Русия изостава далеч от международните лидери в готовността да използва електрически превозни средства. В рейтинга на компанията KPMG от 25 държави (12 водещи европейски икономики, седем азиатски, четири американски, Австралия и Нова Зеландия) според индекса за готовност, Русия заема 23-то място с 1.8 точки, като никоя друга държава не постига максималните 10 точки.
Лидерите, Холандия и Норвегия, имат съответно 7.9 и 7.4 точки. Индексът е обобщен показател, който отчита парка на електрически превозни средства, връзката му с общия автомобилен парк в страната, инвестициите на страната в развитието на електрически превозни средства, наличието на електростанции и просто желанието на гражданите да преминат към по-скъпи електрически превозни средства, се казва в изследването.
Затова абсолютните световни лидери в използването на електромобили - Китай (3.5 милиона електромобила в движение) и САЩ (1.5 милиона) - заемат едва 20-то и 4-то място в класацията. Най-добра готовност за електромобили показват лидерите в рейтинга - Норвегия (11.5% от общия автопарк) и Холандия (2.5%). За проучването KPMG интервюира около 3 500 души, включително над 2 000 потребители и експерти, около 1 000 ръководители на големи компании, 400 представители на световната автомобилна индустрия и доставчици на автокомпоненти.
Паркът от електрически превозни средства в Русия възлиза на около 1000 единици, съответно, техният дял в общия брой автомобили клони към нула, се казва в изследването. А по отношение на развитието на технологиите и иновациите в електрическия транспорт Русия е на последно, 25-то място: в страната няма съвременни местни разработки в областта на електрическия транспорт, няма достатъчно местни играчи на международния автомобилен пазар и има много скромни инвестиции в електрически превозни средства, се казва в изследването.
Вярно, според агенция Автостат, Русия разполага с почти 8 000 електрически автомобила в движение. Разликата се обяснява с факта, че KPMG отчита само официалния внос на производителя, докато Автостат отчита броя на автомобилите, регистрирани в Министерството на вътрешните работи. Основата на руския електрически парк е от автомобили Nissan Leaf (6 746 броя), а самият Nissan не ги е внесъл в Русия и официалните дилъри на марката не продават този модел.
В Израел например KPMG също отчита само 1 000 електрически автомобила (делът на електрическия парк е по-малко от 0.04%), но страната е на 7-мо място в класацията. „Причината е, че стартъпите и технологиите са много по-добре развити в тази страна. Освен това, поради малкия си размер, там са нужни по-малко инвестиции, за да доведе инфраструктурата до високо ниво “, обясняват от KPMG.
Световните лидери в разработването на технологии за електрически транспорт са американски, европейски и азиатски производители на автомобили (BMW, Tesla, Toyota, VW, BYD, Mercedes-Benz, Ford, Hyundai, Honda и някои други), пише още в изследването на KPMG. В същото време само алиансът Renault-Nissan обмисля възможността за производство на електрически превозни средства в Русия, се казва в изследването. През 2019 г. Renault се интересуваше от мерки за държавна подкрепа за производството на електрически превозни средства, но компанията няма конкретни планове да локализира тези модели, каза представител на концерна пред Vedomosti.
В Русия също има остър недостиг на инфраструктура за електрически превозни средства, предимно на зарядни станции. Според KPMG сега не са повече от 150, а само за Централна Русия трябва да има 1 000, повечето от съществуващите се намират в Москва и Санкт Петербург. Станциите трябва да бъдат изградени от самите производители на автомобили, според повечето анкетирани от KPMG потребители.
„Пазарът на електрически превозни средства в света се развива благодарение на държавната подкрепа - потребителят е директно субсидиран за покупката на електрическо превозно средство. Освен това мерки, свързани с опростения внос на електрически превозни средства, например намаляването или отмяната на различни данъци и такси. Такива неща не се правят в Русия, а примерът, който ви даваме с Русия е защото той е твърде близък с родната ни действителност, само мащабите са различни.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 пилот на Ферари
Електромобил в Русия можеш да караш само в Москва.
Иначе на тия огромни разстояния до къде ще стигнеш с електричката ?
Коментиран от #2
10:37 30.09.2020
2 Колко е
До коментар #1 от "пилот на Ферари":
Колко е на Норвегия? 3500 километра от Юг на Север!Коментиран от #4, #10
10:42 30.09.2020
3 Спеца
Коментиран от #30
10:47 30.09.2020
4 Я пак
До коментар #2 от "Колко е":
Ко речи - 3500 кв. от юг на север, а? LoL, значи, когато човек може да провери нещо, но не го прави, значи, че е мега зле. А от север на юг колко км ще дойдат, а?Я обратно в началните класове и не пиши повече тъпотии!
Коментиран от #11, #13
10:49 30.09.2020
5 Този
Коментиран от #7
10:49 30.09.2020
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Козяк 16
До коментар #5 от "Този":
Трай, бре. ;-)10:55 30.09.2020
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 пилот на Ферари
До коментар #2 от "Колко е":
И къде ги видя тия 3500 километра ?Дължината на границите ѝ е 2542 km, като граничи с Швеция (1619 km) на изток, Финландия (727 km) на североизток и Русия (196 km) на изток в най-северните части.
10:56 30.09.2020
11 Грешка
До коментар #4 от "Я пак":
2300 километра от Мандал до Нордкап!Коментиран от #15
10:57 30.09.2020
12 DrivingPleasure
Коментиран от #14
10:59 30.09.2020
13 Да така е
До коментар #4 от "Я пак":
И обратно става 4600 километра, нали? През Швеция!10:59 30.09.2020
14 Така е
До коментар #12 от "DrivingPleasure":
Субсидиите изравняват цените! А тогава електричните са предпочитани заради евтиното "гориво". Така че цените като се изравнят, субсидии няма да им трябват.Коментиран от #18
11:02 30.09.2020
15 пилот на Ферари
До коментар #11 от "Грешка":
Транссибирска магистрала .11 000 ĸилoмeтpa (6800 мили) oт Caнĸт Πeтepбypг дo Bлaдивocтoĸ.
Коментиран от #17, #23
11:03 30.09.2020
16 ГОВОРИТ МОСКВА
До коментар #8 от "ВСИЧКО РУСКО Е БОК:ЛУК! ФАКТ!":
България е на 8-мо място в света по консумация на алкохол годишно на глава от населението.....Проучването сочи, че българите пият по средно 12,8 литра чист алкохол на година. На първо място е Молдова - 15 литра, пред България са още Литва - 14.7, Чехия - 14.3, Нигерия - 13.4, Ирландия - 13.2, Германия - 13.1, Латвия - 12.9. В топ 10 са още Люксембург - 12,7 литра и Франция - 12,4 литра.......България се нарежда пред Русия, където консумацията е с половин литър по-малко - 12,3 литра на година........
И кои са АЛКОХОЛИЗИРАНИТЕ ТИПОВЕ, бе ГЕРБав Ганьо?!
Коментиран от #19, #40
11:04 30.09.2020
17 Уау
До коментар #15 от "пилот на Ферари":
Ти вярваш ли че някой я шофира за да стигне от другата страна? Може би нямат самолети в Русия?Коментиран от #20
11:07 30.09.2020
18 DrivingPleasure
До коментар #14 от "Така е":
ама аз това питах, но модулаторчето просто, обаче бързо с делийтаЗащо им трябват субсидии да се изравняват след като да ги полззваш било толкова евтино и в дългосрочен план си щял да спестиш стотици хиляди евра с електриката. Плати си я от джоба и си спестявай, що ще ми ползваш данъците?
Коментиран от #21, #31
11:08 30.09.2020
19 Руски боклук
До коментар #16 от "ГОВОРИТ МОСКВА":
Тия като теб,ушанките11:20 30.09.2020
20 пилот на Ферари
До коментар #17 от "Уау":
Ами изгледай филма на National Geographic - "Адския път Русия" .Коментиран от #22
11:30 30.09.2020
21 Така е
До коментар #18 от "DrivingPleasure":
Субсидиите трябват за да изравнят цените на колите. Когато цените на електрическите паднат на цените на бензиновите (а те ще паднат), на електричните субсидии няма да им трябват.Коментиран от #24
11:32 30.09.2020
22 Що бе
До коментар #20 от "пилот на Ферари":
То и от Нордкап, можеш да караш до Индия! Трябва ли пътя да е в една държава? Разстоянията са такива каквито са, без значение дали е една държава или са 10!Коментиран от #26
11:34 30.09.2020
23 Да да
До коментар #15 от "пилот на Ферари":
От Нордкап до Владивосток е още по-далеч!11:39 30.09.2020
24 DrivingPleasure
До коментар #21 от "Така е":
Не знам на лупави ли се правите или какво, но явно не ви оттърва да разберете въпросаЕлектричката има по-висока покупна цена от ДВГ, но след това аргументацията на електричарите е, че пестиш от гориво и подръжка и така за еднакъв пробег (примерно 4 години х 20 хил км) от 80 000 км тя щяла да е по-евтина за притежание - значи или не е така или няма нужда от трошене на държавна пара за съмнителния кеф на някой си?!
Изберете си кое е, но не може и двете да са верни!
Коментиран от #25
11:42 30.09.2020
25 Айде айде
До коментар #24 от "DrivingPleasure":
Елвктеичките, КАКТО ДИЗЕЛИТЕ, без субсидия не могат да станат масови, защото ДВГ се развива с години и е стигнало ефективност на производствения процес! Произвежда се евтино. За да произвеждаш евтино, трябва да е масово! Не се опитвай да обясняваш неща които не разбираш. Когато имат масово производство цените им падат.11:47 30.09.2020
26 пилот на Ферари
До коментар #22 от "Що бе":
Нали сравняваме Русия и Холандия. Ако едно нещо при едните е удачно и приложимо , при други условия е неудачно. Защо искат да наложат едно решение като константа ?Все едно като при Вятърната енергия!
Коментиран от #27, #33
11:48 30.09.2020
27 Добре де
До коментар #26 от "пилот на Ферари":
Срвнявай! Колко зарядни има в Русия? Аз ще ти кажа, че ако няма бензиностанции и бензинови коли няма да има! А доста вече в Русия откриват предимствата на ел. колите! Даже и далеч в Сибир! Ел. колата винаги стартира, даже и на минус 40, за разлика от бензиновата!Коментиран от #28, #43
12:09 30.09.2020
28 Този
До коментар #27 от "Добре де":
И като стартира, колко километра изминава на -40?13:03 30.09.2020
29 Паткан
13:15 30.09.2020
30 Ракета Пейтриът
До коментар #3 от "Спеца":
Недей да въвеждаш хората в заблуда, че гътне ли се някой в запалена кола в гараж, ще мрънкаш под носа ама аз господин прокурор исках да кажа друго. Ако си искал, да си казал друго!13:18 30.09.2020
31 Ракета Пейтриът
До коментар #18 от "DrivingPleasure":
Тъкмо веднъж данъците ти ще идат за нещо смисленоКоментиран от #34
13:26 30.09.2020
32 Комбайн ер 5
13:37 30.09.2020
33 Nnn
До коментар #26 от "пилот на Ферари":
Единствената причина при едните да е приложимо ,а при другите не е защото руснаците са доста изостанала и бедна нация с невъзможност за догонване на развития свят.Коментиран от #36
13:44 30.09.2020
34 DrivingPleasure
До коментар #31 от "Ракета Пейтриът":
Да тровя природата с токсичен коктейл - надали е много смислено да плащам с парите си за това. АКО въобще има някаква полза за намаляване на СО2 тя е минимална сравнено с модерен ДВГ, но за сметка на това тровим водата и почвте с химикали - не мерси! Толкова глупав като еко-терорист и политик не съм... и не предвиждам!15:03 30.09.2020
35 До Авторката
Трябва да се срамуват ли ? Ха ха ха ?
15:33 30.09.2020
36 пилот на Ферари
До коментар #33 от "Nnn":
Колко пъти трябва да зареждаш електричката при минусовите температури в Русия и работещо отопление ?По два пъти на ден ?
И ако закъсаш зимата - пиши се умрял !
15:43 30.09.2020
37 Сашо
16:35 30.09.2020
38 No fuel
21:42 30.09.2020
39 Извънредно
Горе - долу е така !
00:52 01.10.2020
40 стоян
До коментар #16 от "ГОВОРИТ МОСКВА":
До 16 ком -Сигурно си прав с класацията -Просто руснаците не носят на алкохол а и другите със сини очи -доказано е -от гена им е -предлазполага към алкохолизъм14:04 01.10.2020
41 onq s konq
12:59 02.10.2020
42 САШКА
23:57 02.10.2020
43 добри
До коментар #27 от "Добре де":
Умират батериите при голям студ00:01 03.10.2020