Last news in Fakti

6 Януари, 2022 13:32 8 674 20

Невиждано: Toyota зае първо място по продажби в САЩ

  • toyota-
  • general motors-
  • продажби-
  • сащ

За първи път японският автомобилен производител успя да изпревари General Motors

Невиждано: Toyota зае първо място по продажби в САЩ  - 1

През 2021 г. японският автомобилен производител Toyota постави рекорд за всички времена по продажби в Съединените американски щати и за първи път от 90 години стана първи, изпреварвайки General Motors, който държеше първото място от 1931 г. насам. Продажбите на американския производител паднаха с 13 процента през 2021 г., докато Toyota, за разлика от тях, успя да увеличи продажбите си с 10 процента в сравнение с 2020 г. За General Motors миналата година беше най-лошата от 2010 г.

Миналата година Toyota успя да продаде 2 332 000 превозни средства в САЩ, според официалните доклади на автомобилните производители. General Motors има продажби от едва 2 218 000 автомобила. За последно толкова ниски продажби на концерна са отчетени през 2010 г., като тогава бяха продадени 2 202 000 автомобила. Освен това през 2020 г. GM продаде 2 550 000 превозни средства, докато Toyota продаде 2 110 000 превозни средства през същата година.

Представители на General Motors приписват този спад в продажбите на глобалната криза с полупроводниците, поради която компаниите бяха принудени да свият производството. Освен това ръководството се фокусира върху увеличаването на приходите, за да избегне финансови проблеми, а не върху продажбите. По-специално, главният изпълнителен директор на GM Мери Бара реши да изостави най-нерентабилните пазари, включително Европа и Русия.

Фактът, че Toyota може да измести General Motors от лидерската позиция, стана известен още в началото на есента. Японският автомобилен производител вече беше начело през трите тримесечия на 2021 г. Основната причина е, че Toyota разполага със собствени запаси от най-важните компоненти, включително въпросните микрочипове. След земетресението през 2011 г., което парализира фабриките на компанията, ръководството решава да формира собствена база от стратегически части.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 22 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 фен

    56 6 Отговор
    Ами нормално е ,защото от три години я имам Королата ,и дори крушка не съм сменял !!!!!!!!!!!

    Коментиран от #5, #16

  • 2 от село

    27 3 Отговор
    Тойотата е много здрава кола направена за професионалисти , , добре че няма екстри като разни масажи на седалките ,защото може да изляза от платното !!!
  • 3 🇧🇬БАЙ Х@Й‼

    50 3 Отговор
    В ОАЕ три от всеки четири коли са "Тойота" или "Лексус" ! Защо ли ‼️

    Коментиран от #4

  • 4 Komapak

    38 2 Отговор

    До коментар #3 от "🇧🇬БАЙ Х@Й‼":

    И във френските алпи всички пикапи на поддръжката са тойота. Явно има защо...
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 И каква

    15 0 Отговор

    До коментар #5 от "kkk":

    е тая магия дето жена ти я кара, сподели?
    Може да взема и аз да си купя една.
  • 7 MAN

    18 2 Отговор
    КОЕ МУ Е НЕВИЖДАНОТО,В АМЕРИКА ОТ 20 ГОДИНИ ТОЙОТА СА №1 ПО ПРОДАЖБИ
  • 8 любопитен

    8 1 Отговор
    до-5
    И на жена ти селото на 300км. ли е от столицата , че навърта толкова километри ,или някой друг и ги навърта !
  • 9 Дфен

    3 13 Отговор
    След това ще има и статия за тайота отзова хиляди бройки с дефект

    Коментиран от #19

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 12345

    5 3 Отговор
    А Тесла къде са? Нали щаха да мачкат всички.
  • 12 Alex

    6 12 Отговор
    Това показва, че все повече хора се замогват, за да могат да си позволят автомобил. Но замогвайки се, този масов потребител, се ориентира към нещо достъпно практично и бюджетно. 50-те и 60-те колите са били предимно скъпи и все още японски не е имало масово, особено в САЩ. По масово започват да навлизат през 70-те и 80-те. Вече след 2000-та японките в САЩ са толкова масови, че започват да изместват всички останали. И все пак японка в САЩ, дори и в наши дни, не носи никакъв престиж, дори и ако е Акура, Инфинити, Лексъс. А че японките са практични и сравнително издържливи - пазара е най-точният, верен и безпристрастен показател.

    Коментиран от #13

  • 13 ComfortablyNumb

    18 4 Отговор

    До коментар #12 от "Alex":

    Я раздуи още за това как Лексъс не бил престижен в Америка, че много весело ми се видя... и за това че американците тепърва забогатяват за да купуват коли също си е много свежо ... Пиши по често тук излиза добре!

    Коментиран от #15

  • 14 Sta

    5 0 Отговор
    Ааа иначе казвате Дола-ра се покачва !?!?!? Къде в Китай ли?
  • 15 Ганьовци,сър

    7 13 Отговор

    До коментар #13 от "ComfortablyNumb":

    Абе пич,американците масово карат японки,защото са по-евтини,ако ги питаш директно,биха си купули немски,но кинти йок.Кренвиршите се продават повече от филе Елена,но това не значи,че са по-хубави,нали?!

    Коментиран от #17

  • 16 Ааа ще

    10 1 Отговор

    До коментар #1 от "фен":

    смениш, ще смениш.
    НА 10-тата година не само крушка ами и акумулатора ще смениш.
  • 17 Дфен

    1 2 Отговор

    До коментар #15 от "Ганьовци,сър":

    То и Мерца скъп като филето ама пълно сервизни акции и на лосовия тест по зле и от кренвирши те
  • 18 Дядо Димо

    4 1 Отговор
    Не е само до доходите,има си много причини да са тойота в щатите напред с продажбите.На никой не му пука че караш 15 год.германски дарак и ден след ден си в сервиза,та пиши че нямаш кола де.Слъпи за поддържкапроблемни и много ниска остатъчна стойност ,и почти без търсене на старо. BMW / Lexus разликата в цената на 10 год. кола 1към 2 дори за някои модели и 3 пъти в полза на Lexus.
    Но с покупната цена ,сравнено с какво ти струва да я караш и поддържаш нещата се оправят за две години А като нови японките са с10/15%по евтини,с пониска лихва и дори имат удължен срок за плащане,по добра гаранция и възможност да я замениш по всяко време за по високо оборудван (и поскъп) автомобил. В северна Америка Тойота сама финансира колите и може да се договаряш до някаква степен. Та всичко е в полза за тях и затова и продават поне по 2 молиона на година.в повече от всите немчета заедно.
  • 19 Хахаха

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "Дфен":

    Те другите марки нямат...?
  • 20 Истината

    1 0 Отговор
    Тойота, и вся остальная сволач!!! Та така.