13 Май, 2022 10:16 4 172 25

Първата в историята обиколка на България с електромобил е вече е факт

  • kia-
  • ev6
Първата в историята обиколка на България с електромобил е вече е факт - 1

Екип на "Асоциация за устойчива мобилност" обиколиха България за 41 часа и 3 минути по предварително зададен маршрут, максимално близо до границите на държавата. Общо 2 137 км бяха изминати без почивка, като единствените спирки бяха за зареждане на електрическия кросоувър.

За оптимално представяне в голямото предизвикателство екипът избра един от най-балансираните електромобили на нашия пазар - Kia EV6. Съчетанието от високоскоростно зареждане, впечатляващ автономен пробег в реални условия на експлоатация, добро управление и пространство в купето бяха ключови за безпроблемното изпълнение на планираната обиколка.

Изцяло електрическият кросоувър се отличава с водещи в класа нива на безопасност и удобство, а оборудването му включва гама от усъвършенствани системи за асистенция на водача (ADAS). Повече за новия електрически кросоувър на Kia, можете да прочетете в нашето ревю.

Иначе, точно след 41 часа и 3 минути от старта екипът достигна точката от която стартира обиколката. Общият среден разход за изминатите 2 137 км. постигнат с Kia EV6 е 15.8 kWh/100 км, а времето за движение по маршрута - 35 часа и 38 минути. С обиколката на България екипът на АСМ приключи предсезонната си подготовка и следващата седмица ще стартира във втория кръг от световния е-рали шампионат в Чехия.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 12 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Б А Й Х @ Й ‼️

    5 2 Отговор
    А с Гоуф III за колко време биха преминали по маршрута ❓❓❓
  • 3 Гост

    15 4 Отговор
    Тия автомобили имат смисъл в държави като Норвегия и Франция, където токът се произвежда от геотермални източници или от атомни електроцентрали. При нас по голямата част от тока идва от въглищни централи. Е къде е ЕКО-то на това да си зареждаш колата с въглища? Единственият плюс е в това, че замърсяването е концентрирано на 2-3 места където са ТЕЦ-овете, не в големите градове където се карат. Но в крайна сметка за природата няма разлика, дори е по-зле заради по-замърсяващия процес при изработването и рециклирането на батериите спрямо ДВГ.
  • 4 НЕ БЛАГОДАРЯ

    10 5 Отговор
    среден разход за изминатите км с Kia EV6 е 15.8 kWh/100 км

    по цена на зарядна станция - 0.99 лв kWh прави цена 15.60 лева на 100 километра


    не благодаря

    Коментиран от #13

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 еКарс

    11 0 Отговор
    За 4 години, 100 хил. км и 400 монтажа, имаме над 40 обиколки на България с електромобил ;D
  • 7 факт

    5 3 Отговор
    Новият Меган е категорично по-добрата кола
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Дрън-дрън

    5 7 Отговор
    Вярно минават По няколкостотин хиляди километра с една батерия и един двигател. Рекордьорът засега е една Тесла произведена 2013 година, която за последните 6 години измина 12 стотин хиляди километра с един двигател и 10 стотин хиляди километра с една батерия които все още нямат проблеми.

    Показателен е факта, че за първите 300 хиляди километра бяха сменени три двигателя, докато им излекуват детските болести, като третия двигател се движи вече 1,2 милиона километра без никаква профилактика. Ще ми покажеш ли двигател сдвг който да е минал същите километри без профилактика? Пробвай да минеш само 100 хиляди километра без да смениш маслото?

    Първия ремонт на батерията се е наложил на 5 стотин хиляди километра, като няколко седмици е карал с оборотна батерия, а след това в автомобила е върната ремонтираната батерия с която е минал още 10 стотин хиляди км, тоест милион, като батерията все още има над 80% от първоначалния си капацитет и продължава да върти n-стотин хиляди километра годишно. За ремонтите не е дал и един долар, защото всичко е минало по гаранция.

    За тези над 1,5 милиона километра, един бензинов автомобил от същия клас би изхарчил 120 хиляди литра гориво, които по днешни цени са около 400 хиляди лв, а онзи момък не е дал и едно евро за гориво, защото зарежда безплатно на зарядните на Тесла.

    Би ли му препоръчал някакъв друг автомобил, който да му е по-изгоден и да има по-малко ремонти и поддръжка?

    Коментиран от #12, #19, #25

  • 12 Мхм

    11 2 Отговор

    До коментар #11 от "Дрън-дрън":

    Хубаво ама е факт че без къща няма ел кола а в Европа къщите са малко.Тесла е кола за Америка нишов регионален производител

    Коментиран от #14

  • 13 Скъпо ли ти се вижда?

    7 6 Отговор

    До коментар #4 от "НЕ БЛАГОДАРЯ":

    Твоя разход колко е на 100 километра? А в момента горивата са евтини, ако погледнем в малко по-дългосрочен план. В същото време тука е адски скъп ако погледнем в същия този дългосрочен план, защото цените в момента са спекулативни и нямат никаква връзка със себестойността на произведената енергия, която почти не е помръднала в сравнение с преди 2 години.

    Ако се запазят в тези високи цени на тока още няколко години, само ще ускорят преминаването към най-евтиният източник на енергия - възобновяемата.

    По този начин с един куршум ще се ударят три заека - по-евтина цена на тока, по-чистото му производство и не на последно място енергийната независимост от други държави, от монополисти и олигарси.

    При тези цени на тока инвестицията във фотоволтаици се връща за по-малко от две години и след това още 23 години получаваш абсолютно безплатна енергия докато тече 25-годишната гаранция на фотоволтаиците за 80% от първоначалната мощност.

    Коментиран от #15

  • 14 Пак дрън-дрън

    4 4 Отговор

    До коментар #12 от "Мхм":

    Хайде четете малко с разбиране. Този пич е зареждал само на безплатните supercharger и на Тесла, защото на тях зарежда абсолютно безплатно, а в къщи трябва да си плаща тока.

    Освен това за каква Америка говориш когато ти говоря за евро. Този пич е навъртял тези километри в Европа. Тоест И двата ти извода нямат никаква връзка с реалността. Как мислиш че се въртят 1,5 милиона километра за седем-осем години само със зареждане в къщи?
  • 15 654

    7 1 Отговор

    До коментар #13 от "Скъпо ли ти се вижда?":

    На тоя ферман с глупости дето си изписал може да ти се върже само някой лаик по темата

    Коментиран от #17

  • 16 сектант

    7 1 Отговор
    тия балами са прекарали почти 7 часа в зареждания
  • 17 Лайк по темата

    4 5 Отговор

    До коментар #15 от "654":

    Аз понеже съм лаик по темата, ще подкрепя твърденията си с факти и тенденции, хайде ти си наред да видим с какво ще си подкрепиш антитезата?

    Цитат от статия от февруари месец:
    Още 15 200 мегавата ВЕИ мощности - преди всичко соларни централи, се очаква да има в България в близките години. Толкова са заявленията за присъединяване, които инвеститорите са подали в Електроенергийния системен оператор (ЕСО) в последните 3 г. За сравнение, в 11,49 часа в неделя цяла България консумираше ток от 4789 мегавата, а рекордът през зимата е малко над 7000 мегавата.

    В началото на годината ситуацията истеризира - от 1 януари до 10 февруари в ЕСО са внесени 18 заявления за присъединяване към голямата мрежа на 1004 мегавата мощности, 166 са заявленията за 184 мегавата зелени централи. За месец и 10 дни инвеститори са обявили, че ще строят възобновяеми мощности колкото един блок на АЕЦ “Козлодуй”."

    Коментиран от #18

  • 18 ВЕИ

    4 3 Отговор

    До коментар #17 от "Лайк по темата":

    Това са 15 атомни реактора ВВЕР-1000... Ще се къпем в безплатен ток и безплатно каране \:D/
    В бензиностанциите ще вървят само вафлите и кафетата :D
    С колите на ток ще ударим 4 заека:
    - енергийна независимост и национална сигурност,
    - чист въздух, тонус и здраве,
    - съхранение на излишния ток, т.е. ще ни дават пари да си купуваме такива коли, за да не инвестират в централи за съхранение като Tesla MegaPack
    - национален просперитет (всеки месец ЕС внася петрoл за 55 милиарда евро) - къща, кола и яхта за всеки
  • 19 Гост

    6 3 Отговор

    До коментар #11 от "Дрън-дрън":

    Изприказва много приказки без да кажеш нищо съществено.Само се правиш да изглеждаш по умен.За автомобили милионници да си чувал?Имаше статия наскоро,прочети ограмоти се.
  • 20 Turbo

    7 2 Отговор
    Тези ентусиасти в палатка ли са спали по зарядните станции хахахаха
  • 21 А1111

    4 0 Отговор
    А колоездачната обиколка на България,кога ще е? За един приятел питам.
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Борислав

    1 0 Отговор
    С това време за тези километри, средната скорост е 60 км/ч (ако не се смята времето за престой и зареждане).
    За извънградско пътуване, това е просто смешно. Нормално е да е такъв разхода на ток за 100 км, но се чудя дали даже е бил включван климатика?!
    Кой може да кара толкова време без да почива и спи? Това е ужасно бавно.
  • 24 незнайко

    0 0 Отговор
    Средна скорост 60 км/ч. Това показват сметките . Поне да бяха написали маршрута !!!
  • 25 Час по математика

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "Дрън-дрън":

    Можеш ли да разясниш на нас простосмъртните какво е това число десестотин и дванадесетстотин.......................