От самото си създаване Dacia постоянно нарушава правилата, за да се представи днес в нова, по-отличителна, съвременна и автентична светлина. Сега на ход е нова глава в сагата на Dacia, а каква е тя и как се променя румънската марка, разказва Дени Ле Вот, главен изпълнителен директор Dacia.
Нови амбиции
Още с обявяването на новата си стратегия в началото на 2021 г., Dacia заявява, че това е началото на нова глава в историята на марката! Нова глава, която днес е отразена в нови лого, емблема, цветове и терени... като в същото време Dacia остава вярна на произхода си. Въпреки че съставките зад успеха на марката остават същите, тя придобива ново усещане, което отразява нейните ценности: семплост, автентичност и здравина, винаги на справедлива цена.
Дени Ле Вот, главен изпълнителен директор Dacia, описва Dacia като „марката, която определя какво е от съществено значение в автомобилната индустрия“. Марка, която може да бъде едновременно „достъпна“ и „привлекателна“. Позицията на Dacia на пазара е все още също толкова уникална, колкото и в деня, в който е представена, и се очаква да расте през следващите години.
Нова визуална идентичност
Обновяването на Dacia е въплътено от нейните нови лого и емблема, маркери на отличителна марка. Двата нови дизайнерски елемента са създадени с желанието да изразят същността на марката, ръководеща развитието ѝ от самото начало.
Логото, основен елемент от новата визуална идентичност, излъчва усещане за здравина и стабилност. Формата на буквите е умишлено усъвършенствана – „D“ и „C“ са огледални изображения една на друга - и отразява прагматичното мислене на марката. Геометричните линии на логото придават усещане за механично движение на низа от букви.
Емблемата представя същността на логото, като обединява „D“ и „C“ в брънки на верига, сдвоени в здрава, сплотена връзка. Новата емблема на Dacia има мощна и смислена визия, която ще бъде лесно разпознаваема, дори отдалеч. Семпли и лесно разбираеми, тези два нови елемента отразяват здравината на автомобилите Dacia, качество, което продължава да е в услуга на милиони клиенти всеки ден.
Целият графичен дизайн е умишлено съкратен, като напомняне, че Dacia е марка, която се фокусира върху най-значимото. Всяка отделна част се съчетава с останалите, за да образува сплотено цяло, като същевременно създава нови възможности за повече дигитално съдържание. Подобно на марката, която те представляват, елементите на графичния дизайн са здрави и гъвкави. Например: буквата „D“ във формата на стрелка в логото насочва погледа към вдъхновението за дизайна и намеква за усещане за движение, създадено от марка с поглед към бъдещето.
Dacia става зелена
Цветовата схема, изградена около каки-зелено, предизвиква близостта на марката с природата - мощен ориентир за нашите клиенти и терен, където автомобилите на Dacia, като емблематичния Duster, са си у дома.
Вторични цветове попълват гамата:
- три по-земни цвята: тъмно каки, теракота, пясък;
- два допълнителни вторични цвята - яркооранжев и зелен - допълват гамата с по-„технологично“ усещане.
Същността на марката е въплътена и в новата ѝ иконография, символизираща нуждата от свобода, за презареждане на батериите и за завръщане към основите. Тези фундаментални потребности се усещат от мнозина и се засилват от общото чувство на несигурност, те ни тласкат да се съсредоточим върху това, което е наистина значимо и да се отървем от всичко излишно. Dacia, Всичко. Точно.
Поетапна интеграция
От юни 2021 г. новата идентичност на марка ще бъде въведена поетапно в различни комуникационни канали: сайтове на марката, реклама, брошури... Търговските обекти на Dacia постепенно ще преминат към новата идентичност от началото на 2022 г. Автомобилите ще възприемат новите лого и емблема от втората половина на 2022г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Bbb
Коментиран от #9
09:51 18.06.2021
2 сектант
Коментиран от #4
09:54 18.06.2021
3 Българин
09:57 18.06.2021
4 Осетин
До коментар #2 от "сектант":
сектантке, ща 6ибам в миризливата уста, ковро бойковиска!Коментиран от #6
10:03 18.06.2021
5 сектант
10:10 18.06.2021
6 Антитрол
До коментар #4 от "Осетин":
Недей така бе човек - само хубави неща обещаваш на джендърчетата герберасти и ето той веднага е откликнал.10:16 18.06.2021
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Инженер
Коментиран от #11
11:02 18.06.2021
9 нвтнтв
До коментар #1 от "Bbb":
Какви румънци да стигаш?Дачия е френска собственост - Рено, а моделите им са ребрандирани Рена.
11:15 18.06.2021
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 До 8
До коментар #8 от "Инженер":
Заблуден си другарю инженер.Това че сме ги пробутвали на арабите са измишльотини на комунистическата пропаганда. За да скрият факта че СССР ни забрани да сглобяваме други автомобили освен съветските таралясници. Румънците обаче не се поддадоха на натиска и си напълниха пазара с Датчик още преди повече от половин век и не им се налагаше да чакат 10-15 г. за автомобил след първата вноска,както беше в България. Не забравяй че Румъния беше единствената държава от Варшавския договор,която отказа да изпрати войска в Чехословакия през 1968 г.,въпреки диктата на Кремъл.
Коментиран от #12
13:20 18.06.2021
12 До 8
До коментар #11 от "До 8":
Граматическа грешка - имам предвид Дачия.13:21 18.06.2021
13 Дедо
12:14 19.06.2021
14 мечо
13:18 19.06.2021
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Тошо
11:17 28.07.2021