19 60229

Пет начина за пестене на гориво

  • съвети-
  • разход на гориво-
  • бензин

Полезни съвети, особено при настоящите цени на горивата

Пет начина за пестене на гориво - 1

Разходът на гориво притеснява почти всички шофьори, особено в момента и предвид твърде високите цени на дизел и бензин. но в много отношения разходът на гориво зависи от самия шофьор и от неговия стил на шофиране. Има няколко основни начина за пестене на гориво, за които ви разказваме сега:

Първият начин е шофиране с по-ниски обороти

Необходимо е просто да превключвате предавките така, че да държите оборотите в диапазона от 1300 до 1900 оборота в минута, но без колата да се "мъчи" - тоест с минимално натискане на газта да се движи с лекота. Именно тогава са най-икономични повечето двигатели с вътрешно горене.

Вторият начин е да се намали съпротивлението на въздуха

За да спестите гориво, трябва да шофирате не по-бързо от 100 км/ч. Именно при тези скорости съпротивлението на въздуха е оптимално, така че колата се движи на по-висока предавка без много енергия.

Третият начин е помпането на гумите

Много е важно да следите налягането в гумите, при правилно помпане сцеплението ще бъде по-оптимално, което ще направи движението по-икономично. Можете да ги помпате с една десета (но не с повече) от предписаното от производителя.

Четвъртият начин е да смените въздушния филтър

Това трябва да се прави редовно, особено когато превозното средство се използва често по прашни пътища. Колкото по-мръсен е филтърът, толкова по-ниска е неговата производителност, което пряко влияе върху подготовката на работната смес и оттам върху разхода на гориво.

Петият начин е плавните ускорения

По-добре е да се въздържате от внезапни ускорения - това ще спести гориво и ще увеличи живота на много от основните възли и агрегати по колата.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 33 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Койдозлу

    43 4 Отговор
    Каране на велосипед

    Коментиран от #27

  • 2 Радо

    29 26 Отговор
    Това за ниските обороти е голяма заблуда и грешка, даже напротив - в ниските обороти колата иска повече газ, оптималните обороти са около 2500.

    Коментиран от #5, #8, #15

  • 3 сила

    31 4 Отговор
    НЕ КАРАЙТЕ КОЛИ....най сигурния начин
  • 4 КИА

    11 21 Отговор
    1.7 crdi 4.1-4.5 литра на магистрала при 100-120

    Коментиран от #6, #11


  • 5 Кози

    24 2 Отговор

    До коментар #2 от "Радо":

    Тва за модерен трицилиндров душегуб ли важи?
  • 6 Кози

    27 4 Отговор

    До коментар #4 от "КИА":

    Тва всеки дизеляг до 2 литра произведен след 2000г. го може...
  • 7 Тези

    38 2 Отговор
    обороти (особено 1300) са твърде ниски, на толкова ниски обороти изгарянето не е оптимално (трупа се нагар), налягането на маслото е ниско (износване), въртящия момент на двигателя е нисък и в общи линии колата върви лошо.
    Оптималните обороти са различни за различните двигатели, обикновено са в диапазона 2000-3000.
    Оптималната скорост също зависи от няколко фактора - х-ки на двигателя, предавателни числа на скоростната кутия и на трансмисията.
  • 8 Гост

    21 2 Отговор

    До коментар #2 от "Радо":

    Той затова е добавил "без да се мъчи". Тези обороти са за дизели. За бензините са твоите обороти.

    Коментиран от #23

  • 9 А некакви

    38 0 Отговор
    пет начина да изкараме допълнително кинти за да не се налага да пестим от гориво нема ли да напишете?
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 РусиНОВ

    18 7 Отговор

    До коментар #4 от "КИА":

    На газ 6/100 със същата скорост. Някак си скъпо на дизел.
  • 12 САП

    18 0 Отговор
    По точка 1
    За кои двигатели важи?
    Написаното е само за старите дизели. За бензини и нови дизели просто ще гаснеят.

    По точка 2
    Обтекаемостта и параметрите на двигателите на новите автомобили са специално направени да са най добри при 90 км в час. И при тази скорост са най-икономични.
    Взимана е 90км в час разрешената скорост за междуградските пътища, която е еднаква за повечето държави.

    Отворени прозорци, излишни спойлери, кутии за багаж, правени спойлери по автомобила и др. вдигат разхода.
  • 13 Куку

    4 12 Отговор
    Най- сигурния начин е като караш бавно,извън града със 90-100. И аз минавам покрай тях с 200....
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.


  • 15 Да, ама не...

    13 10 Отговор

    До коментар #2 от "Радо":

    При 2000 оборота на дизел си на 120, а при 2500 някъде около 150!

    Коментиран от #16, #21

  • 16 Радо

    7 10 Отговор

    До коментар #15 от "Да, ама не...":

    Не, ама да - карам Партнер дизел, на 5-та скорост със 130кмч съм на 3000 оборота, не знам с какъв дизел си - много е странен явно!

    Коментиран от #22

  • 17 та така...

    23 3 Отговор
    Гарантирани най сигурен начин за пестене на гориво е ходенето пеш. Всичко друго относително.
  • 18 Ахмед Доган

    11 1 Отговор
    Не моа го карам ферарито на 1500 оборота !
  • 19 оня с коня

    9 3 Отговор
    Аз ако ще карам така БМВ-то ,Що съм го купил?И е казано:Американеца кара за Удоволствие,а Българина- за Кеф"!
  • 20 Аууу

    1 5 Отговор
    Карай на макс това е начина да спестите главоболи .
  • 21 Много зависи

    2 1 Отговор

    До коментар #15 от "Да, ама не...":

    от кола, двигател, кутия…при мен 7-ма и 2000 об/мин = 140 км/ч
  • 22 Свери си часовника

    5 1 Отговор

    До коментар #16 от "Радо":

    Повечето съвременни дизелови леки коли със 7-8-9 степенни автомати на 2500 са около 180 км/ч, а с 3 000 оборота са над 200-210 км/ч….
    Те и затова са направени и са удобни….прихвщачи на дълги разстояния….
  • 23 Ник

    6 6 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    Не и за дизелите. Съвременните дизели (след 2004-5г) ако не се карат около 2200-2500 запушват ДПФ и АГР за нула време и парите от спестеното гориво умножени поне по 2 отиват за ремонти.
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.


  • 25 браво бе

    2 0 Отговор
    само истински факти петначина да пестим!!! Шестия НАЙ СИГУРНИЯ ДА НЕ СИ КАРАМЕ КОЛИТЕ В ГАРАЖА И НА ТРУПЧЕТА И ЩЕ ЧАКАМЕ БЕНЗИНА ДА СТАНЕ НА НОРМАЛНАТА ЦЕНА ОТ 2,20ЛВ.ЛИТЪРА! ДА АМА НЯМА ДА ИМА КАКВО ДА СЕ КРАДЕ ОТ ПП И ДРУКИТЕ ,А ИЗБОРИ ИДАТ ПАРИ ТРЕБВАТ И ТО МНОГО!
  • 26 пламен

    1 1 Отговор
    Най добрият начин е карта за градския транспорт
  • 27 питам си

    5 0 Отговор

    До коментар #1 от "Койдозлу":

    През 2008 година цената на барел петрол бе около 140 долара, а цената на дизела около 2.60 лева. Днес цената на барел е 98-100 долара на барел, но цената на дизеба е 3.30 - 3.40 лева на литър. ЗАЩО ЛИ ????

    Коментиран от #28, #29

  • 28 питам си

    2 0 Отговор

    До коментар #27 от "питам си":

    моя грешка - не 2008, а 2018 година , извинете.
  • 29 Валерко

    3 0 Отговор

    До коментар #27 от "питам си":

    Защото еврото се изравни с долара, много е просто! Тогава един долар е бил 40% по-евтин. Сега сложи 40% върху цената на петрола, заради това изравняване, и ще видиш реалната цена.