Федералният съд на Австралия призна японския автомобилен гигант Toyota за виновен за продажба на дизелови автомобили с дефектни филтри за твърди частици (DPF). Става дума за 264 000 високопроходими автомобила от моделите Hilux, Land Cruiser Prado и Fortuner с турбо двигатели 1GD-FTV и 2GD-FTV. Съдът разпореди Toyota да заплати на собствениците 17.5% от средната цена на дребно на всеки автомобил.
Компетентните органи установиха, че дефектни филтри за сажди са били поставени на всъдеходи и пикапи на Toyota, продавани в Австралия от октомври 2015 г. до април 2020 г. Общо на Зеления континент има 264 170 автомобила с проблемни турбодизели. Според оценки на местната преса, плащанията на японския автомобилен гигант към засегнатите собственици на автомобили могат да достигнат два милиарда австралийски долара (около 1.5 милиарда щатски долара).
Федералният съд постанови, че поради дефектни филтри за сажди, собствениците на Hilux, Land Cruiser Prado и Fortuner са изправени пред повишен разход на гориво, а работата на автомобилите е придружена от вредни емисии и опасен бял дим. Някои собственици на дефектни автомобили напразно се опитаха да поправят колите си при местните дилъри, но голямото забавяне в сервизните центрове принуди собствениците на дефектните автомобили да не ги използват дълго време.
Ищците са посочили, че Toyota трябва да заплати обезщетение в размер на 25 на сто от стойността на автомобила; съдът уважи частично иска, като нареди на японския автомобилен гигант да възстанови 17.5 процента от средната цена на дребно. Ако Toyota не обжалва присъдата, средното плащане на всеки собственик на автомобил ще надхвърли пет хиляди долара. Представител на японския концерн не коментира процеса пред местни журналисти.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 сектант
11:48 20.04.2022
2 Boxer EZ 3.0
Оранжев, определено! Ама зелен?!
Кое му е зеленото на Австралия?
13:03 20.04.2022
3 Оня
13:25 20.04.2022
4 Сега в Австралия, после и другаде
Сега ще ги почнат и по другите континенти и държави и тарикатлъка ще им излезе солено.
Да не говорим и колко това ще им навреди от чисто имиджов характер. Първо бяха лъжите за вредата от електромобилите и как Toyota няма да ги произвежда до 2025 година, когато започне производството на твърдотелните им батерии. Изведнъж направиха обратен завой и обявиха 30 електрически модела до 2025 година, а за твърдотелните батерии вече е проглушителна тишина от страна на Toyota.
Онзи ден обявиха, че хибридите не са решение на екологичните проблеми, а днес и това. Въобще няма да им е лесно на Toyota оттук нататък.
Коментиран от #6
15:23 20.04.2022
5 Qwerty
19:48 20.04.2022
6 този
До коментар #4 от "Сега в Австралия, после и другаде":
В детайли следите и компилирате частично и напълно невярна информация за марката.Не се притеснявайте за бъдещето на Тойота и имиджа и. Богата фантазия имате.Това са комплексно чудесни превозни средства.Пожелавам ви да имате възможност да си позвалите такъв автомобил нов и да му се радвате дълги години.Коментиран от #7
21:51 20.04.2022
7 Ами да говорим с факти
До коментар #6 от "този":
Кой факт не е верен?23:35 20.04.2022
8 Jacques Yves Moineau
22:57 21.04.2022