Опитните автомобилисти знаят, че смяната на двигателното масло стриктно според разпоредбите на производителя не е най-добрата идея. Особено когато става въпрос за родната действителност. Освен това много шофьори, дори и със значителен опит в шофирането и управлението на превозни средства, забравят една важна подробност, която в крайна сметка може да им струва проблеми с двигателя.
Колко често трябва да сменяте двигателното масло в колата си? Повечето хора сменят маслото или по препоръка на майсторите, или просто като погледнат в ръководството на своята кола и намерят там заветната цифра, указваща препоръчания от производителя пробег. Има обаче само едно малко "но".
В допълнение към препоръчителния пробег за смяна на двигателното масло, е важно да се отчете и смяната на смазката при работа на автомобила в неблагоприятни условия. Работата при неблагоприятни условия означава: шофиране по пътища без асфалт, шофиране в минусови температури, шофиране с резки натоварвания на студен двигател, шофиране с голям брой активни консуматори на електроенергия, шофиране в задръствания.
По този начин, ако се направи „редовна“ смяна за конкретна кола, например на 15 хиляди километра, тогава такава, използваща се в гореописаните условия трябва да сменя маслото на 7 500 километра. Всичко това означава, че най-доброто решение би било да сменяте маслото (по предписание с живот от 15 000 км) някъде на 9-10 хиляди километров пробег при шофиране по родните пътища.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Дааа
Коментиран от #3, #5, #51
13:12 21.01.2022
2 Този
Коментиран от #6, #14, #18, #52, #69, #74, #76
13:15 21.01.2022
3 А защо
До коментар #1 от "Дааа":
... "жабарите" не правят смяна на маслото? Нали са фрашкани с пари!!! А ние тук бедните трябва на всеки 10 000 км да влизаме в бокса за смяна!!!Коментиран от #36, #79
13:15 21.01.2022
4 Мечо
Коментиран от #25
13:15 21.01.2022
5 Чичо Гошо
До коментар #1 от "Дааа":
Прав си. И за жабарите13:16 21.01.2022
6 Чичак
До коментар #2 от "Този":
Говориш глупостиКоментиран от #21
13:17 21.01.2022
7 Гост
Коментиран от #11
13:19 21.01.2022
8 🏴☠️🏴☠️🏴☠️Някой си🏴☠️🏴☠️🏴☠️
Тия капацитети дето са писали тази статия за 5W40 чували ли са?
Температурния му интервал е от минус 50 до плюс 60 градуса.....та за какви "неблагоприятни условия" точно иде реч?!
Коментиран от #19, #28, #35, #43, #54
13:19 21.01.2022
9 333
Та може би е много хубаво да се спазват предписанията, но да се четат коректно, не като дявола евангелието.
Коментиран от #15, #16, #17
13:21 21.01.2022
10 Фончо тариката
Само да кажа на нехранимайковците ,от към поддръжка на колите си..От имане и от свежо масло на щайгите ви глава не боли, боли когато Майстора ви каже 1500 с отвврянето и се почва. Знаете ли кога дилър на магазин ви каже сменяй на 8000кмра..Никога ,виж на 30К по може ама нали трябва да му станеш клиент после.. Умните сменят на 7-8000кмра ,закупените карат 20 000 и мажат конфитюри от ауспуха на филии
13:23 21.01.2022
11 🏴☠️🏴☠️🏴☠️Някой си🏴☠️🏴☠️🏴☠️
До коментар #7 от "Гост":
Аха, значи да хвърлям Галаксико, което купих на 243 хиляди километра и вече е на 440 хиляди и си върви без проблем?!Пали и на минус 20 от първи път.....
Благодаря колега, ей сега паля и хуквам за моргата :)
А бе ти за 1,9 TDI чувал ли си?
А за Мерседес 124 дизел!
Ами за японски двигатели?
Коментиран от #20
13:24 21.01.2022
12 Буха ха
13:25 21.01.2022
13 Аз всяко седмица
13:26 21.01.2022
14 333
До коментар #2 от "Този":
Пълни глупости си написал ти. Маслата имат миещи добавки, които разтварят нагарите. Нагара в маслото е абразивен, филтъра го филтрира, но не на 100%. Най-добре мие свежото масло, не износеното. Колкото повече нагар разтвори в себе си, толкова по-гъсто става и му е по-трудно да маже адекватно.Няма да тръгна да си сменям маслото на колата на 5000км, ама не е добре да закъсняваш много със смените. Отлагат се разни неща, няма какво да ги мие, запушват се маслени магистрали.
Коментиран от #38
13:28 21.01.2022
15 🏴☠️🏴☠️🏴☠️Някой си🏴☠️🏴☠️🏴☠️
До коментар #9 от "333":
Намери ми един автомобил с пробег само на високоскоростни магистрали и го купувам веднага, дори да е над 500 хил. км.Най-малко износените автомобили са тези, които имат пробег предимно по магистралата.....
Коментиран от #23
13:28 21.01.2022
16 Буха ха
До коментар #9 от "333":
Това за "интервала се намалява наполовина" тръгна от Америка, защото тамошните малоумници няма да знаят какво да правят ако интервала се намалява с 25 или 33 процента.13:29 21.01.2022
17 Пипи Татазов
До коментар #9 от "333":
С колко се НАМАЛЯ интервала всеки сам си ПРЕЦЕНЯ.13:32 21.01.2022
18 Онзи
До коментар #2 от "Този":
По-тъпо нещо не бях чел от доста време!!!13:36 21.01.2022
19 #кой
До коментар #8 от "🏴☠️🏴☠️🏴☠️Някой си🏴☠️🏴☠️🏴☠️":
По полека с температурните амплитуди 😂Коментиран от #41, #61
13:39 21.01.2022
20 Гост
До коментар #11 от "🏴☠️🏴☠️🏴☠️Някой си🏴☠️🏴☠️🏴☠️":
Не си спомням кога последно съм видял хубава W124 дизел по българските пътища. В момента се виждат основно почупени изгнили коптори от около 2000-2005 - мръсни гнилочи W210 и W203, и гадни Пежа и Шкоди от същото време. Няма смисъл да се влага и лев повече в тези пътници.13:43 21.01.2022
21 Чиче
До коментар #6 от "Чичак":
Не! Пише ги 😆13:43 21.01.2022
22 jap
13:43 21.01.2022
23 Qwerty
До коментар #15 от "🏴☠️🏴☠️🏴☠️Някой си🏴☠️🏴☠️🏴☠️":
Welt auto колега, там 90% са такива! Ама няма да ти хареса цената!13:43 21.01.2022
24 ДА ВИ ОСВЕТЛЯ
Коментиран от #31, #75
13:50 21.01.2022
25 Меч е тъп!
До коментар #4 от "Мечо":
Правилно е да се произнася бе ем ве,а не бе ен ве.13:52 21.01.2022
26 Софиянец
Коментиран от #29
13:53 21.01.2022
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Ти си глОпак
До коментар #8 от "🏴☠️🏴☠️🏴☠️Някой си🏴☠️🏴☠️🏴☠️":
Ахахахха, и радко де.14:03 21.01.2022
29 С ауди бате
До коментар #26 от "Софиянец":
Сменяш, не сменяш все ремомтираш.Коментиран от #33
14:07 21.01.2022
30 Реалист
Коментиран от #46
14:07 21.01.2022
31 Реалист
До коментар #24 от "ДА ВИ ОСВЕТЛЯ":
Най доброто е фукс и тотал по наште ширини:)14:08 21.01.2022
32 Едмонд Дантес
Коментиран от #53
14:20 21.01.2022
33 Софиянец
До коментар #29 от "С ауди бате":
Не е точно така, от опит с марката го твърдя. Не ми е първото ауди. Много здрави коли коийто искат правилна и навременна поддръжка. И няма ядове.14:45 21.01.2022
34 Ето по дълго име
14:49 21.01.2022
35 Дфен
До коментар #8 от "🏴☠️🏴☠️🏴☠️Някой си🏴☠️🏴☠️🏴☠️":
Алоуу много си начетен какво си завършил ако не е тайна. Моята кола е купена нова от БГ и пише точно това отделно че има ДПФ и там следи параметрите на маслото и излиза ключа за смяна на маслото дори преди 7500 кмКоментиран от #42
14:54 21.01.2022
36 Дик
До коментар #3 от "А защо":
Щото жабарите ги боли жабока кво ще стане с колата. Нали после ше си вземе нова, а тази отива при големите майстори и разбирачи на балканите...14:58 21.01.2022
37 Опел
14:59 21.01.2022
38 село
До коментар #14 от "333":
Да влизаш в обяснение с такива, като №2 си е загуба на време. Но и за петте хиляди км. не си напълно прав. Карам японски дарак. В книжката му пише 15 000. Случайно открих същата инструкция, но към японските потребители. Там нещата са ясно разграничени в зависимост от трафика: 15 000 или 10 000 или 7 000. Японците дори за тези неща са пълни шовинисти. За тях ние сме тъпи европейци.Коментиран от #39
15:10 21.01.2022
39 Мъка,сър
До коментар #38 от "село":
Бе какво ме интересуват оризарниците,сглобени от кутийки за Кола,за нас пък те са винаги крачка назад от Европа15:48 21.01.2022
40 Анонимен
16:04 21.01.2022
41 🏴☠️🏴☠️🏴☠️Някой си🏴☠️🏴☠️🏴☠️
До коментар #19 от "#кой":
Отвори който и да е справочник за масла...16:33 21.01.2022
42 🏴☠️🏴☠️🏴☠️Някой си🏴☠️🏴☠️🏴☠️
До коментар #35 от "Дфен":
Карай си я със здраве, и всяка седмица в сервиза:)Аз щото съм прост карам по старички автомобили до 2000 година с минимум Електроника и влизам в сервиз веднъж годишно за обслужване и няколко пъти в годината за смяна на масло.....
Коментиран от #45
16:36 21.01.2022
43 Адолф Х.
До коментар #8 от "🏴☠️🏴☠️🏴☠️Някой си🏴☠️🏴☠️🏴☠️":
Пич ти ква литература четеш ве. 40 ти е температурния коефициент тоест до 40 градуса и кви минус 60 те гонят?? ВаксЕниран ли сиКоментиран от #44
16:55 21.01.2022
44 🏴☠️🏴☠️🏴☠️Някой си🏴☠️🏴☠️🏴☠️
До коментар #43 от "Адолф Х.":
Отвори си книжката която седи в жабката на колата, там в раздел масла е описано какви масла трябва да употребяваш и в какъв диапазон от температури работят.Простичко е, даже има и графика ...поне в книжката на моя автомобил, инструкцията за употреба де...
17:23 21.01.2022
45 Дфен
До коментар #42 от "🏴☠️🏴☠️🏴☠️Някой си🏴☠️🏴☠️🏴☠️":
Отклоняваш се от темата но като произвеждаш каруци и това ти е много дето си научилКоментиран от #47
17:39 21.01.2022
46 Boxer EZ 30
До коментар #30 от "Реалист":
Синтетично, не значи изкуствено , а синтезирано. Пак е минерално, но след процеса на синтеза се подбират еднакви по големина молекули, което прави разпределянето на натоварването по-равномерно, от там и се увеличава ресурсът на маслото. Но:1. Достатъчно е над 3% от маслото да е от процеса на синтезиране, за да има право това масло да се нарича синтетично.
2. Увеличеният ресурс на синтетичното масло, спрямо минералното е макс + 50%
3. Уверен ли си, че не са ти наляли "оригинално" масло? Вероятността за ментак е над 50%.
Ако си мразиш колата, продължавай все така.
Коментиран от #48, #60
17:43 21.01.2022
47 🏴☠️🏴☠️🏴☠️Някой си🏴☠️🏴☠️🏴☠️
До коментар #45 от "Дфен":
Никак даже не се отклонявам.Ако ти караш все още с М8 или М10Д си е твой проблем, аз лично слагам на едната кола Кастрол 5W40, а на другата Шел със същия вискозитет....сменям горе долу на 7-8 хил км......
Коментиран от #56
17:51 21.01.2022
48 🏴☠️🏴☠️🏴☠️Някой си🏴☠️🏴☠️🏴☠️
До коментар #46 от "Boxer EZ 30":
С качествени масло смяната излиза към 150 лева с консумативите....17:53 21.01.2022
49 Горски
Коментиран от #50
18:25 21.01.2022
50 Qwerty
До коментар #49 от "Горски":
Това е коректното правило, на моточасове! Всичко друго е ала бала… А ако сметнеш един служебен немски автомобил за тези часове колко изминава, интересна цифра ще се получи!18:49 21.01.2022
51 Хайл
До коментар #1 от "Дааа":
Как да не го сменят...знаеш ли колко бележки "smjana maslo i filter" с печат от един и същи "сервиз" съм виждал...и подписа един и същи с различен химикал...хахахахаха19:07 21.01.2022
52 Хайл
До коментар #2 от "Този":
Ти до стружки ли караш маслото...да му мисли който се набута с кола от теб19:09 21.01.2022
53 Хайл
До коментар #32 от "Едмонд Дантес":
Ти ЗиЛ или Газка караш та миеш филтри,щом нямаш 10 лв за въздушен филтър за кво ти е кола че да и сменяш маслото...вземи си трабант-бъркаш масло и бензин и газ до мукавата19:14 21.01.2022
54 Ахмед дет викаш
До коментар #8 от "🏴☠️🏴☠️🏴☠️Някой си🏴☠️🏴☠️🏴☠️":
Ко каза Ко???? 5w40 е че от -50 до +60???? 0w60 на -120 до +240 ли е???? А 20w40 трябва да е от 0 до +3...думата "ВИСКОЗИТЕТ" КАКВО ЗНАЧИ19:43 21.01.2022
55 Диамантената ръка
19:58 21.01.2022
56 Дфен
До коментар #47 от "🏴☠️🏴☠️🏴☠️Някой си🏴☠️🏴☠️🏴☠️":
5W30 за ДПФ за твоето масло съм забравил че съществува20:52 21.01.2022
57 хахаха
21:55 21.01.2022
58 Миро
Иначе описанието в статията е вярно
23:35 21.01.2022
59 оня с коня
07:36 22.01.2022
60 333
До коментар #46 от "Boxer EZ 30":
Има хидрокрек, което се прави от минерална база, има и ПАО синтетика, базата е полиалфаолефини, които се добиват чрез химичен синтез, има и GTL масла, които се синтезират от природен газ.Хидрокрека пак си е някакъв синтез, и не става с 3% да го пишат синтетично. Ако не съм уверен какво масло ми наливат, ще си го поръчам отвън. Вече е лесно и достъпно.
10:25 22.01.2022
61 Богомил
До коментар #19 от "#кой":
Той от къде да знае че 40 е индекса на температурата. 🤣11:14 22.01.2022
62 Варненец(натурализиран).
15:18 22.01.2022
63 Гриша Филипов
15:54 22.01.2022
64 Йосип Броз Тито
17:10 22.01.2022
65 Умник
17:12 22.01.2022
66 Най оптималното
17:47 22.01.2022
67 Моя опит
На 20 000 почти не се е променил цвета му (ново е светло залено), към 30 000 е потъмняло, но много далече от да е станало черно и най-важното според мен, дори наближило 30 000 км стои мазно, докато Тотал-а още на 7-8000 км започва да се усеща задиряне по пръстите. Предполагам, че и пълната синтетика на големите марки ще са добри на голям пробег, но поне за мен не виждам смисъл да ги пробвам, не че това което ползвам е много евтино де, 5 литра са 90 лева, цена с отстъпка. Сега колата наближава 450 000 км, и компресията и е нормална и мощността не усещам да се е променила. Ще ми е интересно колко ще изкара без ремонт този двигател, особено с такъв дълъг интервал между смените ( не е особено скъп експеримент, колата няма никаква пазарна стойност вече с такъв километраж )
Коментиран от #71
20:23 22.01.2022
68 гост
21:35 22.01.2022
69 Калашников
До коментар #2 от "Този":
"Пълни глупости" са твоите писания.08:19 23.01.2022
70 Коко
11:20 23.01.2022
71 Моя опит
До коментар #67 от "Моя опит":
Айде, да добавя малко минуси с тази тема.Освен, че сменям маслото на 30 000 км, не подгрявам колата при първото палене за деня.
Ако е топло изчаквам едва 2-3 секунди, ако е под нулата, десетина секунди, просто докато загрее я шофирам на ниски обороти. Щом като всеки производител е направил така, че колата да държи по-високи обороти на място на студения двигател, значи не трябва толкова да му треперим да бръмчи излишно 10 минути на място. Отделно и в книжката така си пише ...
18:19 23.01.2022
72 Шафьор
Коментиран от #73
21:20 23.01.2022
73 Моя опит
До коментар #72 от "Шафьор":
Патиланчо, производителя е писал на колко км да е смяната на маслото, ако ползвам препоръчаната от него марка, която е минимума за добра работа, слагам по-добро от предписаното и го сменям на други километри. Но спазвам това което пише в книжката , да не работи излишно на място за загряване.21:42 23.01.2022
74 Пич
До коментар #2 от "Този":
Пишеш глупости.Най правилно интервалът за смяна на масло се определя чрез анализ на отработено масло. Понеже единици правят това, а и не е нужно, то правилно е ако е по брутално да е на половина, ако не е чак толкова брутално да е на 10 000км. Реално масло се сменя на работни часове обаче.
Масло може и на 5000км да се сменя. Карай зимата дизел с ДПФ само на градско и ако си държиш на двигателя - 5000км и край. Ако имаш съмнения в качеството на маслото(менте или престаряло) тогава се сменя веднага.
15000 по документ е подгряваш, един светофар/задръстване и 15000км магистрала с оптимални обороти. Забравяш ги тия 15000.
12:08 24.01.2022
75 Уточнение
До коментар #24 от "ДА ВИ ОСВЕТЛЯ":
Нещо си се объркал... Това са масови, среден клас масла от 3-та група-хидрокрекинг(химично преработени базови минерални масла плюс няколко специални добавки). Висок клас са маслата от 4-та (полиалфаолефини) и 5-та група(естерни). Най-добрите от тези групи са Равенол, Мотул, Мегуин, Амсойл, Редлайн... 3-та група, т. нар. хидрокрекинг, с вискозитет 5W-30 и 5W-40 също ги водят синтетични, но това е по-скоро маркетингов трик.15:12 24.01.2022
76 123
До коментар #2 от "Този":
Като гледам как са те оплюли, осъзнавам, че на наистина народът е много прос..Почти всички автомобили от по-новите имат сензори за вискозитета и ти казват кога да смениш маслото.
Обикновено е на 25 000 - 30 000 км. Е зависи и от посочените в статията фактори. Но да го сменяш на 8-9 000 км е вполза само на майстора и продавачите на масло. Ако ги питате тях, на 5000 е още по-добре да се сменя..
18:26 24.01.2022
77 Ауди
но там няма прах,а магистралите са навсякъде.
В БГ е много по прашно и ако караш редовно магистрала може да сменяш и на 20 000км,но маслото е само едно Катрол ДПФ 5W-40
Ако не е такова нямаш шанс да имаш ДПФ
и аудито спира.
01:11 25.01.2022
78 Гост
11:13 25.01.2022
79 Нико
До коментар #3 от "А защо":
Така се получава защото като се счупи двигатели ти кажа 3000 евро за ремонт италианеца отивай ги плаща а ти като си победен по-добре да дадеш 100 лв за смяна на масло отколкото 3000 евро за нов двигател, другият вариант за италианеца е да продаде с голяма отстъпка в цената и да дойде в България за ремонт на двигател12:46 28.01.2022
80 Мазъло
20:19 30.01.2022
81 Който не сменя маслото
14:18 28.02.2022
82 YYззз
Всякакви глупости Лонг Лайф 20-30 000 съкращават живота двигателя. Това за масовите коли.
Ако сте паралия и имате по - яка кола, може и по-висок клас масло, но 10-15 000 си е препоръчително. И естествено и читав филтър.
13:29 13.03.2022