    3 2 Отговор

    До коментар #57 от "се-се-се-ре":

    Не си в час! За "Лада" се чакаше, но за "Мосвич" почти веднага ставаше. Че и на безлихвен лизинг бяха по едно време. А и повечето са сглобени в Ловеч. Имал съм 3—4 и ми вършеха добра работа.
  • 80 Завода

    5 1 Отговор

    До коментар #26 от "баба ягя":

    в Ловеч е бил "Балкан", произвеждал също самолети, мотоциклети, мотопеди, велосипеди и още и още.
  • 81 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 82 Просто човек

    2 2 Отговор

    До коментар #6 от "ИВАНЧО":

    Руснаците винаги са правили БОКЛУЦИ. И сега каквото и да направят ще си бъде СМОТАН КОМУНИСТИЧЕСКИ БОКЛУК!!!!!!!!!
  • 83 Richi23

    1 1 Отговор

    До коментар #4 от "кик":

    Ама си обиконвент момче!Когато произвеждаха 12-ка,имаше модел с 1500cm3 двигател,а имаше и такъв с 1360cm3,който се водеше ДЕфорсиран.А под форсиран са имали в предвид,че кубатурата е повишена до 1700cm.Мощността от 85к.с. си е било нещо,на фона на 75-те конски сили на ЛАДА1600,или ВАЗ2106 и ВАЗ 21074,да бъдем точни.А между другото знаеш ли,че 1982 година на пазара излиза модела ВАЗ 21079,който от 1306cm3 вади 140 конски сили,а за ускорение до 100км/ч са му били нужни само 9 секунди!!!Тази лада разбива голф I,който се е произвеждал тогава,а дори и всички модели на GOLF GTI II,с изключение само на модела с механичния G-компресор и неговите 160к.с.
  • 84 Richi23

    2 0 Отговор

    До коментар #75 от "Japan cars fan":

    Провери ако обичаш,до кога американците правят своите коли с ресорно задно окачване?!С изключение на Corvette от модела C2 нагоре,са правили всичко на ресори,включително и
    двуместните muscle car-и,които са били за всичко друго, но не и за товарене!
  • 85 Richi23

    2 0 Отговор

    До коментар #65 от "Никой":

    Явно литературата,която си чел,си чел на вентилатор,а си гледал само да хабиш електроенергия!За повечето неща вина са имали висшите партийни ръководители на КПСС.Може би не знаеш, но 1982 година,шефовете на АЗЛК, са били на посещение във ФРГ и тогава шефовен на Порше са им предложили на тяхната поточна линия да произвеждат модела 924 (това е най-скапаното порше,с мотор от АУДИ-120коня).Шефа на завода отговаря,че няма таква пълномощия,че да даде съгласието си,но ще предаде за предложението на висшестоящите му лидери.Министърът тогава като чул,че искат в техните заводи да се строи автомобил вдигащ над 200км/ч,откачил!!!Казал,че ще предаде за предложението "нагоре",но забранил на шефа на завода да споменава за предложението пред когото и да било,особено пред студентите,пред които той бил и лектор!Луда СЪВЕТСКА им работа!!!Моделът MERIDIAN 1700TS,първоначално е бил одобрен,но в последния момент, висшето партийно ръководство по някаква неизвестна причина заповядва модела да бъде спрян,а за в бъдеще да се прави 21412-така наречения НОВ МОСКВИЧ. За времето си дванадесетата си е бил кола (говорим за края на 60-те и началото на 70-те),но проблема е,че не е направена нито една иновация,въпреки че е имало много такива.Лошото също така е,че прогресивно се е занижавало качеството на сглобяване,както и на материалите използвани в него.Колкото до ТУ-144,по нещастно стечение на обстоятелствата, на изложението 1973г. във Франция, самолета се разбива,а поръчките печели Конк