20 Януари, 2022 10:14 8 627 13

И все пак VW си е №1

  • продажби-
  • европа-
  • volkswagen

Volkswagen отново е най-продаваната марка в Европа за 2021 г

И все пак VW си е №1 - 1

Около 9.7 милиона нови коли са продадени в Европа през 2021 г. Volkswagen успя да продаде 1.08 милиона автомобила миналата година. Всъщност всеки десети нов автомобил е произведен от VW. Второто място зае Peugeot, продавайки 649 514 автомобила за една година.

Toyota затваря челната тройка. Японският автомобилен производител успя да продаде 615 142 автомобила в Европа. Благодарение на добре координираната работа на доставчиците и натрупването на оскъдните компоненти, Toyota успя да покаже ръст на продажбите от 9.1%, през 2020 г.

Hyundai Group показа най-значителния ръст на продажбите в Европа: Hyundai и Kia заедно продадоха 828 337 автомобила, което е ръст от 21.1% на годишна база. Alfa Romeo пък показва рекорден спад в продажбите - 26 322 автомобила, което е с 27.8% по-малко от година по-рано.

Продажбите също така стабилно падат и за Mitsubishi, който обяви планове да напусне Европа през 2020-а. Миналата година също беше трудна за Ford Europe, които я завършиха с намаление на продажбите от 19%. Основната причина за това падане е затварянето на някои фабрики.

Ако говорим за европейския пазар, тогава той усеща последствията от пандемията и недостига. 9,7 милиона продадени превозни средства през 2021 г. е резултат с 2.4% по-малко в сравнение с 2020 г.

Най-много нови коли са продадени в Германия, която е лидер с 2.6 милиона продажби, следвана от Франция с 1.6 милиона продадени коли, Обединеното кралство е с 1.6 милиона, Италия с 1,4 милиона и Испания с 859 477.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 17 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 НелоялнаКонкуренция

    20 22 Отговор
    ЕС доказа, че свобода на пазарите не съществува, постоянно се чуди как да забравни вноса на какви ли не автомобили, от различни сегменти - само и само ЕС колите да се харчат повече. Подобни статии само служат на пропагандата: най-велики сме. За съжеление обектния поглед показва, че пак застанахме на грешната страна и скоро и тези мъки ще свършат - за жалост пак пагубно за нас, два пъти подкрепяхме Германия, а от 15 години сме им пръв приятел ... пак 45 години ще страдаме заради избора си.

    Коментиран от #3

  • 2 ТАКА ДЕ

    10 24 Отговор
    МИСЛЕХ СИ ЧЕ НЕКОЙ РУСКИ ТАРАЛЯСНИК Е НАЙ ПРОДАВАНАТА КОЛА В ЕВРОПАТА
  • 3 Страх лозе пази

    6 17 Отговор

    До коментар #1 от "НелоялнаКонкуренция":

    Къде ли щеше да е Тесла в продажбите, ако им бяха разрешили производството юли месец миналата година?

    Но няма нищо, така само я амбицираха повече. Догодина ще им сипе да ядат, ако не измислят някоя друга бюрократична спънка за да им ограничат производството и или продажбите.

    С половин милион производствен капацитет като начало, само за европейския пазар, Тесла ще застане на едно от първите места по продажби не само като модели, но и като марка, въпреки че първоначално ще произвежда само Модел Y в Берлин.
  • 4 jap

    19 9 Отговор
    В статията е пропусната една съществена подробност.VW притежава няколко марки и броя на продадените автомобили реално е сбора от всички.

    Коментиран от #6, #7

  • 5 Мето перчема

    3 3 Отговор
    Нещем вагената.....сакаме си купиме фирари...що колото на каруцата ми бие у лево и ше напраим беля!
  • 6 Силвия

    9 5 Отговор

    До коментар #4 от "jap":

    Не , не са общи. Бройката е само за VW
  • 7 Komapak

    4 4 Отговор

    До коментар #4 от "jap":

    В статията е пропуснато и още нещо много важно.. ВАГ имат 165 млрд дългове. Отнесено към пазарната им капитализация е доста висок. Чест им прави че поддържат позакъсали спортни марки като Ламборгини и Бентли, от Бугати временно се отърваха😜
  • 8 Ссгтт

    3 4 Отговор
    Защо "все пак", защото в България лумпените с дачиите и турските тойотки плюят Голф ли:))

    Коментиран от #9

  • 9 Доообре

    1 4 Отговор

    До коментар #8 от "Ссгтт":

    ама на Голфа според теб какво му е свръхестественото като и той е сбирщайн от китайски детайли...
  • 10 Фиат

    0 0 Отговор
    Аз пак мислех че България е номер 1.Хи,хи,хи.

    Коментиран от #11

  • 11 Плам

    4 0 Отговор

    До коментар #10 от "Фиат":

    България е номер 1,ама от зад напред.
  • 12 И все пак VW си е №1 - В ПЕРНИШКО

    1 1 Отговор
    ТО И ТРАБАНТА СИ БЕШЕ ГОЛЯМА РАБОТА - ИНОВАТИВНА КОРУБА И ДВИГАТЕЛ НА ПОРШЕ !
  • 13 КАК ДА СЕ ОТЪРВЕМ ОТ .........

    0 1 Отговор
    ЕС НАТО И ПРЕДАТЕЛИТЕ ВЪТРЕ В БЪЛГАРИЯ - ТОВА Е ДИЛЕМАТА ?