35 37182

Защо смяната на масло според предписанията невинаги е добра идея

  • двигателно масло-
  • смяна-
  • съвети

В допълнение към препоръчителния пробег за смяна на двигателното масло, е важно да се отчете и смяната на смазката при работа на автомобила в неблагоприятни условия

Защо смяната на масло според предписанията невинаги е добра идея - 1

Опитните автомобилисти знаят, че смяната на двигателното масло стриктно според разпоредбите на производителя не е най-добрата идея. Особено когато става въпрос за родната действителност. Освен това много шофьори, дори и със значителен опит в шофирането и управлението на превозни средства, забравят една важна подробност, която в крайна сметка може да им струва проблеми с двигателя.

Колко често трябва да сменяте двигателното масло в колата си? Повечето хора сменят маслото или по препоръка на майсторите, или просто като погледнат в ръководството на своята кола и намерят там заветната цифра, указваща препоръчания от производителя пробег. Има обаче само едно малко "но".

Защо смяната на масло според предписанията невинаги е добра идея

В допълнение към препоръчителния пробег за смяна на двигателното масло, е важно да се отчете и смяната на смазката при работа на автомобила в неблагоприятни условия. Работата при неблагоприятни условия означава: шофиране по пътища без асфалт, шофиране в минусови температури, шофиране с резки натоварвания на студен двигател, шофиране с голям брой активни консуматори на електроенергия, шофиране в задръствания.

По този начин, ако се направи „редовна“ смяна за конкретна кола, например на 15 хиляди километра, тогава такава, използваща се в гореописаните условия трябва да сменя маслото на 7 500 километра. Всичко това означава, че най-доброто решение би било да сменяте маслото (по предписание с живот от 15 000 км) някъде на 9-10 хиляди километров пробег при шофиране по родните пътища.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 100 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дааа

    118 11 Отговор
    Вярно, подкрепям, въпреки, че новия внос от жабарите, по прицип не е видял смяна от излизането от завода.

    Коментиран от #3, #5, #51

  • 2 Този

    51 114 Отговор
    Пъълни ама пълни глупости!!!! Маслото има свойството да променя консистенцията си, именно този му способност към края на "заветните" предписани километри прочиства агрегатите от нагари и стружки... Смяната на маслото по-рано означава еднаква консистенция, която пък няма вискозитета необходим за отмиване на вредните нагар и стружки!!!! Платените статии ги пишете с гриф "платена реклама"

    Коментиран от #6, #14, #18, #52, #69, #74, #76

  • 3 А защо

    57 15 Отговор

    До коментар #1 от "Дааа":

    ... "жабарите" не правят смяна на маслото? Нали са фрашкани с пари!!! А ние тук бедните трябва на всеки 10 000 км да влизаме в бокса за смяна!!!

    Коментиран от #36, #79

  • 4 Мечо

    45 15 Отговор
    На БеЕнВе-то нема нужда

    Коментиран от #25


  • 5 Чичо Гошо

    30 6 Отговор

    До коментар #1 от "Дааа":

    Прав си. И за жабарите
  • 6 Чичак

    39 11 Отговор

    До коментар #2 от "Този":

    Говориш глупости

    Коментиран от #21

  • 7 Гост

    55 2 Отговор
    Хубав съвет ако човек иска да запази колата си дълги години. Не много смислен за българската реалност, където се вземат 15-годишни коли с 50-70 хиляди км остатъчен ресурс, търкалят се 3-4 години и отиват в някоя морга.

    Коментиран от #11

  • 8 🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️Някой си🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️

    58 37 Отговор
    Алоу, 2022 година сме и на пазара няма само М-10 както беше преди 1989 година!
    Тия капацитети дето са писали тази статия за 5W40 чували ли са?
    Температурния му интервал е от минус 50 до плюс 60 градуса.....та за какви "неблагоприятни условия" точно иде реч?!

    Коментиран от #19, #28, #35, #43, #54

  • 9 333

    57 2 Отговор
    В предписанията, описани в инструкцията на употреба на моите няколко последни автомобила пише, че при тежки условия трябва да намаля интервала на половина. Освен изброените в статията под тежки условия бяха описани и продължителна работа на празен ход като при градско шофиране, продължително шофиране по високоскоростни магистрали, повишена запрашеност, което не е задължително да бъде свързано с шофиране по черни пътища, а у нас си е прашничко.
    Та може би е много хубаво да се спазват предписанията, но да се четат коректно, не като дявола евангелието.

    Коментиран от #15, #16, #17

  • 10 Фончо тариката

    57 10 Отговор
    Философи недейте сменяйте, луди ли сте ..Направо на 50 000 с ремъците ама си носете ,отделно още един мотор, че този ще е за вторични.
    Само да кажа на нехранимайковците ,от към поддръжка на колите си..От имане и от свежо масло на щайгите ви глава не боли, боли когато Майстора ви каже 1500 с отвврянето и се почва. Знаете ли кога дилър на магазин ви каже сменяй на 8000кмра..Никога ,виж на 30К по може ама нали трябва да му станеш клиент после.. Умните сменят на 7-8000кмра ,закупените карат 20 000 и мажат конфитюри от ауспуха на филии
  • 11 🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️Някой си🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️

    30 17 Отговор

    До коментар #7 от "Гост":

    Аха, значи да хвърлям Галаксико, което купих на 243 хиляди километра и вече е на 440 хиляди и си върви без проблем?!
    Пали и на минус 20 от първи път.....
    Благодаря колега, ей сега паля и хуквам за моргата :)
    А бе ти за 1,9 TDI чувал ли си?
    А за Мерседес 124 дизел!
    Ами за японски двигатели?

    Коментиран от #20

  • 12 Буха ха

    38 8 Отговор
    Само не разбрах как шофиране с голям брой активни консуматори на електроенергия ми прецаква маслото. Напомням че алтернатора "дърпа" 2-5 к.с., а климатика 5-10 к.с.
  • 13 Аз всяко седмица

    75 9 Отговор
    първо сменям маслото и след това се ваксинирам. С отработеното масло.
  • 14 333

    76 3 Отговор

    До коментар #2 от "Този":

    Пълни глупости си написал ти. Маслата имат миещи добавки, които разтварят нагарите. Нагара в маслото е абразивен, филтъра го филтрира, но не на 100%. Най-добре мие свежото масло, не износеното. Колкото повече нагар разтвори в себе си, толкова по-гъсто става и му е по-трудно да маже адекватно.
    Няма да тръгна да си сменям маслото на колата на 5000км, ама не е добре да закъсняваш много със смените. Отлагат се разни неща, няма какво да ги мие, запушват се маслени магистрали.

    Коментиран от #38


  • 15 🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️Някой си🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️

    60 14 Отговор

    До коментар #9 от "333":

    Намери ми един автомобил с пробег само на високоскоростни магистрали и го купувам веднага, дори да е над 500 хил. км.
    Най-малко износените автомобили са тези, които имат пробег предимно по магистралата.....

    Коментиран от #23

  • 16 Буха ха

    24 9 Отговор

    До коментар #9 от "333":

    Това за "интервала се намалява наполовина" тръгна от Америка, защото тамошните малоумници няма да знаят какво да правят ако интервала се намалява с 25 или 33 процента.
  • 17 Пипи Татазов

    38 3 Отговор

    До коментар #9 от "333":

    С колко се НАМАЛЯ интервала всеки сам си ПРЕЦЕНЯ.
  • 18 Онзи

    21 14 Отговор

    До коментар #2 от "Този":

    По-тъпо нещо не бях чел от доста време!!!
  • 19 #кой

    25 4 Отговор

    До коментар #8 от "🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️Някой си🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️":

    По полека с температурните амплитуди 😂

    Коментиран от #41, #61

  • 20 Гост

    34 7 Отговор

    До коментар #11 от "🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️Някой си🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️":

    Не си спомням кога последно съм видял хубава W124 дизел по българските пътища. В момента се виждат основно почупени изгнили коптори от около 2000-2005 - мръсни гнилочи W210 и W203, и гадни Пежа и Шкоди от същото време. Няма смисъл да се влага и лев повече в тези пътници.
  • 21 Чиче

    3 3 Отговор

    До коментар #6 от "Чичак":

    Не! Пише ги 😆
  • 22 jap

    25 8 Отговор
    Тези съвети са полезни за нормалните държави.На корубняците изхвърлени от западна Европа движещи се по нашите пътища е все едно какво се налива.
  • 23 Qwerty

    8 5 Отговор

    До коментар #15 от "🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️Някой си🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️":

    Welt auto колега, там 90% са такива! Ама няма да ти хареса цената!
  • 24 ДА ВИ ОСВЕТЛЯ

    12 28 Отговор
    Най-качествените масла са на Шел,Мобил и Кастрол. Стига да са оригинални разбира се.

    Коментиран от #31, #75


  • 25 Меч е тъп!

    12 14 Отговор

    До коментар #4 от "Мечо":

    Правилно е да се произнася бе ем ве,а не бе ен ве.
  • 26 Софиянец

    37 8 Отговор
    За Ауди 2,0 ТДИ, смяна на масло го дават на 30К Км. пробег. или една година от последната смяна с оригинално масло. Аз го сменям всяка година на есен, пробег около 10-12К. По-евтино ми излиза да го сменям всяка година отколкото да ремонтирам турбо, двигател и др.

    Коментиран от #29

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Ти си глОпак

    4 4 Отговор

    До коментар #8 от "🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️Някой си🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️":

    Ахахахха, и радко де.
  • 29 С ауди бате

    26 6 Отговор

    До коментар #26 от "Софиянец":

    Сменяш, не сменяш все ремомтираш.

    Коментиран от #33

  • 30 Реалист

    13 30 Отговор
    Сменям на 30 000 :) и никакви грижи със синтетичното масло:)

    Коментиран от #46

  • 31 Реалист

    6 17 Отговор

    До коментар #24 от "ДА ВИ ОСВЕТЛЯ":

    Най доброто е фукс и тотал по наште ширини:)
  • 32 Едмонд Дантес

    13 17 Отговор
    При някои автомобили няма нужда да се сменя маслото . На 1000 км гори 500 грама масло. Само доливаш и газ . Въздушния филтър го мият или обдухват с компресора. На 10 000 км смяна на масло и филтри. .

    Коментиран от #53

  • 33 Софиянец

    17 8 Отговор

    До коментар #29 от "С ауди бате":

    Не е точно така, от опит с марката го твърдя. Не ми е първото ауди. Много здрави коли коийто искат правилна и навременна поддръжка. И няма ядове.
  • 34 Ето по дълго име

    4 17 Отговор
    По тъпа статия от тази не бях чел...
  • 35 Дфен

    23 7 Отговор

    До коментар #8 от "🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️Някой си🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️":

    Алоуу много си начетен какво си завършил ако не е тайна. Моята кола е купена нова от БГ и пише точно това отделно че има ДПФ и там следи параметрите на маслото и излиза ключа за смяна на маслото дори преди 7500 км

    Коментиран от #42

  • 36 Дик

    40 3 Отговор

    До коментар #3 от "А защо":

    Щото жабарите ги боли жабока кво ще стане с колата. Нали после ше си вземе нова, а тази отива при големите майстори и разбирачи на балканите...
  • 37 Опел

    11 5 Отговор
    Карам една Корса по състезания и през останалото време всеки ден - сменявам масло след всяко състезания или има няма 2-3к км - само бой в зъбите за тоя мотор и няма проблем.
  • 38 село

    21 6 Отговор

    До коментар #14 от "333":

    Да влизаш в обяснение с такива, като №2 си е загуба на време. Но и за петте хиляди км. не си напълно прав. Карам японски дарак. В книжката му пише 15 000. Случайно открих същата инструкция, но към японските потребители. Там нещата са ясно разграничени в зависимост от трафика: 15 000 или 10 000 или 7 000. Японците дори за тези неща са пълни шовинисти. За тях ние сме тъпи европейци.

    Коментиран от #39

  • 39 Мъка,сър

    10 30 Отговор

    До коментар #38 от "село":

    Бе какво ме интересуват оризарниците,сглобени от кутийки за Кола,за нас пък те са винаги крачка назад от Европа
  • 40 Анонимен

    23 3 Отговор
    Скоро няма да има коли в България. Няма да има употребявани коли, защото една електричка употребявана, значи са и заминали батериите. Което значи трябва нови,а те струват колкото колата.
  • 41 🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️Някой си🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️

    3 7 Отговор

    До коментар #19 от "#кой":

    Отвори който и да е справочник за масла...
  • 42 🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️Някой си🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️

    21 8 Отговор

    До коментар #35 от "Дфен":

    Карай си я със здраве, и всяка седмица в сервиза:)
    Аз щото съм прост карам по старички автомобили до 2000 година с минимум Електроника и влизам в сервиз веднъж годишно за обслужване и няколко пъти в годината за смяна на масло.....

    Коментиран от #45

  • 43 Адолф Х.

    24 4 Отговор

    До коментар #8 от "🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️Някой си🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️":

    Пич ти ква литература четеш ве. 40 ти е температурния коефициент тоест до 40 градуса и кви минус 60 те гонят?? ВаксЕниран ли си

    Коментиран от #44

  • 44 🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️Някой си🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️

    8 9 Отговор

    До коментар #43 от "Адолф Х.":

    Отвори си книжката която седи в жабката на колата, там в раздел масла е описано какви масла трябва да употребяваш и в какъв диапазон от температури работят.
    Простичко е, даже има и графика ...поне в книжката на моя автомобил, инструкцията за употреба де...
  • 45 Дфен

    6 1 Отговор

    До коментар #42 от "🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️Някой си🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️":

    Отклоняваш се от темата но като произвеждаш каруци и това ти е много дето си научил

    Коментиран от #47

  • 46 Boxer EZ 30

    18 4 Отговор

    До коментар #30 от "Реалист":

    Синтетично, не значи изкуствено , а синтезирано. Пак е минерално, но след процеса на синтеза се подбират еднакви по големина молекули, което прави разпределянето на натоварването по-равномерно, от там и се увеличава ресурсът на маслото. Но:
    1. Достатъчно е над 3% от маслото да е от процеса на синтезиране, за да има право това масло да се нарича синтетично.
    2. Увеличеният ресурс на синтетичното масло, спрямо минералното е макс + 50%
    3. Уверен ли си, че не са ти наляли "оригинално" масло? Вероятността за ментак е над 50%.
    Ако си мразиш колата, продължавай все така.

    Коментиран от #48, #60

  • 47 🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️Някой си🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️

    7 6 Отговор

    До коментар #45 от "Дфен":

    Никак даже не се отклонявам.
    Ако ти караш все още с М8 или М10Д си е твой проблем, аз лично слагам на едната кола Кастрол 5W40, а на другата Шел със същия вискозитет....сменям горе долу на 7-8 хил км......

    Коментиран от #56

  • 48 🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️Някой си🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️

    5 3 Отговор

    До коментар #46 от "Boxer EZ 30":

    С качествени масло смяната излиза към 150 лева с консумативите....
  • 49 Горски

    25 10 Отговор
    Дрън, дрън... Няма масло, което маже повече от 5-6 хиляди. 200 моточаса максимум господа шофьори.

    Коментиран от #50

  • 50 Qwerty

    18 2 Отговор

    До коментар #49 от "Горски":

    Това е коректното правило, на моточасове! Всичко друго е ала бала… А ако сметнеш един служебен немски автомобил за тези часове колко изминава, интересна цифра ще се получи!
  • 51 Хайл

    22 1 Отговор

    До коментар #1 от "Дааа":

    Как да не го сменят...знаеш ли колко бележки "smjana maslo i filter" с печат от един и същи "сервиз" съм виждал...и подписа един и същи с различен химикал...хахахахаха
  • 52 Хайл

    19 4 Отговор

    До коментар #2 от "Този":

    Ти до стружки ли караш маслото...да му мисли който се набута с кола от теб
  • 53 Хайл

    20 2 Отговор

    До коментар #32 от "Едмонд Дантес":

    Ти ЗиЛ или Газка караш та миеш филтри,щом нямаш 10 лв за въздушен филтър за кво ти е кола че да и сменяш маслото...вземи си трабант-бъркаш масло и бензин и газ до мукавата
  • 54 Ахмед дет викаш

    15 3 Отговор

    До коментар #8 от "🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️Някой си🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️":

    Ко каза Ко???? 5w40 е че от -50 до +60???? 0w60 на -120 до +240 ли е???? А 20w40 трябва да е от 0 до +3...думата "ВИСКОЗИТЕТ" КАКВО ЗНАЧИ
  • 55 Диамантената ръка

    11 13 Отговор
    Смяна на 7000 км, как ли пък не, има достатъчно качествени масла, това да не е олио от фритюрник...
  • 56 Дфен

    3 4 Отговор

    До коментар #47 от "🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️Някой си🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️":

    5W30 за ДПФ за твоето масло съм забравил че съществува
  • 57 хахаха

    6 1 Отговор
    ОФФФ МРАЗИМ ДА ЧЕТЕМ ФОРУМИ НА АВТО РАЗБИРАЧИ АБЕ ЕЙЙЙЙЙ А БЕГАЙТЕ У ЛЕВОООООО ФИЛОСОФИ СМОТАНИ
  • 58 Миро

    15 1 Отговор
    С нашите фалшиви масла на 5000км
    Иначе описанието в статията е вярно
  • 59 оня с коня

    11 2 Отговор
    Има тука Ени хора дето ИЗБЯГВАТ ДА МИСЛЯТ че вместо да сменят Маслото,трябва да сменят Колата.Ма кво да ги прайш - Душички!:)
  • 60 333

    6 2 Отговор

    До коментар #46 от "Boxer EZ 30":

    Има хидрокрек, което се прави от минерална база, има и ПАО синтетика, базата е полиалфаолефини, които се добиват чрез химичен синтез, има и GTL масла, които се синтезират от природен газ.
    Хидрокрека пак си е някакъв синтез, и не става с 3% да го пишат синтетично. Ако не съм уверен какво масло ми наливат, ще си го поръчам отвън. Вече е лесно и достъпно.
  • 61 Богомил

    3 1 Отговор

    До коментар #19 от "#кой":

    Той от къде да знае че 40 е индекса на температурата. 🤣
  • 62 Варненец(натурализиран).

    12 1 Отговор
    Аз си поръчвам масло по интернет. Цената е 1/2 от оригиналните и сигурните сервизи тип на Пешо гаража. Макар че и те поръчват от същите и ти предлагат безплатна смяна на масло, обаче след като си платил Кастрол 4 литра за 128 лева. Същото го купувам на 68 лева че и 5 литра.
  • 63 Гриша Филипов

    4 13 Отговор
    За 14 год каране 90 хил.км смених масло два пъти, на 40 и на 80 км.Сигурно двигателя е беше за хвърляне.Преглед, тест, каране, човъркане и други дейности показаха, че е като нов.Продадох полото с кървящо сърце.
  • 64 Йосип Броз Тито

    8 2 Отговор
    Аз сменям на 10 000км или 1г, което настъпи първо. Но обикновено успявам да направя 10 хиляди за една година, понякога и 13 000, но на 10 х.км задължително го сменям.
  • 65 Умник

    8 3 Отговор
    Ами всеки е.....е жена си както си иска, същото е и с маслата! Всеки го сменя както си иска. Защо са тези спорове????? 😎😎😎
  • 66 Най оптималното

    2 5 Отговор
    Най-доброто масло за съотношение цена качество - Gazpromneft Premium 5W-30 (40)
  • 67 Моя опит

    6 6 Отговор
    На моята кола с 1.6 бензинов двигател, през първите 50-60 000 км изминати от мен (взех я на 180 000 )и сменях маслото на всеки 10-12 000 км. с 5w40 Тотал 7000 купуван от интернет магазин. Някъде след изминаването на 7-8000 км доста потъмняваше, а на 10 000 си беше направо черно. За да не се занимавам със смяна на масло на всеки 3-4 месеца пробвах масло на марка на която никъде не съм виждал реклама, но ми я препоръчаха, 5w40, пълна синтетика. Продавача каза, че няма смисъл да го сменям по-начесто от 30 000 км. Сменял съм го и на 20 и на 25 и на 30 000 км.
    На 20 000 почти не се е променил цвета му (ново е светло залено), към 30 000 е потъмняло, но много далече от да е станало черно и най-важното според мен, дори наближило 30 000 км стои мазно, докато Тотал-а още на 7-8000 км започва да се усеща задиряне по пръстите. Предполагам, че и пълната синтетика на големите марки ще са добри на голям пробег, но поне за мен не виждам смисъл да ги пробвам, не че това което ползвам е много евтино де, 5 литра са 90 лева, цена с отстъпка. Сега колата наближава 450 000 км, и компресията и е нормална и мощността не усещам да се е променила. Ще ми е интересно колко ще изкара без ремонт този двигател, особено с такъв дълъг интервал между смените ( не е особено скъп експеримент, колата няма никаква пазарна стойност вече с такъв километраж )

    Коментиран от #71

  • 68 гост

    7 1 Отговор
    зависи от експлоатацията,ако се кара градско София висене задръствания ниска скорост ,студени стартове 7-8к км ,ако карате и извънградско 50:50 до 10 к км и само извънградско може 12-15 к км
  • 69 Калашников

    2 1 Отговор

    До коментар #2 от "Този":

    "Пълни глупости" са твоите писания.
  • 70 Коко

    3 3 Отговор
    Аз масло не сменям от 10 години само доливам по 1 литър годишно.
  • 71 Моя опит

    6 2 Отговор

    До коментар #67 от "Моя опит":

    Айде, да добавя малко минуси с тази тема.
    Освен, че сменям маслото на 30 000 км, не подгрявам колата при първото палене за деня.
    Ако е топло изчаквам едва 2-3 секунди, ако е под нулата, десетина секунди, просто докато загрее я шофирам на ниски обороти. Щом като всеки производител е направил така, че колата да държи по-високи обороти на място на студения двигател, значи не трябва толкова да му треперим да бръмчи излишно 10 минути на място. Отделно и в книжката така си пише ...
  • 72 Шафьор

    3 1 Отговор
    Производителите драги ми смехурко са написали в кои държави на колко км. да се сменя

    Коментиран от #73

  • 73 Моя опит

    1 2 Отговор

    До коментар #72 от "Шафьор":

    Патиланчо, производителя е писал на колко км да е смяната на маслото, ако ползвам препоръчаната от него марка, която е минимума за добра работа, слагам по-добро от предписаното и го сменям на други километри. Но спазвам това което пише в книжката , да не работи излишно на място за загряване.
  • 74 Пич

    1 2 Отговор

    До коментар #2 от "Този":

    Пишеш глупости.
    Най правилно интервалът за смяна на масло се определя чрез анализ на отработено масло. Понеже единици правят това, а и не е нужно, то правилно е ако е по брутално да е на половина, ако не е чак толкова брутално да е на 10 000км. Реално масло се сменя на работни часове обаче.
    Масло може и на 5000км да се сменя. Карай зимата дизел с ДПФ само на градско и ако си държиш на двигателя - 5000км и край. Ако имаш съмнения в качеството на маслото(менте или престаряло) тогава се сменя веднага.
    15000 по документ е подгряваш, един светофар/задръстване и 15000км магистрала с оптимални обороти. Забравяш ги тия 15000.
  • 75 Уточнение

    2 1 Отговор

    До коментар #24 от "ДА ВИ ОСВЕТЛЯ":

    Нещо си се объркал... Това са масови, среден клас масла от 3-та група-хидрокрекинг(химично преработени базови минерални масла плюс няколко специални добавки). Висок клас са маслата от 4-та (полиалфаолефини) и 5-та група(естерни). Най-добрите от тези групи са Равенол, Мотул, Мегуин, Амсойл, Редлайн... 3-та група, т. нар. хидрокрекинг, с вискозитет 5W-30 и 5W-40 също ги водят синтетични, но това е по-скоро маркетингов трик.
  • 76 123

    3 2 Отговор

    До коментар #2 от "Този":

    Като гледам как са те оплюли, осъзнавам, че на наистина народът е много прос..
    Почти всички автомобили от по-новите имат сензори за вискозитета и ти казват кога да смениш маслото.
    Обикновено е на 25 000 - 30 000 км. Е зависи и от посочените в статията фактори. Но да го сменяш на 8-9 000 км е вполза само на майстора и продавачите на масло. Ако ги питате тях, на 5000 е още по-добре да се сменя..
  • 77 Ауди

    2 0 Отговор
    Ауди сервиз в Холандия сменя на 30 000км
    но там няма прах,а магистралите са навсякъде.
    В БГ е много по прашно и ако караш редовно магистрала може да сменяш и на 20 000км,но маслото е само едно Катрол ДПФ 5W-40
    Ако не е такова нямаш шанс да имаш ДПФ
    и аудито спира.
  • 78 Гост

    2 1 Отговор
    Автомобилното масло се сменя на 10 000км или на 1 година от последната му смяна, това е указаниете според производителя на маслото.
  • 79 Нико

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "А защо":

    Така се получава защото като се счупи двигатели ти кажа 3000 евро за ремонт италианеца отивай ги плаща а ти като си победен по-добре да дадеш 100 лв за смяна на масло отколкото 3000 евро за нов двигател, другият вариант за италианеца е да продаде с голяма отстъпка в цената и да дойде в България за ремонт на двигател
  • 80 Мазъло

    0 0 Отговор
    Масло се сменя така: взимаш една сервизна книжка на кола произведена през 80-те или най-късно 90-те, гледаш сервизния интервал за ГРАДСКО шофиране и сменяш според него. Всичко след този период е издиктувано или от зелените терористи или от маркетолозите на ВАГонаджийските трошляци. Точка!
  • 81 Който не сменя маслото

    1 0 Отговор
    сменява колата
  • 82 YYззз

    0 0 Отговор
    На 10 000 км. Евтино масло със съответните означения от производителя за този модел. Точка.
    Всякакви глупости Лонг Лайф 20-30 000 съкращават живота двигателя. Това за масовите коли.
    Ако сте паралия и имате по - яка кола, може и по-висок клас масло, но 10-15 000 си е препоръчително. И естествено и читав филтър.