28 Юни, 2021 15:11 10 531 19

Няколко начина за определяне на приблизителния реален пробег на автомобил преди покупка

  • реални километри-
  • превъртане на километраж-
  • съвети
Няколко начина за определяне на приблизителния реален пробег на автомобил преди покупка - 1

Първото с което трябва да започнете е проверка на сервизната документация на превозното средство. То трябва да има такава. Въз основа на датата, на която автомобилът е слязъл от поточната линия и пробегът между първоначалните задължителни обслужвания, записани в нея, можете приблизително да определите дали показанията на километража да реални.

В днешно време обаче е най-добре да се използват съществуващи бази данни и да се проверяват автомобилите по VIN-код. Цената на такива проверки винаги оправдава надеждността на бъдеща покупка, а в много от случаите такива проверки са налични и безплатно в мрежата. Но и тук има нюанс, че не всички автомобили могат да бъдат проверени по този начин.

Мониторингът или периодичното следене на сайтовете за продажба на употребявани автомобили също е важен. Ако една и съща кола се намира в повече от една обява и пробегът не съответства, можем да говорим за измама.

Можете за прецените дали пробегът е реален по състоянието на детайли от интериора. Волан педали, скоростен лост, тапицерия и т.н. трябва да се гледат внимателно. Ако са много износени, а километрите са малко, това означава, че не са реални. Ако пък са чисто нови (претапицирани или сменени), а километрите са повечко, това също говори за измама.

Най-добре е обаче реалният пробег на автомобила да бъде намерен с помощта на OBD скенера в блоковете за управление. Не, че и това е стопроцентова гаранция, но е добре да се направи.

Всички неизправности в електрониката трябва служат като предупреждение. Те са обвързани с определен пробег. Чрез свързване към диагностичния уред е лесно да се види на колко километра е възникнала повредата. Може да се сравни и с пробега, показан на скоростомера.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 20 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 БАЙ Х@Й ‼️

    37 4 Отговор
    Няма нужда ! Тука всички да от пръв собственик, дядо/баба , карани само в петък до пазара или Лидл!

    Коментиран от #3

  • 2 Жоро

    50 4 Отговор
    Ганьо мрази да го лъжат в пробега, но се жени за тая дето я познава без гащи целия малък град

    Коментиран от #12

  • 3 Фершел

    49 3 Отговор

    До коментар #1 от "БАЙ Х@Й ‼️":

    Аз пък си я купих 19години на 68000км от Италия карана от свещеник само за литургия ходил
  • 4 Буха ха

    39 0 Отговор
    Най лесната проверка е като влезеш в мобиле.де и видиш за колко се продава същотото да речем десетгодишно БМВ 320 ноФ Фнос УНИКАТ на 125 хиляди км, и ако цената в Германия е двойно по-висока от горублянската, очаквай превъртян километраж и куп други проблеми, но пък получаваш напълно безплатно много запазен бастун в багажника.

    Коментиран от #17

  • 5 антрашпиц

    25 4 Отговор
    Аз пък пробега го опредлям така : Всяка година приблизително по 35 000 Демек,десет години-350 000 км.И това е......

    Коментиран от #8

  • 6 jар

    32 1 Отговор
    Има автомобили с астрономически пробег които са карани на дълги разстояния и са поддържани съвестно.При такива коли типичните признаци като износени тапицерии на седалките,облицовката на волана,мокета около педалите и т.н практически липсват.Знам случаи в които доста вещи в авто-търговията хора са се "наигравали" с такива коли.Не винаги километражите се "превъртат" у нас.Често това се прави и в чужбина от търговци с имена като Ахмед и Мустафа.
  • 7 Лада Веста Крос

    16 2 Отговор
    Просто е - не си купуваш стара кола. Ако все пак дори за най евтината нова не стигат пари то се избира по обикновена кола и поне 2-3000лв за стягане. Ако човек само може да се справи и по-малко може да му стигнат.
  • 8 Зависи

    17 0 Отговор

    До коментар #5 от "антрашпиц":

    какъв клас е автомобила.Дизелова E-класа например годишно минава повече километри от Фиат 500 или друга подобна.

    Коментиран от #13

  • 9 Пасат 2010

    8 1 Отговор
    Глупости. 10 годишните коли от автокъщите у нас не са на 126 342 хил. км. След основен ремонт. Спете спокойно.
  • 10 Новвнос

    6 1 Отговор
    Води се на доверен сервиз и на доверена врачка.
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 хаха

    3 0 Отговор

    До коментар #2 от "Жоро":

    Точно казано
  • 13 антрашпиц

    11 1 Отговор

    До коментар #8 от "Зависи":

    Мързеше ме да добавя,че за Е клас, Пета серия и А6 става въпрос за минимум 50 000 км на година...
  • 14 Гож

    30 1 Отговор
    Пълни глупости са писани в статията. Имам Дачия Логан. Купих я чисто нова 2017. Сега е на 65 000 км. Седалката е започнала да се закъсва, лоста и волана са доста изтъркани. Причината не е в километрите , а в качеството на материалите

    Коментиран от #15

  • 15 така е

    10 1 Отговор

    До коментар #14 от "Гож":

    Точно. Много марки имат некачествени материали вътре и се износват бързо. Нищо общо с километрите
  • 16 fakeTAXI

    6 1 Отговор
    Километрите се манипулират още преди България. Пример: още преди десетина години едни от Молдова продаваха и слагаха емулатори в таблата на БМВ в Испания, Италия Франция и т
    н. , и не отчиташе пробега, километрите не мърдат, всичко друго работи. Преди оторизоран сервиз пак се връщат километрите, за да няма проблеми. Това са само част от магариите.. Познавате само по цената на продавача и не от тук.
  • 17 Коментара

    4 0 Отговор

    До коментар #4 от "Буха ха":

    Той бастуна не е маловажен... трябва да имаш добра опора като започнат да ти се подкосяват крачетата от ремонти. А това със състоянието на интериора е толкова относително вече, че няма на къде повече. Това не са онези коли от преди 25-30 години които бяха правени с качествени материали и износването им наистина говореше за сериозен ъбюз.
  • 18 стар джамбазин

    3 0 Отговор
    Скромният ми съвет е: намерете технически грамотен приятел, който е имал същия модел като харесания от Вас.Той знае къде и какво да погледне.Тук някои постове са силно любителски.Виждал съм 12 годишни коли на 60х. и 4 годишни на 500х.За сервизна история забравете.Даже в Германия не е сигурно.Не е излишно да сравните цените на подобни коли в Германия и Италия.И не е лошо да добиете представа за резервните части за конкретния модел за да не се изненадате по късно.
  • 19 Коко

    3 0 Отговор
    Никой нищо не може да познае, има вещи компютърни спецове, които правят чудеса с километражи, датчици и т. н,, след това изпиране, пастиране и напудряне на грохналия таралясник и омъгьосания кръг на Ада се затваря, идва клиент купувача и се получава: Гризни яко това дърво.