Разходът на гориво притеснява почти всички шофьори, особено в момента и предвид твърде високите цени на дизел и бензин. но в много отношения разходът на гориво зависи от самия шофьор и от неговия стил на шофиране. Има няколко основни начина за пестене на гориво, за които ви разказваме сега:
Първият начин е шофиране с по-ниски обороти
Необходимо е просто да превключвате предавките така, че да държите оборотите в диапазона от 1300 до 1900 оборота в минута, но без колата да се "мъчи" - тоест с минимално натискане на газта да се движи с лекота. Именно тогава са най-икономични повечето двигатели с вътрешно горене.
Вторият начин е да се намали съпротивлението на въздуха
За да спестите гориво, трябва да шофирате не по-бързо от 100 км/ч. Именно при тези скорости съпротивлението на въздуха е оптимално, така че колата се движи на по-висока предавка без много енергия.
Третият начин е помпането на гумите
Много е важно да следите налягането в гумите, при правилно помпане сцеплението ще бъде по-оптимално, което ще направи движението по-икономично. Можете да ги помпате с една десета (но не с повече) от предписаното от производителя.
Четвъртият начин е да смените въздушния филтър
Това трябва да се прави редовно, особено когато превозното средство се използва често по прашни пътища. Колкото по-мръсен е филтърът, толкова по-ниска е неговата производителност, което пряко влияе върху подготовката на работната смес и оттам върху разхода на гориво.
Петият начин е плавните ускорения
По-добре е да се въздържате от внезапни ускорения - това ще спести гориво и ще увеличи живота на много от основните възли и агрегати по колата.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Койдозлу
Коментиран от #27
15:02 16.08.2022
2 Радо
Коментиран от #5, #8, #15
15:09 16.08.2022
3 сила
15:12 16.08.2022
4 КИА
Коментиран от #6, #11
15:15 16.08.2022
5 Кози
До коментар #2 от "Радо":
Тва за модерен трицилиндров душегуб ли важи?15:40 16.08.2022
6 Кози
До коментар #4 от "КИА":
Тва всеки дизеляг до 2 литра произведен след 2000г. го може...15:42 16.08.2022
7 Тези
Оптималните обороти са различни за различните двигатели, обикновено са в диапазона 2000-3000.
Оптималната скорост също зависи от няколко фактора - х-ки на двигателя, предавателни числа на скоростната кутия и на трансмисията.
15:43 16.08.2022
8 Гост
До коментар #2 от "Радо":
Той затова е добавил "без да се мъчи". Тези обороти са за дизели. За бензините са твоите обороти.Коментиран от #23
15:48 16.08.2022
9 А некакви
15:57 16.08.2022
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 РусиНОВ
До коментар #4 от "КИА":
На газ 6/100 със същата скорост. Някак си скъпо на дизел.16:01 16.08.2022
12 САП
За кои двигатели важи?
Написаното е само за старите дизели. За бензини и нови дизели просто ще гаснеят.
По точка 2
Обтекаемостта и параметрите на двигателите на новите автомобили са специално направени да са най добри при 90 км в час. И при тази скорост са най-икономични.
Взимана е 90км в час разрешената скорост за междуградските пътища, която е еднаква за повечето държави.
Отворени прозорци, излишни спойлери, кутии за багаж, правени спойлери по автомобила и др. вдигат разхода.
16:08 16.08.2022
13 Куку
16:25 16.08.2022
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Да, ама не...
До коментар #2 от "Радо":
При 2000 оборота на дизел си на 120, а при 2500 някъде около 150!Коментиран от #16, #21
16:38 16.08.2022
16 Радо
До коментар #15 от "Да, ама не...":
Не, ама да - карам Партнер дизел, на 5-та скорост със 130кмч съм на 3000 оборота, не знам с какъв дизел си - много е странен явно!Коментиран от #22
16:42 16.08.2022
17 та така...
16:44 16.08.2022
18 Ахмед Доган
19:41 16.08.2022
19 оня с коня
21:02 16.08.2022
20 Аууу
21:51 16.08.2022
21 Много зависи
До коментар #15 от "Да, ама не...":
от кола, двигател, кутия…при мен 7-ма и 2000 об/мин = 140 км/ч22:22 16.08.2022
22 Свери си часовника
До коментар #16 от "Радо":
Повечето съвременни дизелови леки коли със 7-8-9 степенни автомати на 2500 са около 180 км/ч, а с 3 000 оборота са над 200-210 км/ч….Те и затова са направени и са удобни….прихвщачи на дълги разстояния….
22:24 16.08.2022
23 Ник
До коментар #8 от "Гост":
Не и за дизелите. Съвременните дизели (след 2004-5г) ако не се карат около 2200-2500 запушват ДПФ и АГР за нула време и парите от спестеното гориво умножени поне по 2 отиват за ремонти.22:36 16.08.2022
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 браво бе
14:59 17.08.2022
26 пламен
11:37 18.08.2022
27 питам си
До коментар #1 от "Койдозлу":
През 2008 година цената на барел петрол бе около 140 долара, а цената на дизела около 2.60 лева. Днес цената на барел е 98-100 долара на барел, но цената на дизеба е 3.30 - 3.40 лева на литър. ЗАЩО ЛИ ????Коментиран от #28, #29
10:31 21.09.2022
28 питам си
До коментар #27 от "питам си":
моя грешка - не 2008, а 2018 година , извинете.10:32 21.09.2022
29 Валерко
До коментар #27 от "питам си":
Защото еврото се изравни с долара, много е просто! Тогава един долар е бил 40% по-евтин. Сега сложи 40% върху цената на петрола, заради това изравняване, и ще видиш реалната цена.11:42 22.09.2022
30 Ами
23:28 01.12.2022