Last news in Fakti

10 Октомври, 2022 11:05 1 993 23

Глобалните продажби на електрически автомобили са се увеличили с над 50%

  • електромобили-
  • продажби-
  • нови коли
Глобалните продажби на електрически автомобили са се увеличили с над 50% - 1
Снимки: Shutterstock

Електрифицираният транспорт продължава да набира популярност на световния пазар. Според резултатите от първата половина на 2022 г. в световен мащаб са продадени 4.3 милиона електрически превозни средства и хибриди, което е с 62 процента повече от същия период на миналата година, според портала EV volumes.

Двигател на растежа остава Китай, където търсенето е нараснало със 113 на сто. В САЩ и Канада са продадени 49 на сто повече такива коли, отколкото през периода януари-юни 2021 г., а в Европа ръстът е с едва девет процента, за което анализаторите обвиняват липсата на компоненти и украинската криза.

Глобалните продажби на електрически автомобили са се увеличили с над 50%

Продажбите на чисто електрически превозни средства (BEV) са нараснали със 75 процента през първата половина на годината, а тези на плъгин хибридите (PHEV) - с 37 процента.

Отбелязва се още, че търсенето на бензино-електрически превозни средства продължава да расте, но те постепенно губят позиции поради нарастването на разнообразието от модели и стимулирането на продажбите на чистите електромобили BEV на големите пазари.

Китайският BYD е лидер в доставките на електрифицирани автомобили. Автомобилният гигант е увеличил продажбите до 641 000 единици, но 315 000 от тях са хибриди от типа PHEV. Американската Tesla е лидер на пазара на електрически автомобили, доставяйки 565 000 коли за шест месеца.

Глобалните продажби на електрически автомобили са се увеличили с над 50%

Що се отнася до превозните средства с ДВГ, то глобалният им резултат е намалял с 16 процента. В същото време общите продажби на леки автомобили са намалели с осем процента за първите шест месеца от настоящата година.

Според експертите 2022 г. ще приключи с продажбата на 10.6 милиона електрифицирани коли по света, което е с 57 процента повече от 2021 г. Броят на електрическите коли BEV ще бъде осем милиона, а на хибридите PHEV - 2.6 милиона. Общо до следващата година в света ще се се движат около 27 милиона "електрички".

Глобалните продажби на електрически автомобили са се увеличили с над 50%


Поставете оценка:
Оценка 5 от 2 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Геометрична прогресия

    6 5 Отговор
    Ако тази тенденция се запази, а тя на практика се увеличава при 10 милиона тази година и 60% в бъдеще, догодина 16 милиона,

    2024 25 милиона

    2025 41 милиона

    2026 65 милиона

    А това е само след 4 години.

    Изглежда от toyota са изключително прозорливи и са решили че търсенето през 2025 ще е за половин милион електромобила и толкова смятат да произвеждат тогава. Дали някой ще ги чака?

    А дали е невъзможно те са да продава 20 милиона електромобила след 8 години, ако китайците не успеят да завладеят пазара, а стогодишните все още нямат достатъчен производствен капацитет за електромобили?

    Коментиран от #3

  • 3 Турбо

    10 6 Отговор

    До коментар #2 от "Геометрична прогресия":

    Не четеш ,тесльо.Европа с ръст само 9%.

    Коментиран от #5

  • 4 И аз човек, ама не съвсем

    10 3 Отговор
    Не искам да си купя тОкОва кола за 70х. щото ги нямам. А втора употреба такава сигурно няма смисъл, щото и една батерия не мога да и купя. Значи ше одам пеш, щото и за такси нямам... А ако не моа да одам, ше умра кат кучяк по сокаците. Ей живот здравей...здравеййй!
  • 5 Ти сериозен ли си?

    7 5 Отговор

    До коментар #3 от "Турбо":

    Смяташ ли че тези цифри, които съм написал се отнасят само за европейските продажби?
  • 6 Така е

    8 2 Отговор
    При това технологично ниво, най-подходящото място за пълна електрификация е елвелосипедът.Може и елмотопед.Но въобще не ми харесват цените им- колкото нова Дачия преди 5 години.Ще се мине без този лукс.

    Коментиран от #7

  • 7 Кое технологично ниво

    5 7 Отговор

    До коментар #6 от "Така е":

    Над 800 км пробег с едно зареждане?

    480 киловата зареждане - 200 километра за пет минути ?


    10 000 цикъла живот на батерията?

    Двупосочно зареждане за връщане на енергия в мрежата и или захранване на дома при аварии в електропаносната система?

    Засега това са постиженията но всяка година се подобряват и всички тези характеристики накуп ще са стандарт при електромобилите след няколко години, а технологиите ще позволяват още по-добри характеристики на новите автомобили.

    Единственият недостатък който остана на електромобилите е високата цена, но като гледам и ДВГ ги настигат по цени, така че ще се изравнят по един или друг начин в най-скоро време и електромобила ще остане по-евтиното решение на един по-късен етап.

    Който заложи на електромобилите ще спечели за разлика от други които залагат на водорода!

    Коментиран от #8

  • 8 Хахахахаха

    8 5 Отговор

    До коментар #7 от "Кое технологично ниво":

    10 000 цикъла хахахахаха тесларски мечти

    Коментиран от #11

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Исторически парк

    6 4 Отговор
    Като почнат да ги хакват ще гледаме сеир.. ;)
  • 11 гост

    5 6 Отговор

    До коментар #8 от "Хахахахаха":

    Ми дори 2000 цикъла с 500 км пробег са 1 милион км за автомобила !! При нормално каране 15 000 годишно са почти 70 (СЕДЕМДЕСЕТ ) години ?? Дали автомобила ще кара толкова ?? А толкова цикли правеха първите батерии на Тесла отпреди 10 години !

    Коментиран от #12

  • 12 Гост

    5 6 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    Твоята Тесла с 500 км пробег с едно зареждане ли е?Циклите са около 1000 в най добрия случай.

    Коментиран от #13, #14, #15, #16

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 гост

    4 3 Отговор

    До коментар #12 от "Гост":

    Изследване: Батерията на Tesla изкарва 3.5 милиона километра
    3 батерии издържаха 10 хиляди цикъла на зареждане и разреждане, изчислени за пробег от 350 километра всяка

    Джеф Дън, професор от Университета Далхоузи в Канада, доктор по химия, който тества нови 4 680 батерии в лабораторията си по искане на Tesla, сподели резултатите от тригодишните си изследвания. И те са меко казано впечатляващи. И така, Дан симулира цикли на зареждане и разреждане от 0 до 80%, което се равнява на около 350 километра пробег в съвременните електромобили Tesla. След 10 хиляди цикъла батериите все още са в изправност с приемливо ниво на влошаване на качеството на заряда. Това е еквивалентно на 3.5 милиона километра за автомобил. Освен това Дан потвърди добре известния факт, че батериите се влошават най-вече, когато са напълно заредени и напълно разредени. В същото време, ако една частично изтощена батерия се презареди с 25-50%, но не до пълното си ниво, тогава дори след 15 хиляди цикъла има минимално разграждане на елементите в нея, а понякога такова изобщо не се наблюдава.

    Коментиран от #17

  • 17 Гост

    5 5 Отговор

    До коментар #16 от "гост":

    Когато твоята Тесла изкара 3,5 млн.км да ми се обадиш.

    Коментиран от #18, #19

  • 18 Пак ли Таково животно нема?

    4 5 Отговор

    До коментар #17 от "Гост":

    Това са същите онези батерии 4680, които ги слагат в тесла модел y произведени в Тексас от месеци, за които казвате че такова животно няма и все още не са им започнали производството.

    Също като онези камиони дето навъртяха милиони километри по пътищата превозвайки стоки за тесла и снимани на стотици места по магистралите от случайни хора от четири години насам, ама вие твърдете, че още не са произведени.

    Фактите са си факти и това дали ще ме обидиш или няма да накара тези факти да изчезнат. По вашата елементарна логика ако обидиш някой който ти каже фактите в очите, тези факти спират да съществуват.

    Ама и да викаш пред клетката на жирафа че таково животно нема, жирафите си съществуват и ще продължат да си съществуват. Ама ти можеш да отричаш реалността, за да изглеждаш умен. Ама познай само в кои очи изглеждаш умен и как изглеждаш в очите на останалите, които знаят фактите.
  • 19 гост

    6 3 Отговор

    До коментар #17 от "Гост":

    Естествено , че няма да изкара , щото и аз и нормалните хора нямаме намерение да живеем в колите си като вас , а 3,5 милиона километра дори при любимите ви 1000 км НА ДЕН са 3500 дни или 10 години , при 500 км на ден са 20 години прекарани в колата и т.н. !! Така че живота отдавна е доказал , че нормалните хора шофират по 15 , айде най-много 20 000 км годишно , което значи за един нормален живот от 50 години шофиране най-много 1 милион км при това от 4-5 автомобила , щото хората си сменят колите през 8-10 години най-много , все едно дали са нови или десета употреба ! Това за 3,5 милиона км естествено колата ще свърши много преди батерията и тя ще има поне още толкова втори живот като стационарна , преди да иде за рециклиране !! Просто ти рзбива опорката , че няма да има пазар за втора , трета и дори пета ръка електромобили , напротив , единствената разлика между тях ще е , че вместо 500 км с един заряд ще изкарват 430-450 на десетата или петнайстата година в зависимост от предишния собственик , но никой няма и да си помисля да сменя батерии , за твое съжаление !!

    Коментиран от #20

  • 20 Гост

    4 3 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    Щом ви харесват,купете си електрокари.Ама гроздето било кисело.

    Коментиран от #21

  • 21 гост

    3 4 Отговор

    До коментар #20 от "Гост":

    Абе кисело не кисело и теб самия ще се наложи да си купиш "тролей" , ако смяташ да шофираш и то много по-скоро отколкото предполагаш !! Има предвид максимум до 10 години ! След това кюмбе ще можеш да караш само на паради за ретро автомобили и то най-вероятно със задължение да ги придвижиш до там с платформа "тролей" !!

    Коментиран от #22

  • 22 Хайде поспре се

    1 3 Отговор

    До коментар #21 от "гост":

    Точно заради такива като тебе хората мразят електромобилите. Аз може да съм най-големия защитник на идеята за електромобилите, но 100 пъти ви повтарям че до 2050 година никой няма да ни забрани да караме дизел, а не само ДВГ. ВСЕ ПАК КРАЯ НА ПРОДАЖБИТЕ Е 2035.

    А след като през 235 година са ти позволили да си купиш такъв автомобил, не могат да ти забранят да го караш през 2036, нали? Тоест купените през 2035 година, ще бъдат внесени в българия най-рано 2045.

    Коментиран от #23

  • 23 гост

    2 2 Отговор

    До коментар #22 от "Хайде поспре се":

    В Норвегия забраната на двг е 2025 !!! И още 2020 електромобилите бяха 85% от продажбите !! Като другите 15% бяха почти изцяло на служебни автомобили , които всички знаят , че на 3-4 година най-късно са за скрап !! Освен това половината държави искат датата да се изтегли за 2030 г , а всички големи производители дори немските обявиха , че Евро 7 де факто е смърт за двг и поне масовите автомобили нямат шанс за него с двг , а той влиза 2027 г !! Освен това в цяла Европа от години вървят дела за мръсен въздух и дори България вече е осъдена ! Можеш да се хванеш на бас , че след 5 години в Европа продажбите на двг ще са от ценовия клас над 100 000 евро и ще са 3-4 % от всичките , освен това тези които ще ги купят няма да ги продават , щото правилно ще предполагат , че са последните такива произведени и ще имат много по-висока цена като колекционерски , отколкото втора употреба !! А мечтите ти за "нов внос" 2045 направо не знам как да ги квалифицирам , освен като бълнуване на тежко увреден човек !! Нещо още по-лошо , вече 2-3 години върви масов ИЗНОС от България за Африка и Арабските страни и то на цени , от които ще ти настръхнат косите !! Само гледай как след 4-5 години джамбазите вместо Германия и Италия ще обикалят България да изкупуват 20-30 годишни трошки за ИЗНОС !!!!