Анализатори от Организацията на страните износителки на петрол (ОПЕК) публикуваха дългосрочна световна петролна перспектива, която разглежда развитието на петролната индустрия до 2045 г. Според тяхната прогноза електрическите автомобили ще продължат активното си разрастване на пазарите и след около 12 години, до 2035-а, всеки 10-ти автомобил в света ще бъде електрически. След още 10 години броят на електрическите превозни средства ще се увеличи до 540 милиона броя, но това ще им позволи да заемат само 22 процента дял от световния автомобилен парк.
Според прогнозите на ОПЕК световният дял на автомобилите, работещи с гориво от природен газ, също ще се увеличи. Техният брой ще се утрои до 2045 година, от 33 милиона миналата година до 115 милиона. Въпреки това, не всички видове „чисти“ автомобили ги чака такова развитие: експертите смятат, че автомобилите с водородни горивни клетки ще останат аутсайдери поради високата цена и липсата на водород.
Въпреки екологичните инициативи, превозните средства с двигатели с вътрешно горене ще продължават да доминират в световния автопарк, дори и след 22 години. Така до 2045 г. делът им ще бъде 73 процента. Класическите автомобили ще губят позиции на пазара, но това ще става много бавно, а търсенето на електромобили ще продължи да расте, но също не с желаните от мнозина темпове. Що се отнася до общия брой автомобили в света, до 2045 г. той ще нарасне около 1.7 пъти - до 2.5 милиарда автомобила.
Според резултатите от първото полугодие на тази година продажбите на електрически автомобили и хибриди възлизат на 4.3 милиона единици, което е с 62% повече в сравнение със същия период на миналата година. Глобалният резултат на автомобилите с двигатели с вътрешно горене е намалял с 16 процента. А, ако продажбите на електрически превозни средства продължат да растат с такива темпове, просто няма да има достатъчно капацитет на мрежата за всички, опасяват се европейски експерти още преди енергийната криза. Така, че не бързайте да отписвате колите с ДВГ.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Автомонтьор
13:31 01.11.2022
2 Бе Те Ка
ОПЕК: Излъганата камила
Извод: който се надява, се наденва.
13:36 01.11.2022
3 Смех
Коментиран от #21
13:38 01.11.2022
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Дедо ви
Коментиран от #9
13:47 01.11.2022
6 Пепи
Тоя израз "да идем на чист въздух" остава мръсен спомен от 20-ти век.
Коментиран от #7, #10
13:51 01.11.2022
7 Некой си
До коментар #6 от "Пепи":
😳😳😳😳😳😳13:55 01.11.2022
8 Браво, имат напредък
14:01 01.11.2022
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 БОЗА
До коментар #6 от "Пепи":
А до 2035 та ще има ли ЕС... ;-)Този коментар изразява личното мнение на автора.То може да не съвпада с позициите на "Факти",като цяло,и на отделни коментиращи в частност,за което БХ(Баклава и Халва)
14:02 01.11.2022
11 Тънкия момент
Кви са тез ,,експерти,,??? Няма водород тъй ли бееее??? Той не се ли полупаваше от разграждането на водата??? Колко % от ЗЕМЯ-та е вода бееее???? Глемите експерти. Само тъпотии. А повечето се дърлите ДВГ или Ел....Ами нито в едното нито в другото е бъдещето...Водородните са бъдеще ама монополистиуе и алчнярите няма как да контролират ресурса(горивото) и да ви го продават.Затова,според тях ,,спецовете,,водорода не е опция. Овце такива
Коментиран от #13
14:10 01.11.2022
12 има нещо вярно
14:12 01.11.2022
13 Ще ми обясниш ли логиката?
До коментар #11 от "Тънкия момент":
Да направим един елементарен паралел между ток и водород и тяхното лесно производство.Вече 100 пъти съм правил сметките, че за изминаване на средностатистическите 13 000 км годишен пробег на автомобилите в Европа, някой трябва да изгради по 2 киловата фотоволтаици, за всеки автомобил, ако искаме да ги захранваме с зелен ток.
Тези фотоволтаици заемат 10 квадрата и струват в момента около 3000 лв. Ако електромобилите се зареждат през деня, дори няма нужда от съхранение на тази енергия, а точно обратното, можеш да зареждаш излишната енергия през деня и да я връщаш обратно в мрежата. За всеки произведени 100 киловатчаса, след загубите се връщат около 80.
За да изминеш същите километри, но на водород, ще са необходими три пъти повече фотоволтаици които вземат три пъти повече място и струват три пъти повече. Дори ако спрем само дотук, какъв според тебе е смисъла?
Ама няма как да спрем до тук, защото за производството на водород трябва да се инвестират едни милиони на всеки 100 автомобила за производството и още едни милиони на всеки 100 автомобила за зарядна станция.
Електромобила можеш да го зареждаш буквално от контакта.
Тоест физически е възможно това с водорода но няма никаква икономическа логика. Ако решиш да се храниш енергия във водород, от 100 киловатчаса електрическа енергия, можеш да върнеш максимум около 30 киловатчаса. Останалите 70 киловата часа са топлинни загуби.
Тоест и затова не става водорода. Ще може да се ползва
14:46 01.11.2022
14 Ще ми обясниш ли логиката?
14:46 01.11.2022
15 Тези винаги познават
https://fakti.bg/technozone/174728-elektromobilite-shte-srivat-cenata-na-petrola
А днес е само 2022 година и делът на електромобилите в световните продажби вече е над 10%.
Колко ли са познали и с днешната прогноза?
Нещо прогнозите им за след 10-20 години започнаха да се случват още на следващата година!
15:01 01.11.2022
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Колега
15:38 01.11.2022
18 ДрайвингПлежър
16:49 01.11.2022
19 Оня
18:19 19.11.2022
20 газодизел
00:47 27.11.2022
21 ЕлоМускус
До коментар #3 от "Смех":
А батериите дека са? Те не са по-малко кг.07:51 08.12.2022