Около 9.7 милиона нови коли са продадени в Европа през 2021 г. Volkswagen успя да продаде 1.08 милиона автомобила миналата година. Всъщност всеки десети нов автомобил е произведен от VW. Второто място зае Peugeot, продавайки 649 514 автомобила за една година.
Toyota затваря челната тройка. Японският автомобилен производител успя да продаде 615 142 автомобила в Европа. Благодарение на добре координираната работа на доставчиците и натрупването на оскъдните компоненти, Toyota успя да покаже ръст на продажбите от 9.1%, през 2020 г.
Hyundai Group показа най-значителния ръст на продажбите в Европа: Hyundai и Kia заедно продадоха 828 337 автомобила, което е ръст от 21.1% на годишна база. Alfa Romeo пък показва рекорден спад в продажбите - 26 322 автомобила, което е с 27.8% по-малко от година по-рано.
Продажбите също така стабилно падат и за Mitsubishi, който обяви планове да напусне Европа през 2020-а. Миналата година също беше трудна за Ford Europe, които я завършиха с намаление на продажбите от 19%. Основната причина за това падане е затварянето на някои фабрики.
Ако говорим за европейския пазар, тогава той усеща последствията от пандемията и недостига. 9,7 милиона продадени превозни средства през 2021 г. е резултат с 2.4% по-малко в сравнение с 2020 г.
Най-много нови коли са продадени в Германия, която е лидер с 2.6 милиона продажби, следвана от Франция с 1.6 милиона продадени коли, Обединеното кралство е с 1.6 милиона, Италия с 1,4 милиона и Испания с 859 477.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 НелоялнаКонкуренция
Коментиран от #3
10:29 20.01.2022
2 ТАКА ДЕ
10:40 20.01.2022
3 Страх лозе пази
До коментар #1 от "НелоялнаКонкуренция":
Къде ли щеше да е Тесла в продажбите, ако им бяха разрешили производството юли месец миналата година?Но няма нищо, така само я амбицираха повече. Догодина ще им сипе да ядат, ако не измислят някоя друга бюрократична спънка за да им ограничат производството и или продажбите.
С половин милион производствен капацитет като начало, само за европейския пазар, Тесла ще застане на едно от първите места по продажби не само като модели, но и като марка, въпреки че първоначално ще произвежда само Модел Y в Берлин.
11:22 20.01.2022
4 jap
Коментиран от #6, #7
11:25 20.01.2022
5 Мето перчема
14:04 20.01.2022
6 Силвия
До коментар #4 от "jap":
Не , не са общи. Бройката е само за VW15:08 20.01.2022
7 Komapak
До коментар #4 от "jap":
В статията е пропуснато и още нещо много важно.. ВАГ имат 165 млрд дългове. Отнесено към пазарната им капитализация е доста висок. Чест им прави че поддържат позакъсали спортни марки като Ламборгини и Бентли, от Бугати временно се отърваха😜18:09 20.01.2022
8 Ссгтт
Коментиран от #9
10:51 21.01.2022
9 Доообре
До коментар #8 от "Ссгтт":
ама на Голфа според теб какво му е свръхестественото като и той е сбирщайн от китайски детайли...12:43 21.01.2022
10 Фиат
Коментиран от #11
21:37 22.01.2022
11 Плам
До коментар #10 от "Фиат":
България е номер 1,ама от зад напред.21:39 22.01.2022
12 И все пак VW си е №1 - В ПЕРНИШКО
10:23 25.01.2022
13 КАК ДА СЕ ОТЪРВЕМ ОТ .........
10:44 25.01.2022