Last news in Fakti

20 Септември, 2021 13:35 8 494 133

Американска му работа: Първата партида от новия електрически кросоувър на Cadillac беше разпродадена за 19 минути

  • cadillac-
  • lyriq-
  • продажби

Първоначалният тираж на Cadillac Lyriq, с цена стартираща от 60 хиляди долара, възлиза на 1 500 автомобила

Американска му работа: Първата партида от новия електрически кросоувър  на Cadillac беше разпродадена за 19 минути - 1

Приемането на предварителни заявки за закупуване на новия електрически кросоувър Cadillac Lyriq продължи само 19 минути - компанията беше принудена да спре да регистрира поръчки поради факта, че бяха подадени заявления за цялата първа партида от модела. Американският автомобилен производител обяви това в официалния си Twitter.

Според изданието Electrek пилотната партида на Cadillac Lyriq в специалното дебютно издание е била 1 500 автомобила. За да потвърди намерението си да закупи кола, чиито цени започват от 60 000 долара, купувачът трябваше да направи депозит от 100 долара.

Ще припомним, че концептуалният автомобил Cadillac Lyriq беше представен през лятото на 2020 г., а серийната версия на модела дебютира през пролетта на 2021 г. Кросоувърът е построен върху нова модулна платформа, разработена от General Motors, която по-късно ще бъде в основата на електрически автомобили с различни размери и класове.

Задвижването на Cadillac Lyriq включва батерия от 100 kWh, която захранва електрическия агрегат на задния мост, който разполага с мощност 345 к.с. и 440 Нм въртящ момент. Автомобилът може да измине до 500 километра с едно зареждане.

Можете да попълните батерията благодарение на специална домашна система от 19,2 kW или чрез система за бързо зареждане от 190 киловата. В последния случай на всеки 10 минути зареждането ще добави около 120 км допълнително пътуване с колата.

В САЩ първите автомобили ще достигнат до своите клиенти през второто тримесечие на 2022 г. Възможно е по-късно моделът да се появи и в Европа - представители на американската марка вече говориха за възможността за пускането на Cadillac Lyriq на европейския пазар, макар че според други специалисти - това няма да се случи.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 15 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 сектант

    25 23 Отговор
    Тук на европейския му аналог му викаме Дачилак

    Коментиран от #4

  • 2 Пилот на Ферари

    15 27 Отговор
    Тая кола сигурно са я творили в час по трудово обучения .
  • 3 факт

    26 28 Отговор
    французите и италианците не успяха но американците ще разплачат немчугите така беше 45-та така е и днес

    Коментиран от #24

  • 4 Не няма

    18 3 Отговор

    До коментар #1 от "сектант":

    Нерде Дачия ,нерде Кадилак

    Коментиран от #8

  • 5 Пилот на Ферари

    11 17 Отговор
    Тъкмо преди малко гледах клипа на TopGarage London за Кадилак. На външен вид - лачен. На скритите места - отдолу , в двигателния отсек ..... - само ръжда. На повечето места , боята я няма .

    Коментиран от #7, #14

  • 6 чичо сам

    21 3 Отговор
    Американска му работа.Ами имат пари хората!
  • 7 Ай бегай

    21 5 Отговор

    До коментар #5 от "Пилот на Ферари":

    да то у 21 век няма антикорозионни покрития и то в Америка държавата с най-много Нобелови лауреати носители на медали Фийлдс и брой патенти

    Коментиран от #10

  • 8 сектант

    18 11 Отговор

    До коментар #4 от "Не няма":

    Само някой увреден може да си купи бмв пред това
  • 9 Пилот на Ферари

    14 15 Отговор
    3 зареждания на батерията се равняват на месечното потребление на ток на тричленно семейство . Вие си смятайте колко ще ви е икономично.

    Коментиран от #16

  • 10 Пилот на Ферари

    5 5 Отговор

    До коментар #7 от "Ай бегай":

    Изгледай клипа преди да говориш .

    Коментиран от #25

  • 11 Механик

    14 7 Отговор
    те там и самолети така продават. Даже такива, които още не са произведени и не се знае кога ще бъдат доставени.
    Шилета бол! Плаща и не мисли.

    Коментиран от #72

  • 12 вАпрос

    15 11 Отговор
    В задачата се пита за колко време ще се разпродаде руския елмобил, който е още на картинка?
  • 13 Риналдю

    17 14 Отговор
    Тука някакви дървени кратуни,се пънат да ни обясняват колко скапани са електричките.Тези са от същата порода,както навремето онези,които са си искали каруцата и коня и са анатемосвали първите автомобили.Прогреса не се съобръзява с желанията на ретроградните елементи,а ги игнорира.

    Коментиран от #17

  • 14 Янко Видрарски

    11 4 Отговор

    До коментар #5 от "Пилот на Ферари":

    TopGarage London няма клип за тая кола ? Защо трябва да лъжеш постоянно ,някаква деформация има при теб

    Коментиран от #18

  • 15 123

    5 13 Отговор
    Много грозен автомобил.

    Коментиран от #19

  • 16 Икономичност

    9 10 Отговор

    До коментар #9 от "Пилот на Ферари":

    Три зареждания на ток са ти 300 киловатчаса, което е около 60 лв ток на месец за тричленното семейство. С тези 300 киловатчаса ще се изминат 1500 км. Тоест ако това семейство досега е плащало 60 лв за ток, като си купи електромобил ще плаща 100 лв за ток и гориво. И сега се пита в задачката, ако карат подобен автомобил, колко ще плащат ток и бензин на месец, след като смяташ че на ток не е икономично? И ти изглежда че си доста икономичен, защото обикновено сметката за тока дори през лятото се върти средно около 100 лв. Без електромобил.

    Коментиран от #20, #33

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 пилот на Ферари

    8 3 Отговор

    До коментар #14 от "Янко Видрарски":

    За тая нямат защото още не е произведена учен!
    Top Garage London : Завършваме седмицата по калифорнийски . Cadillac Еscalade 6.2
  • 19 Иван

    7 4 Отговор

    До коментар #15 от "123":

    Не си го купувай тогава


    Ама наистина ли е грозна ?

    Коментиран от #21, #22

  • 20 Пилот на Ферари

    8 10 Отговор

    До коментар #16 от "Икономичност":

    500 километра ще мине ама на дълго при идеални условия , без климатик , радио, фарове ,чистачки ......
    Реално ще го зареждаш на всеки пет дена .
    При бързото зареждане 190кW- зареждане за 4 минути. Така го пишат по горе . 4х190=760 кW за едно зареждане ????
    Реално и при домашната система нещата ще са Х2 !!

    Коментиран от #26, #92

  • 21 Пилот на Ферари

    9 3 Отговор

    До коментар #19 от "Иван":

    Въпрос на вкус - казал дявола и легнал в копривата.
  • 22 Пилот на Ферари

    6 8 Отговор

    До коментар #19 от "Иван":

    Интересно защо са го снимали на тъмно ? Сигурно действително е много грозен автомобил !
  • 23 Komapak

    5 4 Отговор
    Грозничък ми идва малко, но за цената си е добър. Успешен трик на рекламния отдел на gm. Промемяме стоповете и фаровете и хоп уникален модел в сериа 1500. Купувай народе за да си уникален и един от хилядата.. Ама и те са си толкова умни! Не се разпродаде а се капарира и заяви, макар да съм сигурен, че никой няма да се откаже от заявката си.
  • 24 пешо

    6 4 Отговор

    До коментар #3 от "факт":

    някакъв алтернативен учебник по история, за кравари, си чел, види се.
  • 25 зрител

    11 1 Отговор

    До коментар #10 от "Пилот на Ферари":

    той първо да полегне на амбразурата. после ще гледа.
  • 26 Леле колко си зле

    2 5 Отговор

    До коментар #20 от "Пилот на Ферари":

    При 190кв за 4 минути се ползват 12.6 киловата бе математико!

    Коментиран от #27, #29, #32

  • 27 Пилот на Ферари

    4 3 Отговор

    До коментар #26 от "Леле колко си зле":

    След като ползват 12,6кW , защо ги зареждат с 190кW? Защо не ги зареждат примерно с 20 кW ?
    И даже аз съм сгрешил . 10 минути с 190кW = 120 км пробег.
    Та пита се в задачата - колко ток ще платя ?
  • 28 Българин

    5 1 Отговор
    Това е така, защото американците са супер бедни и живеят от купони.
    Вижте Ладата от съседната статия, която се продава за 80000лв как ще я купят.
  • 29 Всички са скарани със сметките

    6 6 Отговор

    До коментар #26 от "Леле колко си зле":

    Ако не бяха скарани със сметките нямаше да са антиелектрици, защото сметките на електромобилите излизат, но те не могат да ги направят правилно.


    За сметка на това са масово инженери по ДВГ и според тях личните им автомобили имат КПД над 180% и затова никога няма да карат електромобили, понеже един електромобил не може да постигне толкова високо КПД на използване на енергията.

    Виж го че си мисли че за четири минути ще плати 760 киловатчаса ток, колкото била половин месечната му консумация. Дори по средна цена 20 стотинки, смята че ще плати 150 лв за 4-минутно зареждане с което да измине 120 км. Е как да си купи електромобил?

    Коментиран от #30, #31, #36

  • 30 Пилот на Ферари

    6 1 Отговор

    До коментар #29 от "Всички са скарани със сметките":

    Я ти направи сметката и ми кажи колко ще платя на станцията за бързо зареждане.
    10 минути с 190кW = 120 км пробег.
    За 500 километра - 40 минути .
    Колко ще ми е сметката ?

    Коментиран от #67

  • 31 Komapak

    3 1 Отговор

    До коментар #29 от "Всички са скарани със сметките":

    Докладвах ти коментара за спам и не ми е ясно защо те толерират да замърсяваш всяка една статия с лунни светулки. И за лунни пчели да е статията съм сигурен, че ще я обърнеш до Тесла и електричество. Отбележи си само факта, че статията е за Кадилак!

    Коментиран от #34

  • 32 Пилот на Ферари

    7 2 Отговор

    До коментар #26 от "Леле колко си зле":

    кW - е единица за измерване на работа и енергия, равна на работата извършвана от една машина в продължение на 1 час.

    190кW = 3,16кW на минута .
    За 40 минути 3,16кW Х 40 = 126,6кW
    Та пак да питам - колко ще ми е сметката ?

    Коментиран от #39, #66

  • 33 Доста

    3 1 Отговор

    До коментар #16 от "Икономичност":

    си скаран с елементарната аритметика.

    Коментиран от #35

  • 34 Ти прочете ли статията

    1 5 Отговор

    До коментар #31 от "Komapak":

    Не знам за какъв спам говориш и за каква Тесла? Къде в поста ми видя да споменавам Тесла? Коментираме именно зареждането на този кадилак от статията.
  • 35 Тъкмо мислех да смятам

    2 1 Отговор

    До коментар #33 от "Доста":

    Ама ще оставя ти да направиш сметките, за които пита пилотът на Ферари в 30 пост.
  • 36 Пилот на Ферари

    5 0 Отговор

    До коментар #29 от "Всички са скарани със сметките":

    И другото което ми идва на ум е че тока на станциите за бързо зареждане ще е по тарифи за "бизнес" . А там цените са други .
    Май никак няма да е евтино.
    А в цената ще влезе и обслужването и изплащането на тая станция.

    Коментиран от #37

  • 37 Е така де!

    1 5 Отговор

    До коментар #36 от "Пилот на Ферари":

    Само че ти подкара зареждане в домакинството и сравнение с домакинската сметка за ток. Кажи сега колко ще плати един подобен бензинов кадилак за бензин за изминаване на 1500 км да ги добавим към 60 лв сметка за ток да видим колко ще станат общо и дали ще превишат 100 лв или ще е по-икономично?

    Дори ако сметнем най-високите цени за бизнеса от 50 стотинки за киловатчас които бяха за няколко часа миналия месец, изминаването на 1500 км ще струва 150 лв. Само да ти напомня че зареждането с 120 киловата мощност на зарядните станции на финес charging струва 45 стотинки за киловатчас. Тоест 135 лв.

    Сметката излиза за този който може да смята. Но на тебе няма как да ти излезе, като те гледам как смяташ.

    Коментиран от #40, #42, #46

  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 гост

    2 4 Отговор

    До коментар #32 от "Пилот на Ферари":

    Много си т....п , Сашееее , ма мноооого !! Хахахахахха !!

    Коментиран от #44

  • 40 Шарани

    1 1 Отговор

    До коментар #37 от "Е така де!":

    Ама къде бе гунчо в ОАЕ в Дубай в Русия в Германия в САЩ. И тока от къде го зареждаш от вкъщи на фаст чарджера, то тези цени са конюктурни за шарани.

    Коментиран от #47

  • 41 kjl

    1 1 Отговор
    100 dolara???? Чи това пари ли са??? Да бяха направили заявките с по един долар!!! Тогава и от Бурунди щяха да имат заявки.
  • 42 Пилот на Ферари

    5 0 Отговор

    До коментар #37 от "Е така де!":

    Тока в домашни условия - само в двора на село. И там не е сигурно. Иначе веднага ще направят няколко фирми оторизирани да зареждат автомобили които ще поставят станции само за бързо зареждане. Иначе времето няма да стигне за всички автомобили в града.

    Зареждането ще е на тройни цени . То иначе кафето у вас си го пиеш за 20 стотинки , ама на бензиностанцията за 1,20 лв.

    Съответно пробега ще е по малък от обявения. Така че дали караш на ток или с ДВГ няма да има никаква разлика.

    Коментиран от #48

  • 43 реалиста

    0 3 Отговор
    пфф ладите още на черт. дъска ги разпродават

    Коментиран от #45

  • 44 Пилот на Ферари

    4 0 Отговор

    До коментар #39 от "гост":

    За кое точно бе умник ?
  • 45 Пилот на Ферари

    6 1 Отговор

    До коментар #43 от "реалиста":

    Ладите си имат постоянен и сигурен пазар. Същото както ревете и за Италианските автомобили.
  • 46 Пилот на Ферари

    5 1 Отговор

    До коментар #37 от "Е така де!":

    И като дойде време да я сменяш батерията , ще те накарат да напишеш една декларация къде ще я съхраняваш . Или ще трябва да преведеш една сума за рециклирането и .
    И тогава ще се юрнат една камара продавачи за без пари , защото ще трябва да се отърват от тая батерия барабар с автомобила.

    Коментиран от #49

  • 47 Дал съм ти цените

    2 4 Отговор

    До коментар #40 от "Шарани":

    Сам можеш да избереш откъде да зареждаш. Най-скъпата цена на най-бързите зарядни станции е 45 стотинки за киловатчас и има пет такива зарядни станции от София до морето и десетки из цялата страна. Сметни сега цената за бензин на подобен по размер и мощност бензинов автомобил и кажи колко ще струва по-ценни от която бензиностанция си избереш.

    Коментиран от #52, #59

  • 48 Ще отвориш ли сайта на финес charging

    3 4 Отговор

    До коментар #42 от "Пилот на Ферари":

    И да кажеш какви са най-високите цени за зареждане на най-мощните зарядни станции? Последно бяха по 45 стотинки за киловатчас. Хайде стига с това ако, ама то, обаче, при положение... И т.н. каква е разликата дали ще зареждаш на двора на село или в града в гаража? Цената за зареждане различна ли ще ти е? Ей така за разнообразие няма ли да кажеш колко струва или само обясняваш че бензина бил по-евтин от тока, но не можеш да сметнеш нито колко ти струва бензинът за 1500 км нито тока?

    Коментиран от #50

  • 49 Дрън-дрън-дрън

    2 4 Отговор

    До коментар #46 от "Пилот на Ферари":

    Хайде отвори eBay и погледни на каква цена се продават старите батерии на Tesla? Май се продават за по-голяма сума от цената на автомобила ти, който със сигурност не е ferrari, като ти гледам детинските разсъждения?

    ПП

    Всъщност може и наистина да караш Ферари, като казах дете. Някоя количка с педали и надпис ferrari.

    Коментиран от #51

  • 50 Пилот на Ферари

    5 0 Отговор

    До коментар #48 от "Ще отвориш ли сайта на финес charging":

    Колко човека могат да зареждат от контакта в София ? Я помисли малко .
    Шок за електромобилите в Германия . 05.01.2021 . За зареждане на електромобили от обществени станции сумата прехвърли едно евро за кВт/ч енергия.

    Коментиран от #56

  • 51 Пилот на Ферари

    4 5 Отговор

    До коментар #49 от "Дрън-дрън-дрън":

    На този етап няма икономически изгоден метод за рециклиране на автомобилни батерии.
    Какво се случва с батериите за електрическите автомобили, които вече са изчерпани? На този етап няма икономически изгоден метод за тяхното рециклиране. Затова и повечето от тези батерии попадат на сметищата или се трансформират в прости евтини уреди, като разходите за това са по-големи от ползите.

    През 2030 година се очаква електрическите автомобили да бъдат поне 140 млн., а този бум ще остави към 11 млн. тона използвани батерии, за които все още няма решение как да бъдат унищожавани, допълва The Guardian.

    Коментиран от #58, #69, #70

  • 52 Дизел

    4 0 Отговор

    До коментар #47 от "Дал съм ти цените":

    Цената от преди половин година е била 0,50лв плюс първоначална такса.

    Коментиран от #55

  • 53 САЩ...... НАЙ МОГЪЩИТЕ

    1 0 Отговор
    Ах тези лоши американци, как бързо си харчат паричките
  • 54 РУСИЯ..ОСМА В СВЕТА ПО БВП

    2 5 Отговор
    Путин, а при вас кога
  • 55 Ко речи?

    1 3 Отговор

    До коментар #52 от "Дизел":

    Отвори която и да е колонка на картата и ми кажи в кой град е тази цена? По възможност от София до морето защото не съм гледал колонките из цяла България?
  • 56 Ей баровец

    3 3 Отговор

    До коментар #50 от "Пилот на Ферари":

    Ти в Германия ли ще ходиш да зареждаш?
  • 57 хах

    2 2 Отговор
    Мила моя майнольо, тук само инджинер bg.
  • 58 Иван

    4 3 Отговор

    До коментар #51 от "Пилот на Ферари":

    Аве байо ,ти на трамвай не си се качвал ,обаче се извъди най голям експерт по ел.автомобили . И пишеш неверни неща .

    Коментиран от #60

  • 59 Шарани

    5 1 Отговор

    До коментар #47 от "Дал съм ти цените":

    Е и какво се получава за 11 лв 100 км а ако дизела е 2 лева и гори 6 на сто е 12 лв. И това при ток 50 ст и Дизел 2 лева. Реално цената на дизела е 1 лв всичко друго е данъци и акциз. Цените на тока и горивата са стакмистика колко може да се одере от хората.

    Коментиран от #62, #63

  • 60 Пилот на Ферари

    3 1 Отговор

    До коментар #58 от "Иван":

    Трамвая на батерии ли е бе готин ?
  • 61 9991

    1 2 Отговор
    Тоя трола като напишат нещо за сащ и направо полудява.
    От 61 коментара 32 са негови след това включва IP генератора и си цвъка плюсове.
    А за политическите новини направо се надскача.
    Но добре е научил български.
  • 62 Какъв дизел?

    3 3 Отговор

    До коментар #59 от "Шарани":

    Cadillac се произвеждат само с яки бензинови двигатели. За целите на стъкмистиката, отново се опитваш да сравняваш разхода на Mercedes S класа с разхода на Volkswagen polo. Попитах те колко е разхода на бензинов кадилак? Аз ти сметнах колко е разхода на електрическия.
  • 63 Щом не искаш в пари

    2 3 Отговор

    До коментар #59 от "Шарани":

    Нека да сравним разхода на енергия на полото с 6 литра на 100 дизел с електрическия кадилак. За онези 1500 км месечно, кадилакът ще изразходи 300 киловатчаса електроенергия, а полото 900 киловатчаса, защото 1 литър дизел се равнява на 10 киловатчаса енергия.

    Както и да го смяташ двигателят с вътрешно горене е допотопна технология, на която и изтече времето.

    Коментиран от #64, #65

  • 64 Turbo

    2 2 Отговор

    До коментар #63 от "Щом не искаш в пари":

    Пак забрави първоначалната инвестиция от 60 х. $ за електромобил Кадилак.Нормален автомобил с двг е 30-40х. лева.Добави и разхода за подмяна и рециклиране на батерията.Добави и растящите цени на тока в Европа.Кое е по изгодно тесльо?

    Коментиран от #68

  • 65 Шарани

    4 0 Отговор

    До коментар #63 от "Щом не искаш в пари":

    Нали пари смятахме???? Сега обърна палачинката то и първолак знае какво е КПД и кой колко има. Иначе в рубрика свят има високите цени на ел енергията забавят растежа в Европа. Погледни какво става в цяла европа хората не могат да си плащат тока субсидират го! Та само чакай да убият ДВГ и ще видиш какво ще стане с цената на ел енергията.
  • 66 Офчи

    1 4 Отговор

    До коментар #32 от "Пилот на Ферари":

    От уикипедия преписваш и пак тъпотии пишеш. Научи се първо какво е KWh и какво Kw. Прилики и разлики и къде виреят. И чак тогава смятай, че по твоята логика ще навреш цял слон в чашака за кафе. След това виж цените на тока в Бг и в Германия, ама вииж цените и на дизела и бензина също. След това като сравняваш кадилак 345 коня ако не се лъжа, не го сравнявай с поло, а с друг двг с такава или приблизителна мощност. И ги сравни и кой колко струва, защото една дачия ти е 20хил евро, ама тя няма нищо общо с кадилак.Ама виж някое ауди или фв с такива коне няма да го пипнеш за по малко от 60хил долара. Изобщо защо си тръгнал да правиш сметки на хората, няма да го караш ти този кадилак е очевидно.

    Коментиран от #73

  • 67 TSLA®

    0 4 Отговор

    До коментар #30 от "Пилот на Ферари":

    Ми свали си приложенията на Финес и Елдрайв си ги виж цените. Няма за време, има фиксирана цена на киловатчас. Все пак двойна HYC Hypercharger станция 150 киловата DC ти е към 100 бона. Тая инвестиция кой ще я връща? Без пари има само на масата при вашите. А хората ги правят за по 36 коли и по 350 киловата.

    Коментиран от #77

  • 68 TSLA®

    0 2 Отговор

    До коментар #64 от "Turbo":

    Разбрахме отдавна, че няма да караш такава. Следващия!

    Коментиран от #71

  • 69 TSLA®

    0 4 Отговор

    До коментар #51 от "Пилот на Ферари":

    Едно си баба знае - едно си бае. За нещо дето още го няма. Питаш я къде рециклирахаа милиардите тонове филтри, ГСМ (горива и смазочни материали) и всичките чаркалаци от обслужване последните 60 години - мълчи като камила. Обаче запалена еколожка! Като по калъп от завода на Мъск сте излезли всичките с еднакъв управляващ софтуер.

    Коментиран от #75

  • 70 Това съм го пропуснал

    0 4 Отговор

    До коментар #51 от "Пилот на Ферари":

    Заводите за рециклиране на батерии напоследък растат като гъби след дъжд. Причината е точно икономическа изгода, защото цените на материалите за производство на батерии се повишиха неимоверно заради недостига подобно на чиповете.

    Вече е по-изгодно, бързо, чисто и сигурно тези материали да се добиват чрез рециклиране, отколкото да се копаят и обработват наново.

    Точно както заради въглеродният данък, токът от вятърни генератори и фотоволтаици, който до миналата година беше най-евтиния от нови централи, вече стана още по-евтин, защото токът от изкопаеми горива поскъпна жестоко заради въглеродните емисии. По абсолютно икономически причини, енергията с която ще се рециклират батериите и ще се зареждат електромобилите ще става все по-чиста и все по-чиста и евтина.

    Вече всичко което замърсява става адски скъпо за ползване и ще остане в историята точно по икономически причини.

    Коментиран от #74, #76

  • 71 Turbo

    4 0 Отговор

    До коментар #68 от "TSLA®":

    Докато има нови автомобили с двг,ще карам такива.Мен не ме мисли,тесльо.Аз ще премина на електромобил,но ти ще ходиш пеша.
  • 72 Казуар

    0 4 Отговор

    До коментар #11 от "Механик":

    Другарю, самолетите не се продават изложени в магазин, а се поръчват. Не пиши по инерция и мисли с бетонната глава.
  • 73 Пилот на Ферари

    4 0 Отговор

    До коментар #66 от "Офчи":

    Учен KWh е капацитета на акумулатора ти . Енергията която може да отдели при консумация 1KW за 1 час работа.

    А KW е единица за измерване на работа и енергия . Например на Електромотор на циркуляр 2,2KW . Пише го на табелката.
    Същевременно е единица за измерване на изразходваната енергия по която си плащаш сметката в края на месеца.
    Какво точно не ти е ясно ?!!

    Коментиран от #79, #82

  • 74 Пилот на Ферари

    4 1 Отговор

    До коментар #70 от "Това съм го пропуснал":

    Я напиши да видим къде и колко гъби , пардон заводи за рециклиране на батерии са поникнали ???
  • 75 Пилот на Ферари

    4 0 Отговор

    До коментар #69 от "TSLA®":

    Умник , горивосмазочни материали се преработват даже в България - "Лубрика" в Русе и цеха на "Полихим - СС" в Луковит .
  • 76 мисирков

    4 0 Отговор

    До коментар #70 от "Това съм го пропуснал":

    Ти добре ли си ? Колко излиза тока от фотоволтаиците и ветрогенераторите ?

    Коментиран от #80

  • 77 Пилот на Ферари

    4 0 Отговор

    До коментар #67 от "TSLA®":

    Я виж кога е качен тоя клип ! 3.12.2020 г.!!! Я сега иди провери колко е тарифата за зареждане по новите цени на тока.
  • 78 На червено

    4 0 Отговор
    Само проверете какво става с цената на тока не в БГ в Европа!!! Хората масово недоволстват, Испания, Португалия, Гърция дават помощи хората да могат да посрещнат високите цени. Вече и за България се говори за помощи за бизнеса щото ние битовите абонати още уж имаме Козлодуй. Само чакайте да убият ДВГто какъвто е плана и ще видите какво ще стане като бюджетите започнат да светят на червено.
  • 79 Пак обърка енергия и мощност

    0 3 Отговор

    До коментар #73 от "Пилот на Ферари":

    Енергия и мощност не са едно и също нещо, както обикновено твърдят антиелектриците. Ако този двигател 2,2 киловата работи 10 минути, колко ток ще платиш, ако един киловатчас струва 20 стотинки? Хайде да те видим можеш ли да смяташ или си поредния дървен философ, който смята че всичко знае и разбира, но на практика се излага с всяка цифра която каже и добавянето на една две нули, а понякога и повече към крайния резултат не е проблем за него и е само дребна грешчица? Все пак нулата е нула нали и нищо не значи?

    Коментиран от #81, #83

  • 80 За стотен път, хейтъре!

    1 4 Отговор

    До коментар #76 от "мисирков":

    Фотоволтаична централа с мощност 1 kWp струва около 1000 лв (като част от малка по размер централа, за по-големите е по-евтино)

    Средногодишно за територията на България произвежда около 1300 киловатчаса, при гарантирани 80% на 25-та година, тоест над 1040 киловатчаса на 25-та година. Тоест 30 мегаватчаса за 25 години като продължава да работи и след това.


    Себестойността на един мегават час е 1000лв/30 мегаватчаса= 33,3 лева за мегаватчас. Ще ми посочиш ли по-евтин източник на енергия?
  • 81 Пилот на Ферари

    4 0 Отговор

    До коментар #79 от "Пак обърка енергия и мощност":

    Консумацията му е 2,2кW на час . Също както и на бойлер 2кW .
    Консумацията на ток ще е 0,36кW за 10 минути.
    Какво толкова не ти е ясно ?

    Коментиран от #85

  • 82 Офчи

    0 4 Отговор

    До коментар #73 от "Пилот на Ферари":

    Виж си коментар 32 какво си написал. Тотална каша, както и този ти коментар.Преписваш от гугъл и пак грешки. Аз не знам на колегата как му се занимава да ти обяснява всеки път. Питаш колко ще платя за 126,6 Kw. Ами нищо. Виж за 126,6 Kwh ще платя нещо. Само че батерията на кадилака е с капацитет 100 Kwh , и няма как да набуташ 126,6 Kwh. А колко ще плати за едно зареждане човека купил си кола за 60 хил долара не го мисли.

    Коментиран от #84, #86

  • 83 Пилот на Ферари

    4 0 Отговор

    До коментар #79 от "Пак обърка енергия и мощност":

    Амперите на табелата на електродвигател съответстват на номинална мощност заедно с напрежението и честотата .
    Факторът на мощността е израз на отношението на активната мощност (W) към видимата мощност (VA), изразено като процент.

    Числено изразена, коефициентът на мощност е равен на косинуса на ъгъла на забавяне на входния ток по отношение на неговото напрежение.
  • 84 Пилот на Ферари

    4 0 Отговор

    До коментар #82 от "Офчи":

    И какво не ти е ясно .
    Разлика между kW и kWh е тази KW измерва работата и енергията използвани от устройствата, докато кВтч измерва енергията консумирани от електрическото оборудване.

    Коментиран от #90

  • 85 Пак обърка енергия и мощност

    1 3 Отговор

    До коментар #81 от "Пилот на Ферари":

    Няма такава мощност 0,36 киловата. Мощността и в първата минута и след десет минути и след час и след 15 часа винаги е 2,2 киловата, ако не променяш натоварването. Ако токът през първата минута a 10 ампера, също няма да се промени във времето, ако не променяш напрежението и натоварването. Пълна каша ти е в главата! Попитах те колко пари ще платиш за 10 минути? Попитах те колко е енергията за 10 минути? Ще отговориш ли на тези два въпроса?

    Нека да е реотан с мощност 2 киловата за да не те затруднявам с косинус фи, реактивна и активна енергия.

    Коментиран от #87, #88, #89

  • 86 Пилот на Ферари

    5 0 Отговор

    До коментар #82 от "Офчи":

    Колко ток харчи според тебе една крушка 100W за час?
    Или ще я измерваш в мощност ?
    А един хладилник 180W ?
  • 87 Пилот на Ферари

    5 0 Отговор

    До коментар #85 от "Пак обърка енергия и мощност":

    Пак да питам . Колко ток харчи една крушка 100W за час ?
    А за 10 минути ?
  • 88 Пилот на Ферари

    5 0 Отговор

    До коментар #85 от "Пак обърка енергия и мощност":

    Мощността на електродвигател се смята 2-4 Ампера на Киловат.
    Основната формула, която изчислява мощността на електрическите уреди, е следната:

    P = I U cos Φ

    За чисто активни натоварвания се използва формулата P = U I за които cos равен е равен на единица. Активните товари са отоплителни устройства (електрическо отопление, бойлер, електрическа кана), лампи с нажежаема жичка. Всички останали електрически уреди имат определена стойност на реактивната мощност, обикновено това са малки стойности, поради което те се пренебрегват, следователно изчислението в резултат е приблизително.
  • 89 Пилот на Ферари

    5 0 Отговор

    До коментар #85 от "Пак обърка енергия и мощност":

    0,36 kw е консумирал уреда за 10 минути. За това съм написал че е измерване на работа и енергия . Или по просто за 10 минути е "изгорил" 360W .

    Коментиран от #91

  • 90 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 91 Абе офчи

    1 5 Отговор

    До коментар #89 от "Пилот на Ферари":

    Как консумирал 0.36Kw или 360W. Консумирал е 0,36Kwh. Как ще измерваш консумацията в мерната единица за мощност. Ракия ли си слагаш сутрин в кафето 😁

    Коментиран от #96

  • 92 Пак обърка енергия и мощност.

    0 5 Отговор

    До коментар #20 от "Пилот на Ферари":

    Отново и отново и отново продължаваш да се излагаш. Енергия се измерва в киловатчаса, а не в киловати. Токът се плаща за изразходвана електрическа енергия, а не за мощност. Точно затова, написаното в мнение 20 е пълна глупост. Цитирам те да си намериш грешката :

    "При бързото зареждане 190кW- зареждане за 4 минути. Така го пишат по горе . 4х190=760 кW за едно зареждане ???? Реално и при домашната система нещата ще са Х2 !!"

    Коментиран от #93, #94

  • 93 Колега

    0 5 Отговор

    До коментар #92 от "Пак обърка енергия и мощност.":

    Тоя не знае изобщо какво смята. Склонен съм да мисля, че започва с ракията от сутринта още 😅. Изтриха ми единия коментар където му бях копирал за Kwh и Kw директно от любимият му източник уики. А именно:Киловатчас (означение: kWh, както и запис kW·h) е единица за измерване на работа и енергия, равна на работата извършвана от една машина с мощност 1 киловат (kW) в продължение на 1 час.....

    Коментиран от #95, #126, #127

  • 94 Пилот на Ферари

    3 0 Отговор

    До коментар #92 от "Пак обърка енергия и мощност.":

    Само дето ти бъркаш понятията KW във физиката и KW в електротехниката.
    С киловат се обозначават даже ДВГ които са чисто механични. Пише го даже в талона на автомобила.
    В електротехниката един ват в електричеството е равен на един волт при електрически ток един ампер (1 W = 1 V · A):
    . Една от основните характеристики на всеки електроуред е употребяваната мощност, затова в инструкциите към използването му винаги може да се намери информация за това колко вата са необходими за неговата правилна работа.

    Коментиран от #98

  • 95 Пилот на Ферари

    3 0 Отговор

    До коментар #93 от "Колега":

    Правиш ли разлика от kW във Физиката и kW в Електротехниката ?
    Както писах по горе с kW се обозначават дори автомобилните двигатели които са чисто механични. Даже и парните двигатели. Използва се понятието kW или конска сила като информация за мощност.
  • 96 Пилот на Ферари

    3 0 Отговор

    До коментар #91 от "Абе офчи":

    Как да определим консумацията на един уред ?
    Консумацията на енергия е физическо количество, което отразява количеството енергия, изразходвано от домакински уред за работа.


    Как да изчислим използваната мощност на хладилника
    За да изчислите това, първо трябва да проверите вашиямощност на хладилника, която се изчислява чрез умножаване на волта x ампера. Тези технически спецификации обикновено са изброени на стикер / плоча, разположена на вътрешната стена на хладилника.

    Например, ако пише „150 V“ и „8 ампера“, след умножаването на тези две числа ще получите 1200 вата. Това е колко използва вашият хладилник.

    Разделете това число на 1000, за да го преобразувате в киловати - мерната единица, използвана от електрическите компании. Кажете в този случай - 1200/1000 = 1,2 киловата електроенергия.

    Коментиран от #97

  • 97 Това да не ти е хладилна чанта

    0 4 Отговор

    До коментар #96 от "Пилот на Ферари":

    Един хладилник обикновено работи на 230 волта и 40 ампера.

    Коментиран от #101, #125, #128

  • 98 Пак обърка енергия и мощност

    0 3 Отговор

    До коментар #94 от "Пилот на Ферари":

    "При бързото зареждане 190кW- зареждане за 4 минути. Така го пишат по горе . 4х190=760 кW за едно зареждане"

    Ами хайде да направим аналогията с ДВГ тогава?

    Ако в талона на колата пише 190KW и този двигател работи 4 минути, той 760 киловата мощност ли развил? Ти да видиш! Тук вярно било пълно с нобелови лауреати!

    Коментиран от #99, #100, #116, #124

  • 99 Пилот на Ферари

    3 0 Отговор

    До коментар #98 от "Пак обърка енергия и мощност":

    Готин - правиш ли разлика Киловати във физиката и в Електротехниката ?
    На всеки двигател на автомобил мощността е посочена в Киловати.
    На една камина за отопление и посочено в Киловати.

    На телевизора ти отзад обаче пише 65 Вата .Това консумация ли е или мощност ?
    На една лед крушка пише 10 Вата .Това консумация ли е или мощност ?
    На монитора ти отзад пише 35 Вата. Това мощност ли е или консумация на енергия ?

    Коментиран от #102, #106

  • 100 Пилот на Ферари

    3 0 Отговор

    До коментар #98 от "Пак обърка енергия и мощност":

    Много си умен бе ! Сравняваш мощност на механичен двигател с вътрешно горене с електромобил ??!!!

    При единия се ползва мощност в KW като физична величина , като аналог на конски сили . Дори един дърт Перкинс дето пали с манивела на табелката пише KW .

    В Електротехниката положението с KW е твърде по различно.

    Коментиран от #103

  • 101 Пилот на Ферари

    3 0 Отговор

    До коментар #97 от "Това да не ти е хладилна чанта":

    Просто съм взел примера от чужд източник , където явно ползват по мрежово напрежение.

    Коментиран от #105

  • 102 Офчи

    0 3 Отговор

    До коментар #99 от "Пилот на Ферари":

    И в двата случая става въпрос за мощност в Kw или Watt все тая. А има едно явление наречено ВРЕМЕ. В зависимост от това колко време ще работи едно устройство с определена мощност ще намериш колко е изконсумирало. Хладилника ти работи с мощност 200Watt в продължение на 5 часа. Изконсумирал е 1Kwh. При автомобила разликата е че не работи постоянно на пълна мощност както хладилника ти, а само при ускорение. А в талона са ти дали каква му е максималната мощност. На климати ти може да пише 2000Watt ама за разлика от хладилника ти той има степени и може да работи на 1000watt на пример. Но винаги става въпрос за мощност. Умножаваш мощност по време и намираш консумация.

    Коментиран от #109, #112, #115, #119, #129, #130

  • 103 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 104 Аз не съм много умен, ти си гл...

    0 0 Отговор
    Дали мощността е на вала на електрически или на бензинов двигател, 100 киловата са си 100 киловата МЕХАНИЧНА МОЩНОСТ и няма никаква разлика, дори двигателя да е парен.

    Коментиран от #111

  • 105 Личи си

    0 3 Отговор

    До коментар #101 от "Пилот на Ферари":

    Преписваш без да разбереш каква глупост си написал! Зарежи напрежението, говоря ти за мощността на хладилника. 1200 вата не ти ли се струват малко за хладилник? Че то една хладилна чанта харчи повече!

    Коментиран от #107, #114, #118, #121

  • 106 И двете дядо попе

    0 3 Отговор

    До коментар #99 от "Пилот на Ферари":

    "Това консумация ли е или мощност ?"

    И двете. Това е консумирана мощност. Никъде по табелките не можеш да откриеш никаква информация за енергия! НИКОГА И НИКЪДЕ!

    Това консумация ли е или мощност ?


    Пак питам колко ще ти струва това 4 минутно зареждане, ако вземем цената на финес charging 45ст/kwh


    "При бързото зареждане 190кW- зареждане за 4 минути. Така го пишат по горе . 4х190=760 кW за едно зареждане"

    Коментиран от #108, #110, #113, #117, #122, #123

  • 107 Пилот на Ферари

    3 0 Отговор

    До коментар #105 от "Личи си":

    И колко е консумацията на един хладилник бе учен ? Ама ти наистина си неграмотен.
  • 108 Пилот на Ферари

    3 0 Отговор

    До коментар #106 от "И двете дядо попе":

    Не видя ли че съм писал че е грешка ? Не прочете ли статията ? Или пишеш на слука.
    40 минути , а цена от 45 стотинки вече от половин година няма.
  • 109 овца

    3 0 Отговор

    До коментар #102 от "Офчи":

    Каква мощност на лед телевизора бе ? Бе ти с акъла ли си ?
    Делиш ли физика от електротехника ?
    Да ти докарам двигател Перкинс от преди 50 години без грам ток , пали на манивела и с факла през "комина" - и на него има Киловати !
    Какви Ватове , какви пет лева.
  • 110 много си прост

    3 0 Отговор

    До коментар #106 от "И двете дядо попе":

    Направо изтрепа рибата. Няма уред без етикет. И като не разбираш вземи прочети упътването на някоя стока. Нямаш понятие кое е мощност и кое консумирана енергия .
    Електромера сигурно и тоя е много мощен !
  • 111 Пилот на Ферари

    3 0 Отговор

    До коментар #104 от "Аз не съм много умен, ти си гл...":

    Еми нали това казвам и аз . Механична мощност в Киловати ?
  • 112 мухъл

    3 0 Отговор

    До коментар #102 от "Офчи":

    Я сега обясни защо батерията на електрокар я пишат в Амперчаса , а батерията на електромобила в Киловатчаса ?
    И двата са превозно средство и двата се движат на ток !
  • 113 смешник

    3 0 Отговор

    До коментар #106 от "И двете дядо попе":

    Имаш ли понятие от Електротехника ? А от Физика? Бъркаш двата щата. Вземи прочети малко. Един уред като работи консумира ли енергия ? Или е на фотосинтеза ?
  • 114 охльо

    3 0 Отговор

    До коментар #105 от "Личи си":

    Бос си технически от всички страни. Само си чувал за мощност . Ако не погледнеш в гугъл и закона на Ом за част от Ел верига не можеш написа.
  • 115 папагал прост

    3 0 Отговор

    До коментар #102 от "Офчи":

    Сигурно един контакт не можеш върза , камоли консумация да сметнеш ! Сигурно уредите са на фотосинтеза .
  • 116 Перко

    3 0 Отговор

    До коментар #98 от "Пак обърка енергия и мощност":

    електромобил на живо не си виждал , електрокар поне виждал ли си ? Консумира ли нещо като се движи , или излъчва мощност от задната гума !
  • 117 шмиргел

    3 0 Отговор

    До коментар #106 от "И двете дядо попе":

    колкото разбираш от електромобили , толкова разбираш и от нормални автомобили. Купи си тротинетка.
  • 118 мамул

    3 0 Отговор

    До коментар #105 от "Личи си":

    Купи си електрическа триколка за да ти мине мерака за електромобили.
    Стига плямпа простотии.
  • 119 за овце

    3 0 Отговор

    До коментар #102 от "Офчи":

    само ставаш да пасеш . Там мощност колкото искаш. А и коча ти е под ръка.
  • 120 фърчилан

    3 0 Отговор
    Вземи прочети наново учебника по електротехника. А може би по добре по астрономия.
  • 121 нграмотен

    3 0 Отговор

    До коментар #105 от "Личи си":

    Всеки уред консумира енергия докато работи. Или ти си на противното мнение? Я ти ми сметни колко енергия е изразходвал електромотор 2.2Kw за 10 минути.
  • 122 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 123 майсторе

    3 0 Отговор

    До коментар #106 от "И двете дядо попе":

    като ти гледам майсторлъка, да ти sera на майсторлъка.
  • 124 шушляк

    3 0 Отговор

    До коментар #98 от "Пак обърка енергия и мощност":

    Мощността на автомобила с ДВГ как го смяташ в минути? На празен ход или с изгасен двигател?
  • 125 я пак

    3 0 Отговор

    До коментар #97 от "Това да не ти е хладилна чанта":

    40 Ампера за хладилник? Т тук Амперите за нищо ги нямаш ! А на бойлер 3Kw. колко Ампера?

    Коментиран от #132, #133

  • 126 Перко

    3 0 Отговор

    До коментар #93 от "Колега":

    И ти четеш без да разбираш.
  • 127 Колега

    3 0 Отговор

    До коментар #93 от "Колега":

    И ти си спал в час по Електротехника. Я обясни защо батериите на електрокарите ги пишат в Aмперчаса а на електромобилите в Киловатчаса?
  • 128 Специалист

    3 0 Отговор

    До коментар #97 от "Това да не ти е хладилна чанта":

    Кой ти ги сметна параметрите на хладилника? Сам ли го направи ?
  • 129 тарикат

    3 0 Отговор

    До коментар #102 от "Офчи":

    Сам си противоречиш. 200 Вата на хладилника мощност ли е или консумирана енергия на час ? Ако е мощност , защо го смяташ като консумация?

    Коментиран от #131

  • 130 тупан

    3 0 Отговор

    До коментар #102 от "Офчи":

    Котела на парното ми е 33kw . Х 1.34 = 44.25 Конски сили. Можеш ли ми сметна колко на 100 въглища гори?
  • 131 Още някой никой няма ли да измислиш?

    0 0 Отговор

    До коментар #129 от "тарикат":

    Какво си мислиш, че като напишеш 15 мнения с 15 Ника за един час, някой ще си помисли че пишат различни хора ли? И 1000 Ника да извадиш, енергия никога никога никога никога не се мери в киловати. В киловати се мери само мощност. Консумацията може да е по мощност и по енергия. Ако един хладилник работи с мощност 200 вата един час, той ще изразходва 0,2 киловатчаса енергия. Правиш ли разлика между двете? Ако работи три часа, мощността пак ще е 200 вата, но енергията ще е 0,6 киловатчаса. Сега вече направи ли разликата? А ако за този час работа на хладилника, компресорът е включил само за 30 минути, Какво значение има какво пише на табелката? Консумацията ще е 0,1 киловатчаса или иначе казано 100 ватчаса.

    Ако се върнем на зарядната станция. Дали ще зареждаш една минута един час или цяло денонощие със 190 кв, мощността винаги ще е 190кв а не както сметна 760 киловата за четири минути. И понеже се обърка че са 4 минути, по същата логика за 40 минути трябва да е 7600 киловата по твоите сметки.
  • 132 аз ще ти кажа

    0 0 Отговор

    До коментар #125 от "я пак":

    16А да казвам ли и съпротивлението на нагревателя (:(:(:
  • 133 Не виждаш ли, че му се подигравам?

    0 0 Отговор

    До коментар #125 от "я пак":

    1,2 киловата хладилник? Той климатика ми харчи по-малко. Имам един дърт американски хладилник който харчи 400вата и сигурно е към 1000 литра. Това момченце наистина идея си няма от мощност, ток и напрежение. Как пък от целият интернет намери пример с хладилник на 150 волта с мощност 1,2 киловата за да го даде за пример?