30 Ноември, 2022 12:21 12 730 38

Защо не е добре да монтираме по-големи джанти на колата

  • съвети-
  • големи джанти-
  • нископрофилни гуми

Особено зле се отразява такава промяна през зимата

Защо не е добре да монтираме по-големи джанти на колата - 1

Най-ефективният начин за бързо „убиване“ на окачването е инсталирането на големи джанти и тънки, нископрофилни спортни гуми, особено през есента. Такива колела ще изглеждат добре, но за технологията и по-конкретно за окачването на колата те са от голяма вреда.

Първо, големите 18- или 19-цолови джанти са с около 5-6 кг по-тежки от обикновените 15- или 16-цолови. Макар и с по-нископрофилни гуми те заемат почти цялата подкалникова арка на колелото и създават допълнителни натоварвания върху всички елементи на окачването.

И второ - окачването не е предназначено за тях. Добре е да се монтират колела, препоръчани от производителя. Той не е направил това случайно. Елементите по окачването са сметнати за строго определен размер гуми и джанти.

Освен това нископрофилните гуми поглъщат доста по-зле ударите от неравностите и предават енергия към окачването. Като цяло, нарастването на нерессорната маса има отрицателен ефект върху амортисьори, тампони, лагери и други възли от окачването.

Ето защо ще щажем още веднъж: Най-добре да карате на онези колела, които са препоръчани от производителя. Да не говорим, че и комфорта на возене става значително по-лош с нарастване на размера на джантата и с намаляването на профила на гумата.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 36 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 878223067

    7 11 Отговор
    Мачкам БМВ и бегам!
  • 2 1111

    12 0 Отговор
    Защото не е проектирана за товя, Санчо!
  • 3 Механик

    16 18 Отговор
    Пак полуистини, писани от полу-професионалисти.
    По-тежката джанта не тежи на окачването, защото тя тежи НА ПЪТЯ. По-тежката джанта, не разбива окачването, точно по ради причината, че е по-тежка. От което следва по-големият и инерционен момент. Тоест, ако такава джанта срещне препятствие, тя трудно ще загуби инерция. А загубата и в тоя случай се оказва пагубно за окачването, защото ще му се наложи то да поеме обратната инерция.
    Колкото до това, че на такива джанти се слагат нископрофилни гуми, които от своя страна нямат същата възможност да абсорбират ударите, то това е вярно и точно то разрушава окачването.
    Самата тежест на джантите не оказва влияние на окачването, а само на динамиката на автомобила, защото на автомобила му е по-лесно да се движи, когато е лек.
    Истината е, че трябва да се кара с препоръчаните от производителя на колата, джанти, гуми и прочее. Като налягането на гумите е също от огромно значение от към икономичност, сигурност щадене на окачването.

    Коментиран от #10, #22

  • 4 От опит

    25 4 Отговор
    По-голямата/тежка джанта в сравнение със заводски предписаната означава по-бавно ускорение, по-бавно спиране, по-висок разход на гориво и по-лошо возене (заради ниския профил на гумата).
    Има понятие - подресорно тегло, 1 кг повече на джантата се равняват на близо 10 кг повече в багажника !

    Коментиран от #11, #25

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 сиид6

    23 4 Отговор
    На мен са ми заводкси 19ките, да минавам ли на 15ки? :)

    Коментиран от #38

  • 9 оня с коня

    20 2 Отговор
    Така и не разбирам що за извратена мода е да се слагат Големи джанти нооо,...Колите са си техни,парите са си техни...
  • 10 Монтьор

    20 3 Отговор

    До коментар #3 от "Механик":

    Напротив,по-тежките джанти натоварват окачването.Особенно на предната ос,при по-голяма скорост в завой,когато му се налага да поема допълнителното тегло.Дупки и неравности,при които колелото губи сцепление и виси на окачването също играят роля за амортизацията.Независимо,че става въпрос за части от секундата,когато колата навърти пробег с нестандартни джанти и гуми,напрежението се натрупва по-бързо и съответно окачването се скапва по-рано.

    Коментиран от #12

  • 11 От опит и знания

    9 4 Отговор

    До коментар #4 от "От опит":

    По джанти ли караш ? На по голям цол монтираш по нископрофилна гума. Имам зимни и летни джанти с различен цол със съответния профил на гумите така че, двата комплекта имат еднаква обиколка на гумата.
  • 12 Монтьорчето,

    5 10 Отговор

    До коментар #10 от "Монтьор":

    По голямата джанта е по тежка, ако си приложиш знанията, ще монтираш съответната по ниско профилна гума, която ще компенсира тежината.

    Коментиран от #14

  • 13 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    21 2 Отговор
    Влизат в магазин за авто части един обикновен човечец и една мутра. Човечецът заръчва:
    - Една предна броня за Лада, една задна броня за БМВ 7-ца и комплект накладки.
    - За коя кола да са накладките? - пита продавачът.
    - А сети се, де.
  • 14 Монтьор

    20 7 Отговор

    До коментар #12 от "Монтьорчето,":

    По-голямата джанта е и по-широка,съответно и гумата.По-големите нископрофилни гуми са по-тежки от по-малките размери с висок профил,като една от причините е,че са предвидени за по-голямо налягане и по-високи скорости.Аман от махленски тунингари.Цял ден гуми сменям.

    Коментиран от #15, #23

  • 15 Монтьорчето,

    13 9 Отговор

    До коментар #14 от "Монтьор":

    По големия цолаж не значи по широка джанта и съответно гума. Аман от махленски монтьорчета.

    Коментиран от #16

  • 16 Монтьор

    19 3 Отговор

    До коментар #15 от "Монтьорчето,":

    А какво означава?Ти да не караш колело или електрическа кола.В повечето случаи е точно по-широка джанта.Не съм видял някой,който да е сложил на вехтият си "баварец" или "голф" по-голям цолаж със същата ширина.Такива размери джанти са редки,съответно и гумите.

    Коментиран от #17

  • 17 Монтьорчето,

    5 13 Отговор

    До коментар #16 от "Монтьор":

    Да не се занимаваш с чугунени джанти и гуми от 18 век ?

    Коментиран от #18

  • 18 Монтьор

    14 4 Отговор

    До коментар #17 от "Монтьорчето,":

    Отворко,дай ми пример,не ми философствай.Никой не сменя гуми с висок профил и малък цолаж,за голям цолаж с нисък профил със същата ширина.Няма такъв филм.

    Коментиран от #19, #20

  • 19 Монтьорчето,

    5 8 Отговор

    До коментар #18 от "Монтьор":

    И на всичко отгоре, не четеш. Махлянска отверко.
  • 20 Махлянско Монтьорче,

    2 6 Отговор

    До коментар #18 от "Монтьор":

    Ти явно на асфалт и офроуд си с едни и същи гуми и джанти, и с офсета не се съобразяваш.

    Коментиран от #21

  • 21 Реалист

    3 2 Отговор

    До коментар #20 от "Махлянско Монтьорче,":

    Най ми е важен твоя офсет :) дали ще ми е по мярка:)

    Коментиран от #24

  • 22 Знайко

    9 0 Отговор

    До коментар #3 от "Механик":

    Не е точно както го обясняваш! Големите джанти първо имат по дълга разгъвка, после са относително по-тежки и накрая са най-често с изнасяне навън. По-дългата разгъвка в комбинация с изнасянето прави така ,че числата на диференциалите вече да не излизат. По-високото тегло е критично за работата на окачването и убийствено за спирачките. Скоба-за по-голяма джанта самата гума е 800гр до 1кг по-тежка. Изнасянето навън променя разликата между вътрешната и външната дъга , като кара гумите да се суркат и предизвикват включване на асистентите за пързаляне. Извод-можеш да качиш цолажа, но не бива да качваш ширината твърде много, като това е на 100% валидно за по-модерните диференциали. Има и кинетичен ефект при големите джанти, който се изразява в безпроблемно изкачване на къси наклони и безкрайна инерция, но за сметка на влошено спиране и ускорение.
  • 23 Знайко

    5 2 Отговор

    До коментар #14 от "Монтьор":

    Еми аре обясни им че има на джантите параметър който се нарича J и има J 6 , J 61/2 , J 7 и т.н който определя ширината на джантата. Дай обясни им ,че офсета е изнасянето ,че да почнат да разбират за какво им говориш! Аз за кво се изказвам като селтак-поне съм сугурен, че са ме разбрали клонингите!

    Коментиран от #26, #28, #31

  • 24 Знайко

    3 1 Отговор

    До коментар #21 от "Реалист":

    На реалстичните глупаци всичко им е по-мярка! Даже сами подават реплика ,за да ги нахранят! Уникални сте! Благодаря ВИ, че ВИ има!
  • 25 Знайко

    4 3 Отговор

    До коментар #4 от "От опит":

    Да- и да не забравяме ,че са 4 джанти , тоест килата в повече са 4. Ако има и разлика в теглото на гумата-също трябва да се умножи по 4 за точни сметки. Преди да имам Субару постоянно се косях защо с летните джанти и гуми 10.4 на 100, а с зимните- 8.7 на 100. Сега си карам TOYO Open Country AT+ целогодишно и въпроса отпадна:)))

    Коментиран от #27

  • 26 Знайко, знайко,

    2 4 Отговор

    До коментар #23 от "Знайко":

    Офсета не е изнасяне, плюс от офсета е изнасяне а минус от офсета е пребиране. Научи какво е офсет.

    Коментиран от #29

  • 27 Знайкото,

    0 3 Отговор

    До коментар #25 от "Знайко":

    На 13 и на 18 монтираш гуми с h65 ли?

    Коментиран от #32, #37

  • 28  Не съм срещал J 61/2

    0 2 Отговор

    До коментар #23 от "Знайко":

    Но  J 6.5 или J 7.5 ги има. Точно с такива джанти съм аз, зимни и летни.

    Коментиран от #30

  • 29 Знайко

    3 1 Отговор

    До коментар #26 от "Знайко, знайко,":

    ...е досега не се бях сещал ,че някой би искал прибиране ,вместо изнасяне! Досега всички които познавам се опитват да работят за плюсов офсет, даже с примитивни техники като фланци с шпилки. Знаем го офсета ве,мой....нулевия офсет е монтажната плоскост...+ навън, - навътре.
  • 30 Знайко

    3 1 Отговор

    До коментар #28 от " Не съм срещал J 61/2":

    ...може би 1/2 е на произведените за Англия....те ги обичат тия половинки, но смисъла е един и същ. Има и значение как е разположена масата на джантата спрямо офсет-равнината . Някои джанти имат изнасяне но точна на офсета имат на вътрешния диаметър голям ръб, който освен здравина против огъване, стабилизира въртенето.
  • 31 Абе знайкото,

    0 3 Отговор

    До коментар #23 от "Знайко":

    Научи какво е офсет. Явно пишеш за ET и то плюс, защото има и минус ET.
  • 32 Знайко

    3 1 Отговор

    До коментар #27 от "Знайкото,":

    Не. 205/65/16 ми е размера , а оригиналния е 205/60/16. На Тоуо-то пише ,че са летни гуми за асфалт, има една планина и символи S+M или сняг + кал. Има грайфер и на страничната повърхност за да не пропада гумата като се движеш по пътища с форма на улеи. Това е най-малкия размер за тоя модел. 186 лв, бройката.

    Коментиран от #33

  • 33 Аматьорска работа

    0 4 Отговор

    До коментар #32 от "Знайко":

    Имам комплект 2×4 джанти с гуми, зимни и летни с различна ширина и цолаж и височина на гумата. Даже резервни за зимния и летния комплект.

    Коментиран от #36

  • 34 Жгмъц

    2 4 Отговор
    "тънки нископрофилни", "нереССорна маса" и кухи бастуни или кифли от превода😂🤣
  • 35 Гумаджия

    6 0 Отговор
    Ниските гуми возят твърдо, разбиват окачването и джантите и се гумите се цепят от дупките.
  • 36 Знайко

    4 0 Отговор

    До коментар #33 от "Аматьорска работа":

    Добре-отиваш пролетта на планината и се озоваваш на сняг с летните си гуми...и кво като си 4х4??? Мислете ги тия работи ве колеги!
  • 37 Знайко

    3 0 Отговор

    До коментар #27 от "Знайкото,":

    върнах се да прочета коментара си-никъде не съм писал нито 13 нито 18! Да-оригиналните на субару са 16 цола. Кво не разбра-сложих 5 мм по висок балон!
  • 38 спийд7

    1 1 Отговор

    До коментар #8 от "сиид6":

    Мини, ама с ширина 505 мм. Става истински жип:)