Last news in Fakti

1 Ноември, 2022 13:22 7 894 21

ОПЕК: Не бързайте да отписвате колите с ДВГ

  • двг-
  • електромобили-
  • опек

Класическите автомобили ще продължат да доминират и след 20 години

ОПЕК: Не бързайте да отписвате колите с ДВГ - 1

Анализатори от Организацията на страните износителки на петрол (ОПЕК) публикуваха дългосрочна световна петролна перспектива, която разглежда развитието на петролната индустрия до 2045 г. Според тяхната прогноза електрическите автомобили ще продължат активното си разрастване на пазарите и след около 12 години, до 2035-а, всеки 10-ти автомобил в света ще бъде електрически. След още 10 години броят на електрическите превозни средства ще се увеличи до 540 милиона броя, но това ще им позволи да заемат само 22 процента дял от световния автомобилен парк.

Според прогнозите на ОПЕК световният дял на автомобилите, работещи с гориво от природен газ, също ще се увеличи. Техният брой ще се утрои до 2045 година, от 33 милиона миналата година до 115 милиона. Въпреки това, не всички видове „чисти“ автомобили ги чака такова развитие: експертите смятат, че автомобилите с водородни горивни клетки ще останат аутсайдери поради високата цена и липсата на водород.

ОПЕК: Не бързайте да отписвате колите с ДВГ

Въпреки екологичните инициативи, превозните средства с двигатели с вътрешно горене ще продължават да доминират в световния автопарк, дори и след 22 години. Така до 2045 г. делът им ще бъде 73 процента. Класическите автомобили ще губят позиции на пазара, но това ще става много бавно, а търсенето на електромобили ще продължи да расте, но също не с желаните от мнозина темпове. Що се отнася до общия брой автомобили в света, до 2045 г. той ще нарасне около 1.7 пъти - до 2.5 милиарда автомобила.

Според резултатите от първото полугодие на тази година продажбите на електрически автомобили и хибриди възлизат на 4.3 милиона единици, което е с 62% повече в сравнение със същия период на миналата година. Глобалният резултат на автомобилите с двигатели с вътрешно горене е намалял с 16 процента. А, ако продажбите на електрически превозни средства продължат да растат с такива темпове, просто няма да има достатъчно капацитет на мрежата за всички, опасяват се европейски експерти още преди енергийната криза. Така, че не бързайте да отписвате колите с ДВГ.

ОПЕК: Не бързайте да отписвате колите с ДВГ


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 27 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Автомонтьор

    20 48 Отговор
    Може и по-бавно да е но колите на досегашните горива ще отстъпят категорично на новите електрически коли
  • 2 Бе Те Ка

    19 23 Отговор
    Ще, ще, ще...
    ОПЕК: Излъганата камила
    Извод: който се надява, се наденва.
  • 3 Смех

    15 18 Отговор
    Мхммм..

    Коментиран от #21

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Дедо ви

    59 20 Отговор
    нЕма начин да ме накарат, да карам миксер вместо истинска кола. Не всички сме от "модерните" двестаполови жени.

    Коментиран от #9

  • 6 Пепи

    25 33 Отговор
    От 01.01.2035 в страните членки на Европейския съюз не могат да се продават МПС-та на бензин и дизел. Гласувано и прието онзи ден в Европарламента. Дилърите ще гледат да ги изчистят от салоните си преди това. Съмнявам се обаче да успеят: не виждам кой ще ги купува дотогава: гориво 5-10-20 евро, части, сервизи, забрани за влизане в големите градове, космически разход на километър, застраховки и данъци в небето. При евтини масови коли на ток от Китай, Америка и малко от Европа. Дето се карат с един крак. При бързо-зарядни станции на всеки 60 км по новите евродирективи. При зарядни на всеки стълб за улично осветление и на всеки паркинг. Хората нито са мазохисти, нито са си намерили парите на улицата. А пък за здравето да не говорим.
    Тоя израз "да идем на чист въздух" остава мръсен спомен от 20-ти век.

    Коментиран от #7, #10

  • 7 Некой си

    16 2 Отговор

    До коментар #6 от "Пепи":

    😳😳😳😳😳😳
  • 8 Браво, имат напредък

    19 6 Отговор
    Само преди две-три години е от опек обясняваха как през 2030 година електромобилите щели да бъдат 1% от продажбите.
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 БОЗА

    31 9 Отговор

    До коментар #6 от "Пепи":

    А до 2035 та ще има ли ЕС... ;-)


    Този коментар изразява личното мнение на автора.То може да не съвпада с позициите на "Факти",като цяло,и на отделни коментиращи в частност,за което БХ(Баклава и Халва)
  • 11 Тънкия момент

    27 12 Отговор
    ВСИЧКИ го пропускате -,,експертите смятат, че автомобилите с водородни горивни клетки ще останат аутсайдери поради високата цена и липсата на водород.,,???
    Кви са тез ,,експерти,,??? Няма водород тъй ли бееее??? Той не се ли полупаваше от разграждането на водата??? Колко % от ЗЕМЯ-та е вода бееее???? Глемите експерти. Само тъпотии. А повечето се дърлите ДВГ или Ел....Ами нито в едното нито в другото е бъдещето...Водородните са бъдеще ама монополистиуе и алчнярите няма как да контролират ресурса(горивото) и да ви го продават.Затова,според тях ,,спецовете,,водорода не е опция. Овце такива

    Коментиран от #13

  • 12 има нещо вярно

    26 9 Отговор
    2035 ще спрат продажбите в Европа, а тя не е света. После ако си я купя 2033 ще си я карам поне 15 години. Ще стане ама ако Европа оцелее до 2060г.
  • 13 Ще ми обясниш ли логиката?

    14 6 Отговор

    До коментар #11 от "Тънкия момент":

    Да направим един елементарен паралел между ток и водород и тяхното лесно производство.

    Вече 100 пъти съм правил сметките, че за изминаване на средностатистическите 13 000 км годишен пробег на автомобилите в Европа, някой трябва да изгради по 2 киловата фотоволтаици, за всеки автомобил, ако искаме да ги захранваме с зелен ток.


    Тези фотоволтаици заемат 10 квадрата и струват в момента около 3000 лв. Ако електромобилите се зареждат през деня, дори няма нужда от съхранение на тази енергия, а точно обратното, можеш да зареждаш излишната енергия през деня и да я връщаш обратно в мрежата. За всеки произведени 100 киловатчаса, след загубите се връщат около 80.

    За да изминеш същите километри, но на водород, ще са необходими три пъти повече фотоволтаици които вземат три пъти повече място и струват три пъти повече. Дори ако спрем само дотук, какъв според тебе е смисъла?

    Ама няма как да спрем до тук, защото за производството на водород трябва да се инвестират едни милиони на всеки 100 автомобила за производството и още едни милиони на всеки 100 автомобила за зарядна станция.

    Електромобила можеш да го зареждаш буквално от контакта.

    Тоест физически е възможно това с водорода но няма никаква икономическа логика. Ако решиш да се храниш енергия във водород, от 100 киловатчаса електрическа енергия, можеш да върнеш максимум около 30 киловатчаса. Останалите 70 киловата часа са топлинни загуби.

    Тоест и затова не става водорода. Ще може да се ползва
  • 14 Ще ми обясниш ли логиката?

    8 3 Отговор
    Тоест и затова не става водорода. Ще може да се ползва за кораби и самолети, където цената няма да е толкова от значение защото нямат друга алтернатива. Просто транспорта с тях ще стане по-скъп спрямо петролните продукти, докато сухопътния транспорт става по-евтин с електричеството.
  • 15 Тези винаги познават

    6 8 Отговор
    "В анализа на Bloomberg се отбелязва, че най-малко внимание на прогнозите за развитието на електрическия транспорт обръщат държавите и компаниите, обвързани с нефтодобива. Като пример се сочат членките на картела ОПЕК, които и до момента базират стратегията си на предвиждания, че делът на електромобилите в световните продажби към 2040 г. няма да надхвърля 1%."


    https://fakti.bg/technozone/174728-elektromobilite-shte-srivat-cenata-na-petrola

    А днес е само 2022 година и делът на електромобилите в световните продажби вече е над 10%.

    Колко ли са познали и с днешната прогноза?

    Нещо прогнозите им за след 10-20 години започнаха да се случват още на следващата година!
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Колега

    18 2 Отговор
    По-скоро трябва по най-бързият начин да отпишем кретените , които ни управляват и всичко много бързо ще си дойде на мястото след това.
  • 18 ДрайвингПлежър

    18 7 Отговор
    Чудесна новина! До къде стигнахме, арабите да спасяват европа от безумието и!
  • 19 Оня

    2 5 Отговор
    ОПЕК и изостаналата азиатска държава на север не харесват електромобилите ! Защо ли ? Аз изобщо не мога да се сетя :)
  • 20 газодизел

    4 2 Отговор
    Не съм фен на петродолара, но ще се кача на електрокар, едва когато и последната бензиностанция обрастне с бръшлян и див пелин.
  • 21 ЕлоМускус

    3 0 Отговор

    До коментар #3 от "Смех":

    А батериите дека са? Те не са по-малко кг.