Факт е, че съвременните двигатели, особено работещите под капаците на премиум автомобилите, тоест тези с по-голям работен обем, обичат да харчат масло. Средно турбокомпресорът може да изразходи и до литър на хиляда километра. Следователно нивото на смазващата течвност трябва да се следи, но водачите често не правят това, защото колата била на малко години. Това обаче не означава, че вследствие на недоглеждане, няма да се стигне до доста скъп ремонт.
"Маслен глад"
Подобно невнимание излиза "солено" и когато един ден на арматурното табло светне лампа за ниско налягане на маслото, често пъти този знак е закъснял за турбокомпресора. Турбината вече изпитва маслен глад доста преди лампата на таблото да светне, а вследствие на него започва повишено износване на нейните части и разсейването на топлината намалява. В резултат на това скъпият „охлюв“ се разваля.
Изключване на мотора веднага след дълго шофиране
Друг популярен начин за „убиване“ на турбина е изключването на двигателя веднага след активно шофиране. Така нажеженото устройство остава без охлаждане на маслото и частите му могат да стигнат до т.нар. неравномерно топлинно разширение. С други думи, турбината трябва да се охлади преди спиране на мотора. За да направите това, достатъчно е да оставите двигателя да работи на празен ход за 30 секунди.
Често каране на "неутрална"
Някои турбо двигатели не понасят много добре ниското налягане на маслото. Например, ако водачът се опитва да спести гориво и често се движи с трансмисия в "неутрално положение". Този стил на шофиране води до износване на частите на турбината, тъй като нейната помпа е свързана с коляновия вал и зависи от оборотите. На празен ход налягането спада и маслото циркулира по-лошо през системата. Ето защо се препоръчва да включите "неутрална" само на паркинга.
Шофиране основно на ниски обороти
Турбината може да се счупи и от прекалено внимателно шофиране. Ако постоянно карате на ниски обороти, системата за налягане постепенно ще се задръсти с въглеродни отлагания. Също така, байпасният клапан на турбината няма да работи в целия диапазон и ще загуби подвижност. За да не се случи това просто периодично увеличавайте оборотите на двигателя, така че изгорелите газове да почистват системата.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 хъхъ
Коментиран от #2, #3, #8
14:47 08.04.2021
2 Аноним
До коментар #1 от "хъхъ":
Аз съм 4 цилиндъра с турбо имам 2 пъти повече коне и по нисък разходКоментиран от #5, #35
14:51 08.04.2021
3 Бай Пешо карбуратора
До коментар #1 от "хъхъ":
Браво! Аз съм с Лада Нива на карбуратор и дори да стане трета световна и да пускат електромагнитни вълни градове, аз вадя манивелата, паля си и им показвам един среден пръстКоментиран от #6, #36
14:51 08.04.2021
4 БАЙ Х@Й‼
14:51 08.04.2021
5 Реалист
До коментар #2 от "Аноним":
Май си имаш и персонален сервизен техник. И карта за отстъпки в сервиза за лоялни клиентиКоментиран от #9
14:52 08.04.2021
6 БАЙ Х@Й‼
До коментар #3 от "Бай Пешо карбуратора":
Днешните ШАФИАТОРИ даже не знаят какво е манивела‼ Сега някой може да почне да рови в гуглето‼Коментиран от #10, #13
14:52 08.04.2021
7 Пурко
14:53 08.04.2021
8 Крум
До коментар #1 от "хъхъ":
Щом имаш редови шестак значи имаш вдичко:))14:54 08.04.2021
9 Аноним
До коментар #5 от "Реалист":
Не просто колата е 2019 директно впръскване бараки като вас не карамКоментиран от #19, #26, #41
14:56 08.04.2021
10 Манивела
До коментар #6 от "БАЙ Х@Й‼":
Много практичен инструмент, даже и срещу мутрите вершеше работ като я хванеш и ги почнеш по капачки те. Но сега си возя до седалката едно желязо фи 20 дълго около 1,50м.15:00 08.04.2021
11 СА0990ТХ
Коментиран от #20
15:03 08.04.2021
12 кара4о
Коментиран от #14
15:05 08.04.2021
13 инж Илич
До коментар #6 от "БАЙ Х@Й‼":
И за какво им е да знаят Кой кара руски таралясници15:09 08.04.2021
14 Атил
До коментар #12 от "кара4о":
Колата ми е евро 6 с турбо върви много повече от хибрид и гори колкото него щом не си електричка нямаш никакви преференции в градовете а акомулатори те след 2 години с двойно по малък капацитет15:10 08.04.2021
15 Пежо
15:16 08.04.2021
16 Ломски ром
15:21 08.04.2021
17 Джуган
15:49 08.04.2021
18 Реалист
15:49 08.04.2021
19 Гост
До коментар #9 от "Аноним":
Твоята кола модел 2019 никога няма да бъде барака. Тя отива на скрап още в юношеска бъзраст.17:19 08.04.2021
20 Гост
До коментар #11 от "СА0990ТХ":
Не всичко в статията е вярно. Турбото си заминава от ниските обороти на двигателя заради нисък дебит на маслото, не заради ниско налягане. Налягането на маслото е достатъчно дори на ниски обороти и се контролира от предпазен клапан, да не надвишава зададените фабрични стойности. Но за Ра4к0 пр@длет0 налягане и дебит са едно и също.Коментиран от #23, #24
17:21 08.04.2021
21 Мърнкячев
P.S. Нова кола с гаранция и редовно обсужена с хубави масла рядко прави проблеми. Aйде със здраве!
17:23 08.04.2021
22 гфажга
18:42 08.04.2021
23 един от стадото
До коментар #20 от "Гост":
ми кой да им каже, че лагерите/втулките/ на турбото са в двойна маслена баня и не дебита, а температура на маслото в зоната на триене го скапва. Топлата и ''студената''част на турбото са на два пръста разтояние. Кара със 200, спира и веднага гаси. Вала ляга на пръстена, спича го, и филма отива на кино. Турбо не карам и няма да карам, но и варелно масло не карам..19:23 08.04.2021
24 Разбирача
До коментар #20 от "Гост":
Ми то дебит и налягане не е ли едно също бре гостенче?Коментиран от #32
21:21 08.04.2021
25 qwerty
22:04 08.04.2021
26 Не думай
До коментар #9 от "Аноним":
Да де.караш шапрон ,бараките са малко по-стари00:02 09.04.2021
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Hoho Boho
01:28 09.04.2021
29 Пацо цаката
08:54 09.04.2021
30 Jeep
09:28 09.04.2021
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Гост
До коментар #24 от "Разбирача":
Можеше ли да се изложиш повече?21:18 09.04.2021
33 турбото
00:35 10.04.2021
34 Дрон
00:39 10.04.2021
35 механик
До коментар #2 от "Аноним":
Имаш, докато турбинката ти прави вятър. Дори една прашинка да влезе в картриджа или да се скъса някое гумено съединение от турбо пътищата и ще имаш два пъти по-малко коне, отколкото си имал! ;)20:40 10.04.2021
36 ДААЗ 2107
До коментар #3 от "Бай Пешо карбуратора":
Аз па имам от първите Жигулки с ръчна помпа за чистачките и тия със сензорите за дъжд на чистачките ми се видят мамини синчета! xDDDD20:42 10.04.2021
37 незнайко
22:31 10.04.2021
38 Христо
09:06 11.04.2021
39 free man
09:45 11.04.2021
40 хах
10:33 11.04.2021
41 Олеле
До коментар #9 от "Аноним":
Бегай от тука с тия еднодневки. Ще видиш кво става след края на гаранция. Още на 80-90 000 тия нови турбо л@йна почват да горят катастрофално много масло.Имам личен опит със Шкода 1.8 TFSI.На 100 000 започна да гори по малко, на 120 000 - вече беше катастрофа.
Коментиран от #43
09:29 13.04.2021
42 Moto
На всички авто двигатели турбината е близо до КВ и взима налягане оттам директно. Така че не може да се говори за маслен глад
ТКА е направена от специални материали които нямат нищо общо с разширението на ДВГ. Един автомобил няма как да го спреш веднага след като караш с висока скорост. Нали трябва да паркираш някъде и минават няколко минути. ТКА се охлажда 6 пъти по-бързо от ДВГ.
Не знам някой който да кара на неутрална скорост цял ден. Това е много тъпо. А ТКА се намира до КВ така че няма как да не се смазва с масло.
Така че преди да препишеш чети....мама и тате са те изучили поне на четмо и писмо, не говоря за други знания.
12:03 29.06.2021
43 Този коментар е премахнат от модератор.