През следващите пет години Fiat планира да разшири гамата си с един компактен автомобил и три кросоувъра. Освен това, както уверяват от компанията, дизайнът на моделите вече е одобрен.
Освен това до 2027 г. компанията планира напълно да се отърве от моделите с двигатели с вътрешно горене. В същото време електрическите автомобили Fiat трябва да останат достъпни. Странното е, че италианците позиционират Fiat като своеобразен "братовчед" на Citroen в рамките на концерна Stellantis.
Първата новост ще бъде компактен електрически автомобил, чийто дебют е насрочен за 2023 г. Той ще e позициониран с една стъпка над сегашния Fiat 500e и всъщност ще стане наследник на Punto, който се пенсионира през 2018 г. Иновацията ще получи обща CMP платформа с Peugeot 208 , Opel Corsa и предстоящия Citroen C3. Тази архитектура позволява създаване, както на бензинови, така и на изцяло електрически модели.
Както уверява Оливие Франсоа, главен изпълнителен директор на марката, в гамата има място за нещо повече от семейството на Fiat 500 . Следователно, следвайки идейния наследник на Punto, ще се появи нова Fiat Panda, която обаче ще се превърне в кросоувър. Отдавна не е тайна, че Panda ще получи характеристиките на концепцията Centoventi 2019 . Франсоа обаче отбелязва, че екстериорът на концепцията ще се използва в поне няколко нови продукта, а в новата в новата Panda ще интерпретират не толкова на ретро външния вид на оригиналния модел от 80-те, а на простотата и минималистичния подход: "Пандата трябва да е малко груба, проста, надеждна."
Няма информация за останалите два електрически кросоувъра, но очевидно те ще станат флагмани в линията. Според италиански медии в бъдеще гамата на Fiat ще изглежда така: пет леки автомобила, четири търговски превозни средства и един автомобил, само за Южна Америка.
В Европа Fiat ще разчита изключително на електрически превозни средства. Оливие Франсоа иска да превърне Fiat в Tesla на хората . Обхватът наистина е наполеонов: ако според първоначалния план електрическите иновации трябваше да бъдат пуснати от 2025 до 2030 г., сега те трябва да излязат на пазара до 2027 г. или дори по-рано. По този въпрос Франсоа е достатъчно предпазлив, за да запази интригата, но намекна, че Fiat може да стане „първата масово произведена марка, която ще стане напълно електрическа“.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Охобохо
Коментиран от #2
12:01 05.04.2022
2 Пилот на Ферари
До коментар #1 от "Охобохо":
Някой пък да ти предлага . Карай си Голфа .12:09 05.04.2022
3 провинциалист
12:11 05.04.2022
4 гост
Коментиран от #5
12:37 05.04.2022
5 Пилот на Ферари
До коментар #4 от "гост":
Никой не ги е купил Фиат . Фиат купиха Крайслер . Искаха да купят и Опел но GM не им го дадоха защото се явяват конкуренти с Крайслер.2019 Година Фиат предложи на Рено да се обединят но Френското правителство отказа.
Тогава предложиха на ПСА . Основаха Stellantis NV - транснационална корпорация за производство на автомобили, образувана през 2021 г. в резултат на сливане на италианско-американския автомобилен производител Fiat Chrysler Automobiles (FCA) с френската компания Groupe PSA.
Сега произвеждат марките Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram Trucks и Vauxhall.
Коментиран от #6
12:50 05.04.2022
6 Глей ти
До коментар #5 от "Пилот на Ферари":
Прав си, но и да допълня. Сделката с ОПЕЛ преди години пропадна и заради немците. Те бяха много против. Така и не се разбра защо. Само можем да предполагаме. Факт е обаче, че към днешна дата Стелантис настига и дори на моменти изпреварва с продажбите на някои свои модели, важни модели на ВАГ. Тенденция, която ще продължи. Не случайно Мерцедес се включиха с 1/3 в новата фирма на Стелантис за производство на батерии.15:40 05.04.2022
7 Jacques Yves Moineau
20:38 05.04.2022
8 Йоко - понко
09:23 06.04.2022
9 Lancista per Sempre
02:58 07.04.2022
10 Идват лоши години
14:01 27.05.2022