5 Април, 2022 11:58 3 194 10

Планът на Fiat до 2027 година: Пенсиониране на ДВГ, три ел. кросоувъра и един електромобил

  • fiat-
  • план
Планът на Fiat до 2027 година: Пенсиониране на ДВГ, три ел. кросоувъра и един електромобил - 1

През следващите пет години Fiat планира да разшири гамата си с един компактен автомобил и три кросоувъра. Освен това, както уверяват от компанията, дизайнът на моделите вече е одобрен.

Освен това до 2027 г. компанията планира напълно да се отърве от моделите с двигатели с вътрешно горене. В същото време електрическите автомобили Fiat трябва да останат достъпни. Странното е, че италианците позиционират Fiat като своеобразен "братовчед" на Citroen в рамките на концерна Stellantis.

Първата новост ще бъде компактен електрически автомобил, чийто дебют е насрочен за 2023 г. Той ще e позициониран с една стъпка над сегашния Fiat 500e и всъщност ще стане наследник на Punto, който се пенсионира през 2018 г. Иновацията ще получи обща CMP платформа с Peugeot 208 , Opel Corsa и предстоящия Citroen C3. Тази архитектура позволява създаване, както на бензинови, така и на изцяло електрически модели.

Планът на Fiat до 2027 година: Пенсиониране на ДВГ, три ел. кросоувъра и един електромобил

Както уверява Оливие Франсоа, главен изпълнителен директор на марката, в гамата има място за нещо повече от семейството на Fiat 500 . Следователно, следвайки идейния наследник на Punto, ще се появи нова Fiat Panda, която обаче ще се превърне в кросоувър. Отдавна не е тайна, че Panda ще получи характеристиките на концепцията Centoventi 2019 . Франсоа обаче отбелязва, че екстериорът на концепцията ще се използва в поне няколко нови продукта, а в новата в новата Panda ще интерпретират не толкова на ретро външния вид на оригиналния модел от 80-те, а на простотата и минималистичния подход: "Пандата трябва да е малко груба, проста, надеждна."

Няма информация за останалите два електрически кросоувъра, но очевидно те ще станат флагмани в линията. Според италиански медии в бъдеще гамата на Fiat ще изглежда така: пет леки автомобила, четири търговски превозни средства и един автомобил, само за Южна Америка.

В Европа Fiat ще разчита изключително на електрически превозни средства. Оливие Франсоа иска да превърне Fiat в Tesla на хората . Обхватът наистина е наполеонов: ако според първоначалния план електрическите иновации трябваше да бъдат пуснати от 2025 до 2030 г., сега те трябва да излязат на пазара до 2027 г. или дори по-рано. По този въпрос Франсоа е достатъчно предпазлив, за да запази интригата, но намекна, че Fiat може да стане „първата масово произведена марка, която ще стане напълно електрическа“.


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Охобохо

    12 1 Отговор
    Не щем Фиат електричка за 100 бона.

    Коментиран от #2

  • 2 Пилот на Ферари

    15 3 Отговор

    До коментар #1 от "Охобохо":

    Някой пък да ти предлага . Карай си Голфа .
  • 3 провинциалист

    9 1 Отговор
    "Планът на Fiat до 2027 година" - План-петилетка? Не може да бъде! Това само при комунизЪма го имаше.
  • 4 гост

    5 6 Отговор
    Навремето купих си Фиат........имам го и още ме е яд! Мда, майтапа настрана, фиат правеха нелоши колици, но отдавна моделите не са ,,фиат" то не беше крайслер,сега ситроен, остана ауди да ги купи накрая.

    Коментиран от #5

  • 5 Пилот на Ферари

    14 0 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Никой не ги е купил Фиат . Фиат купиха Крайслер . Искаха да купят и Опел но GM не им го дадоха защото се явяват конкуренти с Крайслер.
    2019 Година Фиат предложи на Рено да се обединят но Френското правителство отказа.

    Тогава предложиха на ПСА . Основаха Stellantis NV - транснационална корпорация за производство на автомобили, образувана през 2021 г. в резултат на сливане на италианско-американския автомобилен производител Fiat Chrysler Automobiles (FCA) с френската компания Groupe PSA.

    Сега произвеждат марките Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram Trucks и Vauxhall.

    Коментиран от #6

  • 6 Глей ти

    5 0 Отговор

    До коментар #5 от "Пилот на Ферари":

    Прав си, но и да допълня. Сделката с ОПЕЛ преди години пропадна и заради немците. Те бяха много против. Така и не се разбра защо. Само можем да предполагаме. Факт е обаче, че към днешна дата Стелантис настига и дори на моменти изпреварва с продажбите на някои свои модели, важни модели на ВАГ. Тенденция, която ще продължи. Не случайно Мерцедес се включиха с 1/3 в новата фирма на Стелантис за производство на батерии.
  • 7 Jacques Yves Moineau

    3 0 Отговор
    Искрено се възхищавам на Факти. Най добрата медия, винаги ме забавляват и ме карат да мисля..."три ел. кросоувъра и един електромобил". Замислих се дали ел кросоувъра е електромобил или нещо друго.
  • 8 Йоко - понко

    0 0 Отговор
    Въпросните кросоувъри не са ли автомобили?
  • 9 Lancista per Sempre

    1 0 Отговор
    FIAT също тръгнаха по грешният път! Имат стотици кадърни инженери както в Торино (Lancia и FIAT) така и в Арезе (Alfa Romeo), които ще загубят работата си покрай електрифицирането! Iveco също ще пострадат! Само Ferrari засега се опълчват на тази лудост (донякъде) но докога ще могат...
  • 10 Идват лоши години

    1 0 Отговор
    Абе от ден на ден все по-грозни пластмасови коли и все по-чупливи инженерни недомислици. Уж търсенето определя пазара, а всъщност едни хора ти налагат, някаква префърцунена мода с нови цени, пък ако искаш купувай или ако има с кво. Абе не мога да разбера, толкова ли се опаричихме та не виждаме какво се произвежда и купуваме за една торба с пари, нещо с живот 100 000км. Че те Жигулитата деянеха по 300-400х.км. Нито новите им бои и лакове са като хората, нито ходова част, нито двигатели...говоря за масовия сегмент от който уж трябва най-много да се печели. За ел.коли да не говорим...щото една батерия е около 1/2 от цената на колата (8000лв до 55000лв) и вторичен пазар там не виждам как ще съществува.