3 79358

Електромобилите вече са по-евтини за поддръжка от колите с ДВГ

  • електромобили-
  • коли с двг-
  • поддръжка-
  • разходи

Това показва ново проучване по темата

Електромобилите вече са по-евтини за поддръжка от колите с ДВГ - 1

Според проучване на изданието Electrek, поддръжката на електрическите превозни средства с времето става по-евтина. Проучването включва както разходите за гориво/енергия, така и разходите за различни поддръжки и обслужвания на двата типа коли.

Световните автомобилни производители и различни автомобилни експерти продължават да твърдят, че въпреки че електрическите автомобили имат по-високи първоначални разходи за покупка, в дългосрочен план вие ще спестите много пари за поддръжката им в сравнение с тези автомобили, които са оборудвани с класически двигатели с вътрешно горене.

Това се дължи главно на спестяване от гориво и разходи за поддръжка и в повечето случаи тези предположения вече са потвърдени. Новото проучване показва, че е по-евтино да имаш електрическа версия на автомобил, отколкото версията с бензинов двигател.

Проучването, направено от изданието Electrek, е на база анализ от експерти по Energy Innovation, разглеждащи цената на електрическите превозни средства в сравнение с цената на бензиновите автомобили във всеки американски щат.

Взимат се предвид и разходите за месечно плащане за автомобила, ако е закупен на лизинг, разходите за гориво, поддръжка, застраховка и дори данъци с включните в тях облекчения за електрически превозни средства, които съществуват на пазара в САЩ.

Всъщност проучването разбива общите месечни разходи за шестгодишен период от време, за да определи колко струва един месец притежаване на електрическа кола в сравнение със съпоставимите разходи за притежаване на автомобил с двигател с вътрешно горене.

Последната част от проучването предполага, че да, притежаването на превозни средства с изцяло електрическо задвижване в дългосрочен план е по-изгодно от притежаването на автомобили, оборудвани с добрите старомодни двигатели с вътрешно горене.


Поставете оценка:
Оценка 2.9 от 30 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Б А Й Х @ Й ‼️

    35 6 Отговор
    Стига да не се наложи ремонтЧЕ, че .....

    Коментиран от #12

  • 2 Давай

    23 6 Отговор
    Нали това беше идеята да ни качите на ел. талиги.
  • 3 Теле

    24 7 Отговор
    Стига вече краварска пропаганда. Всички коли са окачване, или сащ колите са с крака
  • 4 Потребител на бензин

    22 11 Отговор
    Каква поддръжка на еднодневка?
    На тези недоразумения стане ли им нещо отиват на вторични суровини, там от където са дошли.

  • 5 ОщеПредиСТо

    18 9 Отговор
    Още преди 150 години е имало и електрически коли и ДВГ-та и още тогава поддръжата е била по-малка, няма как нещо с много по-малко части да е по-скъпо за поддръжка :) Общо взето говорят за прогрес, а нищо ново не е измслено за повече от 100 години. Е да телевизора му намалиха размера да ти влиза в джоба, но пак си е телевизор ... и преди някой да изкаже некоментентно, но пристрастно мнение - в сферата на високите технологии съм от началото на 90-те и знам за какъв прогрес има и кажи речи от 29-та година насам...

    Коментиран от #10, #11, #21, #24

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Корги

    13 5 Отговор
    Еваларката, авторе, така не се бях смял отдавна, хаха! You made my day!
  • 9 Б А Й Х @ Й ‼️

    25 3 Отговор
    Тези явно не са влизали в сервиз на Тесла в България ‼️
    Нищо чудно , щом разхода за гориво е в графа поддръжка ! Все едно тока за работа на бойлера да се счита за поддръжка ‼️

    Коментиран от #16

  • 10 Б А Й Х @ Й ‼️

    12 3 Отговор

    До коментар #5 от "ОщеПредиСТо":

    2022-150 = 1872
  • 11 Б А Й Х @ Й ‼️

    9 1 Отговор

    До коментар #5 от "ОщеПредиСТо":

    Явно броиш , че за родоначалник се счита двигателят на Леонар, построен през 1860г. в Париж. Конструиран по подобие на хоризонтална парна машина с двойно действие, той е работел със светлинен газ и поради своята бавноходност (около 94 въртения на вала в минута) и лошо използване на топлината (К.П.Д. едва 4%) не е получил по нататъшно разпространение.❗
    Защото ДВГ се развиват , чак след двигателя на Ото !
  • 12 ТОКОМОБИЛ

    6 1 Отговор

    До коментар #1 от "Б А Й Х @ Й ‼️":

    Че какво? Ремонт като ремонт

  • 13 Антон

    16 6 Отговор
    Стига с тези безмислици, практиката го показа - никой не се втурна да купува нови ел.коли вместо ел.такива от същия клас. Вземете която и да е марка и сравнете броя продажби на някой модел със стандсртен двг сравнен с ел.такъв. Ако написаното в статията беше вярно, никой нямаше да има нужда да го агитират за ел.кола. Отделно купувате нов двг автомобил, шофирате го 5-6-7 год и го продавате. Кой ще си купи обаче ел.кола на 7 год.
  • 14 Северина

    16 7 Отговор
    Наскоро един мой северен сънародник като чу, че сле умирането на батерията на теслата му поискаха 20000 долара, директно взриви любимата си кола. Та ако има желаещи да ми купят 7 годишната Тесличка да зповядат

  • 15 нннн

    13 4 Отговор
    Абсолютно вярно, ако не сменяш акумулаторите на всеки 5 - 6 години.
  • 16 Този

    9 8 Отговор

    До коментар #9 от "Б А Й Х @ Й ‼️":

    Какъв сервиз на тсла в България.. Такова нещо няма... Нещо стане ли, гаранционно се ходи в Букорещ

    Коментиран от #25

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    7 7 Отговор
    Включвате ли Цена на колата при покупката???Ако адеш за един бо...ук Х-лева...Все тая ,че подръжката ти била евтина.Според мен най евтина за подръжка е Съвецка кола!На вси отгоре може и да се школува човек,като механик!
  • 19 за шарани

    12 6 Отговор
    Авторе пишеш било по евтино "поддръжки и обслужвания" ама това е много различно от ремонт. Като му изгори някой от електронните блокове на електромобила - друга песен ще запееш
  • 20 На Теслата дръжката

    11 6 Отговор
    Много е евтина, докато не дойде време за смяна на батерията...
  • 21 Теле

    7 4 Отговор

    До коментар #5 от "ОщеПредиСТо":

    А батерийте от ПП ИЛИ ГЕРБ ще ги сменят безплатно
  • 22 Дидо

    7 6 Отговор
    По евтино, ама друг път
  • 23 азазаза

    7 5 Отговор
    3 изречения без грам съдържание повторени 8 пъти прави статия! Евала
  • 24 Мислиш ли мило мишле

    11 11 Отговор

    До коментар #5 от "ОщеПредиСТо":

    Ти да не си 15 годишен?? Имаш логика като на хлапе. В живота стойностите не се определят на бройка.

    Казваш "няма как нещо с много по-малко части да е по-скъпо за поддръжка" - значи според теб нещо с 3 части ще е по-евтино за подръжка от друго с 80 части.

    Я да направим кратък мозъчен тест

    предмет с 3 части - всяка от част струва по 1000 лева
    предмет с 80 части - всяка част струва по 2 лева

    ????

  • 25 Б А Й Х @ Й ‼️

    3 3 Отговор

    До коментар #16 от "Този":

    Именно ! Затова съм сигурен, че не са влизали в такъв сервиз 😉😉😉😉😉

    Коментиран от #46

  • 26 така е

    9 6 Отговор
    Да това всичко е вярно.Не ни лъжат, въобще.Купувайте тези чудесни превозни средства.Те били с малко части,надеждни,евтини за подръжка.
    Някои будали ще се жертваме и ще почакаме.Ще си караме добрият стар хибрид или чист бензин и ще мечтаем за високотехнологични чудеса.
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Гост

    10 6 Отговор
    Поръчкова статия.Електрическият автомобил е два пъти по скъп от автомобил от същата марка и модел,но с ДВГ.Като ти замине батерията,следва купуване на нова и скъп ремонт.За рециклирането на старата батерия също ще ти вземат пари.След отпадането на фиксираните цени на тока за битовите потребители и излизане на борсата цената на тока ще скочи,както се случи при фирмите.
    Времето загубено във висене по зарядните станции няма кой да ти го плати.

    Коментиран от #31

  • 31 i4 M50

    9 9 Отговор

    До коментар #30 от "Гост":

    30 мнения, 0 разсъждения. Познато.

    2 двигателя, 2 чарка: ротор и статор. Ротор се върти от силови полета. Триене няма, износване няма. Поддръжка няма. Разход на масло, антифриз, филтриран въздух и гориво - няма. Пушек няма. Шум няма. Вибрации няма. Скоростна кутия и съединител няма. Течове няма. КПД 20% няма, понеже е 95. Червено на оборотомера няма, понеже върти до 12 хил. оборота и пита за още :D Консумативи няма, поддръжка няма, даже накладки не се сменят - спира на мотори.

    Чакайте на евтиното. Молете се за внос на горива. Богатият е казал: пари се броят само когато ги печелиш. Ние от ФЕЦ Караджалово, не сме по евтиното, а по БЕЗПЛАТНОТО.
    Безплатен ток - безкраен кеф!

    Коментиран от #32, #33, #45

  • 32 Мхм

    7 4 Отговор

    До коментар #31 от "i4 M50":

    Ел колата иска къща двг не.Кое е по евтиното

    Коментиран от #35, #47

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Гост

    6 2 Отговор
    Я ми кажи поне една част на автомобил с ДВГ,която да струва колкото батерията на електромобил? КПД на електромотора може да е 95%,но КПД на електромобила пада до около 70%,като приспаднеш загубите при зареждане и преобразуване на електроенергията от АС - ДС - АС и кпд на трансмисията.

    Коментиран от #42

  • 35 i4 M50

    5 5 Отговор

    До коментар #32 от "Мхм":

    Любимата стотинкаджийска дума. Ние не гледаме евтиното, а готиното.
    Да бачкаш 10 дена за гориво или да отишеш за 10 мин. на DC-то на Финес или Елдрайв. Кое е по-готино?

    Коментиран от #44

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Дизела

    5 5 Отговор
    Електрофилски мечти.
  • 42 i4 M50

    5 5 Отговор

    До коментар #34 от "Гост":

    Няма и да разбера колко струва. След 2012-та батериите надживяват купетата.

    Коментиран от #43

  • 43 Гост

    4 6 Отговор

    До коментар #42 от "i4 M50":

    Ще ще.Ще разбереш съвсем скоро.
  • 44 Данчо ментата

    4 4 Отговор

    До коментар #35 от "i4 M50":

    Щом ти харесва да стоиш на Финес или Елдрайв,може и да преспиш там.Има много по приятни места за посещение.

    Коментиран от #48

  • 45 това което си написал няма нищо вярно.

    7 7 Отговор

    До коментар #31 от "i4 M50":

    Описанието ти е валидно за електрокар в някой склад.

    При ел-автомобилите това което си написал няма нищо вярно, защото не си виждал ел кола на живо.

    Ще ти дам жокер. Да, блок с двигател - няма, но всички други компоненти ги има, включително и течностите.

    Бонуса за лапни-шараните като тиб е че освен тези компоненти ел колите са наблъскани и с допълнителни блокове и модули за управление, които струват колкото един конвенционален автомобил втора ръка.

    Ела в Калифорния да ти покажа авто моргите са пълни с електромобили, защото за хората е по-изгодно след повреда да купят друга кола от колкото да ремонтират електромобила

    !

    Коментиран от #49

  • 46 Изгледа ли клипа?

    3 5 Отговор

    До коментар #25 от "Б А Й Х @ Й ‼️":

    Или пак говориш по инерция с опорни точки, отричайки реалността включително българската?

    Вече някой е пуснал клипа в мнение 12. И аз съм го пускал преди, но вас фактите май не ви интересуват, а си водите пропагандата или още по-лошо - наистина вярвате в глупостите, които говорите и сте 10 години назад с информацията.
  • 47 Прост отговор на такъв въпрос

    4 4 Отговор

    До коментар #32 от "Мхм":

    "Ел колата иска къща двг не.Кое е по евтиното"


    Е защо задаваш подобни риторични въпроси? Разбира се че е по-евтино да нямаш къща и да нямаш кола!

    За жените пък да не говорим!

    Пък и палатките са по-евтини от къщите.

    Най-евтино е кафето от собствена кафемашина, в къщата, ако ги имаш. Ама като гледам Вендинг автоматите за кафе са навсякъде. Същото ще стане и със зарядните станции които са много по-евтини от вендинг автомат и ползват абсолютно същата партида за ток като Вендинг автоматите. Щом за кафемашини по улиците има ток, ще има и кой да изгражда зарядни станции и откъде да вземе ток за тях.


    Който няма къща ще си купува кафе и ще зарежда автомобила на улицата и е удачно някъде наоколо да разпъне палатката за да му е по-близо.

    Коментиран от #51, #53

  • 48 Къде било по-приятно

    5 5 Отговор

    До коментар #44 от "Данчо ментата":

    Да не би престоя на Лукойл, shell или OMV да е по-приятен?

    Коментиран от #50, #54

  • 49 Ти да видиш!

    3 5 Отговор

    До коментар #45 от "това което си написал няма нищо вярно.":

    Това което си написал може и да е вярно ако въобще живееш в Калифорния и наистина има електромобили по автоморгите, но я отвори eBay И погледни какви са най-продаваните части за електромобили и колко струват?

    Обикновенно двигателите и батериите са запазени почти като нови и се продават на огромна цена, след като автомобила е отишъл в моргата по друга причина.

    Аз тук се опитват се да ни убеждават че трябва да дадеш пари за рециклирането на батерията вместо да ВЗЕМЕШ няколко хиляди долара от нея.

    Коментиран от #52, #55

  • 50 Данчо ментата

    5 3 Отговор

    До коментар #48 от "Къде било по-приятно":

    На бензиностанцията губя само 5 минути.На зарядна станция губиш часове.
  • 51 Данчо ментата

    7 1 Отговор

    До коментар #47 от "Прост отговор на такъв въпрос":

    Голямо сравнение.Зарядна за електрически автомобил и Вендинг машина.Мощността им да не е една и съща.
  • 52 Георги

    3 3 Отговор

    До коментар #49 от "Ти да видиш!":

    Опитай се да предадеш автомобил за рециклиране в Западна Европа и ми кажи колко пари си платил за да го приемат.С отровните батерии ще е същото.
  • 53 Гост

    4 3 Отговор

    До коментар #47 от "Прост отговор на такъв въпрос":

    Колко зарядни имате в село Белозем?
  • 54 Иванов

    2 4 Отговор

    До коментар #48 от "Къде било по-приятно":

    Абе друго си е да стоиш на зарядната станция.Поне няма да заспиш докато зареждаш,ще те бие тока и ще ти просветват очите.Направо дискотека.
  • 55 Владо

    3 3 Отговор

    До коментар #49 от "Ти да видиш!":

    Електромоторите и батериите едвам издържат до гаранцията.Бракуван електрически автомобил в автоморгата е поне с три пъти подменени батерии и електромотори.
  • 56 Мариан Александров

    3 3 Отговор
    Особено след 7/8 години. Смяна на батерия
  • 57 Сър

    3 4 Отговор
    Продават ви 1500 кг джипове с 3 цилиндрови 1.0 турбо миксери по 150 коня пък сте тръгнали за батериите да давате акъл ХАХАХАХХА , тия батерии ще надживеят тия миксерчета минимум 3 пъти..
  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.