2 Ноември, 2022 09:39 8 348 7

Как да разпознаете "черен лед" на пътя

  • черен лед-
  • съвети

При понижаване на температурите тънък невидим лед се появява преди всичко по надлезите и мостовете

Как да разпознаете "черен лед" на пътя - 1

За шофьорите особена опасност представлява т. нар. „черен лед“, когато на пътя изглежда, че има асфалт, но той е покрит с тънка ледена кора. С други думи настилката изглежда абсолютно суха и въпросната ледена покривка не се вижда.

Съветите на експертите за това как да оцените състоянието на пътното през зимата са кратки, но е силно препоръчително да се спазват. Пърното и основно правило е да оцените положението на пътя още преди да седнете зад волана на автомобила.

Но ако вече сте потеглили и след натискане на газта има приплъзване на колелата и системата за стабилизиране на автомобила се задейства често, това е важен индикатор, че покритието е много хлъзгаво.

При понижаване на температурите тънък невидим лед се появява преди всичко по надлезите и мостовете. Образуването на "черен лед" е видно на слънце, но трябва внимателно да се огледа пътната настилка.

И ако забележите приглушени отблясъци на пътното платно, то моментално намалете скоростта. Но основното е да следите контролната лампа на стабилизиращата система на колата.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 22 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Огледай се, ослушай се...

    33 2 Отговор
    Не е само по мостове. Най-опасно е в проходите, където покрай реките или в други "улуци" се създава низходящо течение на студен въздух и пътя замръзва само в кратки участъци, а на други места е още мокър.

    Затова ако температурата която се показва на таблото е под пет градуса, но над нулата, задължително си отварям прозореца половин пръст, за да мога да чувам шума на гумите. В момента в който спра да чувам шумът от мокрия асфалт, знам че е замръзнало и ставам изключително внимателен.

    И това го правя от опит, защото съм се въртял на един завой при около пет градуса, спокоен че не е замръзнало. Добре че господ ме пазеше и след 180 градуса завъртане в завой, успях да владея автомобила без да докосна мантинелата. Даже нямам представа как успях, защото ми се струва че противоречи на физичните закони и трябваше да се изпраскам в нея, защото беше преди повече от 15 години и автомобила нямаше системи за стабилизация и беше със задно.
  • 2 квя

    12 6 Отговор
    Е как. Спираш, пробваш с краченца и така...
  • 3 Ежко Бежко

    29 0 Отговор
    А ако колата няма ESP? Дядо ти Гошо все с ESP е карал ситурно....Тук си трябва опит и мислене първо - ако не допуснеш, че е възможно да има черен лед, вече си изгорял.
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 познава4

    4 6 Отговор
    ми как ще го разпознаем по цвета естествено

    Коментиран от #6

  • 6 Смешно

    9 0 Отговор

    До коментар #5 от "познава4":

    Много си прав. Въпроса е как да го отличиш от цвета на асфалта.
  • 7 един от многото

    9 0 Отговор
    Като след катастрофата , внимателно разгледате пътя , ако сте в състояние!