В продължение на три години Volkswagen изразходва 1.2 милиарда евро за превръщането на завода в Цвикау от такъв за автомобили с ДВГ, в супермодерна дигитална, гъвкава и високоефективна фабрика за производство на електромобили. Там вече се използват технологии като интелигентни роботи, тип Industry 4.0, и автономни транспортни системи, които отвеждат компонентите до поточната линия напълно самостоятелно.
Близо 40% от обема на инвестициите са насочени само за подобряване и разширяване на производствения цех. Високото ниво на автоматизация в тази област вече достига близо 90 %, а броят на най-съвременните роботи се е увеличил от 1200 на 1625. Автоматизацията в поточната линия също е почти удвоена до 28%, а производствената ергономия се е подобрила значително. Засегнати са само работни места, включващи монотонна или физически натоварваща работа, като например работа с ръце над раменете или работа над главата.
Общо са създадени повече от 50 000 квадратни метра в нова сграда, като например за разширяване на цеха за пресоване, където всички части на купетата на електрическите модели сега се пресоват на място – като това спестява 9 000 пътувания с камиони годишно. Други големи проекти включват изграждането на нова логистична сграда, както и акумулаторен секвенсер, която сега е най-високата сграда в обекта в Цвикау. Обемът на инвестициите само за тези три проекта е около 115 млн. евро.
Трансформацията в производството на електрически автомобили в Цвикау създаде трайна работна заетост и сигурни за бъдещето работни места. Около 9 000 постоянни служители, работещи на обекта, преминаха обучение за новите технологии като част от голямата инициатива за обучение. Всички служители присъстваха на различни информационни събития за електрически автомобили. Общо 3000 производствени работници завършиха програмата за електрическа мобилност на учебния център, за да се подготвят за новите производствени изисквания. До края на 2020 г. екипът в Цвикау е направил общо около 20 000 дни тренировки.
Модели и производствени цифри
В Цвикау шест модела от три марки ще напускат производствената линия – Volkswagen ID.3, ID.4 и ID.5 плюс Audi Q4 e-tron, Q4 Sportback e-tron и CUPRA Born. Производственият капацитет е равен на годишно производство от повече от 300 000 превозни средства, което за момента прави завода в Цвикау най-ефективното съоръжение за производство на електрически автомобили в Европа.
Зелено производство
С моделите произведени в Цвикау, Volkswagen доставя само превозни средства на клиенти, които се произвеждат по неутрален по отношение на въглерода начин по цялата верига на доставки и производство. Генерирането на въглерод в производствения процес се избягва или намалява, доколкото е възможно – и всички неизбежни емисии се компенсират чрез действия насочени към климата.
Мерките за избягване на въглерод в производството се простират и до енергоемкото производство на акумулаторни клетки. Тук беше договорено доставчиците да използват зелена електроенергия от възобновяеми източници в производството на клетки. Оценката на жизнения цикъл на електрическите автомобили може да се подобри допълнително с този важен инструмент.
В завода в Цвикау външното захранване беше прехвърлено на 100% зелено електричество още през 2017 г. Откакто през ноември 2019 г. започна производството на ID.3, всички останали емисии от високоефективния когенерационен блок на обекта и по цялата верига нагоре са компенсирани за всички модели, произведени в Цвикау, чрез сертифицирани климатични проекти, изпълнени в съответствие с официално признатите стандарти.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 И тесла завода като отвори
14:42 03.02.2022
2 Мяу и Бау
Коментиран от #4
14:47 03.02.2022
3 Госあ
Коментиран от #10, #12
14:47 03.02.2022
4 Госあ
До коментар #2 от "Мяу и Бау":
Определено по добре немски миксери, отколкото боклуците на Прасчо.Коментиран от #6
14:49 03.02.2022
5 Поредния рекламен пиар?
Точно така и в тази статия се твърди, че това ще е най-големия производител на електромобили в Европа, защото има проектен производствен капацитет за 300 хиляди електромобила годишно което включва общото производство на три марки и шест модела.
От друга страна Берлин също се намира в Европа, а там е построена фабриката на Тесла, която има първоначален проектен капацитет на производство половин милион годишно, само на един единствен модел - Tesla model y.
Освен това не иска от доставчиците сертификат, че клетките за батерии се произвеждат със зелена енергия, а ще си ги произвежда със зелена енергия сама в самия завод, а завода няма да е просто място, където се сглобяват части, произведени от други доставчици.
14:51 03.02.2022
6 Цвинкауууу мууууу
До коментар #4 от "Госあ":
Немските дегенерати една читава електеичка не могат да сглобат още са без преден багажник всъщност има го ама е пълен с кабешяци даже нямат платформа за електрически коли или поне е недодялана бетер руснаците са технологично14:53 03.02.2022
7 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣
14:57 03.02.2022
8 СъорЪжение
Предполагам авторът Радослав Славчев не е на заплата в медията, а писането му е едно от многото хобита.
14:59 03.02.2022
9 Ваген скъпотията
15:12 03.02.2022
10 TSLA®
До коментар #3 от "Госあ":
Това е статия за коли, не за ретро чайници. Да не ти спират ламбите, се иска локално захранване. А то става с неща като MegaPack. Разсъжденията са ти като Гост на шкембеджийница.Коментиран от #13
16:21 03.02.2022
11 Отвън
16:23 03.02.2022
12 АC\DC
До коментар #3 от "Госあ":
Като нямаш кинти и акъл, и водата ще ти спрат.17:23 03.02.2022
13 Госあ
До коментар #10 от "TSLA®":
Е кви да са, сред малоумни хипстъри ? Като на симпозиум за геометрията на клетъчната съдба ?17:42 03.02.2022
14 🚙🚙🚙🚙
Нали уж чакахме продажбите на Тесла да се сринат, когато другите започнат да произвеждат много модели електромобили?
Коментиран от #15
18:09 03.02.2022
15 Мхм
До коментар #14 от "🚙🚙🚙🚙":
И кой ще ги купува освен Тесла има вече Лусид Ривиън идват и Форд ГМ Рам и Додж освен тях Рено Пежо Ситроен новите Алфи Фиати да не говорим за Киа Хюндай Тойота Хонда китайските и тн.Коментиран от #16
18:31 03.02.2022
16 Не се притеснявай
До коментар #15 от "Мхм":
Както виждаш колкото повече марки и модели излизат със свои електромобили, толкова повече се вдигат и продажбите на Тесла.Досега трудно се продаваха електромобили защото стогодишните производители постоянно плюеха по тях и плащаха фалшиви новини за негативен пиар срещу електромобилите. Сега, когато и те започнаха да произвеждат електромобили, започнаха и облъчването на своите фенове и нагласите за електромобилите се промениха.
Започнаха да изграждат и зарядни станции от които се възползват и собствениците на Тесла. Вече да караш електромобил се счита за нещо нормално, но няма достатъчно производство и Тесла е единствената, която може да осигури достатъчно количества на пазара. Както виждаш, цялото планирано годишно производство от 300 хиляди чисти електромобила на Volkswagen и още две компании от групата, беше продадено само за последното тримесечие от Тесла
20:25 03.02.2022
17 Димов
".....това спестява 9 000 пътувания с камиони годишно" - горе-долу, колкото правят всичките Тесли накуп.
Коментиран от #19, #20
21:41 03.02.2022
18 антикомуне
00:27 04.02.2022
19 Ами лъжа е
До коментар #17 от "Димов":
Но и ти се хвана на тази "грешка". Тук умишлено "грешат" или "забравят" някои подробности, за да създават правилните нагласи сред читателите и да дават опорни точки на Антиелектиците. Виждам че дори и разумни хора като тебе им се връзват.Ама щом според тебе 300 000 планиран капацитет на Volkswagen е по-голямо отколкото 500 000 броя първоначален от милион планиран за завода на Тесла в Германия, значи си добър математик и няма да споря с тебе!
Коментиран от #21
13:46 04.02.2022
20 Технологично изостанали
До коментар #17 от "Димов":
"Общо са създадени повече от 50 000 квадратни метра в нова сграда, като например за разширяване на цеха за пресоване, където всички части на купетата на електрическите модели сега се пресоват на място – като това спестява 9 000 пътувания с камиони годишно. Други големи проекти включват изграждането на нова логистична сграда, както и акумулаторен секвенсер"Я първо като инженер да ми кажеш какво е това Акумулаторен секвенсер, че така и не намерих информация.
А аз ще ти цитирам гуруто Илон Мъск, който казва че най-голямата грешка, която може да направи един инженер е да усъвършенства нещо, което по принцип въобще не му е нужно. Премести ли са цеха за пресоване, за да спестят 9000 пътувания на камион, а Тесла освен 9000 пътувания направо си е спестила и 50 хиляди квадратни метра цех и вместо от 140 броя пресовани ламарини, отлива долната част на купето от алуминий само от две части, Съединени с батерията като трета част, също отлята от алуминий.
По непотвърдена информация, съдейки по 170 кг по-голяма товароносимост, това вероятно спестява и 170 кг от теглото на автомобила, да не говорим за време, площ и разходи за персонал.
Дали Тесла не променя начина по който се произвеждат автомобили и не пише история?
15:03 04.02.2022
21 Анонимен
До коментар #19 от "Ами лъжа е":
Само дето завода на Фв бачка с капацитет от 300к, а тоя на Тесла е все още планиран. Схващаш ли разликатаКоментиран от #22
23:19 04.02.2022
22 Вярно ли си толкова заблуден
До коментар #21 от "Анонимен":
Тези 300 хиляди са планиран капацитет, когато започнат да се произвеждат в пълен обем всичките шест модела от три марки, а някои от тях още дори не са започнали производство.От друга страна, Тесла за 2021 година продаде 936 хиляди автомобила от две фабрики. Сам можеш да сметнеш колко е производственият капацитет на всяка фабрика.
И за да те улесня, за последното тримесечие продадоха над 300 хиляди автомобила, което прави по 100 хиляди на месец, преди да са завършили разширенията им. Тоест производствения капацитет в края на годината е средно 600 хиляди автомобила годишно от фабрика и се увеличава.
Нужно ли е да споменавам, че произвеждат само една марка автомобили в тях, а това не е общ завод на три отделни марки?
10:49 05.02.2022
23 7383
12:42 20.02.2022