7 Юни, 2021 14:52 14 412 34

Пет начина за икономия на гориво

  • икономия на гориво-
  • съвети

Ако целите максимална икономия на гориво, то е добре да се вслушате в съветите на специалистите

Пет начина за икономия на гориво - 1
Снимка: Shutterstock

Мнозина от вас са наясно с основните правила за по-нисък разход на гориво, но по една или друга причина повечето от нас пренебрегват някои от тях. Ако целите максимална икономия на гориво, то е добре да се вслушате в съветите на специалистите.

Първо, струва си да се отървете от различните "надстройки" по колата, които увеличават степента на въздушно съпротивление. Това са различните открити и закрити багажници на покрива, допълнителни детайли по броните и праговете (най-вече под формата на тръби) и дори от напречни релси на тавана.

Също така, не трябва да забравяте и за техническото състояние на колата. Тоест е необходимо е редовно да се сменят маслените, въздушните и горивните филтри на двигателя. Факт е, че запушените филтри увеличават разхода на гориво.

Трябва също така да следите налягането в гумите, поддържайки го на оптимално ниво. Пониженото налягане в гумите създава допълнително съпротивление при търкаляне, като по този начин се увеличава разхода на гориво.

Намаляването на теглото на автомобила също ще ви помогне да спестите гориво. Много от водачите на МПС-та са склонни да носят допълнителен товар в багажника и си струва да се отървете от ненужните неща.

Също така, шофирането с постоянна скорост от 90 км/ч извън града и 120 км ч на магистрала ще помогне да се намали разхода на гориво. Такъв стил на шофиране - без рязко подаване на газ ще сведе до минимум разхода. Ако се сещате и за други подобни "трикове", то не се колебайте да ги споделите в коментарите.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 41 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марио

    50 2 Отговор
    Добре познати съвети, но е истина, че много от нас не ги спазват, а е хубаво да го правим.
  • 2 Реалност

    117 5 Отговор
    Заредете извън държавата и веднага ще усетите разликата в разхода,в България се продават всякакви подобия на горива .

    Коментиран от #7

  • 3 Читател

    80 5 Отговор
    Дръжте колата си в гаража. Така е най-икономична. Или я продайте - разходите ви ще спаднат драстично :)
  • 4 русенец

    61 6 Отговор
    Каква икономия на гориво или какво екологично каране след като са нашлякали легнали полицаи през 100 метра? За в градовете говоря.

    Коментиран от #31

  • 5 адаша

    64 3 Отговор
    Опитвам се да икономисвам гориво , ама те му вдигат цената през една седмица...
  • 6 Механик

    50 2 Отговор
    Масленият филтър НЕ води до повишаване на разхода. Няма как да води до това. Масленият филтър си има бай-пас. Тоест, ако му се намали пропускателната способност, маслото заобикаля филтриращият елемент с цел да предпази ДАГ от повреда.
    С всичо останало съм съгласен, обаче то е нещо, което всеки знае.
    Избягвайте рязкото подаване на газ, научете се да се движите с постоянна скорост (умерена), проверете си спирачната уредба. Едни накладки които "задържат" по някаква прична, могат да ви абонират за бензиностанцията без да го разберете. Проверявайте си колата за "инерция"! Спрате на равно място. Отваряте вратата и с левия крак, без да излизате извън колата се опитвате да я бутнете назад. Ако това не се получи или е много трудно, проверете на крик, как се въртят колелата. Разбира се тук не визирам разни огромни машини.
    Проверявайте автомобила за "сходимост". Една разрегулирана предница, също ще ви абонира за бензиностанцията, нищо че не "търка гуми".
    Избягвайте да "пускате по инерция" при работещ ДВГ. Така не икономисвате, а точно обратното. От много отдавна всеки автомобил има "система за принудителен празен ход". Когато спускате наклон, а не е подадена газ и оборотите са над да кажем 1100, то тази система прекъсва подаването на гориво.

    Коментиран от #8, #10

  • 7 Мммммм

    55 2 Отговор

    До коментар #2 от "Реалност":

    Не е само от горивото! Големия разход в България идва от стила на каране на Ганьо! Газ-спирачка, газ-спирачка, все едно че някой го гони! А навън, си пътуваш комфортно с ограниченията! Така идва разликата!
  • 8 Мммммм

    31 8 Отговор

    До коментар #6 от "Механик":

    Браво! Точно написано! Надявам се доста да разберат това което си написал, защото има много "шИфьори" тук, които няма да могат да разберат за какво им говориш!
  • 9 оня с коня

    19 16 Отговор
    икономията е майка на мизерията

    то и ако си купите мотор ще е още по евтино , ако се возите на влак ще е още по евтино, никой не иска евтино всеки се бори за добри доходи

    някой се борят за яки кражби

    пишете на дипутатите да правят икономий и колите на НСО да са нисък клас и с малки двигатели, стига народа е мизерствал

    ял да кара с 90 км/ч

    ами купете си каруца с магаре нищо не гори, едан купа сено на вечер и това е

    мизерниици
  • 10 Мммммм

    23 6 Отговор

    До коментар #6 от "Механик":

    Много от тук коментиращите, незнаят че при пускане на газта и на скорост, разхода е 0! И мислят, че като пуснат по инерция на неутрална пестят повече! Пак да напиша, че по инерция на неутрална с 10 км/ч, разхода е 7 на 100, при 20 км/ч е 3.5 на 100! И т. н.

    Коментиран от #21, #33

  • 11 шопендар

    16 10 Отговор
    икономията е майка на мизерията
  • 12 Мюмюн

    5 13 Отговор
    Ас наи дубре икунумисвам, кат карам моя ат да върви полека из патя, докат са углеждам за забравену или изгубино жилязо. Или докат киризя ко има из хорските ниви и къра им-кат урел са взирам и сичко прибирам. Да ни стани зян. А кат барзам за свадба или на шопинг из бостаня-кат шибна два-три камшика и кат фракне тоз ми ти кон...напрау кат фурмула уан са движи. Петалата му удрят гърба, аха аха да излита.

    Коментиран от #14

  • 13 КОЮ

    39 10 Отговор
    Покажете ми 200 м добре асфалтиран път в България , неща да икономисвам искам да шофирам без да се оглеждам постоянно за кратери да се боя за живота си дали колегата отсреща в стремежа си да заобиколи дупка няма да ме отнесе. Винетки , пътен данък , акциз на горивата и милионни събрани от наложени глоби и няма 200 м Европейски път

    Коментиран от #15, #27

  • 14 Асан

    9 4 Отговор

    До коментар #12 от "Мюмюн":

    Брях...,тя тъз тойта бигачка,по-добръ от мойта шъ знайш...

    Коментиран от #16

  • 15 Варна

    10 17 Отговор

    До коментар #13 от "КОЮ":

    Евала бе, бай...кою- не 200м, 10 километра ще ти покажа перфектно асфалтиран път. Това е отсечката след Равда-кръговото на Ахелой-кръговото на Поморие. Ако не си бил там: Старо Оряхово-Долен чифлик. А и ако там не си ходил- Сливен-Нова Загора. И накрая-подбалканския път Казанлък-Карлово. Сетих се и за Петолъчката-Зимница до качването на магистралата за Пловдив.

    Коментиран от #22

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 бгСталин

    21 3 Отговор
    То хубаво съветите,няма лошо,Ама и качеството на горивото да беше на ниво ехееее,съвети не ми трябват.Много колеги знаят какво е горивото извън БГ.и като се завърнеш в Бг мъкааа.

    Коментиран от #32

  • 18 дедо

    24 6 Отговор
    Пъвия и най-успешен начин е да ходите с колело на разстояния до 10-15 км ,глеам паркингите на Лидъли и Кауфлани са задръстени от диви селски елемнети по анцузи Адидас и бараки за за 2000 лв. Това е тренада в Бг,и начина да изглеждаш богат пред съседите на пейката на панелката!
  • 19 dfер

    14 1 Отговор
    Ходете пеш !
  • 20 ФИНЦИ

    7 0 Отговор
    ДА БЕ ПРОФЕСОР СЛАВЧЕВ СЕЩАМ СЕ НАИ ДОБРЕ ДА НЕ КАРАШ И ТОГАВА ИКОНОМИЯТА Е НА МАКС А НАИ ДОБРЕ ДА НЕ РЪСИШ ПРОСТОТИИТЕ СИ
  • 21 Не е точно така ...

    20 3 Отговор

    До коментар #10 от "Мммммм":

    В някои случаи настина пестят повече, карайки на свободна. Когато налкона не е особено голям, можеш на свободна да се движиш с горе долу желаната скорост и колата харчи само около литър на 100 км или даже на час. Но ако продължиш да се движиш на скорост без газ ако ще и на най високата там 5та или 6та, неминуемо колата намалява бързо скороста и трябва да се подаде или задържи пак газта и оттам идва по големия разход на единица разстояние. На скорост без газ има смисъл само тогава когато наклона е достатъчно голям колата да не намалява скоростта си много и да я поддържа. Абе трябва да се усеща това и да се реагира според наклона и да се избира умно предавката.

    Коментиран от #23

  • 22 КОЮ

    18 1 Отговор

    До коментар #15 от "Варна":

    Мойто дете ти не знаеш какво е път , това което казваш са селски пътища , Сливен - Нова Загора е на вълни макар че сложиха метална мрежа между слоевете асфалт. Ахелой е нацепен макар че миналата година го правиха лично бащицата ряза лентата . Казанлък подбалканския няма да коментирам толкова вече е износен че шума от настилката все едно лагер за смяна. Иди след Гюешево пътя за Скопие една смотана Македония да не чуеш бръм от колата , За Александрополис Гърция шушни музиката на 5 кънтят ми ушите силно ми иде . Момченце момченце излез малко свят да видиш човек да се почустваш
  • 23 Мммммм

    13 1 Отговор

    До коментар #21 от "Не е точно така ...":

    Така е, както пишеш! Знам, но имах предвид, такива които изключват от скорост последните метри преди да спрат, това е грешно! Но е точно така, както го пишеш! Има дълги наклони, които не са достатъчни за да поддържа скорост на предавка и тогава се изключва, за да върви без да се подава газ! Колкото скоростта е по-висока, разхода на 100 излиза по-нисък, защото разхода на неутрална е на час!
  • 24 На Грета брат и

    16 0 Отговор
    Най- ефективния начин да правите икономия на гориво е да живеете в България, защото като си платите сметките за ток, вода, парно, храна и др. няма да ви остане много за гориво. Екологична страна сме!
  • 25 Ник

    9 1 Отговор
    Всичко написано е вярно. Дори на скоро и го проверих. Със сменени филтри, проверени и напомпани гуми спрямо натовареността на колата (4-ма души и 100 кг багаж) и преди това колата разтоварена от всякакви ненужни неща. Всичко това плюс плавно, но не и бавно шофиране и изцяло на климатик ми даде разход 5,7 л/100 км. Засечено на една и съща бензиностанция. Колата е с 2.0 TDI 140 к.с. двигател и очаквах поне 6-6,5 л/100 км, но ме изненада приеятно. И за край да добавя от всичко изброено, че е най-важен шофьора-да познава колата си и да кара с главата си.
  • 26 Край

    8 5 Отговор
    Аз си пикая в резервоара. Само сутрин на гладно. Вечер като ударя кило анасонлиика - сутрин пикая чист етанол - бензина ми става 110 октана.
  • 27 Показвам

    4 1 Отговор

    До коментар #13 от "КОЮ":

    Само имай търпение да ги видиш! 20 метра на Тракия на изхода от София, 20 метра на изхода от Бургас, 15 метра на подбалканския до Копривщица. Като ги разгледаш, ще ти покажа останалите.
  • 28 дада

    2 4 Отговор
    уникално куха статия !!!
  • 29 мани мани

    5 0 Отговор
    6. колата не трябва да е с автоматична трансмисия
    7. не трябва да е 2,3,6,8 и нагоре цилиндрова :)
    8. и много коньоуе :P
    9. не трябва да се кара просто ей тъй, а само по необходимост :)
    ако магазина е наблизо - иди пеша!
    10. не пускай климатика/климатроника :)
  • 30 Илия

    8 2 Отговор
    За да има икономия 120 км/ч е много на магистрала. Трябва скоростта да е до 100 км/ч.
  • 31 пловдивчанин

    4 0 Отговор

    До коментар #4 от "русенец":

    При вас може да е нацвъкано с легнали полицаи, а в Пловдив гербераста Тотев нацвъка всяко кръстовище със светофари и то на секции, да има да чакаш повече. И това срещу скомните милиони за "умни" светофари. Резултата е, че между две натоварени кръстовища има трето по-валко малко със светофар, на който висиш, а подругото движение коли няма. Да не говорим че масово има червена вълна.
  • 32 и още нещо

    2 0 Отговор

    До коментар #17 от "бгСталин":

    От години ми прави впечатление новопорагания асфалт. Поледните 10 и повече години се слагат едни черни камъчета, наплюти от ромите за да залепнат и меджу тях нищо. Това според мен не е асфалтова настилка за последен слой. На дълъг път шумът от тази настилка е много по-голям отколкото от по-старите настилки с повече асфалт и по-светъл цвят. А и тези настилси се изронват много бързо, но предполагам затова се полагат, да има по-често ремонти и повече лапачка.
  • 33 карача

    5 0 Отговор

    До коментар #10 от "Мммммм":

    Това с инерцията не ви е ясно и на двамата.Още по-вече ,че явно не знаете кога се използва.

    Коментиран от #34

  • 34 Крум

    4 0 Отговор

    До коментар #33 от "карача":

    Напиши кое е правилното. Бъди полезен на другите.