Добре известен факт е, че Corolla е най-продавания автомобил в света. Нейните качества са отдавна доказани, но да толкова много поколения и този автомобил и ма силни и слаби генерации. Произвежда се от далечната 1966 година и до днес има 12 генерации. Сега ще спрем вниманието ви на десетата генерация на Corolla - един автомобил на старо, който е добре застъпен на родния пазар за употребявани коли.
Десетата генерация на Toyota Corolla прилича на по-голямата Camry XV40, което придава солидност на седана. Салонът ѝ обаче не блести с дизайнерски изкушения. Не всеки ще хареса и оранжевата подсветка на арматурното табло, предните седалки не са от най-удобните, но пък за сметка на това отзад няма много място. Като цяло салонът е функционален, но не луксозен, като пространството е най-големия плюс в този аспект. Това се отнася и до багажника, който е с капацитет от 450 литра.
Какво може да се купи?
На родния пазар има много предложения, но тези, които са от въпросното десето поколение са от типа седан и са произведени през периода от 2007 до 2011 година. В продажба има по-малко автомобили с базовия двигател 1.4 (97 к.с.), като преобладават екземплярите с двигател 1.6 (124 к.с.).
Дизеловият двигател с 90 конски сили е екзотичен и не се препоръчва, както не е за препоръчване и Corolla 1.8 със 132 конски сили и с автоматик. Тези две версии са по-скъпи за поддръжка и някои части за тях се намират по-трудно.
Механичната скоростна кутия и създадената на нейна основа роботизирана трансмисия, която не се отличава с гладка работа, са представени приблизително еднакво на нашия пазар, но и тук съветът ни е да заложите на механиката.
С други думи оглеждайте се за бензин 1.4 или 1.6 и ръчни скорости. От опциите в такива екземпляри на Corolla имат климатик, кожен мултифункционален волан, електрически аксесоари и отопление. С други думи базовите опции са налице, но нищо повече.
Как вози?
С всяка комбинация от двигател и скоростна кутия, тази Toyota подтиква водача към премерен стил на шофиране. В същото време шофирането на седана е приятно. В движение Corolla дава един добър баланс между добро управление и прилична возия, като и от двете не трябва да очаквате чудеса
Какво да очакваме?
тези коли се характеризират с отлична боя и лаково покритие. Жалко е само, че пластмасовите крепежни елементи на броните се чупят лесно. При по-амортизирани екземпляри в пантите на вратите се се получава луфт, водещ до недоброто им затваряне и подчертано тракане, когато колата се движи по неравен път. Що се отнася до салона на колата, то той запазва приличен вид за дълго време.
И двата атмосферни двигателя, които ви препоръчахме по-горе са структурно почти идентични и не създават проблеми. Ресурсът преди основен ремонт е повече от 300 хиляди км. Основното нещо е да не пестите от масло и поддръжка. Слабото място на дизеловия двигател е EGR клапанът. Ресурсът на ръчната скоростна кутия и автоматичната е сравним с ресурса на двигателите.
Роботизираната скоростна кутия обаче не може да се похвали с такова дълголетие. Окачването се отличава с издръжливост и много надеждни амортисьори. Така че, ако искате кола от типа на т.нар. "работни коне", то тази Corolla ще ви служи вярно, но без да ви носи особено удоволствие от шофирането. ТУК можете да разгледате някои от екземплярите, които се продават у нас.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Поне е по-красива
12:01 23.10.2022
2 Иво
12:11 23.10.2022
3 Ганя винаги ще избере
Коментиран от #4
12:11 23.10.2022
4 Прав си
До коментар #3 от "Ганя винаги ще избере":
но има и много хора които осъзнаха колко качествено е немското качество и за това от поне 3-4г японските модели особено бензиновите държат високи цени точно поради засиления интерес към тях.Коментиран от #5
12:20 23.10.2022
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Тойота
Коментиран от #8, #24
12:31 23.10.2022
7 Така е
Следващият модел Корола, е много по-добра във всичко.
Лошото е, че се говори за над 10 годишен автомобил, а ако беше забранен внос на стари коли отдавна или ограничен драстично, друг щеше на бъде автопарка.Нямам никаква връзка с търговците на нови коли.Това е истинско решение за въздуха в градовете,както и забрана на кюмюр и дърва.
12:36 23.10.2022
8 Качеството
До коментар #6 от "Тойота":
е нещото с което блести но слепите няма как да го забележите.12:47 23.10.2022
9 Хасковски каунь
13:19 23.10.2022
10 Грозд-ан
14:04 23.10.2022
11 Христо
Малките бензинови двигатели 1.4 и 1.6 са астматици, не вървят и харчат доволно. Ръчните скорости са с проблемни лагери на първа. Матералите в купето са под средното ниво. Защитата от корозията е лоша.
Сглобява се в турция от което произлиза и лошото качество. Всеки който е имал и е запознат знае за какво говоря
16:03 23.10.2022
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Капитан Америка
16:59 23.10.2022
15 Алексей
Коментиран от #17, #23
17:25 23.10.2022
16 Скучен
Коментиран от #18, #20
10:13 24.10.2022
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 начи
До коментар #16 от "Скучен":
Викаш други си е Porsche Cayenne, който като нов е струвал 200хил. лв, да си го купиш сега за 7хилки и да му тикнеш една газова и да си скъсан тарикат с анцуг.10:22 24.10.2022
21 беше
11:47 24.10.2022
22 Тони
16:07 24.10.2022
23 Амдертлиев
До коментар #15 от "Алексей":
Наистина е смехотворно.Преди 12 г такава гледах във Ел Ей за 9300$.Колата беше на няколко месеца ,на 8000мл и с много лек повърностен удар отдясно- тип драскотина от край до край,който беше умело направен.Очаквах да я взема за 9к ,а ми намалиха само150$ ,та се отказах,при положение,че пътувах около 500км за да я видя.Още съжалявам,защото щях да си я докарам в България и щеше да ми стъпи на 18000-19000лв крайна цена.21:26 24.10.2022
24 1256
До коментар #6 от "Тойота":
А ти направо "блесна" с тоя коментар! Абе хора, ако нямате какво да кажете, нужно ли е да цвъкате под всяка статия?!16:53 26.10.2022