Last news in Fakti

18 Октомври, 2022 10:47 32 983 82

Идва ли краят на електромобилите Tesla: Акциите на компанията паднаха с 50%

  • tesla-
  • акции-
  • цена
Идва ли краят на електромобилите Tesla: Акциите на компанията паднаха с 50% - 1

Компанията Tesla, която се ръководи от милиардера Илон Мъск, преминава през труден период. Първоначално производителят на електрически автомобили публикува не твърде положителен отчет за състоянието на компанията си, а сега губи и позициите си на пазара. Съобщава се, че акциите на Tesla вече са загубили 50% от най-високото си ниво за всички времена.

И този спад продължава. Към петък, 14 октомври, акциите на Tesla приключиха търговския ден със спад от 7.6% до $204.99 за брой. Все още обаче пазарната капитализация на производителя на електрически автомобили е голяма - повече от 642 милиарда щатски долара.

Но не се знае това високо ниво докога ще продължи. Трябва да отчетем, че съвсем наскоро акциите на компанията на Мъск се сринаха заради отчета за третото тримесечие на текущата година. Освен това колапсът беше записан на фона на скандалните изявления на бизнесмена за така наречения "мирен план" за Украйна.

В резултат на това акциите на Tesla при затварянето на търговската сесия в петък струваха с 50% по-малко в сравнение с рекордната цена от $409,97 за брой, която беше регистрирана през ноември миналата година. Идва ли краят на електромобилите Tesla или това е само временно явление - предстои да разберем.

Подобно значително обезценяване на активите на компанията на Илон Мъск се случва на фона на мащабен срив на финансовите пазари. Това удари особено силно, включително компании от технологичния сектор. Факт е, че признаците за потенциално забавяне на икономиката тревожат инвеститорите, които вече се подготвят за последствията.

Като цяло списъкът с проблеми на американския производител на електрически автомобили е доста дълъг. По-специално, трудностите с логистиката, които удариха обема на доставките на автомобили през третото тримесечие на 2022 г. Освен това се подчертават и следните предизвикателства:

Анализаторите смятат, че поскъпването на автомобилите на компанията може да повлияе на търсенето;
Фабриката на Tesla в Китай не може да работи пълноценно поради коронавируса, тъй като властите в Пекин имат политика на нулева толерантност към вируса и прилага строги ограничения;
Недостиг на доставки и покачване на цените на суровините, което се превърна в предизвикателство като цяло за всички производители на автомобили.
В допълнение, публичните изявления на Илон Мъск относно придобиването на компанията Twitter също повлияха на позицията на производителя на електрически автомобили на фондовия пазар. Една от причините е страхът, че един милиардер ще бъде трудно да оглави няколко сериозни компании едновременно.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 30 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мнение

    62 16 Отговор
    Айде моля ви се сега, паднали с 50%?!
    Нали имаха кола изминала 1.5 млн км със сменени само 3 батерии и 4 ел двигателя?!
    Нали бяха гига, мега, хипер технологията на бъдещето (свързани последователно батерии от GSM-и)???!!!

    Когато въздухът под налягане започне да излиза, резултатът не закъснява!

    Коментиран от #19, #54

  • 2 Хасковски каунь

    59 10 Отговор
    Тази зима като паднат температурите до към -10 градуса Целзиеви ,Теслата и другите електрички ще паднат с още 50 %
  • 3 Хасковски каунь

    54 8 Отговор
    Забравих: И ел енергията като скокне 3 пъти ,- още 50 %
  • 4 Венета Новакова

    36 6 Отговор
    С този скъп ток и играчките трудно ги вадя от нощното шкафче.
    Абе мерака като ми дойде няма скъпо.
    Ток майка и събрани очите .!.
  • 5 Тор

    31 8 Отговор
    Надявам се всички пишман БГ Инвеститори да са успяли да продадат на време, че преди една година ни подуха ушите от "инвеститорски съвети.

    Коментиран от #11

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 ДрайвингПлежър

    34 8 Отговор
    Стелантис задмина Тесла по продажби. Ауди ФауВе са удвоили и те продажбите - беше ясно, че така ще стане. И да не е краят - хегемонията свърши. А свърши ли хегемонията, вече става трудно. Маржа на печалба пада и всичко тръгва надолу.

    Коментиран от #17, #20

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Щирлиц

    16 26 Отговор
    Интересно защо хора, които нищо не разбират от борси с лекота комертират капитализацията на Тесла. Каквото и да се обясни в коментар няма се разбере, затова ще попитам - Мерцедес произвеждат около 6 милиона автомобила годишно и имат пазарна капитализация 57 млрд евро. Тесла Инк. произвежда 1 млн автомобила и струва 642 млрд долара. Колко процента трябва да поевтинее Тесла Инк. за да струва колкото Мерцедес-Бенц Груп АГ?

    Коментиран от #15

  • 10 Къпан пор

    29 11 Отговор
    Балонът започна да издиша,теслари.Още една опорка за пазарната капитализация се срина.

    Коментиран от #13

  • 11 гост

    10 27 Отговор

    До коментар #5 от "Тор":

    Има някой пишман "експерт" , дето приема мечтите си за реалност , ама го чака голяяяяяямо разочарование !!! Акциите на Тесла 2020 г (само преди по-малко от две години) са били 30 (тридесет) долара , можеш да го провериш в чичко гугъл , ако не вярваш !!!! В момента след "големия" спад са над 200 и вече отново растат и то бързо !!! Но дори от 30 на 200 са близо 700 % ПЕЧАЛБА !!!! Пак повтарян за по-малко от две години !!! Мъка , мъкаааа , хахахах !!
  • 12 123456

    21 5 Отговор
    коо стааа , брат - ша спират тока , бррррат!
  • 13 гост

    5 9 Отговор

    До коментар #10 от "Къпан пор":

    И за тебе коментар 11 !
  • 14 СЗО

    34 5 Отговор
    Цитат: Можеш да заблуждаваш много хора за кратко време. Можеш да заблуждаваш малко хора за дълго време. Но не можеш да заблуждаваш всички и постоянно....те така с акциите на тесла.

    Коментиран от #16

  • 15 гост

    9 23 Отговор

    До коментар #9 от "Щирлиц":

    Само една малка поправка , Мерцедес произвежда малко над 2 милиона автомобила и то благодарение на китайските модели , които са почти 50% от всички продадени , а са по-близо до Geely (най-големия акционер в Мерцедес) отколкото до това дето се наричаше Мерцедес !! Иначе да , и 57 млд капитализация са му много , щото и 500 млд няма да му стигнат да настигне Тесла технологично , дори по процент на печалбата от автомобил , въпреки че неговата е от най-високите от стогодишните .

    Коментиран от #24, #26

  • 16 гост

    5 10 Отговор

    До коментар #14 от "СЗО":

    Можеш и да си мислиш , че си много умен , ама реално да си най-захлупения неграмотник , който дори не може да види собствената си "неумност" !! И за тебе коментар 11 !!

    Коментиран от #34

  • 17 гост

    9 19 Отговор

    До коментар #7 от "ДрайвингПлежър":

    Задминали са на баба ти хурката , хахахах !! Сто пъти ви казах да не обявявате мечтите си за факти , щото само предизвиквате неконтролируем смях , хахахахахах !!! Кога любимите ти пушилници произведат 1 500 000 (МИЛИОН И ПЕТСТОТИН ХИЛЯДИ) ЕЛЕКТРОМОБИЛА , повтарям електромобила , а не кюмбета със сложен за украса мижав елктромотор с още по-мижава батерия , тогава плещи глупости , сънувани в мокрите ти съниша !!
  • 18 Оня

    14 7 Отговор
    Търся Тесла на една година на 50% от цената си , щото налЕ акциите им се сриват ! Аз ще се мъча :)
  • 19 Рано е да се радваш

    4 12 Отговор

    До коментар #1 от "Мнение":

    След два дена излизат финансовите резултати за предишното тримесечие и акциите ще се изстрелят нагоре, защото по непотвърдени данни, печалбата ще е над 3 милиарда, което би означавало над 20% брутен марж на печалбата, въпреки че са изхарчили още милиарди за производството на 20 000 автомобила които не са успяли да доставят и приходи от тях няма.

    Тези приходи ще бъдат добавени през следващото тримесечие, което съвпада с края на годината и тогава се обявява и годишната печалба. Смятай колко ще се вдигнат акциите тогава.

    Но в крайна сметка, цената на акциите, ама по абсолютно никакъв начин не влияят на развитието на тесла, защото вече втора година не разчитат на финансиране от борсата.
  • 20 Хегемонът си е Тесла

    5 14 Отговор

    До коментар #7 от "ДрайвингПлежър":

    Поне засега. И евентуално ще бъде заместена от BYD, но не и от тези които си изброил и лъжеш че са задминали Тесла по продажби на електромобили.

    Tesla скоро няма кой да я стигне не за друго, а защото останалите нямат достатъчно батерии и чипове, понеже те се договарят за години напред, а за разлика от тесла която е планирала 50% ръст на продажбите до 2030 година, никой не е очаквал такова търсене на електромобили и подобно на чиповете не са направили предварителни поръчки и договори.

    Тоест те са ще си има най-големия марж на печалбата в сектора, автомобилният сектор, а не този за електромобили, докато останалите продължават да продават електромобилите си на загуба и да покриват тези загуби с производството на ДВГ

    Да не говорим за toyota която е тотално неподготвена нито технологично нито с верига за доставки. Euro 7 направо им заковава последния пирон в ковчега.

    Коментиран от #35

  • 21 Техно

    9 4 Отговор
    Още 2 % от ФЕД в/у лихвата и "пазарната капитализация" на тесла ще е с мащаба на своге-сушард...
  • 22 ДрайвингПлежър

    6 1 Отговор
    Прави сте, извинявам се, става въпрос за продажбите на Европейския пазар, където има над 20% повече продажби, а не за глобалния. Но посоката е тази. Скоро ще започне заливането и на Американския пазар и бай, бай "надмощие"
  • 23 ТЕСЛА

    4 13 Отговор
    Целта е повече хора да могат да си позволят акции на Тесла и да се натрупа капитал за нови заводи. Win-win сутуация. В момента по-старите работници на конвейера са милионери от получените през годините дялове.
  • 24 Щирлиц

    23 2 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    Приятелю, частичните знания са по-лоши от незнанието, защото оформят тенденциозно мнение, а оттам и поведение. Борсите са сложно нещо и не е тук мястото за обяснение. Затова ще попитам, пък ти си търси отговорите.
    Мерцедес-Бенц Груп АГ имат пазарна капитализация 57.62 млрд евро, цена на акция 57.24 €, печалба на акция 20.30, дивидент 5€/акция годишно 2021г.
    Тесла Инк: пазарна капитализация $642.33 млрд, цена на акция 225.69, печалба на акция 2.77, дивидент 0.
    За хората, които трудно четат цифри, ще кажа - ако имате акции от мерцедес, то за 3 години печалбата ще е колкото покупната им стойност, а с дивидентите ще си върнете парите за 11 г. и ще имате същите акции.
    При Тесла - печалбите за 80 години ще станат колкото цената на акция (3г. за Мерцедес) и дивидент няма.
    Питам за да потърсиш отговора сам - Защо?

    Коментиран от #28, #30, #40

  • 25 Шампиони

    8 20 Отговор
    НИКОЙ НИКОГА няма да стине Tesla, защото това е енергийна, космическа и информационна корпорация, с готов изкуствен интелект, хуманоидни роботи, 3000 сателита в орбита StarLink и невронна мрежа с милиони самообучаващи се коли.

    Коментиран от #27

  • 26 Трифонов

    18 4 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    Ох, недейте писа такива тъпотии, защото за всички става ясно колко нищо не ви е ясно. За каква нова технология и за каква технологичност ми говориш?! Електромобилът на батерии, монтирани в пода, е концепция за превозно средство, измислена преди двигателя с вътрешно горене. И близо 3 века по-късно, концепицията е горе-долу такава, каквато едно време са я изоставили. И недостатъците й продължават да са тези, заради които е била изоставена. Мъск брилиантно използва неопитността, неосведомеността и невежеството на масите в контекста на самоубийствената "зелена сделка". Ужасяващите последствия, включително за околната среда обаче, скоро ще станат ясни, а с това ще стане ясен и чисто спекулативният характер на бизнеса на Мъск. Вземи попрегледай какво електрическо се предлага по света и ще разбереш, че Тесла не предлага абсолютно нищо интересно, ново или технологично. Но маркетингът е убийствен. Американците винаги са били номер 1 в това.

    Коментиран от #29

  • 27 НА ТЕСЛАТА ДРЪЖКАТА

    13 3 Отговор

    До коментар #25 от "Шампиони":

    ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ, В САЩ ВЕЧЕ НА ТЕСЛИТЕ ИМ СЛАГАТ ДВИГАТЕЛ С ВЪТРЕШНО ГОРЕНЕ. ТОВА Е НАЙ-НОВАТА ТЕНДЕНЦИЯ.
  • 28 Понеже много разбираш

    3 6 Отговор

    До коментар #24 от "Щирлиц":

    Ако преди пет години си инвестирал 100 000 долара в mercedes и 100 000 долара в tesla, ще разиграеш ли абсолютно същия сценарии за който говориш. Какво ще си спечелил от едните акции и какво от другите.

    Но не се отмятай! Държа да ги сметнеш ретроспективно.

    Коментиран от #31

  • 29 Стари нови технологии

    3 7 Отговор

    До коментар #26 от "Трифонов":

    Ами да ти кажа, каква е разликата и защо вчерашната технология днес е стара?

    Ами ако до онзи ден тесла предлагаше най-бързото зареждане 250 kw, вчера порше тайкан започна да предлага 300 киловата, а днес вече китайците зареждат с 480 kw. Говоря ти за последните три години, а ти се опитваш да ми даваш примери за преди век?

    Сериозен ли си?

    Основните недостатъци на електромобилите бяха малкия пробег и бавното зареждане. Както виждаш почти са премахнати и технологиите продължават да се развиват.
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Щирлиц

    11 2 Отговор

    До коментар #28 от "Понеже много разбираш":

    Да, разбирам и затова ти казвам, че не мога да обясня с коментар тук.
    За да инвестираш в борсата е нужно да оцениш бъдещо състояние, а не миналото. Всички технически и фундаментални анализи са базирани на минали данни и винаги са неточни. За да спечелиш трябва да правиш правилна прогноза, а не да интерполираш историческите данни.
    В този смисъл, не се опитвай да разбереш каква може да е била печалба ти, ако си направил нещо преди 5 г., а защо не си го направил.
    Преди 5 г. късите позиции по Тесла бяха около 30% (т.е. 30% от инвеститорите очакват спад), а акциите се покачиха от около 20 долара през 2017 г. на 400$ през 2021 г. През 2021г. късите позиции са под 1%, а акциите паднаха на 210$.
    В борсата нещата не са каквито очевидно смятат хората. Задай си въпроса - Защо? Отговорът ми е невъзможен тук, но можеш да потърсиш сам в книгите на Хауард Маркс и Бенджамин Греъм... И като инвестираш 20 г. и минеш няколко срива, ще разбереш Защо.

    Коментиран от #32

  • 32 Знаех си

    8 5 Отговор

    До коментар #31 от "Щирлиц":

    Виждаш ли как се измъкна ловко, че от mercedes щеше да си на загуба, а от тесла щеше да си милионер с една и съща инвестиция от 100 000 долара.

    Сам си казал какво говореха хората преди пет години за акциите на тесла, а ти повтаряш същото въпреки че признаваш, че те не са били прави.

    Ако си дългосрочен инвеститор за пет години, точно сега е момента да купиш акции на тесла, точно защото са паднали максимално и в дългосрочен план печалбата ще ти е по голяма. Ако искаш може да се обзаложим краткосрочно да кажем до Нова година или пък съвсем краткосрочно до края на седмицата какво ще се случи с акциите? А след пет години те са ще продава по десетина милиона автомобила и ще има стотици хиляди зарядни станции и ще си спечелил както от спекулата с акциите така и ще печелиш хубав дивидент, защото те са ще е постигнала плато в растежа и няма да има къде да реинвестира печалбите.

    Можеш ли да направиш подобна прогноза за mercedes?

    Коментиран от #44

  • 33 Пожелавам на всички

    5 4 Отговор
    фабрики за електрокари да фалират!

    Коментиран от #36

  • 34 СЗО

    1 1 Отговор

    До коментар #16 от "гост":

    Както съм написал- това е цитат. А че ти не го знаеш, показва кой е умен, и кой "неумен".

    Коментиран от #37

  • 35 Така е

    2 1 Отговор

    До коментар #20 от "Хегемонът си е Тесла":

    Притесних се от твърденията за последен пирон, който бил евро7 за живота на Тойота.
    Тъй като ми остават 8години гаранция на нискотехнологичния хибрид-аутсайдер се замислям дали да не го продам на безценица, докато я има марката.
    Но ако под това име се крие "дрън-дрън" мечтателя за елкари, няма да взема мнението му насериозно.
    Пък и се сетих, че онзи ден представяха, семпло подобие на хибрид от Пежо с евро7.
    Все си мисля,че и Тойота ще издрапат до евро7.
    Но ако има секретна информация,може да се потвърди.

    Коментиран от #38

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Колегата че е заядливец е ясно

    1 2 Отговор

    До коментар #34 от "СЗО":

    Но ти ще кажеш ли защо мислиш, че акциите на тесла са заблуда? Какво са били заблудени акционерите? Да не мислиш че някой е очаквал дивидент през следващите 10 години? Ако мислиш така, ти си заблудения.

    Всеки който инвестира акции в Тесла го прави или дългосрочно по идеологически причини с надеждата евентуално да спечели или по-чисто спекулативни причини за да спечели между разликата на която ги е купил и разликата на която ги е продал, заедно със съответните рискове.

    Заблудени няма!

    Коментиран от #50

  • 38 Ами не си чел новините

    3 1 Отговор

    До коментар #35 от "Така е":

    Евро 7 го отложиха за 2028 година, а забраната за ДВГ за последно я издърпаха от 2040 година, на 2035 година и има голяма вероятност да я издърпат още по-скоро.

    Затова все повече автомобилни компании решиха въобще да не се занимават с разработка на двигатели за евро 7 след като дори не знаят какви ще са стандартите, а направо преминават към електромобили.

    Тоест оставят целия пазар на хибриди само на toyota и онези дето са направили вече автомобил за евро 7 въпреки, че не знаят какво точно е евро 7 и дали въобще дори се доближават до него.

    Ти сам можеш да прецениш дали това е добра или лоша новина за toyota. Дали и след пет години пропагандата за чистите хибриди и мръсните електромобили и производители на батерии ще продължава да работи или продажбите на хибриди ще продължат да спадат и клиентите ще прескочат междинната технология и ще скочат директно на електромобили?

    Само една думичка - nokia. И не не е фалирала nokia, още произвежда и продава мобилни телефони. Toyota също няма да фалира не се притеснявай!
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 И защо реши така?

    3 5 Отговор

    До коментар #39 от "Казах ви":

    Всъщност тесла е на рекордни продажби и печалби, а ти защо реши че е зле, не мога да те разбера!
  • 42 Анонимен

    1 3 Отговор
    Евроелектриците да споделят карат ли автомобили с двг или тотално се отказаха от тях и вече са само на ток?😊а скоро тесла пуска електрически камиони😊
  • 43 Щирлиц

    4 3 Отговор

    До коментар #40 от "Ъъъъ":

    :) Да се смея ли, да плача ли? Говориш с човек с инвестиционна компания, от 15 г. на световните борси и ще ми откриеш тайната на ex-dividend date?
    Който иска да прочете и разбере написаното, може и да спечели. За другите е добре да стоят по-далече от борсите.

    Коментиран от #47

  • 44 Щирлиц

    3 0 Отговор

    До коментар #32 от "Знаех си":

    Ами да се обзаложим още по-краткасрочно, за днес.
    Залагам 1 милион.
  • 45 Ами добре, обзалагаме се

    0 1 Отговор
    Да уточним спрямо петък за който става въпрос в статията или спрямо вчера за 219$ ще гледаме дали ще се качат или ще паднат?

    Относно залогът, е очевидно че е този милион е виртуален, но ще си изгубиш авторитета, ако акциите не паднат, а аз очевидно няма какво да изгубя, така че се обзалагам.

    Но пък ако спечелиш ще си вдигнеш рейтинга. А аз нищо няма да спечеля отново, така че само за тебе е въпрос на чест.

    Ще следя с нетърпение. Защото очевидно търговията днес стартира с доста по-висока цена на акциите отколкото беше вчера, да видим до края на деня какво ще се случи.

    За четвъртък на какво залагаш? Сериозно питам!

    Коментиран от #46

  • 46 Щирлиц

    4 1 Отговор

    До коментар #45 от "Ами добре, обзалагаме се":

    Приятелю,
    Милионът съвсем не е виртуален и може да го спечелиш, ако до края на сесията днес 23:00 ч. ръста на акциите на Тесла Инк. за деня е по-висок от ръста на акциите на Мерцедес-Бенц Груп АГ.
    Ти какво залагаш?

    Коментиран от #48

  • 47 Ъъъъ

    0 4 Отговор

    До коментар #43 от "Щирлиц":

    Аз също имам инвестирани доста в акции, приятел! Когато акциите дават дивидент, цената на акцията пада със същата стойност, която се дава! На новия курс отваря! Така, че и на мен не ми е нужно да ми обясняваш!
  • 48 смях

    3 3 Отговор

    До коментар #46 от "Щирлиц":

    Излагаш се и правиш същата грешка която правиха 2008ма хората които сравняваха Apple и IBM защото си мислеха, че Apple са компания която сглобява компютри. Tesla и Mercedes са напълно различни. За това и едната струва 10 пъти повече от другата.

    Коментиран от #49

  • 49 Той вече се изложи достатъчно

    2 3 Отговор

    До коментар #48 от "смях":

    Не знаеше дори колко автомобила произвежда mercedes, а колко Тесла. Вероятно е поредното инженерно творение на троловете.

    Имаше тука няколко ника, които бяха инженери по ДВГ за да не обясняват как се прави перпетууммобиле и даже обясняваха, че карат такова, което на гумите доставя повече мощност, от моментната мощност, която може да достави горивото с обявени от тях разход

    Сега явно са създали ник борсов агент, който не може да направи елементарен анализ на компаниите на които залага и се опитва да се прави на интересен като се обзалага резултата на акциите от вече отминали събития, като например вчерашните резултати на акциите на mercedes.

    Да не говорим че обяснява че mercedes произвежда 6 пъти повече автомобили от тесла и от това трябвало да зависи пазарната капитализация, а дори и това не е вярно защото вероятно последното тримесечие ще произведат почти един и същ брой автомобили, а догодина тесла ще задмине mercedes по продажби.

    А както казваш ти, Тесла има приходи от много други дейности, за разлика от mercedes който разчита на сглобяване на автомобили, докато тесла се стреми да произвежда автомобили. Също огромна разлика .

    .
  • 50 СЗО

    4 0 Отговор

    До коментар #37 от "Колегата че е заядливец е ясно":

    Историята на борсовите пазари е пълна със спекулации и излъгани акционери. А междувременно, който спечелил от разликата- спечелил. Затова средно статистически печеливщите сделки на борсите са около 25%...

    Коментиран от #51

  • 51 Така е

    1 1 Отговор

    До коментар #50 от "СЗО":

    За тези които са заложили на спекулата и са очаквали едни бързи пари.

    Тези другите които залагат дългосрочно на Тесла няма как да са изгубили. Единствената им потенциална загуба може да е, че не са продали за по-голяма печалба спрямо от днес, но дългосрочните инвеститори това не ги интересува. Въпреки флуктуациите, акциите на Тесла се вдигат и ще продължават да го правят. Вероятно още около нова година ще запишат нов рекорд за всички времена от над 400 долара. Или пък не. При акциите няма особена на логика, защото обикновено всички я следват, а вълците се възползват от това за да им вземат парите.
  • 52 Анонимен

    1 0 Отговор
    Евроелектриците не отговориха какви коли карат в момента?😊

    Коментиран от #53, #59

  • 53 А ти отговори ли

    0 2 Отговор

    До коментар #52 от "Анонимен":

    Харесваш ли ferrari, mclaren и lamborghini?

    Кой е производство на електрическа енергия смяташ за най-чисто?

    Кой смяташ че трябва да победи във войната между Русия и Украйна.

    Имаш ли мнение поне по един от тези три въпроси или кой каквото и да отговори на трите въпроса ти си срещу него защото нямаш мнение но не си съгласен с мнението на останалите?

    Хайде бъди мъж и отговори на въпросите? Извинявай, ако си жена, не искам да обидя и другия пол.

    Ама в крайна сметка избери мъж ли си или жена и бъди едно от двете, а не по средата за да мразиш и мъжете и жените.

    Стига с тази омраза бе хора, не се опитвайте да накарате хората да мразят каквото и да било. Оставете ги всеки да си харесва каквото си пожелае и не го вкарвайте в своя калъп на омраза.
  • 54 Ники

    2 1 Отговор

    До коментар #1 от "Мнение":

    ТОЗИ БОКЛУК ГО КУПУВАТ САМО МАЛОУМНИЦИ НАЙ ЕВТИНИТЕ МАТЕРИАЛИ ЕДНОФНЕВКА ГРОЗНА НИКОГА НЕ БИХ СИ КУПИЛ ТАКЪВ БОКЛУК.
  • 55 Дрън-дрън

    2 1 Отговор
    "За хората, които трудно четат цифри, ще кажа - ако имате акции от мерцедес, то за 3 години печалбата ще е колкото покупната им стойност, а с дивидентите ще си върнете парите за 11 г. и ще имате същите акции.
    При Тесла - печалбите за 80 години ще станат колкото цената на акция (3г. за Мерцедес) и дивидент няма.
    Питам за да потърсиш отговора сам - Защо?"


    Все пак си направих труда да сметна и да си отговоря на въпроса защо, ти направи ли го?

    Преди 5 години, положението за mercedes беше същото, но за тесла беше отчайващо защото работеше само на загуба и дори след 80 милиона години нямаше да си върне цената на акцията.

    Въпреки това, ако си инвестирал 100 000 евро в mercedes преди пет години, щеше да си купил 1430 акции които при 5 евро на година щяха да ти донесат 35 750 евро дивидент за пет години, което звучи чудесно, но ако спешно днес искаш да си изтеглиш всички активи, ще получиш за тези 1430 акции 81 710 евро, които заедно с дивидента стават общо 117 500 евро, което ще означава че си спечелил 17 500 евро за пет години.

    Е защо така, от лошите акции без никакви дивиденти на тесла щеше да си спечелил около 1 милион, а от хубавите акции на mercedes си спечелил само 17 хиляди? Не трябваше ли да е обратното?

    Особено пък ако беше дал този съвет преди пет години, когато тесла произвеждаше под стотина хиляди на година?

    Защо смяташ, че и сега съвета ти е правилен за следващите пет години?

    Коментиран от #60

  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 сирене

    1 0 Отговор
    С бизнес план На Заем, толкоз. Или взимаш още назаем и купуваш фирми (растеж като предприятие) или назад, назад Моме Мъскиньо.
    Той така или иначе разчита на новото гориво и космоса, тесла ще се вдигне покрай сайбъртръка в случай на одобрение..

    Коментиран от #63

  • 59 Къпан пор

    1 0 Отговор

    До коментар #52 от "Анонимен":

    Какво да карат елетрофилите.Пушилници втора и трета ръка.Но мечтая за Тесла.Мечтите са безплатни,давайте смело.

    Коментиран от #62

  • 60 Къпан пор

    3 3 Отговор

    До коментар #55 от "Дрън-дрън":

    Досега Тесла не са платили дори и цент дивидент,няма скоро да започнат да изплащат.Типична финансова пирамида.Мерцедес изплащат всяка година дивидент.

    Коментиран от #61

  • 61 Напълно си прав

    1 2 Отговор

    До коментар #60 от "Къпан пор":

    Ти за пет годишна инвестиция какво предпочиташ?

    При инвестирани 100 000 нещо си там, да получиш 37 000 дивидент за пет години и 20 000 спад на акциите, общо 17 000 печалба или при същата инвестиция около 1 милион покачване на цената на акциите при пикове до 2 милиона?

    Моля те да ми отговориш кое от двете би избрал?
  • 62 Ти какъв фил си?

    0 1 Отговор

    До коментар #59 от "Къпан пор":

    Путинофил или зеленофил?

    Последно в коя армия се би?

    Повечето от тук сте АЕЦ фили, но колко атомни централи сте притежавали?

    Ако си ЦСКА фил, колко сезона си играл в ЦСКА?

    Хайде престанете с мантрата, че ако харесваш нещо трябва да го притежаваш!

    Колко пъти да ви повтарям че ferrari ми харесва повече от електромобилите, ама по-скоро ще карам електромобил, но ферари никога. Което не ми пречи да го харесвам повече, въпреки че съм карал няколко електромобила, но нито едно ferrari.

    Поне съм си поставил някакви критерии кога ще си купя електромобил, но за ferrari не съм си помислил, ако ще говорим за мечта!

    Коментиран от #64, #65

  • 63 Ох завалията

    3 2 Отговор

    До коментар #58 от "сирене":

    Другия път гледай твърденията ти да имат поне минимална връзка с реалността за да проработи пропагандата. Тесла е единствената автомобилна компания която на практика няма никакви дългове.

    Също така на практика не се финансира от няколко години от борсата, а дори напротив, въпреки че е строи нови заводи и има средногодишен 50% ръст на производството за последните седем години натрупала е вероятно вече около 20 милиарда кеш в банката, които няма какво да прави, защото растежа на тесла вече не е ограничен от финансите, а от веригата за доставки и няма да може да си вдигне продукцията дори да направи още пет нови завода.


    А за сметка на това, toyota и volkswagen, които са най-големите производители на света и нямат нито един процент ръст на продажбите за последните десетина години, като се продават около 10 милиона автомобила годишно и не им се налага да строят нови заводи, някак си се натрупали по 200 милиарда дългове, въпреки че раздават дивиденти. На това ли му казваш успешна бизнес стратегия? Не е ли това пирамидата, да работиш на загуба и да взимаш дългове за да раздаваш дивиденти, като отчиташ във финансовите отчети печалби?
  • 64 граф Монте Христо

    2 0 Отговор

    До коментар #62 от "Ти какъв фил си?":

    Аз съм блондинкофил и цицоман.Женен съм за такава жена.Бензинофил съм и карам нормална бензинова кола.За неща извън възможностите си не мечтая.
  • 65 граф Монте Христо

    1 1 Отговор

    До коментар #62 от "Ти какъв фил си?":

    Ти за коя армия се би последно?Кога летя до Марс и Луната?Колко електромобила Тесла си притежавал? Всички електрофили с електрически глави сте едни мечтатели,но се возите с електрически тротинетки.

    Коментиран от #68

  • 66 Това всичко е много хубаво

    1 1 Отговор
    И няма лошо. Обаче ходиш ли в сайтовете за блондинки да им обясняваш колко са тъпи и грозни?

    Обясняваш ли на всяка срещната жена с малки ц че за нищо не става?
    Мразиш ли чернокосите и червенокосите?

    Мразиш ли тези които карат на пропан бутан?

    Ferrari харесва ли ти? Моля те кажи, че го мразиш, за да хвана някакъв смисъл в изказването ти!

    Мога да разбера някой който не харесва електромобили, ама чак пък да ги мрази и да се чувства длъжен да влиза да чете такива статии и да коментира!

    Лично аз не чета поне 80% от статиите които се публикуват, просто защото не ме интересуват. Камо ли пък да вляза да пиша коментари там и да обяснявам на някой любител на dacia или ferrari, че е глупак, че ги харесва.

    Не харесвам поведението на toyota спрямо електромобилите, но това не ми пречи да кажа че произвеждат качествени автомобили и дори да карам такъв. Светът не е черно-бял

    Харесвам Илон Мъск, но не му харесвам подкрепата за Украйна. Е какво да направим, не всеки е идеален.


    На това че съм фил, не ме прави задължително фоб.

    А тук се е напълнило с фоби, които не са фили на нищо. Правиш ли разликата? На мен не ми пречи да харесвам както електричеството така и дизелът, но в никакъв случай няма да ти кажа, че си направил грешка с бензина. Това си е твой избор.

    Харесвам дългокоси къдрави брюнетки с естествени гърди със среден размер, ама не съм отказвал и на руси и всякакви, стига да ми хареса нещо друго в тях. Каква е тази вашата омраза и
  • 67 Това всичко е много хубаво

    2 1 Отговор
    Но това че съм фил, не ме прави задължително фоб.

    А тук се е напълнило с фоби, които не са фили на нищо. Правиш ли разликата? На мен не ми пречи да харесвам както електричеството така и дизелът, но в никакъв случай няма да ти кажа, че си направил грешка с бензина. Това си е твой избор.

    Харесвам дългокоси къдрави брюнетки с естествени гърди със среден размер, ама не съм отказвал и на руси и всякакви, стига да ми хареса нещо друго в тях. Каква е тази вашата омраза и отричане не знам!

    Вашият избор е единственият правилен и всички останали са глупаци и сте длъжни да им го кажете в очите, разбира се пред клавиатурата, а на живо надали!
  • 68 Не разбираш сарказма

    1 2 Отговор

    До коментар #65 от "граф Монте Христо":

    Нали и аз точно този въпрос задавам на всички антиелектрици.

    Как точно си представяш да съм правил нещо от това за което говоря, когато спорим на тема идеология за бъдещето на автомобилния транспорт, като част от цялата екосистема на преминаването на електрическа енергия от възобновяеми източници на света през следващите 50 години?

    Антиелектриците обясняват че било невъзможно защото еди какво си, а аз им опонирам като им давам практически примери с вече съществуващи технологии, за които очевидно нито се чували нито разбират и сейм необходими по две години за да разберат какво точно съм имал предвид.

    През това време се самозаблуждават колко е ефективен двг и колко са неефективни електромобилите до степен да твърдят че карат перпетоуум мобиле, за да докажат че техният автомобил е по-ефективен от електромобилите.

    Нали се сещаш че няма да ги оставя да повторят една лъжа 100 пъти за да стане истина дори в техните очи. Всеки път ще ги затрупвам с факти, когато лъжат.

    Ако видиш на какви глупости вярваха само до преди две-три години и ги повтаряха във всяка тема, но вече се спряха. Най абсурдната от всички беше, че при ускорение електромобилите излъчвали радиация и един умник цяла година се опитваше да ме убеди в това. 4

    Коментиран от #69

  • 69 Ники

    2 0 Отговор

    До коментар #68 от "Не разбираш сарказма":

    В едно нещо си прав. Електричките са много удобни, но адски скъпи за нашия масов стандарт. За съжаление не виждам скоро да се появи достатъчно евтина масова версия която да замени една дачия например.

    Коментиран от #70

  • 70 Не си гледал, не си видял

    0 2 Отговор

    До коментар #69 от "Ники":

    Вероятно не си гледал в правилната посока. Електромобил за 4500 долара. За града е перфектен с тези размери и тази цена.

    Има си ABS, AIRBAG, а дори и базовата версия има климатроник.

    Смятам, че е добра алтернатива на Дачия. Ти как мислиш?

  • 71 Ти да видиш!

    0 2 Отговор
    Главният изпълнителен директор обяви, че бордът на Tesla е обсъдил програма за обратно изкупуване на акции и е съгласен, че би имало смисъл да се продължи с обратно изкупуване на акции от 5 до 10 милиарда долара.

    Програмата за обратно изкупуване на акции се състои в това, че компания купува свои собствени акции на пазарната цена. Като цяло това е знак, че компанията вярва, че нейните акции са подценени и е начин да повиши цената на акциите.

    ...

    След като обяви програмата за обратно изкупуване, главният изпълнителен директор коментира оценката на Tesla:

    Преди известно време казах по време на обаждане за печалба, че смятам, че е възможно Tesla да струва повече от Apple, която струваше около 700 милиарда долара по това време.

    Сега Tesla струва около 700 милиарда долара въз основа на пазарната си капитализация.

    Сега Мъск има нова цел за оценката на Tesla:

    Сега съм на мнение, че можем далеч да надхвърлим текущата пазарна капитализация на Apple. Виждам начин Tesla да струва повече от Apple и Saudi Aramco взети заедно.

    Сега Apple струва 2,3 трилиона долара, а Saudi Aramco струва около 2 трилиона долара.

    Коментиран от #73

  • 72 Другари

    3 1 Отговор
    А руските акции са във възход.
  • 73 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #71 от "Ти да видиш!":

    Аз на Мъск ли ще вярвам или на борсовите данни.Колкото и да усукваш акциите са 50% надолу. Може и още надолу,има надъде да падат още акциите. Нещо внезапно млъкна за пазарната капитализация на Тесла.

    Коментиран от #74, #82

  • 74 Вяра му е майката

    4 3 Отговор

    До коментар #73 от "Гост":

    Твоите разсъждения винаги са се уповавали на вярата, а не на логика и на факти.


    И колко пъти съм ти казвал да не задаваш въпроси на които не искаш да чуеш отговора?

    Вярвай в каквото си искаш, но фактите показват, че пазарната капитализация на tesla е около 10-ти на пъти по-голяма от тази на volkswagen и три пъти по-голяма от на toyota, както и е приблизително колкото на volkswagen и toyota взета заедно със следващите по пазарна капитализация 7-8 автомобилни компании?

    Фактите показват че тесла има 700 милиарда пазарна капитализация, 0 милиарда дълг и 21 милиарда кеш в банката, които се чуди какво да прави и сега ще се възползва с тях да си изкупи обратно акциите, тъкмо са на ниска цена. Само за последното тримесечие са добавили 3,3 милиарда, както се вижда от вчерашния финансов отчет. Тоест пазарната капитализация няма абсолютно никакво значение за Тесла в обозримо бъдеще.

    За сметка на това, volkswagen и toyota имат по 200 милиарда дългове, като дълговете на volkswagen са три пъти повече от пазарната му капитализация, а дълговете на toyota се доближават до пазарната и капитализация.

    Наистина ли това очакваше да чуеш?

    Не исках да ви го натрапвам, ама щом сам си го пожела, заповядай. Защото май освен обиди към мене вече нямате много аргументи нито срещу тесла нито срещу електромобилите като цяло.

    А на отчета каза и че работят по платформа на половин цена, точно както платформата на модел 3 беше на половин цена от тази на модел s.

    Коментиран от #75, #81

  • 75 Турбо

    5 1 Отговор

    До коментар #74 от "Вяра му е майката":

    Аз вярвам на фактите.Акциите са се сринали с 50%.И това ли ще оспорваш, тесльо?

    Коментиран от #76, #77

  • 76 Кой го оспорва?

    4 3 Отговор

    До коментар #75 от "Турбо":

    Нали ти казах, че пазарната капитализация е 700 милиарда, какво ревеш още?

    Отново ли не разбра какво точно ти казват и си мислиш, че те лъжат? Как пък все ти си излъган?
  • 77 ТЕСЛА

    0 1 Отговор

    До коментар #75 от "Турбо":

    Хаха ти по принцип докато напишеш нещо и то вече е obsolete. Я отвори NASDAQ :Д
    Целта ти е да изплюеш малко отрова и да помрънкаш срещу Тесла, както винаги неподготвен :D

    Коментиран от #79, #80

  • 78 Любо

    2 1 Отговор
    Нормално е да загубят,още-99.9999-% от СТОЙНОСТА си!
    Както и всички други-БАЛОНИ!!!
    Това са-ПУРАМИДИ!
    КАК ТАКА,БИЗНЕС КОЙТО СЕ ВЪРТИ ОКОЛО:+/- ДВА МИЛИОНА,ИМА-“КАПИТАЛИЗАЦИЯ ОТ640-МИЛИАРДА!
    КРАВАРИТЕ СИ ФИНАНСИРАТ-ИКОНОМИКАТА С-ПАРИТЕ НА-БАЛАМУРНЯЦИТЕ,СМЯТАЩИ,ЧЕ МОГАТ ДА ЗАБОГАТЯВАТ,ЛЕЖЕЙКИ НА ДИВАНА С-ТАБЛЕТ В РЪКА!!!
    НАЙ-ИНТЕРЕСНОТО Е,ЧЕ ПЕРИОДИЧНО ГИ-ЗАНУЛЯВАТ,НО-“ОПИТИТЕ МЪЖ ДА ЗАБРЕМЕНЕЕ”-ПРОДЪЛЖАВАТ!!!
  • 79 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 80 Хайл

    0 0 Отговор

    До коментар #77 от "ТЕСЛА":

    Тоя кърлеж ганюв защо още му се дава да обижда хората който не харесват тесла...пап4иф кърлеж
  • 81 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 82 ти ако си толкова в час

    1 0 Отговор

    До коментар #73 от "Гост":

    с борсите, щеше да знаеш че повечето фирми тая година са с срив 30-40-50%. Защо Тесла да е изключение! Щом фирмата е добре финансово не те боли фара какво временно се случва на борсата, която оснодно се води от страха на глупаци. Тесла обаче е един вид ръка за ръка със Спейс Х! А там нещата много скоро ще ескалират вероятно в небесата! Та който има малко мозък в главата трябва сега да използва момента да закупи акции в Тесла, която се насочва и към роботика. Панели, батерии, коли, камиони, роботи. Фирмата е много по-мащабна отколкото повечето хора подозират.