ФАКТИ.БГ

Русия е най-зле от всички големи пазари на електромобили, а ситуацията е сходна с тази у нас

Страната изпитва остра нужда от зарядни станции, инвестиции и държавни субсидии

Публикувана: 30 Септември, 2020 10:32
43 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2135
Русия е най-зле от всички големи пазари на електромобили, а ситуацията е сходна с тази у нас
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.3 от 6 гласа.

Русия изостава далеч от международните лидери в готовността да използва електрически превозни средства. В рейтинга на компанията KPMG от 25 държави (12 водещи европейски икономики, седем азиатски, четири американски, Австралия и Нова Зеландия) според индекса за готовност, Русия заема 23-то място с 1.8 точки, като никоя друга държава не постига максималните 10 точки.

Лидерите, Холандия и Норвегия, имат съответно 7.9 и 7.4 точки. Индексът е обобщен показател, който отчита парка на електрически превозни средства, връзката му с общия автомобилен парк в страната, инвестициите на страната в развитието на електрически превозни средства, наличието на електростанции и просто желанието на гражданите да преминат към по-скъпи електрически превозни средства, се казва в изследването.

Затова абсолютните световни лидери в използването на електромобили - Китай (3.5 милиона електромобила в движение) и САЩ (1.5 милиона) - заемат едва 20-то и 4-то място в класацията. Най-добра готовност за електромобили показват лидерите в рейтинга - Норвегия (11.5% от общия автопарк) и Холандия (2.5%). За проучването KPMG интервюира около 3 500 души, включително над 2 000 потребители и експерти, около 1 000 ръководители на големи компании, 400 представители на световната автомобилна индустрия и доставчици на автокомпоненти.

Паркът от електрически превозни средства в Русия възлиза на около 1000 единици, съответно, техният дял в общия брой автомобили клони към нула, се казва в изследването. А по отношение на развитието на технологиите и иновациите в електрическия транспорт Русия е на последно, 25-то място: в страната няма съвременни местни разработки в областта на електрическия транспорт, няма достатъчно местни играчи на международния автомобилен пазар и има много скромни инвестиции в електрически превозни средства, се казва в изследването.

Вярно, според агенция Автостат, Русия разполага с почти 8 000 електрически автомобила в движение. Разликата се обяснява с факта, че KPMG отчита само официалния внос на производителя, докато Автостат отчита броя на автомобилите, регистрирани в Министерството на вътрешните работи. Основата на руския електрически парк е от автомобили Nissan Leaf (6 746 броя), а самият Nissan не ги е внесъл в Русия и официалните дилъри на марката не продават този модел.

В Израел например KPMG също отчита само 1 000 електрически автомобила (делът на електрическия парк е по-малко от 0.04%), но страната е на 7-мо място в класацията. „Причината е, че стартъпите и технологиите са много по-добре развити в тази страна. Освен това, поради малкия си размер, там са нужни по-малко инвестиции, за да доведе инфраструктурата до високо ниво “, обясняват от KPMG.

Световните лидери в разработването на технологии за електрически транспорт са американски, европейски и азиатски производители на автомобили (BMW, Tesla, Toyota, VW, BYD, Mercedes-Benz, Ford, Hyundai, Honda и някои други), пише още в изследването на KPMG. В същото време само алиансът Renault-Nissan обмисля възможността за производство на електрически превозни средства в Русия, се казва в изследването. През 2019 г. Renault се интересуваше от мерки за държавна подкрепа за производството на електрически превозни средства, но компанията няма конкретни планове да локализира тези модели, каза представител на концерна пред Vedomosti.

В Русия също има остър недостиг на инфраструктура за електрически превозни средства, предимно на зарядни станции. Според KPMG сега не са повече от 150, а само за Централна Русия трябва да има 1 000, повечето от съществуващите се намират в Москва и Санкт Петербург. Станциите трябва да бъдат изградени от самите производители на автомобили, според повечето анкетирани от KPMG потребители.

„Пазарът на електрически превозни средства в света се развива благодарение на държавната подкрепа - потребителят е директно субсидиран за покупката на електрическо превозно средство. Освен това мерки, свързани с опростения внос на електрически превозни средства, например намаляването или отмяната на различни данъци и такси. Такива неща не се правят в Русия, а примерът, който ви даваме с Русия е защото той е твърде близък с родната ни действителност, само мащабите са различни.

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.3 от 6 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
пилот на Ферари
1 Отговор
А бе разбирачи - колко е територията на Холандия и Норвегия , колко на Русия?
Електромобил в Русия можеш да караш само в Москва.
Иначе на тия огромни разстояния до къде ще стигнеш с електричката ?

Коментиран от #2


Оценка:
-8 +34

Колко е
2 Отговор

До коментар #1 от "пилот на Ферари":


Колко е на Норвегия? 3500 километра от Юг на Север!

Коментиран от #4, #10


Оценка:
-15 +13

Спеца
3 Отговор
Един ел. автомобил е много по-вреден от автомобил на ГАЗ.Русия има ГАЗ в изобилие.При ел. автомобила също се ползват енергийни източници за производството на ток, а батериите им са направо проблем, който изобщо не е за пренебрегване.

Коментиран от #30


Оценка:
-5 +29

Я пак
4 Отговор

До коментар #2 от "Колко е":


Ко речи - 3500 кв. от юг на север, а? LoL, значи, когато човек може да провери нещо, но не го прави, значи, че е мега зле. А от север на юг колко км ще дойдат, а?
Я обратно в началните класове и не пиши повече тъпотии!

Коментиран от #11, #13


Оценка:
-3 +16

Този
5 Отговор
А за субсидията в Русия за газификация на автомобила някой нещо няма ли да каже. Че са единствената държава , която субсидира най-еко горивото в момента

Коментиран от #7


Оценка:
-3 +23

6
Този коментар е премахнат от модератор.
Козяк 16
7 Отговор

До коментар #5 от "Този":


Трай, бре. ;-)

Оценка:
-2 +3

8
Този коментар е премахнат от модератор.
9
Този коментар е премахнат от модератор.
пилот на Ферари
10 Отговор

До коментар #2 от "Колко е":


И къде ги видя тия 3500 километра ?
Дължината на границите ѝ е 2542 km, като граничи с Швеция (1619 km) на изток, Финландия (727 km) на североизток и Русия (196 km) на изток в най-северните части.

Оценка:
-1 +13

Грешка
11 Отговор

До коментар #4 от "Я пак":


2300 километра от Мандал до Нордкап!

Коментиран от #15


Оценка:
-2 +4

DrivingPleasure
12 Отговор
Хах модулатор много си бърз в премахването бе? Полит некоректен въпрос ли зададох или какво? Не може да се пита за субсидиите явно оти?!

Коментиран от #14


Оценка:
-0 +4

Да така е
13 Отговор

До коментар #4 от "Я пак":


И обратно става 4600 километра, нали? През Швеция!

Оценка:
-0 +7

Така е
14 Отговор

До коментар #12 от "DrivingPleasure":


Субсидиите изравняват цените! А тогава електричните са предпочитани заради евтиното "гориво". Така че цените като се изравнят, субсидии няма да им трябват.

Коментиран от #18


Оценка:
-4 +6

пилот на Ферари
15 Отговор

До коментар #11 от "Грешка":


Транссибирска магистрала .
11 000 ĸилoмeтpa (6800 мили) oт Caнĸт Πeтepбypг дo Bлaдивocтoĸ.

Коментиран от #17, #23


Оценка:
-1 +14

ГОВОРИТ МОСКВА
16 Отговор

До коментар #8 от "ВСИЧКО РУСКО Е БОК:ЛУК! ФАКТ!":


България е на 8-мо място в света по консумация на алкохол годишно на глава от населението.....Проучването сочи, че българите пият по средно 12,8 литра чист алкохол на година. На първо място е Молдова - 15 литра, пред България са още Литва - 14.7, Чехия - 14.3, Нигерия - 13.4, Ирландия - 13.2, Германия - 13.1, Латвия - 12.9. В топ 10 са още Люксембург - 12,7 литра и Франция - 12,4 литра.......
България се нарежда пред Русия, където консумацията е с половин литър по-малко - 12,3 литра на година........
И кои са АЛКОХОЛИЗИРАНИТЕ ТИПОВЕ, бе ГЕРБав Ганьо?!

Коментиран от #19, #40


Оценка:
-3 +19

Уау
17 Отговор

До коментар #15 от "пилот на Ферари":


Ти вярваш ли че някой я шофира за да стигне от другата страна? Може би нямат самолети в Русия?

Коментиран от #20


Оценка:
-6 +5

DrivingPleasure
18 Отговор

До коментар #14 от "Така е":


ама аз това питах, но модулаторчето просто, обаче бързо с делийта

Защо им трябват субсидии да се изравняват след като да ги полззваш било толкова евтино и в дългосрочен план си щял да спестиш стотици хиляди евра с електриката. Плати си я от джоба и си спестявай, що ще ми ползваш данъците?

Коментиран от #21, #31


Оценка:
-0 +9

Руски боклук
19 Отговор

До коментар #16 от "ГОВОРИТ МОСКВА":


Тия като теб,ушанките

Оценка:
-6 +3

пилот на Ферари
20 Отговор

До коментар #17 от "Уау":


Ами изгледай филма на National Geographic - "Адския път Русия" .

Коментиран от #22


Оценка:
-0 +8

Така е
21 Отговор

До коментар #18 от "DrivingPleasure":


Субсидиите трябват за да изравнят цените на колите. Когато цените на електрическите паднат на цените на бензиновите (а те ще паднат), на електричните субсидии няма да им трябват.

Коментиран от #24


Оценка:
-4 +2

Що бе
22 Отговор

До коментар #20 от "пилот на Ферари":


То и от Нордкап, можеш да караш до Индия! Трябва ли пътя да е в една държава? Разстоянията са такива каквито са, без значение дали е една държава или са 10!

Коментиран от #26


Оценка:
-6 +2

Да да
23 Отговор

До коментар #15 от "пилот на Ферари":


От Нордкап до Владивосток е още по-далеч!

Оценка:
-0 +3

DrivingPleasure
24 Отговор

До коментар #21 от "Така е":


Не знам на лупави ли се правите или какво, но явно не ви оттърва да разберете въпроса

Електричката има по-висока покупна цена от ДВГ, но след това аргументацията на електричарите е, че пестиш от гориво и подръжка и така за еднакъв пробег (примерно 4 години х 20 хил км) от 80 000 км тя щяла да е по-евтина за притежание - значи или не е така или няма нужда от трошене на държавна пара за съмнителния кеф на някой си?!

Изберете си кое е, но не може и двете да са верни!

Коментиран от #25


Оценка:
-1 +5

Айде айде
25 Отговор

До коментар #24 от "DrivingPleasure":


Елвктеичките, КАКТО ДИЗЕЛИТЕ, без субсидия не могат да станат масови, защото ДВГ се развива с години и е стигнало ефективност на производствения процес! Произвежда се евтино. За да произвеждаш евтино, трябва да е масово! Не се опитвай да обясняваш неща които не разбираш. Когато имат масово производство цените им падат.

Оценка:
-2 +3

пилот на Ферари
26 Отговор

До коментар #22 от "Що бе":


Нали сравняваме Русия и Холандия. Ако едно нещо при едните е удачно и приложимо , при други условия е неудачно. Защо искат да наложат едно решение като константа ?
Все едно като при Вятърната енергия!

Коментиран от #27, #33


Оценка:
-0 +9

Добре де
27 Отговор

До коментар #26 от "пилот на Ферари":


Срвнявай! Колко зарядни има в Русия? Аз ще ти кажа, че ако няма бензиностанции и бензинови коли няма да има! А доста вече в Русия откриват предимствата на ел. колите! Даже и далеч в Сибир! Ел. колата винаги стартира, даже и на минус 40, за разлика от бензиновата!

Коментиран от #28, #43


Оценка:
-11 +4

Този
28 Отговор

До коментар #27 от "Добре де":


И като стартира, колко километра изминава на -40?

Оценка:
-1 +11

Паткан
29 Отговор
Дан ги е бил луд с мокър парцал , че да си купуват вибратори ?

Оценка:
-0 +5

Ракета Пейтриът
30 Отговор

До коментар #3 от "Спеца":


Недей да въвеждаш хората в заблуда, че гътне ли се някой в запалена кола в гараж, ще мрънкаш под носа ама аз господин прокурор исках да кажа друго. Ако си искал, да си казал друго!

Оценка:
-1 +0

Ракета Пейтриът
31 Отговор

До коментар #18 от "DrivingPleasure":


Тъкмо веднъж данъците ти ще идат за нещо смислено

Коментиран от #34


Оценка:
-4 +1

Комбайн ер 5
32 Отговор
Всичко е Кинти!!! Царица ПАРИЦА!!! БОли ги фара тези дет управляват света за икологията!!! Ти ако беше така щеше Отдавна да има държавна субсидия за коли с ДВГ на SNG ИЛИ LPG!!! Важното е печалбата, всички друго е прах в очите на плебса!!!

Оценка:
-0 +8

Nnn
33 Отговор

До коментар #26 от "пилот на Ферари":


Единствената причина при едните да е приложимо ,а при другите не е защото руснаците са доста изостанала и бедна нация с невъзможност за догонване на развития свят.

Коментиран от #36


Оценка:
-11 +6

DrivingPleasure
34 Отговор

До коментар #31 от "Ракета Пейтриът":


Да тровя природата с токсичен коктейл - надали е много смислено да плащам с парите си за това. АКО въобще има някаква полза за намаляване на СО2 тя е минимална сравнено с модерен ДВГ, но за сметка на това тровим водата и почвте с химикали - не мерси! Толкова глупав като еко-терорист и политик не съм... и не предвиждам!

Оценка:
-1 +4

До Авторката
35 Отговор
И какво от това ?
Трябва да се срамуват ли ? Ха ха ха ?

Оценка:
-1 +1

пилот на Ферари
36 Отговор

До коментар #33 от "Nnn":


Колко пъти трябва да зареждаш електричката при минусовите температури в Русия и работещо отопление ?
По два пъти на ден ?
И ако закъсаш зимата - пиши се умрял !

Оценка:
-3 +9

Сашо
37 Отговор
Студа и огромните разстояния правят неефективно ползването на електрички в Русия.

Оценка:
-1 +7

No fuel
38 Отговор
Дали в Русия или в България ,все караш около 20 км до работа.За какви транссибирски бълнувате?

Оценка:
-4 +0

Извънредно
39 Отговор
В съвремието Русия не знае на кой да вярва !
Горе - долу е така !

Оценка:
-1 +1

стоян
40 Отговор

До коментар #16 от "ГОВОРИТ МОСКВА":


До 16 ком -Сигурно си прав с класацията -Просто руснаците не носят на алкохол а и другите със сини очи -доказано е -от гена им е -предлазполага към алкохолизъм

Оценка:
-2 +0

onq s konq
41 Отговор
Зле е за елекчтричките, но пък и ние и руснаците си караме на газ и пак сме екологични!

Оценка:
-0 +1

САШКА
42 Отговор
Абе то при тоя студ там дизела не може да запали и карат предимно бензин та кола на батерии ще си купуват да не са луди

Оценка:
-0 +0

добри
43 Отговор

До коментар #27 от "Добре де":


Умират батериите при голям студ

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери