Last news in Fakti

16 Октомври, 2022 12:00 4 272 27

Продажбите на електрически VW-та и Audi-та нарастват главоломно

  • volkswagen-
  • електромобили-
  • продажби

През първите девет месеца от тази когина ръстът е с 25%, а продадените електромобили от Volkswagen Group са 366 400

Продажбите на електрически VW-та и Audi-та нарастват главоломно - 1

Според статистиката, Volkswagen Group приключи първите девет месеца на 2022 г. с 25% увеличение на регистрациите на електрически превозни средства в сравнение със същия период на 2021 година.

Въпреки продължаващите затруднения с доставките, 366 400 коли с нулеви емисии са регистрирани между януари и септември. За сравнение, през същия период на миналата година са продадени 283 000 електрифицирани коли.

Още нещо интересно е, че делът на акумулаторните електрически превозни средства в общите продажби се повишава до 6% в сравнение с 4.2% през 2021 г. Ето и как са разределени продажбите на концерна по региони.

Продажбите на електрически VW-та и Audi-та нарастват главоломно

От статистиката е видно, че Европа заема първото място с 211 900 автомобила, 58% от общите доставки на германската автомобилна група. На второ място се намира Китай със 112 700 коли (31% от общия брой). Подиумът се допълва от Съединените щати, които бележат ръст от 8% и 28 900 електромобила от VW групата.

Между януари и септември Volkswagen е продал 207 200 електрически превозни средства , което представлява 57% от общите BEV, продадени от Volkswagen Group. На второ място е Audi със 77 000 и 21%, а на трето Skoda с 36 900 и 10%. Следват Porsche с 25 100 и 7% и Seat / Cupra с 17 600 и 5%.

На първо място е Volkswagen ID.4

Volkswagen ID.4 / lD.5 е потвърден като най-продаваният електрически автомобил на групата през първите девет месеца на 2022 г. с регистрирани 122 600 бройки. На второ място е Volkswagen ID.3, а на трето място Skoda Enyaq iV и нейната версия купе.

Следват Audi e-tron и неговият вариант Sportback, Q4 e-tron и неговата версия Sportback, Volkswagen ID.6 с 27 500, Porsche Taycan и неговият вариант Cross Turismo и Cupra Born.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 13 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дааа

    8 20 Отговор
    Само VW и Audi.
  • 2 Сарая

    17 4 Отговор
    Да защото в страните който се купуват имат държавна субсидия !
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Дойчен ваггенн

    22 7 Отговор
    Да защото поръчките са от немските министерства и фирмички дойче посте дойче бьорзе дойче теликом дойче люфтханза дойче штрассе дойче шайзер и тн.

    Коментиран от #8

  • 5 И така

    17 2 Отговор
    Ся янките кат им уадарят балтията и айдеее всичкото пара пак у САЩ.А причини ли щете?Ами безброй.
  • 6 редник

    7 0 Отговор
    Хм, а у нас колко са продадени?...

    Коментиран от #7

  • 7 Хм,хм

    15 4 Отговор

    До коментар #6 от "редник":

    То е ясно че населението ни не е много умно ама се сеща че кола която повечето време стои включена в контакта не му трябва
  • 8 12345

    9 3 Отговор

    До коментар #4 от "Дойчен ваггенн":

    Сега чувам, че в Китай има немски държавни органи, та там са продадени 30 процента от колите им. Ха, ха, ха.

    Коментиран от #10

  • 9 А така ли е?

    4 9 Отговор
    Сега чакаме потребител с ник "така е" да дойде да ни обясни как няма търсене на електромобили и от toyota правилно са постъпили да предвидят търсене на 500 000 електромобила през 2025 година, при положение че volkswagen ще продаде толкова още тази година, а през 2025 година ще продава по няколко милиона електромобила.

    И това е само volkswagen - прекият конкурент на toyota. Да не споменаваме че още тази година тесла ще продаде около 1,5 милиона електромобила, но би могла да продаде много повече, ако можеше да ги произведе, защото противно на мненията на шефовете на toyota, търсенето на електромобили не е малко, малко е предлагането!
  • 10 Мда

    8 1 Отговор

    До коментар #8 от "12345":

    Има немски фирми беглупчо.Освен това в Китай фв има само 50% от предприятието другите 50% са китайски
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Ти да видиш!

    9 3 Отговор
    Тези с голям залог тръгнаха през 2019 година. Още през 2020 щяха да произвеждат 300 хиляди id 3 и още не знам си колко други електромобили за да задминат продажбите на Тесла. Миналата година пак щяха да ги задминават, ама като гледам все още не са си стигнали бройките, които планираха за 2020 година.

    Имат 25% ръст, а Тесла миналата година 87%, а тази година планиран 50%. Ами честито стигане!

    Но от друга страна е радостно, че продажбите на електромобили започнаха да канибализират продажбите на ДВГ и особено на дизели.
  • 13 Така е

    2 1 Отговор
    За 1 година литият се повишил 8 пъти.Казват, ще расте много по-стръмно. Това говорихме тук преди 1-2 години.
    Казаха, че няма шанс скоро цените на батериите да намалят.Мисля, че казаха поне 10години.
    Беше по автомобилно предаване в 16.00. Много са го гледали.
    Не бяха от Тойота, а просто потвърдиха прогнозите им.

    Коментиран от #14, #15

  • 14 Е така де!

    4 1 Отговор

    До коментар #13 от "Така е":

    То и цената на тока се вдигна 8 пъти от 2020 година досега, ама няма шансове да се задържи повече от две-три години.

    Същото е и с цената на лития. Не знам какви си ги говорил преди една-две години, но явно не познаваш историята, която има навика да се повтаря. Цените ще се лющнат още веднъж два пъти нагоре надолу, докато пазарния дял на електромобилите не мине 60-70%, а след това цената ще се балансира някъде по средата и ще си остане постоянна.

    Откъде знам ли? Ами през 2012 година когато тесла представи модел s и всички обясниха как ще правят електромобили, компаниите изкупиха лития в очакване на голямо търсене и се получи недостиг и подобно вдигане десетина пъти на цената.

    Това накара инвеститорите бурно да инвестират в производство на литий, но се оказа че няма кой да им го купува и цената се срина до най-ниските си от десетилетия нива. Сега всички се втурнаха да правят батерии и цената отново се вдигна, което ще задейства същите механизми за свръхпроизводство и така ще е поне още няколко пъти. При производството на батерии ще е същото.

    Toyota вероятно ще изчака десетина години да се успокоят цените и ще се включи! През това време ще продава ДВГ на страните от третия свят, не я мисли! Няма да фалира.

    Коментиран от #24

  • 15 Цените и маржовете

    3 1 Отговор

    До коментар #13 от "Така е":

    Интересно ако цените на батериите и на материалите не намаляват, как мържът на печалбата на Тесла се увеличава?

    Дали пък не е защото сега подписали дългосрочни договори за доставки на материали? Дали не е защото са инвестирали лично в мини и предприятия за рафиниране на литий? Дали не е защото изградиха собствен цех за рафиниране в gigaфабриката в Тексас?

    Да не мислиш, че цената на лития се вдига от вчера? Още в началото на годината Илон Мъск каза, че започват да инвестират активно в тази област и не само за лития, а за всякакви материали със специално внимание към никела, който се очертава следващия ключов материал, за който ще има недостиг, затова действат проактивно, преди нещата да са се случили а не реактивно като toyota, която чака нещо да се случи за да реагира постфактум.
  • 16 мейд ин Джапан

    4 0 Отговор
    Светът е пълен с балъци.
  • 17 Така е

    7 2 Отговор
    Няма страшно, ще има електромобили.
    Навремето дизелизацията протече без голям натиск.
    По необясними причини, двуногите почнаха да купуват тракторни автомобили.Пежо 404 с дизелов мотор- трагедия.
    Мерцедес даже по-новите 123 дизели-бавни,правеха задръствания по планинските пътища,чупливи, дефектни.
    Икономисваха от спокойствието на собствениците.
    Шкодите бяха по-бързи.
    Аналогичните бензинови бяха много по-добри освен в разход.
    Е, от изгряващото слънце пак казваха, че това не е двигател за коли.
    Има процеси без логично обяснение.
    Та тази дизелова истерия отклони махалото в другото крайно положение-зелени истерии.Но това е по-малката беда-ще обедняваме.По страшното е от Кремъл-кръвожадни са.

    Коментиран от #18, #19

  • 18 Дрън-дрън

    2 1 Отговор

    До коментар #17 от "Така е":

    А какви според тебе ще са недостатъците на електромобилите?

    Високата цена за сега не се брои, защото най-продавания електромобил в китай струва 4 500 долара. Към момента, заради недостига на батерии е много по-логично електрификацията да се почне от най-скъпите модели с най-много екстри, които могат да предложат най-добра печалба за продадена бройка на автомобилните компании.


    Каква алтернатива предлагаш за по-евтин градски автомобил?
  • 19 Пропаганда?

    2 2 Отговор

    До коментар #17 от "Така е":

    "Е, от изгряващото слънце пак казваха, че това не е двигател за коли.
    Има процеси без логично обяснение."

    Така е, има твои мисловни процеси без логично обяснение. Досега съм карал четири Тойоти, като всички до една бяха и едната все още е дизелова, а ти ми говориш, че такова животно немало?

    Разбирам, че си сектант на Тойота, ама ние не сме, та внимателно с пропагандата!

    Коментиран от #21

  • 20 Дфен

    4 1 Отговор
    Ясно колко са продали а колко са отзовали пак ли толкова
  • 21 Така е

    2 3 Отговор

    До коментар #19 от "Пропаганда?":

    Ако човек се успокои и чете това което е написано, ще разбере, че никъде не съм казал, че японски дизели няма.
    Лош избор е да си купи някои японска дизелова кола.
    Правеха ги заради объркания европейски пазар.
    Имали и добри постижения, казват собственици на японски дизели. Франция и Германия хвърлиха всички сили и средства в усъвършенстване им.Много почитатели преди 10години, сега не искат да чуят за нафтови коли.Рекапитулацията е отрицателна.
    Но това е отдавна затворена страница.
    Само пример дадох, за това как свободния свят пилее сили и средства.
    Та и елкарите може да имат подобно падение.
    А недостатъците сме ги изброявали достатъчно.
    Най-глупав аргумент е, че елкарите са екологично чисти и пазят здравето на човека, както днес се коментираше.
    Много са добри електровелосипедите.Там пасва идеално това задвижване.Ето пример за безпроблемна електрификация.Много са скъпи, но това са изкуствено надути цени, а не напълно реални като при елкарите.
    Ако приемем,че батериите при колите са най-слабия и непрактичен възел, смятам, че ако се въведе коренно различен вид батерия,резултатът ще е по-добър.
    Няма да е скоро.

    Коментиран от #22, #23

  • 22 Ти да видиш!

    4 2 Отговор

    До коментар #21 от "Така е":

    "Най-глупав аргумент е, че елкарите са екологично чисти и пазят здравето на човека, както днес се коментираше."


    Дай си контрааргументите? Как ще се влоши здравето на софиянците, ако от утре всички автомобили станат електромобили?

    Онези 57% дял на замърсяване на въздуха от автомобилите как ще се промени? Ако в момента всяко трето дете има дихателни проблеми заради мръсния въздух, след няколко години как ще се промени тази бройка?

    Моля да отговориш ясно и конкретно на всеки един от тези въпроси кое ще се подобри и кое ще се влоши според ТЕБЕ.
  • 23 Слаб възел?

    2 1 Отговор

    До коментар #21 от "Така е":

    "Ако приемем,че батериите при колите са най-слабия и непрактичен възел, смятам, че ако се въведе коренно различен вид батерия,резултатът ще е по-добър."


    Какво точно не харесваш на последните поколения батерии, освен теглото и цените? Смяташ ли че си способен да оползотвориш живота на една единствена батерия? Всичките 10 000 цикъла? Или поне половината? Една трета? Четвърт?

    Някакви смислени аргументи за характеристиките които не ти харесват, подкрепени с технически термини и конкретни параметри описани с цифри, а не свободни литературни съчинения от общ характер без конкретика?
  • 24 Така така

    1 2 Отговор

    До коментар #14 от "Е така де!":

    Най са ми интересни хора като теб който нямат пари за 15 годишен тяралясник ама сте мкого запознати с електрическите vw и цената на лития , и ел енергията .чакай миличка да излезе всяко едно домакинство на свободния пазар за ел енергия та душа да ние яка.От към цени .последните 30 години в България няма цена която да е станала по ниска всичко нагоре хахаха
  • 25 Е така де!

    1 1 Отговор
    Май забрави, че преди няколко години цената на тока на либерализирания пазар, на който бяхме всички фирми, през по-голямата част от годината беше по-ниска, отколкото на регулирания пазар, а само през зимата ставаше по-висока. Но тогава времената бяха нормални и съществуваше пазар на икономика.

    Смяташ ли, че още дълго ще се задържи цена на тока която е на моменти с 1000% надценка върху себестойността на тока? При такива свръх печалби, всички ще инвестират в този бизнес и печалбите ще секнат, а цените ще паднат заради свръх предлагане.

    В прекалено големи филми се вкарваш! Знаеш ли въобще, че на либерализирания пазар от който всички се плашите, цената на тока се променя всеки час в големи граници за едно денонощие спрямо търсенето и предлагането? Не знаеш нали? Мислиш си че някой отгоре ги определя тези цени.

    Коментиран от #27

  • 26 Класика

    4 0 Отговор
    Ако трябва с бой и полиция и пак ще ви накарат да ги купувате ,защото най опасните ел.коли замърсяващи околната среда и парализиращи дробовете на хората са измислени от котилото от новото либерално лява с цел пране на пари и печалби- тези вихрещи се с джендър- културата и войнолюбци правят репресии освен за ковид,а и да купуваме ел.коли с подли уж отстъпки с цел тяхно забогатяване! Чакаме да дойде Тръмп! Иначе сме обречени! А те при бай Ставри!
  • 27 салют

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "Е така де!":

    Бате, ти си много заблуден човек