Във Великобритания въпросният Ford Escort RS Turbo S1 от 1985 г. беше изложен на автомобилното изложение в Силвърстоун. Интересното за тази кола е, че е принадлежала на принцеса Даяна.
Това е един от трите Ford Escort, притежавани по различно време от Лейди Ди - тя обичаше този модел. Пред живота си принцесата кара кабриолет Escort, но поради прекомерното допълнително внимание от страна на минувачи го сменя с лимитирана версия RS Turbo S1.
Между другото, почти всичките 8 600 произведени Ford Escort RS Turbo S1 са бели на цвят, но принцеса Даяна изрично иска нейната кола да е черна. Разбира се, по онова време от компанията няма как да ѝ откажат.
Ford Escort RS Turbo S1 се различава от стандартния модел по каросерията и по-конкретно по нейния специален боди кит, по задния спойлер и 15-цоловите джанти. В купето са монтирани спортни седалки Recaro.
Хечбекът е оборудван с 1.6-литров турбо двигател със 132 конски сили и 5-степенна механична скоростна кутия. Сега динамичните му характеристики не са толкова впечатляващи, но автомобилът не е никак лош за времето си.
По същото време VW Golf GTI беше съвсем малко по-малко мощен. Ускорението до сто на Ford Escort RS Turbo S1 отнема 8.6 секунди, а максималната му скорост е 208 км/ч.
Принцеса Даяна кара наточения Ford Escort в продължение на три години, а след това колата става популярна и дори участва в състезание. Въпреки това автомобилът е много запазен, а пробегът му е само 40 000 км.
1.6-литровият двигател Bosch KE Jetronic с директно впръскване на горивото се възползва от турбокомпресор, който повишава мощността му до 132 к.с. при 6000 об/мин.
Този двигател също има нова глава от алуминиева сплав с високоефективна гърбица и пълни с натрий изпускателни клапани за по-добро справяне с допълнителната топлина.
Колата, която виждате тук, може би е най-специалната от всички S1 Escort RS Turbo, които са произведени. Тя е една от само трите, които напускат фабриката боядисани в черно, а и защото е била собственост на лейди Ди.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Сусу Манарата
Коментиран от #3, #4
13:42 04.08.2022
3 Про100 100
До коментар #2 от "Сусу Манарата":
Имах такава 1996г. Турбото и е консуматив... 🤔 Моята беше маслояд, за другите не знам. За тогавашното време си беше гъзарска кола.16:37 04.08.2022
4 карчи
До коментар #2 от "Сусу Манарата":
Няма нищо легендарно в този ескорт, легендарни са предната версия ескорти със задно предаване!00:00 05.08.2022
5 Кози
09:47 05.08.2022
6 антрашпиц
17:47 07.08.2022
7 Владе
Има незначителна разлика.
17:28 22.08.2022