24 Януари, 2022 17:51 64 706 85

Нов вид нафта спасява германските дизели

  • volkswagen-
  • дизелови автомобили-
  • гориво-
  • нафта

Последното поколение дизелови двигатели на VW е одобрено за горива, произведени от остатъчни и рециклирани материали

Нов вид нафта спасява германските дизели - 1

Volkswagen планира да намали въглеродния отпечатък на своя автопарк в Европа с 40% до 2030 г. Поради това компанията все повече се фокусира върху изцяло и частично електрическите автомобили. Като допълнителна алтернатива, Volkswagen вече официално одобрява модели с последно поколение 4-цилиндрови дизелови двигатели да използват парафинови горива. Тези новоразработени дизелови горива, съдържащи био-компоненти, позволяват значителни икономии на CO2 от 70-95% в сравнение с конвенционалния дизел. Наред със своите ускорени действия в областта на електрическата мобилност, Volkswagen систематично доразвива съществуващата гама с двигатели с вътрешно горене. По този начин компанията отговаря на различни нужди на клиентите, като в същото време взема предвид различните в международен план предпочитания за задвижваща система и условия.

Всички модели на Volkswagen с 4-цилиндрови дизелови двигатели (TDI), доставени от края на юни 2021 (календарна седмица 25/21), са одобрени за работа с парафинови дизелови горива в съответствие с европейски стандарт EN 15940. Проф. Томас Гарбе, Ръководител Бензинови и дизелови горива във Volkswagen, обяснява: „Чрез използването на екологично чисти горива в одобрените модели на Volkswagen, ние даваме възможност на клиентите в цяла Европа да намалят значително своите CO2 емисии веднага щом горивото е налично на местно ниво. Например, използването на парафинови горива е разумна допълнителна опция, особено за компании със смесен автопарк, съставен от модели с електрическо и конвенционално задвижване.

Съществува широка гама от различни парафинови горива. Има горива, които се произвеждат от биологични остатъчни и отпадъчни материали като хидротретирано растително масло (HVO), например. Тези растителни масла се превръщат във въглеводород чрез реакция с водород и могат да се добавят към дизеловото гориво във всякакви количества. Те обаче могат да се използват и 100% като гориво. Растителни масла като рапичното олио също могат да се използват за производството на хидротретирано растително масло, но максимална полза за околната среда се постига само чрез използване на биологични остатъчни и отпадъчни материали като използвано готварско олио, дървени стърготини и др. Биогорива като HVO вече се предлагат на някои пазари и е вероятно техният дял да нарасне до 20-30% на енергийния пазар за автомобилен транспорт в Европа през следващите десет години.

Парафиновите дизелови горива вече могат бъдат открити на някои от пазарите – под различни продуктови обозначения, напр.C.A.R.E дизел, NEXTBTL, HVO.

Налични и много по-разпространени са дизеловите горива, които отговарят на изискванията на стандарт EN590, и към които е добавен парафинов дизел, например дизел R33, V-Power дизел, OMV MaxMotion, Aral Ultimate Diesel и др. Тези горива могат да се използват във всички дизелови двигатели, дори и в по-старите двигатели.

Наред с това, в бъдеще на разположение ще бъдат и така наречените e-fuel горива като PtL (Power-to-Liquid – течни въглеводородни горива с използване на възобновяеми енергийни източници). Те се произвеждат от съдържащия се в атмосферата CO2 в процес, захранван с електроенергия от възобновяеми енергийни източници. XtL (X-to Liquid или „Anything to Liquid” – течни въглеродни горива от различни източници на въглерод), GtL (Gas-to-liquid - течни въглеродни горива от природен газ, метан) и PtL използват възможността за използване на различни суровини за производство на междинен продукт, наречен синтез газ, от който впоследствие чрез процеса на Фишер-Тропш се получава съвместимо със стандартите течно дизелово гориво. В този производствен процес може да се използва излишък от зелена енергия.

Алтернативните горива като допълнителен елемент в Way to Zero (по пътя към нулата)

Офанзивата на електрическата мобилност на Volkswagen се ускорява значително като част от стратегията ACCELERATE. До 2030 г. компанията планира да увеличи делът на продаваните в Европа електрически автомобили до над 70%. Успоредно с това, паркът от двигатели с вътрешно горене ще бъде систематично допълнително развиван с цел намаляване на емисиите на CO2 и повишаване на ефективността. Volkswagen иска да бъде напълно неутрален по отношение на климата до 2050 г. С „Way to Zero“ целта за 2030 г. е да бъдат намалени емисиите на единица автомобил в Европа с 40% в сравнение с 2018 г. – което означава, че всеки автомобил на Volkswagen тогава ще отделя 17 тона по-малко CO2 средно през целия си жизнен цикъл. Като част от стратегията си ACCELERATE, Volkswagen възнамерява да се превърне в най-желаната марка за устойчива мобилност.


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 55 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Абе то

    57 6 Отговор
    Биокомпоненти и тука ползваме, ама мобила не връви. Три литра шестак и пак нещо се пени, тюхка... разхода го всигна с 50%
  • 2 DrivingPleasure

    89 36 Отговор
    Мога да кажа само браво! Електрификацията е глупост и всеки пирон в ковчега и е добре дошъл!

    Коментиран от #14, #30, #33

  • 3 сектант

    101 11 Отговор
    целия дизелгейт и всички екозелени простотии бяха излобирани и изработени за да се вземат доста пари от конкретни интереси в европейския съюз, главно на конгломерати - и успяха

    Коментиран от #4, #8, #29

  • 4 АмиУспяха

    56 20 Отговор

    До коментар #3 от "сектант":

    Ами успяха, също както концерните са заобикаляли ограничения за да измъкват пък пари от обикновенни хора. Така че процеса е двупосочен, не знам защо вѝзимате отношение да съжалявате големите марки. Чудя се как един лъжец ти обяснява как ще ползва парафиново гориво (което пак е от нефт) и всички викат: а да супер, вече ще е еко ). Който лъже 10 пъти, ще излъже още 100 :) Немците за сега са на първо място по лъжене.

    Коментиран от #9

  • 5 Едмонд Дантес

    35 6 Отговор
    Можеше да се сетят по рано за Био продукти, Био Дизел.

    Коментиран от #34

  • 6 Ватман

    93 13 Отговор
    Това с електричките е нещо, като с COVID - ваксините !!!
    Мислено недомислено !
  • 7 Fuels Engineer

    61 1 Отговор
    Леееко зачесана темичката, но възобновяемият дизел ще спаси дизеловите двигатели! Финландците, където е са минусови температури, си карат дори и heavy duty снегорините и всичко с новият тип дизел. Не смърди, не дими, цетановото число е високо... само да има суровина, че може и от ядливи да се прави, а алчността и хората по високите етажи са едни и същи.. да не стане да няма кво да ядем, аа? :)

    Коментиран от #10, #15, #64

  • 8 Далавераджия

    25 3 Отговор

    До коментар #3 от "сектант":

    Далавера, далавера! Всичко е алъш вериш!:)
  • 9 Илон Мъск

    26 20 Отговор

    До коментар #4 от "АмиУспяха":

    Доверявай се само на Американците! Те, не лъжат!:)
  • 10 Йога

    9 19 Отговор

    До коментар #7 от "Fuels Engineer":

    Стига с това ядене!:) Мисли за природата!:)

    Коментиран от #13

  • 11 Turbo

    30 5 Отговор
    Синтетичните горива с ниско съдържание на въглерод ще изгарят в двг с минимално количество вредни газове.
  • 12 Вин Дизел

    53 3 Отговор
    Тук в България, духачи германски караме на олио от 20 години защото нямаме пари за дизел но сега и то поскъпна пак заради Вас !!!
    Браво!
  • 13 DrivingPleasure

    36 1 Отговор

    До коментар #10 от "Йога":

    Ми то е точно за природата! Ако почнат да ползват първичен, а не отпадъчен продукт за био-дизел ще трябва да увеличаваме площите засети с маслодайни култури... а рапицата сама по себе си е плевел, който доста изтощава почвата - след нас ще е пустиня.
    Ако се ползват отпадъчни продукти - тогава спасяваме природата! Не копаш, няма мръсна минна дейност (било за нефт било за още по-мръсните от нефта суровини за батерии), възобновяем е ресурса и всичко е ТОП

    Коментиран от #16

  • 14 Димов

    56 10 Отговор

    До коментар #2 от "DrivingPleasure":

    Електрификацията не е глупост. Просто батериите са голям минус с повече негативи, отколкото ползи. Като измислят нов енергоносител, по-малък, по-мощен, по-рентабилен, по-екологичен, електромобилът ще се превърне в доста по-апетитно решение. Отделно от това, много алчни чичковци ще впият кръвожадни нокти в новото и ще го опорочат до непоносимост. Така правят с всичко ново и хубаво.

    Коментиран от #17, #19, #21

  • 15 Димов

    47 2 Отговор

    До коментар #7 от "Fuels Engineer":

    Отдавна си има много по-екологично гориво, от нафтата - етанол. Цяла Бразилия кара на етанол, вече няколко десетилетия. Определени марки им правят флексфюел коли специално за техния пазар. Само ние продължаваме да сме вечен роб на лук.

    Коментиран от #81

  • 16 Димов

    42 5 Отговор

    До коментар #13 от "DrivingPleasure":

    Какво по-екологично от това, да се ползва енергията от слънцето? Стига да не се унищожават ниви и гори за волтаични полета. Може да се прокара закон "Всяка нова сграда да се проектира и строи задължително със соларен парк на покрива", ама не - дай по-добре да измислим ограничение за производството на соларен ток и да глобяваме онези, които искат да си допокрият нуждите с ТЕЦове. Поне дневното потребление на тока от ТЕЦ да намалим.

    Коментиран от #20

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 DrivingPleasure

    26 3 Отговор
    Добре бе що ми махнахте коментара като в него нямаше нищо освен обяснения - даже не съм се обръщал електропитеците или някой друг!!! Оправете си безумната система за модерация!!! И възстановете скапания коментар!
  • 19 Jacques Yves Moineau

    37 3 Отговор

    До коментар #14 от "Димов":

    Искам да видя трактор на ток...

    Коментиран от #39

  • 20 DrivingPleasure

    32 6 Отговор

    До коментар #16 от "Димов":

    Предполагам сам знаеш, че това няма как да стане! Проблема на "възобновяемите" е, в огромните амплитуди - за да "проработи" и да няма смущения в захранването трябва да инсталираме около 5 пъти над нужното.... и това пак няма да проработи, защото в момента в който производството е в пик ще гръмне преносната система. За да уравновесиш ти трябва къде да я съхраниш тая енергия... ама аз до момента не съм прочел за реално работещ такъв "акумулатор" - батериите са безумно мръсно "решение" което обезсмисля цялата ВЕИ инсталация

    Коментиран от #22

  • 21 DrivingPleasure

    17 3 Отговор

    До коментар #14 от "Димов":

    Ще опитам да възпроизведа пак изтрития коментар...

    Та почвах с това, че този "енергоносител" за който говориш и който да е ефективен и екологичен се нарича КАБЕЛ :D :D :D и че и след като умра (а съм относително млад) водещите заглавия в медиите още ще са "революция в..." и ще се чака великото откритие.

    Отново ще кажа каквото винаги казвам СИНТЕТИЧНИ ГОРИВА - единственото правилно решение за сектор транспорт! Не био дори, а синтетика! И усилията трябва да са насочени там като само те гарантират максимално възможна екология и независимост от монополисти (пак предполагам знаеш, за да се случи някакво подобие на соларна революция и на електрическа в транспорта трябва да се разчита изцяло на Китай - той е монополист не само на редкоземните изкопаеми, а по-важно и на производството им - т.е. по-зле и от нефта при който не само арабите са доставчик)

    Коментиран от #23, #25, #26, #40, #42

  • 22 Димов

    14 2 Отговор

    До коментар #20 от "DrivingPleasure":

    Батериите въобще не бива да се дискутират, като възможно приложение на нещо по-различно от фенерче или детска играчка. Но в света има доста добре работещи акумулаторни станции, под друга форма. Солните резервоари държат доста време тока с минимални загуби. Прилагат се успешно. Друго възможно решение са FES системите, които се вграждат успешно в много индустриални звена. Недостатъците им вече са отстранени, което ги е превърнало в много надеждна технология. Доста западни фирми са се оборудвали с такива. Някои дори ги полагат в малки бункерчета, в земята.

    Коментиран от #32

  • 23 Димов

    27 1 Отговор

    До коментар #21 от "DrivingPleasure":

    Медиите си обичат гръмките заглавия. Така привличат ахващите б0дали да кликат рейтинг. Последната седмица май не сме срещали заглавие за поредната нова, революционна батерия, която ще промени света. Чак се притесних за бъдещето на технилогиите, че нещо изоставаме с иновациите. Но, един ден, някоя от хилядите новини ще се окаже истинска. Проблемът е в това, че ще бъде моментално засмукана от кръгът пиявици, които ще я натоварят с цена, данъци, такси и прочее финансови "облаги", заради които обикновеният потребител ще се превърне в роб, за да я има. И ако не иска, ще бъде задължен по закон, като предварително му се отнеме възможността да избере друга алтернатива. Извод: Няма как да правим зелено бъдеще, ако преди това не се отървем от корупцията и пораждащата я алчност. Има ли ги тези, двете, каквото и да изобретим, мачът е предварително обречен.
  • 24 факт

    14 19 Отговор
    Германците са нация от глупаци нищо не са измислили допотопна технологически нация.
  • 25 Димов

    23 4 Отговор

    До коментар #21 от "DrivingPleasure":

    Остави го тоя, Китай. Преди Китай всички спрягаха САЩ. Преди САЩ се кланяха на Германия, Франция, Англия...... А преди тях всички са ахвали по Индия и богатствата й. А преди нея пък са господствали Рим, Египет...... та чак до Вавилон и Шумер. Силните на деня са преходни, но в съвременният свят разпространението на благата е почти светкавично. Без значение къде ще изникне следващата иновация, за нула време ще обхване всяко кътче на света, а доставките на суровини, части и сервизни услуги ще са от страни, от цял свят. И лидерите пак ще произвеждат, но третите страни пак ще правят евтини копия.
    Мисълта ми беше в това, че Земята получава повече слънчева енергия за един час, отколкото цялото човечество може да изразходва за цяла една година. Грехота е да оставим този дар да се пилее уж незабелязано, и да се тровим с горенето на горива. Всеки киловатчат соларен ток спестява на планетата ни по 600 гр СО2. Малко ли петролни разливи имаше? Малко ли флора и фауна унищожихме? Малко ли животински видове затрихме? Колко още може да понесе крехката ни екосистема? Докога заводите ще са на ток от въглища? Докога самолетите ще пушат отгоре ни и ще източват останалото си гориво преди кацане? Колко още ще си каляме собствената черга? Човекът е сложен на този свят, за да го стопанисва и да живее в хармония с него. А ние го изсмукваме и след нас погром. А имаме технологията да не сме зависими от горива. Поне не чак толкова много. Ако не изцяло да се откажем от отровни енергои
  • 26 Димов

    17 2 Отговор

    До коментар #21 от "DrivingPleasure":

    Ако не изцяло да се откажем от отровни енергоизточници, поне можем да редуцираме потреблението им, на първо време. С времето ще измислим технологии, които хем да са екологични, хем достъпни. Но паралелно с това трябва да развием социално-икономическа форма на управление, която да изключва възможността за монополни злоупотреби с иновации и ресурси, към потребителите. Ето това е голямото предизвикателство, не технологиите.
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Макробиолог

    20 4 Отговор
    Като чуя за биодизел и се хващам за кобура...мноо итересно,у америката манаа старите тарамбуки лимузини само за да ги заменят с пикапи, с под 3,5 литра двигател нема да намериш,...ало фолсфахен как ме чуваш,приемам?
  • 29 гост

    18 13 Отговор

    До коментар #3 от "сектант":

    аха, то затова у нас не се диша, вече 80% от колите са дизел, изкормен и изрязан, смрад, задуха и болести. един изтърбушен дизел с високо налягане няма нищо общо със стар нискооборотен предкамерен, или с нов пречистен ДВГ. колкото е по-високо налягането, толкова повече отрова, а като няма егр, кат и дпф и става жална ти майка, ама такива като теб се кефят, че им гори 5 и си траят като духне турбината за пореден път тази година, че ще им се смеят. не е случайно, че ги изриват от чужбина. ти ходил ли си в онко-център? не е лошо да минеш оттам и да видиш какво става като дишаш канцерогени.

    Коментиран от #37, #38

  • 30 гост

    14 4 Отговор

    До коментар #2 от "DrivingPleasure":

    ти кажи браво, ама ФВ да кажат и те колко ще струва литър от това гориво, махни, че може да е с по-ниска калорийност и оттам да харчи повече. защото ауди успяха да направят такова гориво на 5евро. в германия разработват технология да правят водород директно от метановия тръбопровод. да, ама метан има много, има станции, тръби и уредби, а водород няма. значи те искат да вземат едно еврино гориво, да вкарат енергия в него, да го направят със скъпа технология на водород и след това този водород да го вкарат в парафин, за да стане на био-гориво? къде е енергийната сметка на това? не е ли по-смислено настоящите газови централи да се захранват с метана, да произвеждат ток без никакви допълнителни разходи и въобще да не се говори за водородна мобилост? защо се опитват да прокарат технология, която е 3 пъти по-енергоемка отколкото всеки друг наличен процес за съхранение на енергия? клетки-скъпи, пренос-скъп, станции-много скъпи, гориво-опасно, трайност на съхранение-много ниска. Политиката е подлога на ФВ, друго обясние няма. Това е причината да не дават разрешително на Тесла Берлин, и милиард евро субсидия губят, за да не чакат още година, за да може немците да касират и продават техните талиги.
  • 31 PLAID

    16 3 Отговор
    Парафинови горива - парафинови налепи в белите дробове. Да ми говориш за "алтернативни горива" е все едно да ми казваш, че диариятa e aлтернатива на запека :D
  • 32 DrivingPleasure

    9 4 Отговор

    До коментар #22 от "Димов":

    Цъ, няма да стане! Няма съществуваща технология, която да проработи в мащабите от които се нуждаем и само ще разбутаме една работеща система. Цялата тая ВЕИ пощуряванка разчита на тежка химия и това си е тиктакаща бомба. Това, че получаваме "безплатна" енергия от слънцето не значи, че можем да я употребим - можем, но в някакъв малък мащаб.

    И пак цъ - няма как да редуцираш употребата на "отровните енергоизточници" потреблението на електроенергия расте непрекъснато (ние искаме и транспорта да еектрифицираме, че да набутаме още 25%). Около 2/3 от населението на земята живее в енергийна бедност, но и те си искат дела и това което виждаме днес като потребление е нищо спрямо "утре"

    Не оспорвам, че осхме земята и че заради човешката дейност не затрухме не само хабитати и видове ми направо цели региони, но за това не е виновна електроенергията - хората няма що да ни величаеш - ние сме като скакалци и с точно толкова акъл! Един от глваните проблеми е, че по-малко от 50 години сме удвоили населението и докато не го сведем до 5 или под 5 милиарда нищо добро не ни чака и никакви технологии няма да ни спасят!

    Коментиран от #51

  • 33 PLAID

    9 12 Отговор

    До коментар #2 от "DrivingPleasure":

    То е като комунизма. Като си отиде това промито поколение и дойдат следващите с необременени от помпи и дюзи мозъци, тогава всичко ще си дойде на мястото - токът вместо за добив, транспортиране и рафиниране на нефт, ще ходи директно в колите, ще се живее тихо, чисто и спокойно. И най-важното - ще се казва ДОБЪР ДЕН! Всичко е въпрос на време. Не можеш спря гората да се разлисти.

    Коментиран от #36

  • 34 Аааааа

    14 4 Отговор

    До коментар #5 от "Едмонд Дантес":

    "Утре", като засеят Добруджата предимно с рапица, ще си ядеш цървулите!
  • 35 шваби

    14 2 Отговор
    На швабите горивото/въглеводородите/ а и в ЕС, идва от Русия, да не го забравят!
  • 36 asan

    6 3 Отговор

    До коментар #33 от "PLAID":

    evala . един умен коментар .
  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 сектант

    7 1 Отговор

    До коментар #29 от "гост":

    уау колко си прозрителен, господин папур. карам нов дизел, проблема е, нече си взимат 1.9 ++++ тди с чипове и турбини и махнати депеефи, проблема е че им дават ама тоя проблем е двустранен защото има и бай-ганъо фактора. но го има и това, че ако има кой да им дава нормални заплати на хората докато същевременно забранят коли без дпф и въведат ограничения за кубатури и години всеки би карал нов дизел. но понеже толкова сме умни всички и толкова разбираме ще си се давим в собствените сажди
  • 39 Ти виждал ли си трактор въобще

    8 8 Отговор

    До коментар #19 от "Jacques Yves Moineau":

    Май не си виждал истински трактор и не знаеш принципа му на работа, за да си мислиш че не може да има трактор на ток. Тези огромни машини са направени нарочно тежки, за да осъществят достатъчно голямо сцепление, за да могат да дърпат прикачния инвентар.

    Дори им се слагат допълнителни тежести за да повишат теглото им да не буксуват. Тоест теглото на батериите ще им е в плюс, а не е недостатък.

    Оттам нататък тръгваме, че тракторите са с двигатели със смешна мощност, като дори огромен трактор е със 100-200 конски сили, тоест два-три пъти по-малко отколкото най-маломощната Tesla модел 3.

    Това е така, защото на тракторите не им трябва мощност за да дърпат, а им трябва въртящ момент - най-силната черта на електродвигателите спрямо ДВГ.

    Въпрос на време е, както тракторите, така и тежкотоварните камиони да преминат на ток и собствениците им да ги зареждат предимно с ток в собствено производство произведен на собствените им покриви и съхранен в старите батерии от превозните средства.

    Коментиран от #43, #45, #52

  • 40 Заблуден, както винаги

    7 7 Отговор

    До коментар #21 от "DrivingPleasure":

    Революцията вече е направена, но ти както винаги не можеш да я видиш. Батериите вече са направени и произведени, а поредната подобрена батерия чака да бъде произведена в родината на Volkswagen, точно в столицата и, но Германия бави отварянето на завода, защото знае какво ще се случи с нейното автомобилостроене.

    Не знам защо чакате някаква нова технология на батериите? Всички останали чакат да се подобрят параметрите на батерията без значение от технологията. Батериите ще се наложат в световен мащаб във всяка сфера на енергетиката и транспорта ако:

    1. Цената на киловатчас капацитет на батерията падне под 100 долара

    2. Дори първото да не стане, ако се увеличи живота на батерията над 2000 цикъла, тя пак става рентабилна.

    3. Да се намали времето за зареждане, което в същото време означава да се вдигне мощността.

    4. Да се повиши енергийната плътност.


    Достатъчно е само част от тези точки да се изпълни. А както виждаш, по всичките има напредък, който няма скоро да спре.

    Дори най-старата технология батерия на Тесла модел S, след ремонта успя да мине милион километра, а електрическия двигател 1,2 милиона километра. Онова беше първото поколение батерии, а това, което ще се произвежда в Германия е четвърто поколение батерии.

    В завода на pepsi вече са монтирани зарядните за камиона с 1,5 мегавата мощност. Зареждането ще е доста бързо.

    Коментиран от #56, #73

  • 41 И.а

    13 4 Отговор
    В Германия няма смок над града. Въпреки дизелите милионите машини там на дизел. Ние имаме просто защото горим боклуци и въглища. Те са на газ. Плюс това държавата ни скалдира и изгаря боклуци на други държави заради продажни политици както беше случая с боклук от Италия. Там такова нещо ако стане веднага оставката му е в кърпа вързана.

    Коментиран от #50

  • 42 Какви синтетични горива

    7 6 Отговор

    До коментар #21 от "DrivingPleasure":

    Досега не си ми отговорил откъде ще се вземе енергия за производството на водорода за тези синтетични горива?

    Цитирам ти дори от тази статия

    "синтез газ, от който впоследствие чрез процеса на Фишер-Тропш се получава съвместимо със стандартите течно дизелово гориво. В този производствен процес може да се използва излишък от зелена енергия."

    Извинявай ама за какъв излишък от зелена енергия говорим, като има недостиг на всякаква енергия? Ако имаше излишък от зелена енергия, не е ли много по-логично да я заредим директно в батериите на електромобилите и електрическите камиони, които да превозват рециклираните батерии, които са рециклирани със същата тази зелена излишна енергия?

    Защо трябва да си опушваме градовете, като горим синтетично гориво и да му дишаме отровите, а после да му съберем само въглеродния диоксид и да произведем ново синтетично гориво което отново да ни трови и отново и отново и отново и отново и отново и отново? А после да се чудим откъде дойдоха респираторните заболявания и covid, които засягат дихателните пътища?

    Коментиран от #72

  • 43 Фен

    10 6 Отговор

    До коментар #39 от "Ти виждал ли си трактор въобще":

    Ще има трактори на ток, когато Тесла Семи стане масов т.е. никога.Трактора къде ще го зареждаш на нивата?Може би ще предложиш да си носят фотоволтаични панели за зареждане през деня и да оре през нощта.
  • 44 Васил

    5 4 Отговор
    Поредният дизелов боклук от VAG
  • 45 Display

    3 5 Отговор

    До коментар #39 от "Ти виждал ли си трактор въобще":

    То май ти не си виждал трактор..........
  • 46 Един

    5 6 Отговор
    Квото и гориво да мислят мачът отдавна е свирен , и ДВГ няма никакво бъдеще. А разни карикатури да спорят защо Германия бави завода на Тесла , я същите нямат пари да заредят 20 годишния си котурник....част от народопсихологията
  • 47 Бъз

    6 1 Отговор
    Швабите открили Америка.
    У нас чист дизел не се продава. Това което се продава е бъкано с отпадъчен парафин поне над 30г. После се чудим защо горивото замръзва при - 10 градуса.
    Някога по БДС имаше два вида нафта. Лятна с парафин и зимна без.
    Някой ще познае ли как работи двигател със зимна? Виждал съм го.
  • 48 НА БИТАКА ПРОДАЖБИТЕ НА ДИЗЕЛИ НЕ ВЪРВИ

    6 4 Отговор
    ЗАТОВА Е ТАЯ СТАТИЯ ! ЦЕНИТЕ НА НЕФТА ЩЕ СА НЕПОНОСИМИ В БЪДЕЩЕ - ВНИМАВАЙТЕ !
  • 49 ВНИМАНИЕ - ТЕСЛА Е БЪЛГАРИН

    4 4 Отговор
    И БАЩА МУ И И ДЯДО МУ СА БЪЛГАРИ - ДОКАЗАНО Е ........... КЪДЕТО ИМА БЪЛГАРИН СТАВА СТРАШНО - ТОВА СЪЩО Е ДОКАЗАНО !
  • 50 Горене на боклук

    5 5 Отговор

    До коментар #41 от "И.а":

    Години подред Виена заема класациите на най-чистия град и най-желан за живеене, но в същото това време една от атракциите на града е електроцентралата която гори целият боклук на Виена и произвежда електроенергия от нея почти в центъра. Така че недей да свързваш смогът с горенето на боклуци.

    От тази електрическа енергия директно може да се зареждат електромобилите, вместо от нея да бъде произвеждани синтетично гориво, което при горенето да замърсява въздуха на градовете отново и отново.

    Коментиран от #53

  • 51 Димов

    8 0 Отговор

    До коментар #32 от "DrivingPleasure":

    Нали и аз ти казвам, че още не сме готови да минем изцяло на еко енергия. Главно заради корупцията, окупираща и опорочаваща всичко, но и заради индустрията, на която ще й е доста трудно да се преориентира. Ще отнеме време. Изцяло не, но поне частично - можем. Поне с малко да намалим вредите, които нанасяме. Днес с 20%, догодина с 22%..... след десетилетие 30%..... И така, някой ден, правнуците ще обявят 95% екологично енергопроизводство. Прилагането на една технология създава стимул за развитието й, за намаляване на вредите от нея, за по-лесното й производство и внедряване, за изнамиране следващо ниво на усъвършенстването й. Пътека се гради камък по камък. Ние трябва да положим първият, а поколенията след нас - вторият. Ако не започнем сега, и след 100 г ще се оправдаваме, защо водите имат вкус на мазут, а зайци и гълъби можеш да видиш само в музея.

    Коментиран от #58, #74

  • 52 Димов

    7 2 Отговор

    До коментар #39 от "Ти виждал ли си трактор въобще":

    Проблемът с батериите на тракторите е мястото. Не е проблем, че са тежки, а че са огромни. Трактор с прикачен инвентар иска ужасно много киловатчасове енергия. За да му се осигури батерия, с която да изоре една нива, ще трябва да влачи едно отделно ремарке само за батерията му.

    Коментиран от #55

  • 53 Уточнение

    8 2 Отговор

    До коментар #50 от "Горене на боклук":

    Нещо си се объркал, и то много. Централата не е в центъра, а в северната част на града(Spitellau), до университетския комплекс, където преди беше Икономическия университ(WU). Тази централа се използва само за производство на топлоенергия(Fernwärme) , а не на елетрическа... Добре е като се пише нещо, човек да е запознат с темата.

    Коментиран от #54

  • 54 По-важното уточнение

    6 5 Отговор

    До коментар #53 от "Уточнение":

    Горят ли се боклуци в рамките на Виена? Какъв процент от боклука на Виена се изгаря в тази топлоцентрала?

    Коментиран от #59, #68

  • 55 Въпрос с повишена трудност

    2 5 Отговор

    До коментар #52 от "Димов":

    За колко часа работа ще стигне батерия с капацитет 600 киловатчаса и тегло под 3 тона, която се зарежда за 20 минути на трактор с максимална мощност 100 конски сили?

    Е колко да е голяма тази нива?

    Коментиран от #57, #75

  • 56 Димов

    6 2 Отговор

    До коментар #40 от "Заблуден, както винаги":

    И щом германците блокират производството на новите ви супер еко батерии, защо Мъск не си направи завода в САЩ? Дали големият ви " бизнесиновативен капацитет" не е предполагал, че конкуренцията ще се опита да му блокира работата? Що за умна идея е това, да си построиш кошарата насред гората с вълците? Нещо ти куца в теорията.

    Коментиран от #60

  • 57 Димов

    5 1 Отговор

    До коментар #55 от "Въпрос с повишена трудност":

    Не ме занимавай с глупостите си, ако обичаш. Дръж си 600 квтч батерията на главата, че там има доста празно място. Въобще чу ли, какъв е проблемът с тракторните батерии или както винаги не четеш?
    С Driving Pleasure обменихме вече по 5 коментара, и нито той ме е засегнал с нещо, нито аз него. Появяваш се ти и започваш да му държиш тон. Научи се да общуваш нормално с хората. Дотогава ще седиш изолиран.

    Коментиран от #62, #63

  • 58 Няма да те разбере

    5 2 Отговор

    До коментар #51 от "Димов":

    Сега отново ще зададе малоумния въпрос, ако утре в България има три милиона електромобила откъде ще ги заредим. Вече пет години не може да схване, че не утре, не през 2030 година, не през 2040 година, а и през 2050 година в България няма да има три милиона електромобила.


    Не може да схване, че е преминаването към електромобили и зелена енергия е процес, дълъг процес, а не еднократно действие.

    Не може да схване, че никой не иска всичко да се случи на мига, а просто да се поеме в правилната посока, защото докато не се откажем малко по малко от изкопаемите горива, няма да има нужда от съхранение на енергия. Което е важна стъпка за пълно преминаване към възобновяема енергия.

    Стъпките са

    1.Излишък на слънчева енергия, което да свали цените.

    2. Затваряне на част от въглищните централи защото са нерентабилни.

    3. Недостиг на енергия и покачване на цената и.

    4. Съхранение на енергията в батерии и отново падане на цената.

    5. Още по-голям капацитет от слънчева и вятърна енергия и падане на цените.

    6. Следващо затваряне на въглищни и други горивни централи.

    И така още няколко цикъла, докато се стигне до съхранението на енергията във вид на водород за сезонно потребление. Производство през лятото и използването му през зимата, когато не пече слънце.

    Няма как някой от тези етапи да бъдат избегнати, но няма и връщане назад, защото вече слънчевата енергия е най-евтината без стотинка субсидия.
  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 Ами точно затова

    2 3 Отговор

    До коментар #56 от "Димов":

    Както виждаш направи същия такъв завод и в Щатите. Въпреки че го започна седем месеца по-късно, там вече започнаха производството, за разлика от Германия.

    А местото на новата фабрика на Тесла в Европа е точно във вододайната зона на столицата на страната която претендира за най-екологична в Европа. Ако Тесла успее да получи екологично разрешително точно там, ще покаже на цял свят че няма от какво да се притеснява при производството на батерии.

    Илон Мъск никога не е бягал от трудностите и точно затова постига такива успехи. Ще успее да отвори и фабриката в Германия рано или късно.
  • 61 Благодаря за комплимента

    3 3 Отговор

    До коментар #59 от "Димов":

    Хубаво е когато даваш съвети на някого за отношението му към тебе или другите, лично ти да изпълняваш съветите си.
  • 62 Разбрах те от първия път

    5 3 Отговор

    До коментар #57 от "Димов":

    Само че не виждам какъв е проблемът с обема на батериите, когато говорим за трактор? В кабината на влекач за ТИР са успели да напъхат 800 киловатчаса батерии, а там имат ограничение в размерите и теглото на влекача, защото се движи по обществени пътища.

    Тракторът от друга страна няма никакви ограничения нито за форма нито за размери, така че не виждам никакъв проблем да му сложат значително по-малка батерия отколкото на един "тир".

    И ако избегнем обидите и квалификациите и се съсредоточим на техническите изисквания, 600 киловатчаса не ти ли се струват достатъчно енергия?
  • 63 Те пък

    2 3 Отговор

    До коментар #57 от "Димов":

    вашите 5 коментара щото бъкат от много мозък.Псевдонаучни алабализми от пишман - специалисти по всичко.Човекът те пита, ако можеш отговори му, ако не можеш, не го обиждай.Кой сега има проблем с общуването, Димов?
  • 64 Смех

    4 2 Отговор

    До коментар #7 от "Fuels Engineer":

    Кое не цапа бе да не би да няма фпч и азотни оксиди то самия принцип на изгаряне в дизела си е същия кое не цапа.
  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 66 КлифърдБъртън

    1 3 Отговор
    Това , което може да спаси ГЕРМАНСКИТЕ дизели е , ако Бойко им направи реклама , като ги кара !
  • 67 Иванчо от вицовете

    0 1 Отговор
    Какво стана с прословутите зелени капки и вода,шумно афиширани преди години по тв ?
  • 68 Уточнение

    1 1 Отговор

    До коментар #54 от "По-важното уточнение":

    Това, което написах, беше във връзка с първия коментар, в който има куп глупости и откровени лъжи...
    ПС: Отпадъци се изгарят във Виена не само там, а на още две места, е и?

    Коментиран от #69

  • 69 По-важното уточнение

    2 2 Отговор

    До коментар #68 от "Уточнение":

    Единият от четирите виенски завода за изгаряне на битови отпадъци, който е и може би най-известният, тази година навършва половин век. Заводът е разположен покрай канала на река Дунав в района Шпителау, отдалечен само на десет минути път с кола от центъра на Виена. Той е уникален поради факта, че фасадата му е дело на прочутия австрийски художник, архитект и екозащитник Фриденсрайх Хундертвасер.

    Новата сграда е готова през 1992 г. Годишно днес тук се изгарят около 250 000 тона боклук, от който се произвежда електрически ток за 50 000 домакинства и топлинна енергия за над 60 000 домакинства. За да бъде термичната обработка максимално щадяща околната среда, инсталацията е снабдена със сложна система от пречистващи филтри. Използвани са най- модерни технологии, така че заводът заема първо място по екологични стандарти.

    Коментиран от #77

  • 70 Бърз

    1 3 Отговор
    Дизел не съм имал и не искам да имам! Нафтата е за печката, газта за готвене а бензина за бегачката!
  • 71 СТИГА СТЕ ЛЪГАЛИ НАРОДА ДА ВИ

    3 0 Отговор
    КУПУВА ТАРАЛЯСНИЦИТЕ БЕ МУТРИ !
  • 72 DrivingPleasure

    1 1 Отговор

    До коментар #42 от "Какви синтетични горива":

    Боже, Боже.... ами нали това говорим бе пич - за да имаш "зелено бъдеще" с възстановяеми източници трябва да имаш "склад" за излишната енергия. Върни се няколко коментара нагоре - за да заработи ВЕИ трябва да инсталираш повече от нужното - тоест в даден момент на благопритни условия ще имаш 3 до 5 пъти повече като излишък! Ето от къде ще дойде енергията.

    Не малка част ще дойде от спрените тръбопроводи, които също ползват огромни количества. А един от най-енергоемките етапи в производството на синтетично гориво е в улавянето на СО2 от въздуха - ако вместо "Air Capture" го хващаме още на изхода на големите замърсители като ТЕЦ, където концентрацията е висока - цената ще се понижи, а този излизащ от ауспуха ще остане дърветата да го ловят.

    Идеята на синтетичното гориво е да не копаш и да правиш батерии - нещо което освобождава десетки тонове СО2, и което в последствие трови почвите и водите с токсичните си коктейли! синтетичното гориво е наистина чисто! Дори и "тровенето" в града ще намалее с него, заради изкуствените връзки емисиите са в пъти по-ниски.

    Ако искаш екология - това е екологията! Нищо друго няма подобен потенциал за намаление на въглеродния отпечатък!

    А на другия въпрос, който беше зададен за цената - при масово производство се очкава цена около 1 евро и това е смятано със скъпото ловене на въглероди от въздуха, а както казах има и други методи!
    Между другото има вече методи за обръщане на СО2 обратно във формата на въглища - то
  • 73 DrivingPleasure

    2 0 Отговор

    До коментар #40 от "Заблуден, както винаги":

    Заблуден си наистина ;)
    Цената на лития хвръкна с 400% нагоре батериите поскъпнаха и това няма да се промени скоро.
    Малко ме е яд, можех да изкарам пари от това, но го играя мако "на чест" не купувам акции на нищо свързано с електрификацията - както по-горе казах тя е глупост за транспорта. Цената на медта до 25та година се очаква да стигне рекорди до над 20 000 долара при цени преди "зелената" пощурезия под 5 хил...
    Крайно нерационално поведение що се касае до инвестиции, но пък ми е добре, че не съм замесен в тая ненормалщина! Ти си чакай евтините електрички...
  • 74 DrivingPleasure

    1 1 Отговор

    До коментар #51 от "Димов":

    Не и не! Това, че "зеленото бъдеще" не се осъществява не е заради корупция или лобизъм - напротив има доста широк консенсус за него, аз също не го отричам - не се осъществява заради липса на технологична възможност!
    Турците имат една поговорка - колкото и далече да си стигнал по грешната пътека, обърни се и се върни! Продължаваме да вървим в грешната посока и така няма да стигнем там където искаме - зелена и здрава планета за всички нас! А, че сме на грешната пътека дори не стои като въпрос - то е очевадно! Последните 5 години на "озеленяване" години на безумно трошене на пари и трилиони похарчени доведоха до 5 поредни години на увеличение на въглеродните емисии! (изключвам 2020 годината на "пандемията"). И накъдето сме тръгнали нещата ще стават още по-зле!

    Коментиран от #78

  • 75 DrivingPleasure

    3 0 Отговор

    До коментар #55 от "Въпрос с повишена трудност":

    Обърни се към Лорд намсикой си Бранфорд, шеф и собственик на JSB, та този лаик тракторите казва, че електрификацията на тежката техника е АБСУРД! Там имаш работна машина, която понякога работи на 2 или дори на 3 смени! Машина, която не може да разходиш до близката зарядна станция и оператора да пропилее час или два за зареждане. По спомен, ако един атомобил се ползва 1.5 часа среднодневно, един малък трактор се ползва 5 часа а големите са 8+ няма как да е губи време!

    Целта на комерсиалните машини е да изкарват пари! А това означава, да работят максимално дълго време. Един багер ако е на обект, как си представяш, че ще мине половин град, да паркира до зарядна? Ако ореш на полето как си представяш да зареждаш?!

    JSB вече имат първия работещ прототип на ДВГ с изгаряне на водород. Параметрите му са като на дизеловите им мотори, но без емисиите! Производителите ясно заявяват, че политическата електропростотия е изкуствен и неработещ модел - вие си вярвайте на приказките от 1001 нощ... за съжаление накрая всички ще плащаме за тая светла вяра в политиците!
  • 76 ТRIF

    5 3 Отговор
    Електричките нямат алтернатива! Добре е да се запомни това. Доста производители на возила с ДВГ им увряха главите но доста късно. Спечели Китай. Само да поясня, че автомобилите с водородни клетки всъщност са елекртомобили. Водородните клетки превръщат водорода съхранен в бутилки под налягане 700 атмосфери в електроенергия. Тези био-крио-синте-кванто горива си остават само едни академични упражнения. Освен, че замърсяват са и отровни. За да се вдигне КПД на ДВГ се вдига компресията и температурата на изгаряне. В изгорелите газове се съдържат една плеяда азотни окиси и оксиди получени от участието на азот в процеса на горене. Азота е 78% в атмосферния въздух и при нормано налягане и температура е инертен газ. Не така е в ДВГ в такт горене. Температурата се качва над 1000С а налягането няколко стотин атмосфери.
    Има стотици патеннти на годинна за подобрения и нови батерии. Цените на съхранен KW слизат надолу.
    До няколко години днещните ппоблеми с батериите ще бъдат преодолени. Затова колкото по - бързо свикннете с мисълта, че електричката алтернатива няма - толкова по добре.

    Коментиран от #84

  • 77 Уточнение

    4 0 Отговор

    До коментар #69 от "По-важното уточнение":

    Почти нищо от цитираното не е вярно, справка сайта на собственика на централата Wien Energie... И за десет минути, когато не е час пик, от централата може да се стигне до покрайнините на града. Шпителау си е далече от центъра и никой във Виена не го възприема като "почти в центъра". Това даже не е широк център. А, че се произвеждала ел. енергия за 50 000 домакинства е пълен виц! Теоритично централата има мощности за пеоизводство на около 6МW ел. енергия, но от много години се използва само за топлоенергия. Това са лесно проверими факти. И подобни централи във Виена има още две, т.е. общо са три, а не четири... Проверявай си източниците на информация и тогава пиши!

    Коментиран от #79

  • 78 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #74 от "DrivingPleasure":

    Не съм съгласен. Технологията ВЕЧЕ я има. Но икономистите решават, като сравняват числата за печалба в две кутийки на ексела, избират онова, което е с 3% по-високо и става батализация. Отделно от тази дИбилщина върви и другото варварство - треторазрядни копировачи на пазара предлагат уж същата технология, но с доста съмнителни "предимства", която е на изгодна цена, но при внедряване не успява дори да се доближи до параметрите и резултатите, гръмко афиширани в рекламната брошура. И после клетият ентусиаст се чуди, защо сметките му не излизат и вложението му не се оправдава. Като него са почти всички, дръзнали да стават зелени потребители, което моментално заклеймява технологията за измамна.
  • 79 Димов

    2 0 Отговор

    До коментар #77 от "Уточнение":

    Много искаш от това момче.
  • 80 Рашо Шпаклата

    2 1 Отговор
    Единственото спасение е в градовете да оставим колите. Движение с колело, градски транспорт или някакви ел. коли тип голф колички. Порадвахме се на колите, но стига. Ползваме ги за чадъри. Нелогично е.
  • 81 Относно етанола

    3 1 Отговор

    До коментар #15 от "Димов":

    А колко хиляди квадратни километра дървета изсякоха в Бразилия, за да направят място за суровини за етанола?

    Коментиран от #82

  • 82 Димов

    2 0 Отговор

    До коментар #81 от "Относно етанола":

    Ти кажи, колко? В България горите ги изсякоха без да сме произвели и капка етанол.
  • 83 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 84 Им бе цилус

    0 0 Отговор

    До коментар #76 от "ТRIF":

    В кои географски зони се добиват суровините за производство на Ел. Батерии за автомобили, и как? Знаеш, нали? Ми коментирай тогава. Гледам, доста си информиран.
  • 85 Лукчо

    1 0 Отговор
    Аз си карам в БГ само с Био гориво. Две МПС-та, едното бензин другото дизел. Не ам да, те горивата са от ЛУК-оил🙈