10 Май, 2021 14:49, обновена 14 Май, 2021 09:31 52 572 82

Няколко грешки, които вредят на двигателя през лятото

  • съвети-
  • лято-
  • автомобили

Какво трябва да се направи, за да се избегнат проблеми

Няколко грешки, които вредят на двигателя през лятото - 1
Снимка: Shutterstock

Всички знаят, че в мразовития сезон компонентите и възлите на автомобила - и по-специално двигателят - са подложени на повишени натоварвания. Точно поради тази причина през лятото, когато температурата се повиши над 25 ° C, трябва да подготвите колата, тъй като екстремната топлина, както и замръзването, излагат автомобилните системи на силен стрес.

Какво точно трябва да се направи?

Докато дойде лятото, би било добре да се направи т.нар. подготовка: ако има нужда заменете моторното масло с такова с по-голям вискозитет, проверете нивото и състоянието на охладителната течност и измийте радиаторите (ако е необходимо). Необходимостта от процедура по измиване на радиатора е очевидна, но много шофьори - особено тези, които карат относително нови автомобили - не ѝ обръщат внимание, което е първата груба грешка, която може да доведе до повреди в двигателя.

Проверете маслото

Що се отнася до моторното масло, при избора на смазка трябва да се ръководите от препоръките на производителя. Ако в ръководството е записано, че, да речем, трябва да се налива 5W30 е по-добре да го направите. Важно е обаче да запомните, че тази рецепта обикновено е подходяща за средни работни условия, а не за екстремни жеги.

Ако ви се налага да карате автомобила интензивно в жегите има смисъл да замените препоръчаното масло - 5W30, например - с малко "по-дебело", казано на разговорен език - например 5W40. Ако се направи сравнение между тях, последното показва по-добър кинетичен вискозитет при високи температури. Следователно, при равни други условия, при нагрят двигател маслото 5W40 ще смазва по-ефективно триещите елементи от 5W30.

По въпроса за охладителната течност или т.нар. антифриз, то той трябва да се сменя на всеки 50 000 - 60 000 км. Тези, които пренебрегват тази препоръка, рискуват от задръстване на помпата, претоварване на ангренажния ремък, запушване на канали и тръби на охладителната система с корозивни отлагания. И всичко това - дори при нормални работни условия, а в жегите процедурата е още по-наложителна.

Предварително подгряване на агрегата

Другата сериозна грешка, която много шофьори правят през лятото, е отказът да се загрее двигателя след дълъг престой. Да, много хора погрешно вярват, че този етап е необходим само през зимата - те казват, че в жегата можете да завъртите ключа на запалването, незабавно да включите на режим D (или на първа предавка) и да потеглите.

През лятото няма прекалено сгъстяване на маслото, което е опасно за двигателя, но не забравяйте, че двигателят има конструктивна работна температура, при която той-работи най-добре. Освен това хидравличните повдигачи, обтегачи, фазопревключватели и други елементи, „свързани“ с налягането на маслото, могат да функционират правилно само при работна температура.

Просто казано, ако не искате да предизвикате повреди по двигателя, тогава все пак има смисъл да прекарате минута в загряване на мотора. Това време е напълно достатъчно, за да може маслото да се разпространи през системата. Освен това, както при студено време, не давайте веднага "цялата газ". Докато температурата на двигателя достигне 80-90 ° C, опитайте се да избягвате внезапно ускорение и високи обороти.

Следете температурата на двигателя

И накрая, през лятото е много важно да следите температурата на двигателя и внимателно да боравите с педала на газта в особено в трудни условия на работа, които включват дълги задръствания, дълги изкачвания нагоре или офроуд терен. Двигателят вече изпитва трудности заради жегата и с допълнителното натоварване трябва да се внимава.

При първите намеци за възможно прегряване - веднага щом стрелката на температурата доближи "червената зона" - трябва да спрете, да изключите двигателя и да отворите капака. Само след 10-15 минути, когато налягането в охладителната система спадне, можете внимателно и бавно да добавите антифриз към разширителния резервоар (ако е необходимо) и да стартирате двигателя отново.

Ако това не помага и стрелката продължава да клони към червената зона, то причините може да се свързани с работата на термостата. В този случай е по-добре да спрете да експериментирате и да се обадите на пътна помощ. Проблемите с прегрял двигател винаги са скъпи.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 106 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Бангеев

    117 40 Отговор
    Сега, много от туккоментиращите ще се направят на разбирачи и на много интересни, но е факт, че ако се спазват тези няколко прости правила, ще си спестим много главоболия. За съжаление и аз не винаги ги спазвам - от мързел, но някои от по-младите въобще не ги знаят. Така че статийката е полезна.

    Коментиран от #8

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Пурко

    37 63 Отговор
    Ох пак за пореден път толкова невероятно изчерпателна и най-вече с нововъведения и информативност статия за която горещо благодарим на ФаТки! Дори и в училище за деца с ментални увреждания го знаят това!

    Коментиран от #5, #6, #9, #51

  • 5 Ицо

    99 8 Отговор

    До коментар #4 от "Пурко":

    Ще се изнанадаш колко от младите шофьори въобще не са чували за това. Материалът е информативен, вярно много от нас ги знаят тези неща, но далеч не всички.

    Коментиран от #13

  • 6 Прав си

    84 18 Отговор

    До коментар #4 от "Пурко":

    Най полезна е информацията за "тънко" и "дебело" масло.

    Коментиран от #7, #82

  • 7 Ачо

    49 20 Отговор

    До коментар #6 от "Прав си":

    В разговорния език така се казва, к'во са правиш на интересен.

    Коментиран от #12, #35

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Дедо Клец

    137 3 Отговор
    Ако по някаква причина двигателя ви достигне"червената зона" спрете,и в никакъв случай не го гасете веднага! Нека поработи 5-10 мин...по-топъл няма да стане... при отворен капак,но само капак не пипайте капачката на разширителния съд! Ако имате вода под ръка полейте внимателно радиатора,не двигателя...

    Коментиран от #32, #36

  • 11 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    61 5 Отговор
    Според мен охладителната течност и през лятото трябва да е Антифриз и е важно да следите и нивото,да видите кога отваря перката на колко градуса до къде се качва антифриза в преливното казанче и като отвори перката колко го сваля надолу!Застари двигатели,като моята машенка карам с минерално масло Валволине 15-40,но тя не е придирчива!Единствено,като наливате антифриз в казанчето отваряйте капачката на казанчето и Запалете колата изчакайте така докато и двете тръби на охладителната система са загреят и се изгони въздуха!Много често се получава въздушен тромб,ако това не се направи и колата може да повръща от капачката,което не е опасно,но е притеснително при тези задръствания!Много важно е да не пестите от качествен бнзин,ако искате да нямате дълго проблем с двигател,но за новите коли е без значение.....Те са направени да се скапват бързо!
  • 12 Досега

    55 7 Отговор

    До коментар #7 от "Ачо":

    не съм виждал(поне в последните 20 години)масло на което да пише за какъв сезон е.Върху капачката на почти всеки двигател е посочен стандарта на който трябва да отговаря маслото в него и е важно той да бъде спазван.
  • 13 Пурко

    45 2 Отговор

    До коментар #5 от "Ицо":

    Проблема е че въпросните Млади не Четат никога и изобщо, а гледат само клипчета и само снимки и само нищо друго! Така че изводите оставам на Вас!

    Коментиран от #22

  • 14 нема ДВГ вече

    18 14 Отговор
    Тия съвети стават ли за електричките? :D

    Коментиран от #24

  • 15 авто

    25 28 Отговор
    Дран-дрън,това да не са лади и москвичи,има си ръководства за ползване на всеки автомобил и като се спазват не са необходими никакви такива акробатики,те журналистите имат таргети,които трябва да изпълняват и тези статии са плод на това.
  • 16 vikilexus

    56 24 Отговор
    Ако говорим зда истинското лято от 10 юни до 20 септември - пишете какво ще му загряваш на мотора при положение че температурата на въздуха е над + 33 градуса ????? И какъв е смисълът да тровиш околната среда с работа на място над 2-3 минути при температура на въздуха +33 градуса на сянка????

    Коментиран от #17, #57, #62

  • 17 БатП

    60 24 Отговор

    До коментар #16 от "vikilexus":

    То като тръгнеш без да минаваш около 2000 оборота, и зимата няма нужда от подгряване, ама Ганьо знае, че москвича се е подгрявал и до ден днешен не може да избяга от тая глупост. Като работи на място, двигателя загрява по-бавно, съответно повече време двигателя върти със студено масло. Бавен старт при всяко запалване е по-добър от минута подгряване при всяко запалване! Набийте си го в главите вече и стига малоумни статии!

    Коментиран от #21

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Никой

    18 7 Отговор
    Миенето на радиаторите е мн важна процедура. Поне веднъж годишно.
  • 20 гост

    12 21 Отговор
    Карам и зима и лято с 5W50 . На автомобила завода е препоръчал 5/30 или 5/40.Колата е 8 годишна,на 208 000 км,моя от първия и ден.От две години и половина слагам 5/50 по мое си усмотрение.Това масло покрива нашите сезони напълно. Мотора не се чува,все едно не работи.
  • 21 Подгряване

    37 4 Отговор

    До коментар #17 от "БатП":

    Моята е бензинова на почти 20 години и ПРОИЗВОДИТЕЛЯ казва, че не е необходимо загряване на място, а само в много студени зимни дни да се кара, но бавно, до загряването на двигателя.
    При положение че на студен двигател лятото, оборотите при запалването са около 1200, т.е. 20 във всяка секунда, колко мислите че му трябва на маслото да да се разнесе ?
    Не повече от 5 секунди.

    Коментиран от #25

  • 22 Притежател

    31 7 Отговор

    До коментар #13 от "Пурко":

    Искаш да кажеш, че младите си нямаме хабер от автомобили ?
    Не трябва да слагаш всички под общ знаменател.
  • 23 Димов

    27 6 Отговор
    Преди година нямаше ли статия, от същият автор, в която се твърдеше, че подгряването на двигателя е напълно излишно?
  • 24 Все още ДВГ

    33 1 Отговор

    До коментар #14 от "нема ДВГ вече":

    Стават,обаче като наливаш охладителната течност в електричката трябва да внимаваш да не те удари тока,щото един с меки китки като твоите ще си ги завре в някое миризливо място и ще започне да дава на късо.
  • 25 БайХуйС86ца

    14 4 Отговор

    До коментар #21 от "Подгряване":

    Това колко време му е нужно да се разнесе няма значение.
    Проблема при студеното масло е гъстотата му. При високи обороти и гъсто масло освен, че няма да смазва ефективно агрегата, може да продуха и някоя гарнитура, заради високото налягане.

    Коментиран от #40

  • 26 Лично мнение

    47 7 Отговор
    Когато е много горещо и съм в задръстване или имам продължително изкачване на баир отварям прозорците и пускам парното на най-топло и на най-голямата му мощност да духа, по този начин изкарва горещият въздух от моторния отсек(превантивна мярка против прегряване). 😉

    Коментиран от #27

  • 27 Крокодил

    14 16 Отговор

    До коментар #26 от "Лично мнение":

    Ти май си карал Икарус от градския транпорт.Те не изключваха парното целогодишно.Лятото топло,зимата студено.
  • 28 BENZ

    16 29 Отговор
    Купете си нова S-класа от магазина, която вечер си я паркирате в гаража и ще спрете да четете тези "статийки" за МПС-та от 18-ти Век !!!!
  • 29 оня с коня

    8 10 Отговор
    Недозагряването на Двигатела също е Проблем.При мен например при температури межде 0 и 10 градуса Стрелката не можеше да достигне Работната температура,което недобре за двигатела и е свързано с по-висок разход на гориво.Причината бе елементарна:Термостата бе блокирал и Малкия кръг на циркулиране на Антифриза не функционираше.
  • 30 Ko рьечи

    31 5 Отговор
    По високият вискозитет не е еднозначно равен на по добро смазване.Синтетичните масла се влиаят по малко от темрературага,като отделно съдържат по малко фракции даващи нагар...т.е. спазвайте препоръките на производителя,не тия на разни иксперди...
  • 31 wggg

    17 10 Отговор
    По-ненужна и абе направо тъ па статия отдавна не бях чел. Автора е изключително компетентен по "цялата газ".
  • 32 трън

    17 1 Отговор

    До коментар #10 от "Дедо Клец":

    Забравили сте само едно нещо, копчето на парното да се завърти на максимум в червената зона.

    Коментиран от #42

  • 33 DrivingPleasure

    25 6 Отговор
    Глупости!
    Мотора ти загрява до 90 градуса, от там насетне охладителната система има грижата независимо вънка дали е 0 - 30 или 50 градуса! Ще сложиш на модерен мотор правен за 5-30, 5-40, това си е издевателство!

    Двигателя и зимата не го "подгрвам" - 30тина секунди да завърти маслото и тръгвам - просто не го "цедиш" преди да загрее!

    А ако чакам да стигне стрелката чак до червеното - п**ай му и на мотора. Минели 90 почвам да му се вторачвам и почвам да пускам парното да го разтоваря - мине ли 100-105 спирам, има проблем!! Всичко друго е изпържване на двигател!

    Коментиран от #72

  • 34 MGewehr

    15 4 Отговор
    Нашенеца чака докато МПСто му напълно се скапе и тогава да отиде в автосервиз, независимо от годишните сезони!
  • 35 Мачо

    10 1 Отговор

    До коментар #7 от "Ачо":

    По-скоро се прави на ,,инжИлерин" и вместо ,,тънко и дебело" масло,иска да се цитира- ,,масло с нисък и висок вискозитет"...😁😁😁
  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Някой си

    19 15 Отговор
    За тези , които твърдят, че не трябва да поработи 2-3 минути двигателят преди да тръгнем за първи път през деня само ще кажа следното: Вие като се събудите сутрин веднага ли ставате и почвате да тичате/скачате или да извършвате каквато и да е друга физическа активност...

    Коментиран от #49

  • 38 В е л и к и я

    16 9 Отговор
    Аз съветвам при температури лятото над 35 градуса на сянка въобще да не карате автомобилите си , само в случай на неотложна необходимост .. Ако имате друга алтернатива за придвижване използвайте я .. ! И да , това с тънко и дебело масло направо кърти .. но като не е чул човека за рядко и гъсто така е ...!
  • 39 Жорж

    8 6 Отговор
    Полезна статия. Браво.
  • 40 Подгряване

    10 1 Отговор

    До коментар #25 от "БайХуйС86ца":

    Може и да е проблем, ако се форсира, но при бавно потегляне и шофиране с ниски обороти няма никакъв проблем.
    Иначе защо са ги направили на студен двигател да държат по-високи обороти на празен ход, отколкото на загрял двигател ?
  • 41 сосо

    15 2 Отговор
    факти,не пълнете с глупости главите на хората!
  • 42 КАСАПИНА

    8 2 Отговор

    До коментар #32 от "трън":

    Няма смисъл умнико,съвременните коли са с клапи не с кранове,и радиатора на парното е с постоянен приток.
  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Буха Ха

    14 4 Отговор
    В БГ бай Пешо Манивелата прави научни изследвания в модерната си лаборатория и знае много по добре от инженерите в Щутгарт и Мюнхен какво масло ви трябва, слушайте го него.
  • 45 злобар

    20 3 Отговор
    Вместо да се занимавате с глупости я си купете една кола за зимата и една за лятото и готово.
  • 46 Даката

    10 5 Отговор
    Всичко е полезно в статията,най вече за млади шофьори.Карайте си колите до 3300 оборота и ще ги имате дълго време

    Коментиран от #58, #65

  • 47 За маслото

    22 3 Отговор
    Абзаца за маслото е меко казано скандален.
    Единственото правило за маслото, което трябва да ползвате е- ако производителя на двигателя казва да ползвате 5W30- ползвайте масла с такъв вискозитет и покриващи изискванията на производителя.
    Всякакви вариации са за сметка на задкормилното устройство и рано или късно то ще си ги плати.
  • 48 Реалист

    7 7 Отговор
    Пишете глупости! Ще си промивам радиятора...а бе я попитайте хора, които карат нови коли и обслужването им задължително става в тороизиран сервиз заради гаранцията. Колко пъти са им промивали радиатора, ахахахаахаха смешни сте :)

    Коментиран от #67, #80

  • 49 333

    9 4 Отговор

    До коментар #37 от "Някой си":

    Не го твърдя аз, твърди го учителя ми по ДВГ. По-добре да караш без да натискаш много, което не се връзва с твоята аналгоия с тичане и скачане, отколкото да работи на място. Като станеш от сън ходиш.
    Много хора тук казват, че трябвало да се "раздвижи маслото". Маслата в момента са достатъчно течливи дори и при отрицателни температури. Освен ако не случате кварталния майстор, който казва, че на кола над 100х километра не бивало да се слага 5W или по-малко. Освен това си смазват перфектно и студени. Обаче има едно термично разширение на компонентите в двигателя. Клапаните например се регулират с хлабина на студено, за да може като загрее да не стоят отворени. Хлабината е вредна, защото когато опре гърбицата се получава по-силен удар. Но ако я няма като загрее клапана ще стои отворен, което е по-вредно. За това хлабината трябва да е в определени граници, за да осигури необходимата позиция на клапана при работна температура, така, че да е най-малко натоварването на ГРМ. И това е валидно не само за клапаните. Всички компоненти в двигателя когато достигнат работна температура са с оптимални хлабини.
    Причината, поради която е вредно двигателя да се загрява на място е, че той не е създаден да тъпче на място. Празния ход е един от най-лошите възможни режими. Вероятно сте забелязали, че при подаване на газ, двигателя се "успокоява", вибрациите намаляват. Тия вибрации са удари за компонентите вътре, толкова тежко желязо не вибрира без причина. Освен това, всички

    Коментиран от #53

  • 50 Хората са решили проблема

    10 20 Отговор
    Аз реших проблема с двигателите генерално. Минах на електрически автомобил. Няма масло няма антифриз няма перки няма филтри няма термостати няма водни помпи няма течове няма миризми няма шум няма ремъци няма ролки няма загуби. Има 99%кпд.

    Коментиран от #59, #60, #68

  • 51 Стара чанта

    3 4 Отговор

    До коментар #4 от "Пурко":

    Пу.ко - отворко, к`во прайш в сайта за ментално- увредените ? `Оди в по- интелектуалните сайтове, а най- добре не посещавай никакви ! Т`ва комплексите са били ужасна работа, сигурно не ти е леко ?!
  • 52 5324

    4 1 Отговор
    А при 0W50 как стоят нещата , да знам какво масло да му сложа ?!?

    Коментиран от #69

  • 53 Някой си

    13 4 Отговор

    До коментар #49 от "333":

    При двигателите с турбо при студен старт в началото в турбото почти не постъпва масло . Затова са тези 1-2 минути ( 3-4 , ако е по-студено) време , за да може маслото да почне да циркулира из целия двигател . Не говорим да изчакаме колата да достигне работна температура и тогава да потеглим. Просто колкото и да са нови и модерни маслата има едно технологично време, при което маслото ще се разпространи из целия двигател. Производителите препоръчват да се потегля веднага, защото: 1. Заради екологичните изисквания. 2. Поради факта , че те нямат интерес автомобилът да изкара десетки години , защото по този начин не могат да си продават новите модели . Всеки има право да експлоатира своят автомобил , както намери за добре .
  • 54 Карл Бенз

    18 7 Отговор
    'Загряването' на модерен двигател е пълна глупост, особено в жегата. Колата трябва да потегли веднага, но наистина не трябва да се форсира, докато двигателят не достигне оптималната работна температура.

    А това за по-тънките масла е някакъв тъп гаражен мит, дето не се знае кой го е измислил. Кола се кара с маслата, препоръчани от производителя.

    С други думи тая статия е пълна с глупости.
  • 55 Ко реьчи

    3 8 Отговор
    Подгряването на двигателя на празен ход е правилно и необходимо....маслото е само едната страна ,за 10тина секунди то вече смазва като как си трябва,но другата причина е че повърхностите на цилиндрите и главата са студени,съответно впръсканото гориво в вид на мъгла кондензира по тях като ги суши откъм масло и дори може да се стече в картера което влошава смазващите свойства на маслото....
  • 56 Ко реьчи

    7 3 Отговор
    Празният ход има като всяко нещо и негативи--екоустройствата,каталитик и филтър хич не обичат много ниските обороти..
  • 57 Стършел

    1 1 Отговор

    До коментар #16 от "vikilexus":

    Абсолютно сте прав колега, както и 17! Май и 100г. няма да ни стигнат за да разберем елементарни неща!?
  • 58 qwerty

    1 2 Отговор

    До коментар #46 от "Даката":

    човече, карам втори дизел (4M41 & D6EA) и ако го напъна до 3300 об/мин. честно казано ще се утрепя някъде, особено на магистралата. карах м112 е там наистина трябва добро натискане, но двигателя се отблагодарява с як вървеж.
  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 А и освен тва

    2 1 Отговор

    До коментар #50 от "Хората са решили проблема":

    Имаш водна помпа, филтър на купето който трябва да се сменя всяка година и маслен филтър на диференциала.
  • 61 ПазарЖик

    2 1 Отговор
    По-голям вискозитет ??????? Тази статия е писана от технически неграмотно лице.
  • 62 Кумчо Вълчо

    11 2 Отговор

    До коментар #16 от "vikilexus":

    Куха лейка ,човека ти казва ,че двигателя трябва да работи една минута за да мине маслото по цялата магистрала и да се върне в картера . Никой не ти казва да загряваш антифриза до 85-90 градуса . Амсалаци !
  • 63 старият рокер

    5 1 Отговор
    Пo въпрoca зa oхлaдитeлнaтa тeчнocт или т.нaр. aнтифриз, тo тoй трябвa дa ce cмeня нa вceки 50 000 - 60 000 км. Тeзи, кoитo прeнeбрeгвaт тaзи прeпoръкa, риcкувaт oт зaдръcтвaнe нa пoмпaтa ГОУЕЕЕМИ ГУУПОСТИ БРАТ!
  • 64 Чичо Гошо

    4 1 Отговор
    Много тъпо статия

    Коментиран от #74

  • 65 Чичо Гошо

    2 1 Отговор

    До коментар #46 от "Даката":

    Глупастиииии
  • 66 ТурбоДизел

    8 2 Отговор
    Най-голямата грешка която вреди на всичките коли в България е ,че допускаме Лукоил да си продават най-големите боклуци ,не отговарящи на никакви стандарти за горива ..... но какво да се прави,русофилска му работа.
  • 67 Практик

    3 1 Отговор

    До коментар #48 от "Реалист":

    На нова кола няма нужда да и се промива радиатора , не и като профилактика, само ако случайно се установи, че има запушване (при загрял двигател някъде радиатора е топъл, на друго място студен - очевидно запушване).
    Затова докато е в гаранция няма какво да си губят времето в сервиза. Но като стане на 8, 10, 15 години вече има смисъл.
    Моята като я взех беше на 9 години, и при смяната на антифриза оставих маркуча долу откачен и от горния отвор оставих да върви вода от маркуч няколко минути и изтече доста мръсотия. И си мислих, че добре съм го промил. При следващата смяна на антифриза, след няколко години, направо демонтирах радиатора и хубаво го промих. Не изтече кой знае колко мръсотия, но да се чуди човек как между него и радиатора на климатика се беше събрал толкова боклук, включително и листа, а решетките на радиатора направо бяха затлачени, особено в долната част.

    Коментиран от #77

  • 68 Серсем

    2 1 Отговор

    До коментар #50 от "Хората са решили проблема":

    И аз мисля да реша проблема генерално. Впрегам магарето и готово. Не ми иска ни бензин, ни ток. Само требва да го оставиш да се напасе покрай пътя. Издържа на жега и на студ. А като се напия само ми требва да ме турат у каруцата. Магарето само си знае пътя до дома - така де, нали и съвременните коли имат такива навигации и са без шофьор. :))
  • 69 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 70 Бай Петко

    2 1 Отговор
    Потна бира и мезе оправят всичко!
  • 71 Хахо

    0 2 Отговор
    Като тръгне да прегрява, да я угасим, така ли? Много тъпо и грешно
  • 72 Габдулла

    1 1 Отговор

    До коментар #33 от "DrivingPleasure":

    Общо взето съм на същото мнение. Зима- лято температурата на мотора трябва да една и съща. Останалото са бози.
  • 73 ела

    4 2 Отговор
    Не знам кaкво е мислил глупавият Ханс когато при Мерседес Спринтер 315 ЦДИ (Mercedes Sprinter 315 CDI) всичкото е " невидимо" освен километража, оборотите , и горивото. Така двигателят не само прегрял но ( при стръмно изкачване около 20 км) не разбрах когото започна леко да трака( веднага нямам възможност единично платно в Швейцария b Алпите Vallorcine-Ttient-Martigny ) след 250 метра можах да спра като шумът от двигателя се увеличи ( по-късно се разбра един от основните лагери "превъртял " ) двигателят "изтрака" .Как няма да псуваш Ханса на м....та си скрил всичко- пълен идиот не пожелавам на никой подобно нещо.Вече към немците не уважение,възхищение изпитвам по-скоро недоверие и омраза.( това е мое лично мнение не съветвам другите - но важното да знаят истината ).
  • 74 БАРС

    2 1 Отговор

    До коментар #64 от "Чичо Гошо":

    Статията не е глупава юАко аз и ти знаем нещо за двигателите то не малко каруцари с карат колата без да я погледне.А ПОДОБНИ СТАТИИ ИМА МНОГО В РУСКИЯТ БРАУЗЕР ЯНДЕКС СКАЧИГО И НАЙ НАПРЕТ ТАМ ЩЕ ГИ ПРОЧЕТЕШ А СЛЕД НЯКОЛКО ДЕНА КАКТО И ТАЗИ СТАТИЯ ИЗЛИЗА ВЪВ ФАКТИ ,МНОГО ПО ХУБАВ БРАУЗЕР АКО НЕ РАЗБИРАШ ВСИЧКО НА РУСКИ ТО СКАЧИСИ ЯНДЕКС ПЕРЕВОДЧИК И СИ ГО НАСТРОЙ АВТОМАТИЧНО ДА ТИ ПРЕВЕЖДА НА БЪЛГАРСКИ ИМА ПРЕВОДИ НА ВСИЧКИ ЕЗИЦИ.ПИШАТ МНОГО ХУБАВИ РАБОТИ .
  • 75 psf

    0 2 Отговор
    Може би сте забелязали, че най вече млади шофьори, дали от нехайство или от някаква друга причина, избягват да изключват двигателя на автомобила, при продължителни престои на место. Мисля, че вредния ефект от подобно действие засяга е не само замърсяването на околната среда, ами води и до ненужни финансови загуби за собственника, предизвикани, както от увеличения разход на гориво, така и като следствие от повишеното износване на двигателя, горивната систем и катализатора. Мисля, че работата на двигателя на место повишава температурата на изпускателната състема, което води до съкръщаване на живота на катализатора.
  • 76 пламен

    1 7 Отговор
    Самият факт, че почти всички нови модели са оборудвани със състема за изключване на двигатела, при престй на светофарите е красноречиво доказателство за вредата от продължителната работа на место!

    Коментиран от #78

  • 77 Водач

    1 1 Отговор

    До коментар #67 от "Практик":

    За това затлачване между радиаторите говорим.Там като се набие мръсотия и няма обдухване на водният радиатор.
  • 78 Читател

    6 1 Отговор

    До коментар #76 от "пламен":

    Това го направиха за да се по-"еко" автомобилите. Макар, с това гасене за по 5-10 сек., след това при запалване на двигателя... се подава повече гориво, отколкото би изразходвал за тези 5-10 сек.
  • 79 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 80 мани мани

    0 2 Отговор

    До коментар #48 от "Реалист":

    аз преди ...един път се изръсих...в пари, разбира се, и си промих радиатора...през зимата, само за да видя откъде ми тече...а после трябваше да ходя пеш, през зимата, до работата, защото си мислех, че ако карам колата с този промит радиатор и я оставя на паркинг, ще ми замръзне!, а на това отгоре и въобще не установих да ми тече...така се ядосах!!че го измих тоя проклет двигател

    Коментиран от #81

  • 81 Стефан

    2 1 Отговор

    До коментар #80 от "мани мани":

    Той моя двигател и през зиме и през лете все си загрява до 90 градуса. Какво значение има външната температура за маслото незнам.
  • 82 Не си прав

    0 1 Отговор

    До коментар #6 от "Прав си":

    Ми естествено, че е тънко и дебело. Вискозитет се мери на дебелина, не на гъстота. Ти по-гъсто масло ли ще сипеш? В днешно време има информация за всичко. Влез и прочети някои неща.