Last news in Fakti

27 Октомври, 2001 00:00 3 137 2

Олимпиецът от Рюселхайм

  • opel-
  • olympia-
  • vectra-
  • opel vectra iii

Oт средата на 30-те до началото на 70-те години средният клас автомобили с емблемата на Opel носят названието Olympia. Tова е времето, когато успехите на германския концерн следват един след друг, а името Olympia се превръща в символ на надежност, качество и прецизност.

Днес за никого вече не е тайна, че през последните няколко години немците от Рюселсхайм полагат неимоверни усилия, за да преодолеят спада в продажбите от средата на миналото десетилетие. И както често се случва в живота, специалната програма, която трябва да изведе компанията от кризата, носи същото название, с каквото са разполагали возилата в средата на миналия век - Olympia. Явно амбициозните прусаци не само са решили да оцелеят до край, но и да си върнат онова, което според тях им принадлежи.

В ожесточената надпревара от Opel залагат най-вече на новата Vectra

С нея германците се надяват да открият нова успешна страница във впечатляващата история на Opel в сегмента на средния клас автомобили. “Олимпиецът” от Рюселсхайм ще разполага с подчертано спортно излъчване и цяла плеяда от нововъведения, които определено ще наложат на конкуренцията да се позамисли. Официалният дебют на третото поколение Vectra ще се състои през март следващата година по време на престижното автомобилно изложение в Женева. От компанията производител обещават, че продажбите ще стартират непосредствено след това.

Новата IDS система на шасито е сред основните нововъведения

Разработената от специалистите в Рюселсхайм система се характеризира с многолостово задно окачване, електрохидравличен усилвател на управлението с електронен контрол и алуминиеви компоненти, гарантиращи много по-ниско тегло. Резултатът е, че новата Vectra III предлага още по-добро управление и комфортно поведение на пътя. Активната сигурност е подсигурена допълнително от ново поколение електронно-стабилизираща система (ЕSP-Plus), която ще направи първия си дебют заедно с “олимпиеца”.

С подобна прецизност германците подхождат и при изработването на каросерията

При извършените вече производствени тестове специалистите са единодушни, че тя отговаря напълно на най-високите изисквания за сигурност, комфорт и качество в класа си. Устойчивостта при удар също е на висота. При изработването на каросерията немците залагат изцяло на съвременните технологии и матриали, като основно присъствие намират алуминият, магнезият и закалената стомана.
Конструкторите освен това са успели да осигурят и значително по-голямо вътрешно пространство за пътниците, от това, което гарантираха предшествениците. Това става възможно благодарение на по-дългото междуосово разстояние, по широката предна и задна следа и по-голямата височина на покрива. Аеродинамичната форма и усъвършенстваните шумопоглъщащи средства пък правят новата Vectra доста тиха, както отвътре, така и отвън.
В интериора на возилото властват комфортът и високите технологии

Така например собствениците на Opel Vectra III ще разполагат с напълно нова електронна система, интелигентен електронен климатик със сензор за качеството на въздуха, регулируеми в осем посоки предни седалки, сензор за дъжд и асистент при паркиране. В оборудването място ще намери и шикозен мултимедиен пакет, който освен, че ще контролира основните системи на автомобила, ще допринесе за забавлението на пасажерите по време на пътуване. Помислено е и за пасивната сигурност на пътниците, като в серийната окомплектовка са включени предни и странични въздушни възглавници, пълноразмерни въздушни завеси, система за откачане на педалите в случай на фронтален удар. Място в оборудването ще намерят и усъсвършенствани активни подглавници на предните седалки против камшичен удар.

Първоначално от Opel ще предлагат на клиентите си няколко четирицилиндрови ECOTEC двигателя, при които максималната мощност варира от 122 до 147 конски сили. При дизеловите агрегати мощността варира от 100 до 125 к.с за различните модификации. За първи път Opel ще предложи на клиентите си и петстепенна автоматична трансмисия с възможност за ръно превключване на скоростите.

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ABC

    29 2 Отговор
    ОПЕЛ ПРОДАВАТ НАЙ-МНОГО КОЛА ЗА НАЙ-МАЛКО ПАРИ И МНОГО ДОБРО КАЧЕСТВО И ДИНАМИКА
  • 2 veron76

    6 1 Отговор
    mnogo korava koia e opela